Δοκιμή: DS 3 Crossback 1.2 Pure Tech 100PS

Δοκιμή: DS 3 Crossback 1.2 Pure Tech 100PS

Με το όνομα DS3 είχαμε δει το πρώτο μοντέλο της μάρκας, ένα hatchback που διατηρούσε το όνομα της Citroen, το οποίο αφαιρέθηκε το 2016 για να αναδειχθεί η DS ως ανεξάρτητη μάρκα. Σήμερα και εντελώς νέο...

DS3Cross

... το DS 3 Crossback με SUV/Crossover χαρακτηριστικά το αντικαθιστά και έρχεται να ενταχθεί στην οικογένεια DS μαζί με το 7 Crossback, το μεγάλο SUV στο χαρτοφυλάκιο της.

Το DS 3 Crossback είναι το νεότερο στην κατηγορία των premium crossovers, όπου έχει να αντιμετωπίσει τα: Mini Countryman και Audi Q2. Σε αυτή την κατηγορία φέρνει το καινούργιο αλλά και τα χαρακτηριστικά της ξεχωριστής / διαφορετικής εμφάνισης και της άνεσης.  Το 3 Crossback είναι διαθέσιμο με μια επιλογή από τρεις βενζινοκινητήρες και έναν diesel και στα πλάνα της DS υπάρχει η παρουσίαση ενός ηλεκτρικού μοντέλου. Στόχος της premium Γαλλικής εταιρίας είναι να έχει μια ηλεκτρική έκδοση του κάθε μοντέλου της, ξεκινώντας από το 2019.

Διαβάστε αναλυτικά όλες τις τιμές απόκτησης του DS3 Crossback και τις τιμές απόκτησής του, πατώντας εδώ.




Λεπτομέρειες - διαμάντια

Αν σας αρέσει ή όχι η εμφάνιση του DS 3 Crossback είναι κάτι υποκειμενικό αλλά σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο. Το καταλαβαίνετε και από τους άλλους οδηγούς και τους πεζούς, που το κοιτάζουν επίμονα. Όταν μάλιστα παρατηρήσετε τις λεπτομέρειες στο σχήμα του θα καταλάβετε το γιατί.

Η αρχή γίνεται αμέσως μόλις το ξεκλειδώσετε. Θα δείτε τις… απίστευτες «pop up» λαβές στις πόρτες, οι οποίες… ανοίγουν τον χορό των σχεδιαστικών λεπτομερειών μαζί με τα «αόρατα» πλαίσια στα παράθυρα.

Γραμμές και καμπύλες συνδέονται με αρμονία. Τα φωτιστικά σώματα, έχουν τον πρώτο ρόλο στο εμπρός μέρος αλλά και ενώνουν τα σχεδιαστικά μοτίβα. Τα LED Matrix φώτα έχουν σχήμα που θυμίζει… διαμάντια ενώ μία LED ταινία συνδέει, το πλαϊνό με το εμπρός τμήμα. Η «μάσκα» συνεχίζει το θέμα «διαμάντια» και καταλαμβάνει ολόκληρο το… πρόσωπο του DS 3 Crossback.

Αν δεν το καταλάβατε το σήμα της DS σχηματίζει και αυτό ένα διαμάντι. Οι αεραγωγοί (ψεύτικοι) είναι τελικά λειτουργικοί όσο αφορά το design. Το προφίλ του premium crossover, αναδεικνύει τις καμπύλες του και δείχνει και την λεπτομέρεια του «υψωμένου ώμου» στην δεύτερη κολώνα. Χαμηλά θα δείτε και το διακριτικό του μοντέλου, ένα χαρακτηριστικό από τα μοντέλα της δεκαετίας του 60 και του 70. Τέλος στο πίσω τμήμα το σχήμα «σβήνει» και τα χαρακτηριστικά του γίνονται πιο… ήπια και εδώ τα φώτα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, μάλιστα τα LED έχουν στοιχεία κατεύθυνσης και γίνονται εντυπωσιακά.



Οι… αναδυόμενες λαβές των θυρών (τα pop up χερούλια στις πόρτες) είναι η πρόσκληση για να περάσετε στο εσωτερικό. Η πρώτη εικόνα από αυτό είναι σαν ακριβή Γαλλική τσάντα, ή ακριβό άνετο έπιπλο. Αμέσως καταλαβαίνετε την χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου και θα νιώσετε ένα οικείο συναίσθημα, μαζί με την άνεση.

Οι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών, είναι εμπνευσμένοι από γειτονιές και προάστια του Παρισιού, διαρκής υπενθύμιση της καταγωγής της DS. Υπάρχει ειδικό ξεχωριστό τμήμα με εξειδικευμένους τεχνίτες που ασχολούνται με την κατασκευή της καμπίνας, ώστε να υπάρχει η αίσθηση της χειροποίητης κατασκευής και της μοναδικότητας  στις τεχνοτροπίες και στο φινίρισμα των υλικών: Μαλακό πλαστικό, δέρμα Nappa, Alcantara, αλουμίνιο είναι τα υλικά.



Το 3 Crossback της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Opera με το καπιτονέ δέρμα, το οποίο ενισχύει την εικόνα του premium και συνδυάζεται με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό. Παρατηρώντας θα δείτε περισσότερα στοιχεία του αυτοκινήτου όλα σε σχήμα διαμαντιού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ελέγχου, οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, όλοι οι διακόπτες. Για κάποιους υπερβολικό, αλλά είναι ένα στοιχείο που διαφοροποιεί τα μοντέλα DS από τα άλλα αυτοκίνητα. Απαιτεί λίγη συνήθεια για να προσαρμοστείτε και να τα χειριστείτε. Από την άλλη δίνει προσωπικότητα στο εσωτερικό και σας δένει με το όχημα.

Η κεντρική οθόνη αφής 10,3 ιντσών που διαθέτει σύστημα πλοήγησης και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone, δίνουν μία πρώτη high tech εικόνα, που συμπληρώνουν τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού: DS Drive Assist (για διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα και σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα), DS Park Pilot (για υποβοήθηση κατά το παρκάρισμα) και Active Safety Brake και Active Lane Assist 3ης  γενιάς. Χρησιμοποιώντας ραντάρ και κάμερα, το πρώτο αναγνωρίζει πεζούς ή ποδηλάτες σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού για ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα και το δεύτερο, λειτουργεί χωρίς να χρειάζεται διαγράμμιση στη δεξιά λωρίδα του δρόμου.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά. Τα καθίσματα είναι τόσο άνετα όσο φαίνονται και ενισχύουν την οικεία αίσθηση, που δημιουργεί ο διάκοσμος. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και λειτουργικές και οι ποτηροθήκες μεγάλες (για ποτήρια Γαλλικού καφέ).



Αν ξεχάσατε το σχεδιαστικό μοτίβο στο B Pilar (την μεσαία κολώνα) με τον υψωμένο ώμο θα το θυμηθείτε γιατί θα σας εμποδίσει λίγο στον πλάγιο έλεγχο. Επίσης περιορίζει λίγο την θέα από το πίσω παράθυρο αλλά ενισχύει την αίσθηση του Cocooning. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικός αλλά για το κεφάλι είναι λίγο περιορισμένος αν έχετε μεγάλο ύψος.
Ο χώρος αποσκευών είναι στα 350 λίτρα, έχει καλό σχήμα αλλά ψηλό κατώφλι. Ίσως να θέλαμε λίγο παραπάνω χώρο ή τα πίσω καθίσματα να ήταν ρυθμιζόμενα για να δώσουν λίγα παραπάνω λίτρα.

Premium 1200 κ.εκ.

Παραδεχτείτε το. Αν ψάχνετε να αγοράσετε ένα SUV του B-segment δεν ψάχνετε για επιδόσεις, άμεση οδική συμπεριφορά και ένταση στην οδήγηση. Ευτυχώς στην DS (όπως και στην Citroen) το έχουν καταλάβει και τα SUV / crossover τους δεν υποκρίνονται πως είναι κάτι άλλο. Το DS 3 Crossback δεν αποτελεί εξαίρεση άλλωστε όλη αυτή η πολυτέλεια υποδεικνύει μία χαλαρή οδική συμπεριφορά.

Το DS 3 Crossback της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1200 κ.εκ. 100 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Αν στις προδιαγραφές ακούγεται «λίγο» στην πράξη δεν είναι έτσι και πρόκειται για ένα διαμάντι.  Ο 1000άρης τρικίλυνδρος είναι εύστροφος, έχει δύναμη και την δείχνει. Αν πάλι δεν τον πιέζετε παραμένει οικονομικός και πάνω από όλα ήσυχος. Το χαρακτηριστικό… γρύλισμα παραμένει αλλά γίνεται αντιληπτό μόνο υπό πίεση.

Η άνεση έχει αυτή την «ρέουσα» αίσθηση με τα καθίσματα να απορροφούν κραδασμούς και ότι ξεπερνά την ανάρτηση. Ο θόρυβος κύλισης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα όπως και αυτός από τον κινητήρα και την αεροδυναμική.

Η κατανάλωση έμεινε σε χαμηλές τιμές αλλά επειδή το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν καινούργιο (το πήραμε με 25 χλμ στο οδόμετρο) δεν το πιέσαμε με φορτίο και τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες.

Τελικά διαμάντι ή ζιργκόν;

Αν και με κάποια μικρά ελαττώματα το DS3 Crossback είναι ένα «διαμάντι» στην κατηγορία των SUV /Crossover του B segment (μικρομεσαία). Έχει Premium χαρακτηριστικά και έρχεται να ξεχωρίσει στην κατηγορία προσφέροντας κάτι διαφορετικό. Ο κινητήρας των 1200 κ.εκ. θα σας δώσει τις επιδόσεις που χρειάζεστε και θα κρατήσει χαμηλά το κόστος χρήσης.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας βενζίνης: 1.199 cc
Ισχύς: 100 ps/ 5500 rpm
Ροπή: 205 Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 105,8 €
Βάρος: 1.245 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.118/1.791/1.534 mm
Μεταξόνιο: 2.558 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt
Tιμή: 21.800 ευρώ

Διαβάστε αναλυτικά όλες τις τιμές απόκτησης του DS3 Crossback και τις τιμές απόκτησής του, πατώντας εδώ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης