Το 2030 τα νέα αυτοκίνητα ίσως καταναλώνουν τα μισά καύσιμα

Το 2030 τα νέα αυτοκίνητα ίσως καταναλώνουν τα μισά καύσιμα

Εάν πολλές από τις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες εφαρμοστούν ευρέως και με την υιοθέτηση των κατάλληλων πολιτικών, τα νέα αυτοκίνητα του 2030 θα μπορούσαν να καταναλώνουν ακόμη και τα μισά καύσιμα σε σχέση με τα νέα αυτοκίνητα του σήμερα, εκτιμά ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).

Το 2030 τα νέα αυτοκίνητα ίσως καταναλώνουν τα μισά καύσιμα
Το 2030 τα νέα αυτοκίνητα ίσως καταναλώνουν τα μισά καύσιμα
Εάν πολλές από τις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες εφαρμοστούν ευρέως και με την υιοθέτηση των κατάλληλων πολιτικών, τα νέα αυτοκίνητα του 2030 θα μπορούσαν να καταναλώνουν ακόμη και τα μισά καύσιμα σε σχέση με τα νέα αυτοκίνητα του σήμερα, εκτιμά ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).

Σε δύο εκθέσεις που εξέδωσε την Τετάρτη προβλέπει ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους θα έχει διπλασιαστεί έως το 2020 και πως η αυξημένη κατανάλωση πετρελαίου στο μέλλον θα οφείλεται εξ ολοκλήρου στην αύξηση της ζήτησης από τις μεταφορές. Εάν τεθούν σε εφαρμογή νέες, αυστηρές πολιτικές, η κατανάλωση μπορεί να σταθεροποιηθεί, όμως χωρίς τη λήψη μέτρων τα οχήματα θα φθάσουν να χρειάζονται διπλάσια ποσότητα πετρελαίου σε σχέση με σήμερα.

Η IEA επισημαίνει ότι τα οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους καταναλώνουν περίπου το 75% της ενέργειας που χρησιμοποιείται στις μεταφορές, οι οποίες με τη σειρά τους ευθύνονται για το 20% επί της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας παγκοσμίως. Σύμφωνα με τη μία έκθεση, οι δυνατότητες βελτίωσης της οικονομίας καυσίμου σε όλους τους τύπους οχημάτων μέχρι το 2030, κυμαίνονται από 30 έως 50% σε σχέση με τα επίπεδα του 2005.

Αποδοτικότερα συστήματα μετάδοσης, ελαφρύτερα υλικά, υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, καλύτερη αεροδυναμική απόδοση καθώς και φώτα, συστήματα θέρμανσης και ψύξης που καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια είναι κάποιες από τις υπάρχουσες τεχνολογίες, στις οποίες «ποντάρει» η IEA για τον περιορισμό της ζήτησης καυσίμου στο μέλλον. Όπως επισημαίνεται, δεν είναι αρκετά διαδεδομένες λόγω και του επιπρόσθετου κόστους, παρότι αυτό αντισταθμίζεται από την εξοικονόμηση καυσίμων.

Σύμφωνα με τους συντάκτες των εκθέσεων, προκειμένου να ενισχυθεί η διείσδυση τέτοιων τεχνολογιών στην αγορά, θα πρέπει να αναλάβουν δράση οι κυβερνήσεις, θέτοντας ψηλότερα τον πήχη σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές οικονομίας καυσίμων, παρέχοντας μεγαλύτερα οικονομικά κίνητρα στους οδηγούς, αλλά και επενδύοντας περισσότερο στην έρευνα και στην ανάπτυξη ακόμη πιο προηγμένων τεχνολογιών με στόχο περαιτέρω εξοικονόμηση καυσίμου.
Κλείσιμο

«Η αντιμετώπιση του ζητήματος της κατανάλωσης ενέργειας από τις οδικές μεταφορές έχει ζωτική σημασία για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», λέει ο αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής του οργανισμού Ρίτσαρντ Τζόουνς. «Τα συμβατικά οχήματα με μηχανή εσωτερικής καύσης θα συνεχίσουν να υπάρχουν για πολύ καιρό και, χωρίς τους σωστούς συνδυασμούς πολιτικών, όπως αυτοί που περιγράφονται σε αυτές τις εκθέσεις, η ζήτηση ενέργειας από τα αυτοκίνητα θα φθάσει να μην είναι βιώσιμη».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης