Το θέρος στις ακρογιαλιές της Μεσογείου υπήρξε μέρος της μητροπολιτικής ιδέας του μοντέρνου τόσο στην τέχνη, όσο και στην αρχιτεκτονική, και αποτέλεσε έκφραση της ίδιας της ζωής, όπως διαμορφώνεται στις ημέρες μας. Ο Σαρλ-Εντουάρ Ζανρέ-Γκρι (Charles-Édouard Jeanneret-Gris, 6 Οκτωβρίου 1887 - 27 Αυγούστου 1965), γνωστός στο ευρύ κοινό με το ψευδώνυμο Λε Κορμπυζιέ (Le Corbusier), ήταν ένας Ελβετός αρχιτέκτονας, ο οποίος με τη δράση του συνέβαλε τα μέγιστα στη διαμόρφωση των σημερινών όρων του μοντερνισμού, και του πρώιμου μοντερνισμού. Ήταν πρωτοπόρος στις θεωρητικές μελέτες του σύγχρονου σχεδίου και αφιερώθηκε στην παροχή των καλύτερων συνθηκών διαβίωσης για τους κατοίκους των συσσωρευμένων πόλεων.
Η σταδιοδρομία του είχε διάρκεια πέντε δεκαετιών, περιλαμβάνοντας κτίρια που κατασκευάστηκαν σε ολόκληρη την κεντρική Ευρώπη, την Ινδία, τη Ρωσία, και μια κατασκευή στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ασχολήθηκε, επίσης, με την πολεοδομία, και καταπιάστηκε με τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τη συγγραφή και τη σχεδίαση επίπλων.
Ως αρχιτέκτονας υπήρξε σε μεγάλο βαθμό αυτοδίδακτος και πίστευε ότι οι σύγχρονες πόλεις θα πρέπει να εκτείνονται προς τα επάνω και όχι προς την περιφέρεια. Έτσι, χάρη στις ιδέες και τη διορατικότητά του, επηρέασε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τη σύγχρονη αρχιτεκτονική και χαρακτηρίστηκε «Μιχαήλ Άγγελος του 20ού αιώνα», καθώς και «μεγαλοφυής πρόδρομος».
Πίσω στο 1952, ο αρχιτέκτονας Le Corbusier σχεδίασε ένα ξύλινο καλύβι σε μια παραλία της Κυανής Ακτής, δίπλα σε μια γραφική ψαροταβέρνα, πίσω από το διάσημο σπίτι E1027 της Eileen Gray και του Badovici. Το Cabanon, ένα δωμάτιο 3.66x3.66 μέτρα με τραπεζαρία στην ταβέρνα, εφάρμοζε πιστά την ανθρωπομετρική κλίμακα του Modulor και ήταν ιδανικό ορμητήριο διακοπών. Σ' αυτό το μέρος συναντήθηκαν διάσημοι μοντέρνοι. Ανάμεσα τους ο φωτογράφος Lucien Hervé, που απολάμβανε το καλοκαίρι της προσωπικής φιλίας αποτυπώνοντας ανέμελα έναν τόπο και έναν χρόνο ζωής. Οι φωτογραφίες του Hervé, τα σχέδια και τα σκίτσα του Le Corbusier, η αλληλογραφία του και το ίδιο το Cabanon, μερικώς ανακατασκευασμένο, συνθέτουν μια αντίληψη για τη ζωή και την αρχιτεκτονική που αντικατοπτρίζουν το ιδανικό μέσα από την απλότητα.
Στο Μουσείο Μπενάκη επί της Πειραιώς, θα φιλοξενηθεί από σήμερα, Δευτέρα, μέχρι και την Κυριακή 29 Μαΐου 2016, η έκθεση «Lucien Hervé. Το καλοκαίρι του κυρίου Le Corbusier», η οποία οργανώνεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αναφορά στον Ελ/Le Corbusier». Με αφορμή, λοιπόν, την οργάνωση της παρούσας έκθεσης θα πραγματοποιηθεί και μία Ημερίδα που φέρει τον τίτλο «Ο ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ, Ο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΒΙ ΤΟΥ».
Τρεις διαδοχικοί κύκλοι θα αναζητήσουν, I) τη σχέση της φωτογραφίας με την αρχιτεκτονική, με αφετηρία το έργο του Lucien Hervé για τον Le Corbusier, II) το αρχιτεκτονικό και ανθρωπολογικό ενδιαφέρον του μικρού Cabanon, ως σχεδιαστικού προτύπου και ως αρχέτυπου κατοικίας, και III) τη νεωτερική αντίληψη των καλοκαιρινών διακοπών και της φυγής στον θαλάσσιο ορίζοντα.