Δοκιμάζουμε τη νέα ŠKODA FABIA Monte Carlo 1.0 TSI

Δοκιμάζουμε τη νέα ŠKODA FABIA Monte Carlo 1.0 TSI

Η ανανεωμένη Fabia είναι ικανή να αποκτήσει επιπλέον κοινό, αλλά όχι και να κάνει την επική ανατροπή στο status quo της κατηγορίας

FABIA_04
Μετά από μια ολόκληρη εβδομάδα συνύπαρξης και το «γράψιμο» αρκετών km σε αστικό περιβάλλον αλλά και σε αυτοκινητόδρομους, η ανανεωμένη γενιά της Fabia στην έκδοση Monte Carlo με έπεισε ότι είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα ή, αν προτιμάτε, ολοκληρωμένα μοντέλα της Škoda. Σε ό,τι έχει να κάνει με το στυλ, αλλά πολύ περισσότερο με την απόδοση.
Εξωτερικά ο ανασχεδιασμός της Fabia Monte Carlo φανερώνει τη γενικότερη αλλαγή πλεύσης της εταιρείας προς το πιο μοντέρνο. Δεν παρουσιάζει κάτι το πρωτοποριακό, παρ’ όλα αυτά καταφέρνει να δείχνει φρέσκο με μια πιο εύπεπτη εικόνα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, οι macho προφυλακτήρες με τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης καθώς και η πληθώρα εξωτερικών διακοσμητικών σε μαύρο χρώμα, εξασφαλίζουν σε σημαντικό βαθμό αυτή τη σύγχρονη υπόσταση.


 
Κλείσιμο
Στο εσωτερικό, οι Τσέχοι τοποθέτησαν τριάκτινο flat bottomed τιμόνι επενδυμένο με δέρμα, ενώ με δέρμα είναι ντυμένος και ο επιλογέας ταχυτήτων. Επίσης, υπάρχουν σπορ καθίσματα ειδικά σχεδιασμένα για την έκδοση Monte Carlo, με το σαλόνι να είναι σε μαύρο χρώμα με τόνους του κόκκινου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας -το σημαντικότερο εδώ είναι ότι έχουν και αντίστοιχη εμφάνιση-, ενώ όλοι οι διακόπτες είναι σωστά τοποθετημένοι. Μοναδική παραφωνία αποτελεί η έλλειψη δημιουργικής φαντασίας σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό του ταμπλό παρά τη φιλότιμη προσπάθεια του επανασχεδιασμένου πίνακα οργάνων. Στα θετικά και η εκμετάλλευση των εξωτερικών διαστάσεων προς όφελος της ευρυχωρίας του εσωτερικού. Ετσι λοιπόν, τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν με άνεση, καθώς το εσωτερικό πλάτος και ύψος είναι απόλυτα επαρκή ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις, ενώ ικανοποιητικά (κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας) κρίνονται τα 330 lt που είναι διαθέσιμα για τις αποσκευές τους.



Βάζω μπροστά τον 1.000άρη 3κύλινδρο κινητήρα και ξεκινάω. Δείχνει αρκετά ζωηρός και με καλή απόκριση. Γνωστός από το Volkswagen Polo, αποδίδει 95 PS και 16,3 kgm ροπής. Βάσει των διαδρομών που έκανα, όλα βαίνουν καλώς: δεν ξεμένει από δύναμη ούτε στις χαμηλές rpm. Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει μόνο πέντε σχέσεις (υπάρχει και εξάρι, στην έκδοση των 110 PS), χωρίς όμως να προβληματίζει. Μάλιστα, η μακριά σχέση κλιμάκωσης βοήθησε στην επίτευξη χαμηλής μέσης κατανάλωσης που έφτασε τα 5,7 lt/100 km, ενώ εκπέμπει 104 g/km C02.



Η ευχάριστη έκπληξη της συνύπαρξής μου με τη Fabia ήταν κυρίως το πόσο καλά συνεργάζεται το πλαίσιο με την ανάρτηση. Παρά τις στάνταρ 16άρες ζάντες το επίπεδο της ποιότητας κύλισης κρίνεται πολύ καλό. Η μαλακή αίσθηση της ανάρτησης δείχνει ότι προτεραιότητα είναι η άνεση και η αποτελεσματικότητα στο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς όμως να αφήνει τις κλίσεις να ενταθούν. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στο περιορισμένο επίπεδο θορύβου, αποτέλεσμα της μεγάλης προσοχής που δόθηκε στον τομέα της μόνωσης. Στα συν, η πολύ καλή θέση οδήγησης, τα ξεκούραστα καθίσματα που στηρίζουν καλά το σώμα και το αρκετά ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Ολα αυτά καθιστούν ακόμα και τα μεγάλα ταξίδια άνετα και ξεκούραστα τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.



Στο δια ταύτα, κυρίως σε αυτό της σχέσης τιμής - απόδοσης, θεωρώ ότι τα €14.880 που κοστίζει η συγκεκριμένη έκδοση της Fabia με τον κινητήρα των 95 PS δικαιολογούνται και με το παραπάνω τόσο από τη συνολική αίσθηση του αυτοκινήτου στον δρόμο όσο και από την ευρυχωρία του αλλά και από τον πλούσιο εξοπλισμό συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

ΝΑΙ
ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΣΤΑ ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΣΤΗ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ 6ης ΣΧΕΣΗΣ
CAR
Η ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ FABIA ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΛΗΣ, ΑΛΛΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. Η ΕΚΔΟΣΗ MONTE CARLO ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ

KEY TECH
Η ανανεωμένη Fabia Monte Carlo διαθέτει ένα υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας και επικοινωνίας. Η Škoda προσφέρει ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment με την ονομασία Swing, το οποίο είναι συμβατό με τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto και τις τεχνολογίες MirrorLink και SmartGate. Συνοδεύεται από έγχρωμη οθόνη αφής 6,5” και προσφέρει επίσης σε οδηγό και επιβάτες Wi-Fi hotspot, επιτρέποντας σύνδεση έως και δύο ταμπλετών μέσω του Škoda Media Command 2.0.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 999 cc,
i3, TURBO
95 PS @ 5.000-5.500 rpm,
16,3 kgm @ 1.800-3.500 rpm,
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 5 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON(E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 184 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,3 lt/100 km
CO2: 104 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.997 /1.732/1.467 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.470 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 330 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.121 kg
ΤΙΜΗ: από €14.880
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης