Η άνθιση των επιτραπέζιων παιχνιδιών

Η άνθιση των επιτραπέζιων παιχνιδιών

Παρά τις τρελές πωλήσεις των videogames, τα επιτραπέζια ζουν και βασιλεύουν ανάμεσα στις παρέες

Η άνθιση των επιτραπέζιων παιχνιδιών
Δεν υπάρχει συνέδριο για τους λάτρεις των κόμικς, του fantasy ή της επιστημονικής φαντασίας (ή όλων μαζί) που να σέβεται τον εαυτό του και να μην έχει μία ενότητα επιτραπέζιων παιχνιδιών. Όσοι βρέθηκαν για παράδειγμα στο Φανταστιcon που πραγματοποιήθηκε το περασμένο σαββατοκύριακο 3 και 4 Οκτωβρίου θα είδαν ότι η αίθουσα παιχνιδιών (όπου μπορούσε να παίξει κανείς Dungeons and Dragons και το παιχνίδι συλλεκτικών καρτών Legend of the Five Rings) ήταν γεμάτη με φίλους του είδους.


Κλείσιμο
Magic the Gathering

Αν έχεις περάσει, μάλιστα, έξω από ένα μαγαζί με επιτραπέζια, όπως το Playce και το Κάισσα, σίγουρα θα έχεις δει αρκετό κόσμο να κοιτάζει αφοσιωμένος πολύχρωμα πιόνια ποικίλων σχημάτων ή κάρτες πάνω στο τραπέζι. Αρκεί να εμπιστευτείς τα μάτια σου για να διαπιστώσεις ότι κάτι κινείται στην αγορά επιτραπέζιων παιχνιδιών - και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς.

Σε διεθνές επίπεδο, οι συνθήκες είναι εξίσου ευνοϊκές. Το τετραήμερο 8-11 Οκτωβρίου, το Έσσεν της Γερμανίας φιλοξενεί το Internationale Spieltage, ή απλά Spiel. Πρόκειται για ένα συνέδριο διεθνούς εμβέλειας σχετικά για τους gamers, με έμφαση στα επιτραπέζια, το οποίο αναμένεται φέτος να προσελκύσεις περισσότερους από 160.000 επισκέπτες. Οι τελευταίοι μπορούν να γνωρίσουν και να παίξουν περισσότερα από 850 επιτραπέζια, παιχνίδια καρτών και role-playing games.


Ο χάρτης του Γουέστερος σε ταμπλό
 
Σε σχετικό του άρθρο, ο Economist μας δίνει ορισμένα διαφωτιστικά στοιχεία σχετικά με τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία ICv2, η αξία της αγοράς μόνο στις ΗΠΑ και τον Καναδά ανέρχεται σε 880 εκατ. δολάρια ανά έτος (περισσότερα από 780 εκατ. ευρώ). Ο πρόεδρος της εταιρείας, Μίλτον Γκριπ, προσθέτει: «Έχουμε δει [στην αγορά] διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κατά την τελευταία πενταετία». Η δυναμική που έχουν αναπτύξει τα επιτραπέζια οφείλεται στο ότι έχουν απήχηση τόσο στα παιδιά, όσο και στους ενήλικες. Είναι κατάλληλα για ηλικίες 3-103 ετών, για να χρησιμοποιήσουμε και έναν σχετικό όρο.

Τα videogames έχουν παίξει επίσης -παραδόξως- τον ρόλο τους. Ο Στιβ Μπάκμαστερ της Esdevium Games (βρετανικής εταιρείας διανομής παιχνιδιών) επισημαίνει ότι τα videogames -και ειδικά αυτά που παίζονται σε smartphones- έχουν βοηθήσει στην προσέλκυση ενός ευρύτερου κοινού στα επιτραπέζια. Πολλές φορές το app ενός δημοφιλούς παιχνιδιού δίνει ώθηση στις πωλήσεις του αντίστοιχου παιχνιδιού που διατίθεται σε φυσική μορφή. Άλλα επιτραπέζια χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την εξέλιξη του παιχνιδιού. Το X-COM στην επιτραπέζια μορφή του χρησιμοποιεί ένα app που αναλαμβάνει τον ρόλο των εξωγήινων εισβολέων τους οποίους πρέπει να αντιμετωπίσουν οι παίκτες πάνω στο ταμπλό.


Star Wars: Imperial Assault

Την ίδια στιγμή, τα καταστήματα σε φυσική μορφή έχουν προσαρμοστεί στα σημεία των καιρών, οργανώνοντας τουρνουά και άλλα happenings, τα οποία επιτρέπουν τις άμεσες ανθρώπινες επαφές, κάτι δηλαδή το οποίο υστερεί το online gaming. Από την άλλη πλευρά, το διαδίκτυο και ειδικά τα social media έχουν βοηθήσει τους φίλους των επιτραπέζιων να οργανώνουν τις δικές τους συναντήσεις, ενώ παράλληλα οι ιστοσελίδες crowdfunding, όπως το Kickstarter, επιτρέπουν στους επίδοξους σχεδιαστές να δημιουργήσουν το δικό τους επιτραπέζιο αντλώντας κεφάλαια από χρήστες που πιστεύουν στο πρότζεκτ τους. Τελευταίος παράγοντας ανάπτυξης των επιτραπέζιων είναι ασφαλώς οι σειρές και οι ταινίες με υπερήρωες ή μεσαιωνικά βασίλεια (βλέπε “Game of thrones”) που έχουν δημιουργήσει ένα ευρύ αφοσιωμένο κοινό και έχουν απενοχοποιήσει τον όρο “geek”.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης