Η νέα γενιά παρουσιάζει
Η νέα γενιά παρουσιάζει
Οι Ευαγγελία Κολύρα, Ιωάννα Αγγελοπούλου και Χάρης Κούσιος δείχνουν στη Στέγη τρεις τελείως διαφορετικές πτυχές του σύγχρονου χορού
Πόσα λίτρα αέρα κυκλοφορούν κάθε μέρα στον οργανισμό μας; Πώς συνδέεται η «Θεογονία» του Ησίοδου με τη χορευτική δημιουργία; Και πώς το παραδοσιακό μοιρολόι βρίσκει τη θέση του στη σύγχρονη κοινωνία; Αυτά τα ερωτήματα θα επιχειρήσουν να απαντήσουν επί σκηνής οι τρεις χορογράφοι που για δύο μέρες θα έχουν την ευκαιρία να δείξουν την δουλειά τους στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Για τρίτη χρονιά οι νέοι δημιουργοί έχουν το δικό τους φεστιβάλ στη Στέγη και στις 23 και 24 Μαρτίου η Ευαγγελία Κολύρα, η Ιωάννα Αγγελοπούλου και ο Χάρης Κούσιος θα παρουσιάσουν τρεις τελείως διαφορετικές πτυχές του σύγχρονου χορού.
Οι δουλειές του φετινού Φεστιβάλ, με διαφορετικό ύφος και προσανατολισμό, καλύπτουν ένα ευρύ θεματολογικό φάσμα: από το διεπιστημονικό ενδιαφέρον της Ευαγγελίας Κολύρα, η οποία επικεντρώνεται στην αναπνοή, στο φιλοσοφικό και μυθολογικό υπόβαθρο της δουλειάς της Ιωάννας Αγγελοπούλου, η οποία μέσα από το πρίσμα της Θεογονίας του Ησίοδου, πειραματίζεται με τις έννοιες του χώρου, της σωματικής επαφής, της αντίστασης και της παραίτησης και στην σύμπραξη του Χάρη Κούσιου με έναν σπουδαίο μουσικό της γενιάς του, τον Δημήτρη Σκύλλα.

“10,000 litres” είναι ο τίτλος της παράστασης της Ευαγγελίας Κολύρας, όσα ακριβώς και τα λίτρα που κυκλοφορούν κάθε μέρα στον οργανισμό μας. Η καινούργια δουλειά της νεαρής χορογράφου, που έκανε πρεμιέρα στο The Place του Λονδίνου, μας δείχνει πως η επιστημονική θέαση του ανθρώπινου σώματος διασταυρώνεται με θεατρικές δράσεις, προκειμένου να αναδείξει τη σκηνική πολυσημία του. Στο «πείραμα» αυτό, τρεις ερμηνευτές εστιάζουν σε μια από τις βασικότερες σωματικές λειτουργίες, την αναπνοή, ερευνώντας τον τρόπο που αυτή επηρεάζει την πρόσληψη της κίνησης και, συνολικά, του σώματος. Η αναπνοή, ως λειτουργία, συχνά «προδίδει» την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χορευτής, την κούραση ή την ένταση με την οποία κινείται, την παραίτησή του ή την επιβεβλημένη ανάγκη να πειθαρχεί σε σκηνικούς κώδικες, αποκαλύπτοντας έτσι την ανθρώπινη διάσταση πίσω από το ζητούμενο της «καθαρής» κινησιολογικής γραφής.

Οι δουλειές του φετινού Φεστιβάλ, με διαφορετικό ύφος και προσανατολισμό, καλύπτουν ένα ευρύ θεματολογικό φάσμα: από το διεπιστημονικό ενδιαφέρον της Ευαγγελίας Κολύρα, η οποία επικεντρώνεται στην αναπνοή, στο φιλοσοφικό και μυθολογικό υπόβαθρο της δουλειάς της Ιωάννας Αγγελοπούλου, η οποία μέσα από το πρίσμα της Θεογονίας του Ησίοδου, πειραματίζεται με τις έννοιες του χώρου, της σωματικής επαφής, της αντίστασης και της παραίτησης και στην σύμπραξη του Χάρη Κούσιου με έναν σπουδαίο μουσικό της γενιάς του, τον Δημήτρη Σκύλλα.

“10,000 litres” είναι ο τίτλος της παράστασης της Ευαγγελίας Κολύρας, όσα ακριβώς και τα λίτρα που κυκλοφορούν κάθε μέρα στον οργανισμό μας. Η καινούργια δουλειά της νεαρής χορογράφου, που έκανε πρεμιέρα στο The Place του Λονδίνου, μας δείχνει πως η επιστημονική θέαση του ανθρώπινου σώματος διασταυρώνεται με θεατρικές δράσεις, προκειμένου να αναδείξει τη σκηνική πολυσημία του. Στο «πείραμα» αυτό, τρεις ερμηνευτές εστιάζουν σε μια από τις βασικότερες σωματικές λειτουργίες, την αναπνοή, ερευνώντας τον τρόπο που αυτή επηρεάζει την πρόσληψη της κίνησης και, συνολικά, του σώματος. Η αναπνοή, ως λειτουργία, συχνά «προδίδει» την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο χορευτής, την κούραση ή την ένταση με την οποία κινείται, την παραίτησή του ή την επιβεβλημένη ανάγκη να πειθαρχεί σε σκηνικούς κώδικες, αποκαλύπτοντας έτσι την ανθρώπινη διάσταση πίσω από το ζητούμενο της «καθαρής» κινησιολογικής γραφής.

Η Ιωάννα Αγγελοπούλου, έχοντας πρόσφατα ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη χορογραφία, επιστρέφει στην Αθήνα για να παρουσιάσει μια δεύτερη, επεξεργασμένη εκδοχή του έργου «Παλάμη με Παλάμη». Στη δουλειά της αυτή, επανεξετάζει τον κοσμογονικό μύθο και τις ερωτικές συνδηλώσεις του, αναζητώντας συσχετισμούς ανάμεσα σε σωματικές καταστάσεις και έννοιες όπως η ελευθερία και η καταπίεση. Οι χορευτές επιδίδονται σε δράσεις όπου ο εναγκαλισμός εναλλάσσεται με τη βίαιη απώθηση, η γειτνίαση με την απόσταση. Πρόκειται, εν ολίγοις, για μια κινησιολογική έρευνα που επιχειρεί να μας τοποθετήσει στην «καταγωγή των πραγμάτων», να αγγίξει τα άδυτά μας, προτού φέρει στο φως μια ιδανική συνύπαρξη σωμάτων και ήχων, κατ’ αναλογία της σχέσης Γαίας και Ουρανού.

Ο συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας και ο χορογράφος Χάρης Κούσιος, δύο τολμηροί δημιουργοί της νέας γενιάς, ενώνουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους, με σκοπό να καταθέσουν ένα σχόλιο για το «επίκαιρο» της παράδοσης και της σχέσης μας με την ιστορία του τόπου. Στο lacrimal, εξερευνούν τις εκφραστικές δυνατότητες του μοιρολογιού, αλλά και τις εικόνες που ξεπηδούν από ήχους βαθιά ριζωμένους στο συλλογικό μας ασυνείδητο. Στο «ταξίδι» αυτό, συμπράττουν επί σκηνής εννιά μουσικοί και σαράντα χορευτές, αποζητώντας το λησμονημένο ζωντανό διάλογο ανάμεσα στη μουσική και την κίνηση.
Οι σαράντα χορευτές συγκροτούν ένα ανώνυμο πλήθος, μια μάζα αφημένη στην αδιάκοπη ροή της κίνησης, ξυπνώντας μνήμες από σκηνές μαζικών πληθυσμιακών μετακινήσεων. Αυτό το ατελεύτητο οδοιπορικό, που συντελείται γραμμικά και σταθερά, χωρίς να υπερτονίζει το δραματικό στοιχείο της μουσικής, επιτρέπει στον θεατή να στοχαστεί ελεύθερα πάνω στην κίνηση. Καθώς το πλήθος απομακρύνεται, επτά σώματα απομένουν γυμνά στη σκηνή, ανακαλώντας ένα τοπίο αρχετυπικό ή ανησυχητικά φουτουριστικό. Η σκηνική γραφή είναι ελλειπτική και πυκνή· στοχεύει σε έναν «εσωτερικό ρυθμό» που κορυφώνεται, για να οδηγήσει σταδιακά τόσο τους ερμηνευτές όσο και το κοινό στην καθαρτήρια σύμπραξη μουσικής και χορού.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα