Δοκιμάζουμε: SEAT Arona 1.0 TGI

Δοκιμάζουμε: SEAT Arona 1.0 TGI

 Οι Ισπανοί διατείνονται ότι διαθέτουν το πρώτο -έστω και αστικού χαρακτήρα- SUV που κινείται κατά κύριο λόγο με φυσικό αέριο. Δεν έχουν άδικο. Αξίζει όμως να το προτιμήσεις από ένα βενζινοκίνητο ή ντίζελ σήμερα; Τι έχει αλλάξει στη νέα εποχή του TGI;

 

SEAT_ARONA_DGI_00003

Tο τελευταίο διάστημα ο όμιλος Volkswagen ψάχνεται γύρω από το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο και όχι ως επικουρικό όπως συνέβαινε παλαιότερα, πιθανότατα γι’ αυτό τον λόγο έριξε το βάρος στην εξέλιξη μιας νέας γενιάς συστημάτων CNG, τα οποία δίνουν πλέον το «παρών» και σε άλλα συγγενή μοντέλα, όπως είναι τα Polo και Golf.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Δεν θα διαφωνήσουμε μαζί τους, ωστόσο βλέπουμε με κάποια επιφύλαξη την κίνηση να μειώσει στα μόλις 9 lt τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης, κυρίως επειδή όλες οι χώρες δεν διαθέτουν εκτεταμένο δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, με πρώτη και καλύτερη τη δική μας (15  μόλις σταθμοί ανεφοδιασμού στην ελληνική επικράτεια, 8 στην Αττική, δύο στη Θεσσαλονίκη και στη Λάρισα και από έναν σε Λαμία, Βόλο και Ιωάννινα). Αυτό βέβαια είναι δικό μας πρόβλημα και όχι των Ισπανών, οι οποίοι, μετά το Ibiza, στο κάδρο της εν λόγω τεχνολογίας προσέθεσαν και το Arona.

 

Στο εσωτερικό του B-SUV τα πράγματα δείχνουν -και είναι- απλοποιημένα, με διάχυτη την αίσθηση του λιτού και απέριττου διάκοσμου. Ευταξία και απουσία σχεδιαστικών εξάρσεων δίνουν τον τόνο, ενώ σε επίπεδο εργονομίας όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή απόσταση από τα χέρια σου. Δεν διεκδικεί δάφνες σε χώρους πίσω επιβατών ή ποιότητα υλικών στο ταμπλό, παρ’ όλα αυτά αναδεικνύει μια γεροδεμένη κατασκευή, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η SEAT τα τελευταία χρόνια. Στο ταμπλό της έκδοσης TGI δεσπόζουν δύο δείκτες καυσίμου (για CNG και βενζίνη), όπως και νέες ενδείξεις στην οθόνη πληροφοριών. Ο χώρος αποσκευών είναι κανονικός σε σχήμα, παρότι η χωρητικότητά του μειώθηκε αναγκαστικά κατά 118 lt (συνολικά 282 lt) εξαιτίας της τοποθέτησης των επιπλέον δεξαμενών φυσικού αερίου.

 

Εξ ορισμού, το Arona ποντάρει σε ένα πιο νεανικό κοινό που αγαπά την οδήγηση και θέλει ενίοτε να ασχολείται με αυτή. Το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και η εστιασμένη συμπεριφορά, που πηγάζει από τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση, δίνουν τον τόνο. Με εξαίρεση τη λίγο πιο ράθυμη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και την ελαφρώς πιο τραχιά λειτουργία του κινητήρα, τίποτε άλλο δεν διαφέρει από την τυπική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στις βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Αυτό σημαίνει ότι το Arona TGI, εκτός του ότι κρύβει καλά το επιπλέον βάρος που προέρχεται από τις δεξαμενές, εξακολουθεί να διατηρεί άρρηκτη τη σχέση του με το Ibiza και λιγότερο με ψηλές κατασκευές του είδους που μάχονται να αντιμετωπίσουν την αδράνεια. Θέτει υποψηφιότητα για ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά B-SUV, έστω κι αν στην έκδοση CNG έχει ρίξει λίγο νερό στο κρασί του, έχοντας φυσικά άλλες, σημαντικότερες προκλήσεις να αντιμετωπίσει. Oπως, για παράδειγμα, την κατανάλωση, η οποία όπως διαπιστώσαμε δεν ξεπέρασε τα 4,7 kg/100 km φυσικού αερίου, όπερ σημαίνει περίπου 4 ευρώ/100 km. Αντίστοιχα, όταν το μικρό SUV της SEAT κινείται με βενζίνη, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά εύκολα τα 6-6,5 lt/100 km.

Δίνοντας 735 ευρώ επιπλέον της αντίστοιχης βενζινοκίνητης έκδοσης και 60 λιγότερα από την ντίζελ, μπορείς να χαμογελάς κάθε φορά που επισκέπτεσαι το πρατήριο ανεφοδιασμού με το Arona TGI, αφού νιώθεις ότι φουλάρεις μηχανάκι δίνοντας το 10ευρο για το φυσικό αέριο. Πάντως, στην πράξη εμείς δεν επιβεβαιώσαμε τα λεγόμενα τις εταιρείας σε επίπεδο αυτονομίας, μιας και μετά βίας διανύσαμε συνολικά κοντά στα 300 km με γεμάτα και τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμων. Αυτό ίσως δημιουργεί, προς το παρόν, δεύτερες σκέψεις. Μέχρις ότου δηλαδή γίνουμε (;) μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα σε επίπεδο υποδομών. Είναι και το άτιμο το ντίζελ τόσο πλήρες στην ίδια τιμή...

 

KEY TECH  

Ο γνωστός 3κύλινδρος 1.0 TSI διαθέτει πιστόνια χρωμίου-νικελίου, νέες βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, ενισχυμένα έμβολα και βελτιστοποιημένα ελατήρια εμβόλων, ενισχυμένα έδρανα, ειδικούς εκκεντροφόρους, υλικά οδηγών βαλβίδων, ενισχυμένες έδρες βαλβίδων, βαλβίδες εξαγωγής αζώτου, αισθητήρα λάμδα και καταλυτικό μετατροπέα βελτιστοποιημένα για συνεργασία με μεθάνιο, καθώς και μικρότερο turbo για λιγότερη αδράνεια, προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις. Αποδίδει 90 PS και 16,3 kgm ροπής, λίγο χαμηλότερες τιμές δηλαδή από τις αντίστοιχες του «κανονικού» 1.0 TSI και συνδυάζεται επίσης με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. To φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε τρεις κυλινδρικές δεξαμενές ασφαλείας από χάλυβα υψηλής αντοχής με συνολική χωρητικότητα 13,8 kg, παρέχοντας θεωρητική αυτονομία, σύμφωνα με την εταιρεία, 360 km. Στην περίπτωση που καταναλωθεί το φυσικό αέριο, το σύστημα τροφοδοσίας γυρίζει αυτόματα στη βενζίνη χωρίς να το καταλάβεις, με την οποία θεωρητικά καλύπτονται επιπλέον 150 km (το δοχείο καυσίμου βενζίνης είναι μόλις 9 lt). Η συνολική αυτονομία, στα χαρτιά πάντα, ανέρχεται στα 510 km. Οι τρεις δεξαμενές CNG βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το ειδικά διαμορφωμένο πάτωμα, ενώ η τροφοδοσία του κινητήρα γίνεται μέσω ανοξείδωτων σωλήνων που επιστρατεύουν τόσο τους αισθητήρες πίεσης όσο και τον ηλεκτρονικό ρυθμιστή πίεσης δύο σταδίων. Ο κινητήρας εκκινεί αυτόματα χρησιμοποιώντας τη βενζίνη στην περίπτωση που η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από τους -10οC. Το σύστημα αξιοποιεί τη διαδικασία θέρμανσης των μπεκ γκαζιού και μόνο όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν ενεργοποιείται το σύστημα φυσικού αερίου. Με το κόστος λιανικής του CNG στα 0,859 ευρώ/kg, γεμίζεις πλήρως τις δεξαμενές με σχεδόν 12 ευρώ. 

 

ΝΑΙ

ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΣΤΟ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΧΡΗΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

 

ΟΧΙ

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΡΑΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

CAR: ΤΟ ARONA ΕΠΕΣΕ ΣΤΗΝ ΚΑΤΣΑΡΟΛΑ ΤΟΥ GROUP VW ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΡΤΙΖΟΥΝ ΤΗ ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CNG. Η ΣΧΕΔΟΝ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΛΙΑΝ ΣΥΝΤΟΜΩΣ

 

TECH 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc, i3, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, CNG, 90 PS @ 4.500 rpm, 16,3 kgm @ 1.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)

0-100 KM/H: 13,2”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 172 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 4,7 kg CNG/100 km, 6,5 lt βενζίνης/100 km

CO2: 98 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.138/1.780/1.552 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.566 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 282 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.308 kg

ΤΙΜΗ: €17.190

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης