Ο Λεωνίδας Καβάκος στο Μέγαρο Μουσικής με... διπλή ιδιότητα

Ο Λεωνίδας Καβάκος στο Μέγαρο Μουσικής με... διπλή ιδιότητα

Ο Λεωνίδας Καβάκος συναντά τη Φιλαρμονική της Γαλλικής Ραδιοφωνίας την Πέμπτη 12 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής 

Ο Λεωνίδας Καβάκος στο Μέγαρο Μουσικής με... διπλή ιδιότητα
Ο Λεωνίδας Καβάκος
δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ως δεξιοτέχνης βιολιστής έχει συνεργαστεί με κορυφαίες ορχήστρες, όπως τη Φιλαρμονική της Βιέννης και του Βερολίνου, τη Συμφωνική Λονδίνου και τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης. Ως μαέστρος έχει βρεθεί στο πόντιουμ της Συμφωνικής του Λονδίνου και της Βοστώνης, της Γερμανικής Συμφωνικής Ορχήστρας του Βερολίνου, της Ορχήστρας του Φεστιβάλ της Βουδαπέστης κά. Πρόσφατα, μάλιστα, ανακοινώθηκε ότι θα του απονεμηθεί το Βραβείο Μουσικής Léonie Sonning 2017, με το οποίο έχουν τιμηθεί μεγάλες προσωπικότητες της μουσικής, όπως ο Μπέντζαμιν Μπρίττεν, ο
Πιερ Μπουλέζ και ο Μάιλς Ντέιβις.
Κλείσιμο

Τώρα, ο Λεωνίδας Καβάκος
επιστρέφει με τη διπλή του ιδιότητα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, προσφέροντας μία μοναδική βραδιά στο αθηναϊκό κοινό μαζί με μια από τις διεθνώς αναγνωρισμένες ευρωπαϊκές ορχήστρες του 21ου αιώνα. Ο Έλληνας καλλιτέχνης συναντά τη Φιλαρμονική της Γαλλικής Ραδιοφωνίας την Πέμπτη 12 Μαΐου στις 8:30 το βράδυ στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, σε μία συναυλία όπου θα ερμηνεύσει το αριστουργηματικό Τρίτο κοντσέρτο για βιολί του Μότσαρτ και θα διευθύνει το έργο Berceuse élégiaque του Μπουζόνι και τις Εικόνες από μια έκθεση του Μουσόργκσκι (σε ενορχήστρωση Ραβέλ).



Η συναυλία θα αρχίσει με το τριμερές Κοντσέρτο για βιολί αρ. 3 σε σολ μείζονα K. 216 του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791). Είναι το τρίτο από τα πέντε κοντσέρτα για βιολί που έγραψε ο μεγάλος Αυστριακός, ο οποίος ήταν δεξιοτέχνης βιολονίστας από την παιδική του ηλικία και είχε πλήρη γνώση των τεχνικών του συγκεκριμένου οργάνου. Το συνέθεσε στο Ζάλτσμπουργκ το 1775.

Το πρώτο μέρος κλείνει με την έντονα ατμοσφαιρική Berceuse élégiaque, έργο 42, μια σύνθεση που φέρει τον εύγλωττο υπότιτλο «Το νανούρισμα ενός άνδρα επάνω από το φέρετρο της μητέρας του». Την υπογράφει ο Φερούτσιο Μπουζόνι (1866-1924), ένας οραματιστής Ιταλός μουσουργός και εξαίρετος πιανίστας των τελών του 19ου αιώνα που ενέπνευσε τους συνθέτες της Δεύτερης Σχολής της Βιέννης.



Μετά το διάλειμμα, στο δεύτερο μέρος της συναυλίας, θα ακουστεί η ορχηστρική εκδοχή του έργου Εικόνες από μια έκθεση του Μοντέστ Μουσόργκσκι (1839-1881). Οι Εικόνες, που αποτελούνται από 14 μέρη, γράφτηκαν αρχικά με τη μορφή σουίτας για πιάνο και παραμένουν έργο αναφοράς της πιανιστικής φιλολογίας. Ο μεγάλος Ρώσος συνθέτης τις εμπνεύστηκε ύστερα από την επίσκεψή του σε μια έκθεση του πρόσφατα χαμένου ζωγράφου Βίκτορ Χάρτμαν το 1874 στην Αγία Πετρούπολη. Μετά τον θάνατο του Μουσόργκσκι, έγιναν πολλές ενορχηστρωτικές απόπειρες, αλλά δημοφιλέστερη και επιτυχέστερη θεωρείται η ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ το 1922, η οποία και θα παρουσιαστεί στη συναυλία.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης