Ενας βαθύφωνος για τις Ηρωίδες

Ενας βαθύφωνος για τις Ηρωίδες

Από τις παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ο Τάσος Αποστόλου βρέθηκε στη μικρή οθόνη

Ενας βαθύφωνος για τις Ηρωίδες
Από τη σκηνή του θεάτρου Ολύμπια και τις παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ο Τάσος Αποστόλου
τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στα παγκάκια του Κέντρου να ερωτοτροπεί με την Αλεξάνδρα Κ*. Και δεν μιλάμε για την ιδιωτική του ζωή, αλλά για την επαγγελματική. Ο βαθύφωνος πρωταγωνιστής της όπερας παίζει στην τηλεοπτική σειρά «Ηρωίδες» του Mega και κάνει τις νεαρές θαυμάστριες να ψάχνουν στο διαδίκτυο το όνομά του. Τον συνάντησα σε ένα καφέ κοντά στην Πανόρμου, στο μόνιμο στέκι του. «Τα μεσημέρια που δεν μπορώ να τραγουδάω στο σπίτι, έρχομαι εδώ και διαβάζω», μου λέει ο Τάσος και ο κόσμος που κατοικεί στη γειτονιά μοιάζει να τον αγαπά ιδιαίτερα.

Ο ίδιος χαμογελά πλατιά όταν αναφέρεται στη σειρά και μου εξηγεί ότι η υποκριτική δεν είναι για αυτόν μια τόσο καινούργια υπόθεση. Πριν από την όπερα είχε σπουδάσει θέατρο και είχε συμμετάσχει σε σημαντικές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου και του Θεάτρου Τέχνης δίπλα σε σπουδαίους ανθρώπους του χώρου, όπως ο Μίνως Βολανάκης, καθώς και στο «Μετέωρο βήμα του πελαργού» του Αγγελόπουλου. Για δέκα χρόνια πίστευε ότι η υποκριτική είναι το μέλλον του, παρόλο που ασχολούνταν παράλληλα με το τραγούδι. «Ο μόνιμος καυγάς με τον τότε δάσκαλο μου ήταν ότι αυτός ήθελε να κάνουμε όπερα και εγώ του έλεγα ότι πάω στην όπερα για να γελάσω. Ολα αυτά που έβλεπα εκεί μου φαινόντουσαν ψεύτικα. Κάποια στιγμή έκανα κάτι μεικτό, μια παιδική όπερα και κάποια μιούζικαλ και κατάλαβα ότι το πράγμα οδηγούσε προς τα εκεί. Θα ήμουν αχάριστος αν δεν αφοσιωνόμουν στην όπερα», εξομολογείται ο ίδιος.

Τα χρόνια που ακολούθησαν βρήκαν τον Τάσο στην Ιταλία με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση να σπουδάζει τραγούδι και παράλληλα να παρακολουθεί σεμινάρια υποκριτικής. Ολες αυτές τις γνώσεις τις εφαρμόζει στους ρόλους που του δίνονται αργότερα στην όπερα. «Για να είναι κάποιος καλός στην όπερα πρέπει να είναι και καλός ηθοποιός;» τον ρωτάω και είναι κατηγορηματικός: «Κατά τη γνώμη μου 100%. Και αυτό είναι το μεγάλο έλλειμμα που υπάρχει στην Ελλάδα, οι τραγουδιστές της όπερας δεν κάνουν υποκριτική. Βέβαια εγώ την έκανα κατά τύχη. Δεν ξέρω αν ξεκινούσα από την αρχή με όπερα αν θα έκανα υποκριτική μετά. Αλλά βοηθάει πολύ στην ερμηνεία, αυτό είναι σίγουρο».
Κλείσιμο



Οι καταπληκτικές ερμηνείες του Τάσου στην όπερα τον οδήγησαν στα τηλεοπτικά πλατό. Η Αλεξάνδρα Κ*, σεναριογράφος της σειράς «Ηρωίδες» είναι φαν του είδους και γνώριζε ήδη τον τραγουδιστή από τις εμφανίσεις του. «Κάποια στιγμή μέσω Facebook λαμβάνω μια ψιλοαστεία-ψιλοσοβαρή πρόταση να συμμετάσχω στη σειρά. Η πρώτη αντίδραση μου ήταν σχεδόν αρνητική, αλλά μετά άρχισα να διαβάζω αποσπάσματα από το σενάριο και εντυπωσιάστηκα», επισημαίνει. Εκτός από το σενάριο και την Αλεξάνδρα «που είναι φοβερή στο ψήσιμο», όπως αναφέρει ο Τάσος, όλη η ομάδα σέβεται απόλυτα τους χρόνους και τις επιθυμίες του. «Είχα φυσικά πολλούς ενδοιασμούς. Το συζήτησα με πολύ κόσμο και το σκέφτηκα πολύ προσεκτικά. Αλλά τελικά δέχτηκα».

Αν τον ρωτήσεις αν το έχει μετανιώσει θα σου πει με βεβαιότητα «όχι» και αυτό γιατί τα γυρίσματα δεν τον ενοχλούν στο να συνεχίσει τη βασική του δουλειά και κυρίως το καθημερινό του διάβασμα. Γιατί στο επίπεδο που έχει φτάσει ο αγαπημένος βαθύφωνος η φωνή χρειάζεται συνεχώς εξάσκηση. Και μπορεί να γλυκάθηκε λίγο με την τηλεόραση και να θυμήθηκε πόσο πολύ αγαπάει το θέατρο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα άφηνε την όπερα για χατίρι του. Και αυτό όχι μόνο επειδή την αγαπάει πολύ, αλλά επειδή είναι ένα τόσο απαιτητικό είδος που δεν μπορείς να το εγκαταλείψεις για έξι μήνες για να κάνεις κάτι άλλο και μετά να επιστρέψεις. «Με ενδιαφέρει να κάνω πράγματα μόνο εφόσον αυτά μπορούν να συνδυαστούν με την όπερα. Δεν τέθηκε ποτέ το δίλημμα να αφήσω την όπερα», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Ο Τάσος Αποστόλου δεν σταματά ποτέ να μελετά. Η καθημερινή μελέτη είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του. «Αυτή είναι και διαφορά μας με τους ηθοποιούς», μου λέει. «Οταν έπαιζα στο θέατρο, αλλά και σήμερα, δεν είχαμε στην Ελλάδα την κουλτούρα της μελέτης. Στην όπερα αν δεν έχεις την πειθαρχία να κάτσεις σπίτι σου πέντε ώρες τη μέρα να διαβάσεις το έχεις χάσει το τρένο. Αν δεν τραγουδήσω μια μέρα μετά χρειάζομαι άλλο τόσο για να επανέλθω. Είναι πολύ απαιτητικό είδος».

Απαιτητικό και ακριβό, μια και ο Τάσος πιστεύει ότι αυτός είναι ο κύριος λόγος που δεν μπορούμε στην Ελλάδα να έχουμε παραπάνω από μια όπερες. «Η Εθνική Λυρική Σκηνή έχει κάνει πρωτόγνωρα ανοίγματα τα τελευταία τέσσερα-πέντε χρόνια και οι παραστάσεις της είναι σχεδόν όλες sold out. Εχει αποκτήσει νέο κοινό, παιδιά 25 ετών που έρχονται με σκισμένα τζιν. Εχει πάψει πια να είναι η όπερα μόνο για τις κυρίες με τις γούνες, αλλά παραμένει πάντα ένα πολύ ακριβό σπορ. Παρόλο που η Λυρική πάει καλά, με την επιχορήγηση συνεχώς να μειώνεται μετά από ένα σημείο αναρωτιέσαι αν βγαίνει. Γιατί η όπερα σε όλο τον κόσμο δεν βγαίνει εύκολα από τα εισιτήρια της. Εχει ορχήστρες, χορωδίες, υπαλλήλους, κτίρια. Βγαίνει είτε από χορηγούς, που στην κρίση έχουν φαντάζομαι μειωθεί πολύ, είτε από επιχορηγήσεις», εξηγεί.



Για τα πράγματα στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου αισιόδοξος. «Οταν σε μια κρίση δεν επενδύει κανείς στον πολιτισμό και στην παιδεία, δεν μπορείς να σκέφτεσαι θετικά», μου λέει μιλώντας για την κατάσταση μέχρι σήμερα θεωρώντας ότι είναι ακόμα νωρίς για να κρίνει τον σημερινό υπουργό Πολιτισμού. Είναι όμως πολύ χαρούμενος που βλέπει νέους χώρους πολιτισμού να ανοίγουν στην Αθήνα και μικρές ομάδες να προσπαθούν με τον τρόπο τους να πάνε την όπερα ένα βήμα παραπάνω. «Οποιος πιστεύει ότι ανοίγοντας έναν άλλο χώρο κλέβει κόσμο από τον προηγούμενο είναι αφελής», αναφέρει μιλώντας για τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και τις αλλαγές που έχει φέρει στο πολιτιστικό τοπίο της Αθήνας. «Η Στέγη έχει κάνει άπειρα πράγματα, έχει καλύψει τρύπες και κενά. Είναι χαζό να προτιμάμε να μένουν τα πράγματα στάσιμα για να μη χάσουμε τη δουλίτσα μας, γιατί τελικά θα τη χάσουμε. Η κυρία με τη γούνα θα πεθάνει κάποια στιγμή, πρέπει να τελειώνουμε με αυτό το στερεότυπο».

Ο Τάσος δεν έχει καμία σχέση με τους αποστειρωμένους καλλιτέχνες που φαντάζεται κάποιος ότι υπάρχουν στην όπερα. Για αυτό άλλωστε ταίριαξε τόσο καλά στις «Ηρωίδες», γιατί σε ένα βαθμό κάνει τον εαυτό του. Τραγουδιστής της όπερας και εκεί, μελετά στο σπίτι με τις ώρες και όταν η σύζυγος του φωνάζει στο τηλέφωνο για υφάσματα και λεπτομέρειες στους γάμους που διοργανώνει, εκείνος βάζει τα ακουστικά και χάνεται στη μουσική του. Αργότερα πίνει σφηνάκια με την Αλεξάνδρα σε ένα μπαρ στη Μαβίλη και προσπαθεί να την πείσει ότι δεν είναι και τόσο καλό παιδί. Αραγε θα τα καταφέρει;
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης