Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.6 Turbo
Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.6 Turbo
Υπάρχουν πολλές ευχές που μπορείς να δώσεις σε κάποιον που ξεκινά μια διαδρομή με αυτοκίνητο. Στην περίπτωση του τουρμπάτου Juke οποιαδήποτε ευχή θα πρέπει να σχετίζεται με τη διασκέδαση!
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Για πολλά χρόνια είχαμε συνηθίσει τα «καυτά GTi» σε τρίθυρο hatchback αμάξωμα. Η ανατρεπτική λογική των ανθρώπων της Nissan ωστόσο φέρνει και σ’ αυτήν την υποκατηγορία μια νέα νοοτροπία. Το Juke 1.6 Turbo (ή 1.6 DiG όπως είναι η επίσημη ονομασία του) είναι το πρώτο crossover GTi. Το πρώτο αυτοκίνητο με ψηλό αμάξωμα που θυμίζει SUV και σπορ χαρακτήρα για γρήγορες διαδρομές στον δρόμο ή και στην πίστα!
Κάτω από το καπό οι μηχανικοί της Nissan τοποθέτησαν έναν κινητήρα 1,6 Turbo ο οποίος αποδίδει 190 PS στις 5.600 rpm κι έχει μέγιστη ροπή 24,4 kgm μόλις στις 2.000 rpm. Οι επιδόσεις που χαρίζει αυτό το εξαιρετικό μοτέρ είναι συγκρίσιμες μ’ αυτές παραδοσιακών GTi μοντέλων: 0-100 km/h σε 8,0 sec. Τελική ταχύτητα 215 km/h. Αν πιέσεις τον κινητήρα η κατανάλωση φθάνει πολύ εύκολα στα ύψη. Αν όμως είσαι προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού μπορείς να έχεις κατανάλωση κάτω από 7,0 lt/100 km.
Η χαρά της οδήγησης
Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Juke είναι το σύστημα Dynamic Control με τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Αυτά αλλάζουν σημαντικά τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και σου επιτρέπουν να έχεις «κέφια» όποτε το θελήσεις, οικονομία καυσίμου όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση και ισορροπημένη λειτουργία για κάθε μέρα. Ανάλογα συστήματα σε άλλα αυτοκίνητα είναι κυρίως… διακοσμητικά, όμως στο Juke η επιλογή προγράμματος μεταμορφώνει το αυτοκίνητο!
Το Juke της δοκιμής μας διέθετε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (υπάρχει και τετρακίνητο). Στις κλειστές στροφές σπινάρει λίγο περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε (απώλεια ελκτικής πρόσφυσης) και γενικά θέλει λίγη προσοχή στο γκάζι για να μην υποστρέφει. Αν αποφύγεις τις υπερβολές όμως διαπιστώνεις ότι το μικρό και ψηλό αμάξωμα κινείται με μεγάλη άνεση με γρήγορους ρυθμούς κι αγαπά την ταχύτητα. Η ανάρτησή του είναι κάπως σφιχτή, όμως προσφέρει και ικανοποιητική άνεση. Το τιμόνι και κυρίως ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων έχουν πολύ καλή αίσθηση.
Γενικά το Juke 1.6 Turbo είναι ένα μικρό crossover με υψηλές δυνατότητες. Με τα κορυφαία δυναμικά του χαρακτηριστικά, τον εξαιρετικό του κινητήρα και το σπορ ταπεραμέντο του απευθύνεται κυρίως σε νέους και δραστήριους οδηγούς που αγαπούν την οδήγηση. Μπορεί το κόστος του να μοιάζει τσιμπημένο (λίγο πάνω από 21.000 ευρώ), όμως για όλ΄ αυτά που προσφέρει δεν είναι καθόλου υψηλό!
Κάτω από το καπό οι μηχανικοί της Nissan τοποθέτησαν έναν κινητήρα 1,6 Turbo ο οποίος αποδίδει 190 PS στις 5.600 rpm κι έχει μέγιστη ροπή 24,4 kgm μόλις στις 2.000 rpm. Οι επιδόσεις που χαρίζει αυτό το εξαιρετικό μοτέρ είναι συγκρίσιμες μ’ αυτές παραδοσιακών GTi μοντέλων: 0-100 km/h σε 8,0 sec. Τελική ταχύτητα 215 km/h. Αν πιέσεις τον κινητήρα η κατανάλωση φθάνει πολύ εύκολα στα ύψη. Αν όμως είσαι προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού μπορείς να έχεις κατανάλωση κάτω από 7,0 lt/100 km.
Η χαρά της οδήγησης
Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Juke είναι το σύστημα Dynamic Control με τρία προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Αυτά αλλάζουν σημαντικά τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και σου επιτρέπουν να έχεις «κέφια» όποτε το θελήσεις, οικονομία καυσίμου όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση και ισορροπημένη λειτουργία για κάθε μέρα. Ανάλογα συστήματα σε άλλα αυτοκίνητα είναι κυρίως… διακοσμητικά, όμως στο Juke η επιλογή προγράμματος μεταμορφώνει το αυτοκίνητο!
Το Juke της δοκιμής μας διέθετε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (υπάρχει και τετρακίνητο). Στις κλειστές στροφές σπινάρει λίγο περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε (απώλεια ελκτικής πρόσφυσης) και γενικά θέλει λίγη προσοχή στο γκάζι για να μην υποστρέφει. Αν αποφύγεις τις υπερβολές όμως διαπιστώνεις ότι το μικρό και ψηλό αμάξωμα κινείται με μεγάλη άνεση με γρήγορους ρυθμούς κι αγαπά την ταχύτητα. Η ανάρτησή του είναι κάπως σφιχτή, όμως προσφέρει και ικανοποιητική άνεση. Το τιμόνι και κυρίως ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων έχουν πολύ καλή αίσθηση.
Γενικά το Juke 1.6 Turbo είναι ένα μικρό crossover με υψηλές δυνατότητες. Με τα κορυφαία δυναμικά του χαρακτηριστικά, τον εξαιρετικό του κινητήρα και το σπορ ταπεραμέντο του απευθύνεται κυρίως σε νέους και δραστήριους οδηγούς που αγαπούν την οδήγηση. Μπορεί το κόστος του να μοιάζει τσιμπημένο (λίγο πάνω από 21.000 ευρώ), όμως για όλ΄ αυτά που προσφέρει δεν είναι καθόλου υψηλό!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.618 cc
Ισχύς: 190 PS / 5.600 rpm
Ροπή: 24,4 kgm / 2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 8,0 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 6,9 lt
Εκπομπές CO2: 159 g/km
Βάρος: 1.286 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.135/1.765/1.570 mm
Χώρος αποσκευών: 251 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 270,3 €
Τιμη: 21.090 €
UPD:
1
ΣΧΟΛΙΟ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα