ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ BMW X4 xDrive 20d

ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ BMW X4 xDrive 20d

Η νέα X4 δικαιολογεί πλήρως τον τίτλο του premium coupé SUV, με ακόμα πιο θελκτική όψη, βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού

BMW_X4_02

Εχουν περάσει τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που παρουσιάστηκε στην αγορά η BMW X4 και τότε τα σχόλια, κυρίως αυτά που αφορούσαν την εξωτερική της εικόνα, δεν ήταν και τα καλύτερα.

Οχι ότι τώρα, που μπαίνει στη δεύτερη φάση της εμπορικής της πορείας, η X4 έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά, αλλά χάρη σε μικρές πλην σημαντικές αλλαγές δείχνει πιο εύπεπτη, κυρίως στο πίσω μέρος. Η εμφάνισή της, πάντως, παραμένει ξεχωριστή και ιδιαίτερη. Κοιτώντας την από μπροστά, διαθέτει αρκετά στοιχεία από την επιβλητική παρουσία της Χ5, ενώ το πίσω της μέρος αποτελεί μια πιο κομψή εκδοχή της X6. Αυτά όμως είναι υποκειμενικά, οπότε το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι η X4 δείχνει πιο αρμονική και σίγουρα πιο καθηλωτική απ’ ό,τι στις φωτογραφίες. Δεν διαθέτει τις υπερβολές της μεγαλύτερης αδελφής της, αλλά την ίδια στιγμή δεν μπορείς και να την αποκαλέσεις και compact. Φυσικά παραμένει πιο προκλητική από την X3, με βασικό χαρακτηριστικό τη χαμηλή οροφή που σβήνει σε μια έντονα κεκλιμένη πόρτα του χώρου αποσκευών, αλλά και τα τρισδιάστατης σχεδίασης πίσω φωτιστικά σώματα. Την επιβλητική εικόνα ολοκληρώνουν οι τροχοί των 20 ιντσών, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με το πακέτο Μ Sport X.



Στην πραγματικότητα, η X4 επιχειρεί να ακολουθήσει τις σχεδιαστικές συνήθειες ενός αυθεντικού κουπέ, αξιοποιώντας όσο το δυνατόν καλύτερα τα σχεδόν 4,8 m μετάλλου που σκεπάζουν το πλαίσιό της. Θα ήταν μάλλον άδικο, λοιπόν, να σταθείς σε συγκεκριμένα τμήματα του πεντάθυρου αμαξώματος στην προσπάθειά σου να περιγράψεις τη διαφορετικότητα του γερμανικού SUV, που, παρά τις πληθωρικές διαστάσεις, δείχνει άκρως δυναμικό. Στο εσωτερικό η BMW έχει επενδύσει στην άνεση, στην ποιότητα και τη λειτουργικότητα, σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες σε χώρους έχουν προκύψει από τη φθίνουσα προς τα πίσω πορεία της οροφής. Το ταμπλό είναι εξαιρετικό, τόσο σε σχεδίαση, ποιότητα, φινίρισμα όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού, με τη θέση οδήγησης να είναι μελετημένη για όλους τους σωματότυπους, κάτι που δεν ισχύει για τους πίσω επιβάτες. Παρά την αύξηση 8,1 cm στο μήκος, την προσθήκη επιπλέον 5,4 cm στο μεταξόνιο και 3,7 cm στο πλάτος, ο χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω (ειδικά των πιο υψηλόσωμων) είναι χαρακτηριστικά περιορισμένος. Επίσης, ένα θεματάκι υπάρχει και στην ορατότητα προς τα πίσω, παρά την ύπαρξη των απαραίτητων αισθητήρων.



Η έκδοση της BMW X4 που είχαμε στα χέρια μας ήταν εφοδιασμένη με ένα από τα καλύτερα δίλιτρα πετρελαιοκίνητα σύνολα της αγοράς, τον αλουμινένιο υπερτροφοδοτούμενο της οικογένειας TwinPower, με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής, πίεση ψεκασμού στα 2.000 bar και AdBlue. Οι 190 PS και τα 40,8 kgm σε συνδυασμό με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων φέρνει εξαιρετικά αποτελέσματα στο κομμάτι των επιδόσεων και της οικονομίας καυσίμου. Το βάρους σχεδόν δύο τόνων (μαζί με τον οδηγό) γερμανικό μοντέλο χρειάζεται μόλις 8,0” για το 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 213 km/h, ενώ η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι ασταμάτητη μέχρι το ταχύμετρο να φτάσει βαθιά σε τριψήφια νούμερα. Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η μέση κατανάλωση. Με σχετικά συντηρητική οδήγηση είδαμε 8,3 lt/100 km, μια τιμή που μπορεί, φυσικά, να αυξηθεί με βαρύτερο πόδι χωρίς πάντως να ξεπεράσει την περιοχή των 11 lt/100 km.
Οδηγικά, η νέα Χ4 δείχνει ξεκάθαρα την καταγωγή της: σταθερή αλλά και πρόθυμη να αλλάζει άμεσα κατεύθυνση. Από την πρώτη στιγμή έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα σπορ hatchback, το οποίο απλώς τυχαίνει να έχει 20,4 cm απόσταση από το έδαφος. Με άλλα λόγια, ξεχνάς τον όγκο και μπορείς να κινηθείς γρήγορα όποτε το θελήσεις. Τα τρία προγράμματα του συστήματος DEC (Comfort, ECO PRO, Sport) σου δίνουν τη δυνατότητα να ρυθμίζεις την ανάρτηση, το τιμόνι και την απόκριση του γκαζιού και του κιβωτίου ανάλογα με τις οδηγικές σου ορέξεις, όμως με τους (έξτρα) μεγαλύτερους τροχούς η άνεση δεν είναι στο επίπεδο που θα περίμενες, ενώ το ίδιο ισχύει και για την αίσθηση του τιμονιού. Η ρύθμιση της ανάρτησης ακολουθεί την παραδοσιακή τακτική των τελευταίων ετών της BMW: Με σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, στοχεύει περισσότερο στη σπορ οδική συμπεριφορά και στην κορυφαία ενεργητική ασφάλεια εντός δρόμου, όντας λιγότερο ενδοτική στις εγκάρσιες ανωμαλίες και θυσιάζοντας τη δυνατότητα για το κάτι παραπάνω εκτός ασφάλτου. Τα επίπεδα θορύβου, πάντως, είναι πολύ χαμηλά και σε ελάχιστες περιπτώσεις το κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα δεν φτάνει στην καμπίνα.



Αν το ζητούμενο είναι η ποιότητα, η πολυτέλεια και η εξεζητημένη εμφάνιση και σε πακέτο SUV, η BMW X4 βάζει «τικ» σε όλα τα παραπάνω κουτάκια. Εξυπακούεται ότι ο υποψήφιος αγοραστής για όλα τα παραπάνω και για τη σπορ αίσθηση που προσφέρει η X4, ως κερασάκι στην τούρτα να κάνει «τικ» και στην τιμή, η οποία ξεκινάει μεν από τα €66.400, αλλά με κάποια επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού μπορεί εύκολα να εκτοξευτεί, όπως αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας, πάνω από τις €75.000.

ΚΕΥ TECH
Χάρη στην αυστηρή εφαρμογή της νέας στρατηγικής και σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW, Efficient Lightweight, με την αυξημένη χρήση αλουμινίου, υψηλής αντοχής ατσαλιού, καθώς και μαγνησίου, το βάρος της νέας Χ4 έχει μειωθεί κατά 50 kg συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Σε συνδυασμό με το -αναλογικά- χαμηλό κέντρο βάρους, την ομοιόμορφη κατανομή του και την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας, τα οδηγικά χαρακτηριστικά της νέας Χ4 είναι σημαντικά αναβαθμισμένα.

ΝΑΙ

ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

ΣΤΟΝ ΙΣΧΥΡΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΟΧΙ

ΣΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΠΙΣΩ

ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ

CAR

ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΑΝΕΠΑΦΑ ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΤΗΣ ΟΠΛΑ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ PREMIUM ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ, Η ΝΕΑ BMW X4 ΒΕΛΤΙΩΘΗΚΕ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ (ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ) ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ

TECH

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.995 cc,

i4, TURBODIESEL,

190 PS @ 4.000 rpm,

40,8 kgm @ 1.750-2.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)

0-100 KM/H: 8,0”

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 213 km/h

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,3 lt/100 km

CO2: 142 g/km

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.752/1.918/1.621 mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.864 mm

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 525 lt

ΒΑΡΟΣ: 1.815 kg
ΤΙΜΗ: από €66.030

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης