To car εισέβαλε στα κεντρικα της Alfa Romeo και ψηλάφισε την Tonale

To car εισέβαλε στα κεντρικα της Alfa Romeo και ψηλάφισε την Tonale

Το σχεδιαστικό κέντρο, Centro Stileτης FIAT βρίσκεται σε ένα πρώην χυτήριο κινητήρων στο Τορίνο. Οι διάδρομοι είναι φαρδιοί και ήσυχοι, τα ταβάνια ψηλά, με το λευκό και το ανοιχτό γκρι να κυριαρχεί στους χρωματισμούς.

tonale

Ο χώρος πλημμυρίζεται από το φυσικό φως που περνά μέσα από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες της οροφής. Είναι ένας λειτουργικός, απλός και κομψός χώρος.

Το Centro Stile μεταφέρθηκε εδώ το 2007, συγκεντρώνοντας στο ίδιο μέρος τις σχεδιαστικές ομάδες των FIAT, Lancia και Alfa Romeo που μέχρι τότε είχαν ξεχωριστές βάσεις. Βρισκόμαστε εδώ για να δούμε από κοντά την πιο πρόσφατη δημιουργία του Centro Stile, την πρωτότυπη Alfa Romeo Tonale, και να μάθουμε περισσότερα για το νέο μικρομεσαίο SUV της Alfa από τους ανθρώπους που το δημιούργησαν. Ένα αυθεντικό ξύλινο καλούπι του Fiat 600 στολίζει την είσοδο των εγκαταστάσεων, ενώ έργα του Ελβετού καλλιτέχνη Roger Pfund διακοσμούν τους τοίχους. Από τη στιγμή που διαβαίνεις το κατώφλι του Centro Stile νιώθεις ότι μπροστά σου καθρεφτίζεται η μόδα, η γαστρονομία,η αρχιτεκτονική και η ζωή του Τορίνο.

Αναμφίβολα πρόκειται για ένα περιβάλλον με τα κατάλληλα ερεθίσματα για να εμπνευστείς και να σχεδιάσεις για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Ρόλος που γίνεται ιδιαίτερα πιεστικός όταν καλείσαι να δημιουργήσεις για την Alfa Romeo. «Το βάρος που έχουμε είναι ιδιαίτερα έντονο»,παραδέχεται ο Klaus Busse, διευθυντής Σχεδιασμού της FCA Ευρώπης από το 2015. «Όταν ανέλαβα αυτό το πόστο ένας συνάδελφος από άλλη εταιρεία μου είχε πει: “Klaus, όλα τα μάτια είναι επάνω σου τώρα”. Κάθε προσπάθεια της Alfa συγκεντρώνει πάντα την προσοχή».  Αντίστοιχο μερίδιο ευθύνης και βάρος μοιράζεται ο Scott Krugger, επικεφαλής Σχεδιασμού της Alfa Romeo.


«Η Tonale έπρεπε να είναι ένα βήμα εξέλιξης, δεν θέλαμε απλά να αντιγράψουμε μια Stelvio σε μικρότερη κλίμακα»

Ωστόσο η Tonale δεν είναι κάτι που θα ορίζαμε ως αναπάντεχο. ΗAlfa είχε παρουσιάσει το πρωτότυπο Kamal SUV -που βασιζόταν στην 147 – το 2003 και μπήκε στο παιχνίδι των SUV με την Stelvio. Θα ήταν παράλογο λοιπόν να μην κάνει το βήμα προς το πιο εμπορικό κομμάτι των μικρομεσαίων SUV. Το όνομα προέρχεται από το διάσημο πάσο Tonale των Άλπεων, όπως ακριβώς έγινε και με την Stelvio. Η παρουσίαση του πρωτότυπου αποτέλεσε ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της πρόσφατης έκθεσης στη Γενεύη. Το μοντέλο παραγωγής, που θα βρίσκεται πολύ κοντά στο πρωτότυπο, θα μπει στην παραγωγή το 2020 και θα ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Range Rover Evoque και την BMW X2, αν και θα έχει ελαφρά μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτά, με το μήκος να φτάνει τα 4.499 mm, το πλάτος τα 1.909 mm και το ύψος τα 1.578 mm.

Η Alfa Romeo στοχεύει με την Tonale σε αύξηση των συνολικών της πωλήσεων στις 400.000 μονάδες ετησίως, σχεδόν το διπλάσιο από σήμερα. Σίγουρα δεν είναι τυχαίο το ότι η Alfa επέλεξε να συστήσει την Tonaleως plug-in υβριδικό μοντέλο και όχι σε έκδοση υψηλών επιδόσεων Quadrifoglio, όπως είχε κάνει με τις Giulia και Stelvio. Παρατηρώντας προσεκτικά, διαπιστώνεις ότι το σήμα της Alfa στα κρυφά χερούλια στις πίσω πόρτες φωτίζεται κόκκινο κατά τη διάρκεια της φόρτισης, με τη γλώσσα του φιδιού να έχει έξυπνα αντικατασταθεί από το σήμα του κεραυνού, που συνοδεύει συνήθως τα γραφικά που σχετίζονται με ηλεκτρική τάση. H Tonale θα είναι το πρώτο εξ ηλεκτρισμένο μοντέλο παραγωγής της Alfa Romeo και το πρώτο από τα έξι plug-in υβριδικά που έχουν προγραμματιστεί έως το 2022.


H διάρκεια κυοφορίας στο Centro Stile ήταν εξαιρετικά σύντομη. Το σχεδιαστικό κέντρο προσμετρά στο δυναμικό του 300 υπαλλήλους και έχει εξειδικευμένα τμήματα για τη μοντελοποίηση σε πηλό και την ψηφιακή απεικόνιση, για τον εσωτερικό και εξωτερικό σχεδιασμό, για την επιλογή υλικών και χρωματικών συνδυασμών. Παρά το γεγονός ότι οι σχεδιαστές αποτυπώνουν συνεχώς ιδέες για πιθανά νέα μοντέλα, η ουσιαστική δουλειά επάνω στο μοντέλο που τελικά κατέληξε στην Tonale ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2018 και κατάφερε να ολοκληρωθεί μέσα στο σύντομο διάστημα έως τον φετινό Μάρτιο για να βρίσκεται στη Γενεύη.

Ο Krugger πιστεύει ότι τα στενά χρονικά περιθώρια έγιναν αφορμή για μια συλλογική εστίαση στον στόχο. «Οι σχεδιαστές συνηθίζουν να αλλάζουν γνώμη πολύ συχνά, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση από τη στιγμή που δόθηκε το βασικό σχέδιο όλοι έπρεπε να αφοσιωθούν σε αυτό που υπήρχε και να φέρουν αποτέλεσμα. Δεν είχαμε την πολυτέλεια να κάνουμε πολλές αλλαγές, οπότε προχωρούσαμε με μεγαλύτερη προσοχή στις λεπτομέρειες. Πιστεύω ότι το αποτέλεσμα μας δικαιώνει». Ένα πράγμα που γίνεται άμεσα αντιληπτό στην Tonale αφορά την άνεση με την οποία το SUV αμάξωμα ενσωματώνει το σχεδιαστικό ύφος και την ιταλική κληρονομιά της Alfa.


Το πιο σημαντικό είναι ότι αυτό έχει επιτευχθεί κάτω από την καθοδήγηση δύο ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την Ιταλία. Ο Kruggerκατάγεται από την Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, με έντονες μνήμες από τις επισκέψεις του ως παιδί στις εκθέσεις του Ντιτρόιτ, και εντάχθηκε στο δυναμικό της Chrysler το 2001. Ήταν υπεύθυνος Εξωτερικού Σχεδιασμού της SRT Viper το 2013 και ορίστηκε επικεφαλής Σχεδιασμού της Alfa Romeo το 2015, έναν χρόνο μετά τη συγχώνευση των FIAT και Chrysler στην FCA. Ο Busse ξεκίνησε την καριέρα του στη Mercedes-Benz και αργότερα εργάστηκε ως υπεύθυνος Εσωτερικού Σχεδιασμού για τις Chrysler, Dodge, Jeep και Ram προτού αναλάβει τα σημερινά του καθήκοντα μέσα στον όμιλο FCA, πριν από τέσσερα χρόνια.

Μεγάλωσε σε μια φάρμα στη βόρεια Γερμανία και μνημονεύει τις εικόνες από τις εκπαιδευτικές αερομαχίες των F-15 και F-16 των δυνάμεων του ΝΑΤΟ κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου ως έναυσμα της σχεδιαστικής του έμπνευσης. Στη σχεδιαστική του ομάδα υπάρχουν πολλοί Ιταλοί, αλλά και συνεργάτες από την Ελλάδα -ο συμπατριώτης μας Αλέξανδρος Λιώκης- τη Νότια Κορέα, τη Γαλλία και την Κίνα. Μια πραγματική πολυπολιτισμική παλέτα.«Είμαστε σαν κόκκοι του καφέ από διαφορετικές ποικιλίες από κάθε γωνιά του πλανήτη, που όμως μετά την κατεργασία της συνεργασίας μας, μέσα σε μια τέτοια κουλτούρα, γινόμαστε όλοι Ιταλοί», μας περιγράφει μεταφορικά ο Busse.




«Είναι αυτό που αποτυπώνει τόσο το μέγεθος όσο και το συναίσθημα του αυτοκινήτου. Έπρεπε να καταλήξουμε σε μια σιλουέτα με την αγνότητα, την καθαρότητα και την ομορφιά που είναι έμφυτες σε κάθεAlfa, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ένα sports car ή ένα SUV»

Από τις αρχικές κιόλας συζητήσεις αποφασίστηκε ότι η Tonale θα έπρεπε ναέ χει τη δική της προσωπικότητα. «Δεν θέλαμε να αντιγράψουμε την Stelvioσε μικρότερη κλίμακα», εξηγεί ο Busse. «Η Stelvio ήταν η πρώτη μας προσπάθεια στα SUV και ήρθε μετά την Giulia, οπότε έπρεπε να δείχνει οικεία και να εκφράζει τη σχεδιαστική γλώσσα που είχαμε συνηθίσει. Στην Tonale είχε έρθει η ώρα να προχωρήσουμε παρακάτω». Ο Krugger προσθέτει: « Εάν ανατρέξετε στο σχεδιαστικό παρελθόν της Alfa, θα δείτε ότι πρόκειται για μια εταιρεία που δεν φοβάται να τολμήσει και να διαφοροποιηθεί, έχοντας κατά καιρούς επιρροές από μεγάλους σχεδιαστικούς οίκους, όπως αυτοί τωνPininfarina, Bertrone και Italdesign Giugiaro. Είμαστε σε θέση να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους.

Αρχικά έπρεπε να θέσουμε το ευρύτερο πλαίσιο όσων αντιπροσωπεύει ένα CUV (Compact Utility Vehicle) με το σήμα της Alfa Romeo. Έπρεπε να αποφασίσουμε τα όρια που θα θέταμε. Καταλήξαμε ότι είναι απαραίτητο να φτιάξουμε κάτι πιστευτό, με κατάλληλες διαστάσεις και προοπτική για τον πραγματικό κόσμο. Κάτι με ένταση και χαρακτήρα, που όμως θα μπορεί να είναι λειτουργικό και θα ανταποκρίνεται στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Εάν αρχίσεις να πιέζεις στα άκρα ορισμένες αναλογίες, εάν για παράδειγμα χαμηλώσεις πολύ την οροφή, τότε τι έχεις; Χάνεις την επαφή με την πραγματικότητα. Στόχος μας λοιπόν από την πρώτη στιγμή ήταν να δημιουργήσουμε ένα ουσιαστικό CUV, που όμως θα είναι αδιαπραγμάτευτα μια Alfa Romeo».


Το πρώτο βήμα ήταν ο καθορισμός της σιλουέτας. «Είναι αυτό που αποτυπώνει τόσο το μέγεθος όσο και το συναίσθημα του αυτοκινήτου. Έπρεπε να καταλήξουμε σε μια σιλουέτα με την αγνότητα, την καθαρότητα και την ομορφιά που είναι έμφυτες σε κάθε Alfa, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για ένα sports car ή ένα SUV». Μετά τα πρώτα σκίτσα στο χέρι φτιάχτηκαν μοντέλα από πηλό και μόνο όταν αυτά εξελίχθηκαν ικανοποιητικά σκαναρίστηκαν ώστε να φτιαχτούν ψηφιακά μοντέλα CAD. Τα προγράμματα εικονικής πραγματικότητας έπαιξαν σημαντικό ρόλο τόσο στην εξέλιξη του μοντέλου όσο και στην επικοινωνία με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και τον επικεφαλής διεθνή σχεδιασμού της FCA Ralph Gilles. Ωστόσο ο Busse σημειώνει: «Η εικονική πραγματικότητα είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στον τομέα μας και επιταχύνει σημαντικά τις διαδικασίες.

Ωστόσο, μην ξεχνάτε ότι βρισκόμαστε στη χώρα του Μιχαήλ Άγγελου και εδώ η χειροτεχνία, η δημιουργία με την αφή, είναι κάτι πολύ σημαντικό. Όταν όμως φτιάχνεις κάτι με τα χέρια πρέπει αναγκαστικά να ξεκινήσεις από κάπου και να καταλήξεις κάπου με συνοχή. Πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα δεν το έχουν αυτό. Είναι φορτωμένα με έντονες γωνίες». Το σβήσιμο της οροφής, τα γυάλινα τμήματα στις πίσω πόρτες, όπως και το πιο κεκλιμένο πίσω τζάμι έχουν ένα πιο επιθετικό αποτύπωμα σε σχέση με τη Stelvio, όμως οι σχεδιαστές έχουν βρει άλλους τρόπους για να εξασφαλίζουν τον απαραίτητο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών και χώρο για τις αποσκευές.«Το πίσω τζάμι έχει αρκετά έντονη κλίση, όμως επιμηκύνοντας το κάτω τμήμα του πίσω μέρους καταφέραμε να έχουμε ένα πολύ καλό χώρο αποσκευών»,μας λέει ο Busse.

Το μεταξόνιο δείχνει μακρύ και οι πρόβολοι μικροί χάρη στο στρογγύλεμα των άκρων του αμαξώματος, όμως σίγουρα θα είναι πρόκληση η επίτευξη μιας αντίστοιχης εικόνας στην έκδοση παραγωγής που δεν θα επωφελείται από την οπτική βοήθεια των τροχών 21’’ του πρωτότυπου. Η Tonale παρουσιάστηκε επίσημα ως τετρακίνητη Q4. Το συνθετικό αμάξωμα έχει χτιστεί επάνω σε ένα χειροποίητο πλαίσιο και όχι στην ευέλικτη πλατφόρμα του ομίλου που θα χρησιμοποιεί το μοντέλο παραγωγής. Ο Krugger θυμάται τους δημοσιογράφους στη Γενεύη που σχεδόν βουτούσαν κάτω από το αυτοκίνητο προσπαθώντας να λύσουν τον γρίφο της πλατφόρμας που έχει χρησιμοποιηθεί.

Τόσο αυτός όσο και οBusse δεν δίνουν την παραμικρή πληροφορία, περιορίζοντας την κουβέντα αποκλειστικά στον σχεδιασμό, όμως η FCA έχει επιβεβαιώσει ότι η Tonale θα μοιράζεται μηχανικά τμήματα και τεχνολογία με τα Jeep Compass και Renegade, ενώ θα έχει καιplug-in υβριδική έκδοση. Καθόλου τυχαίο ότι κοντά μας βρίσκεται ένα κουκουλωμένο Renegade. Το μεταξόνιο της πρωτότυπηςAlfa είναι μακρύτερο και τα μετατρόχια δείχνουν πιο φαρδιά,όμως και το Compass είναι πιο μακρύ από το Renegade, οπότε είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει ένας βαθμός ευελιξίας στην πλατφόρμα.




Κοινό στοιχείο θα είναι επίσης η εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα βενζίνης που θα κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης ένας ηλεκτροκινητήρας θα μεταφέρει ισχύ και στους πίσω τροχούς, οπότε η τετρακίνηση θα επιτυγχάνεται χωρίς μηχανική σύνδεση των δύο αξόνων. Ο βενζινοκινητήρας θα είναι υπερτροφοδοτούμενος 1.3 lt και μέχρι στιγμής περιμένουμε μία συνδυαστική απόδοση της τάξης των 250 PS, επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 5’’, ηλεκτρική αυτονομία 50 km και εκπομπές CO2 κάτω από 50 g/km. Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης θα τονίζεται η ακρίβεια των δυναμικών χαρακτηριστικών μέσω της λειτουργίας Torque Vectoring που θα προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, ενώ παράλληλα θα υπάρχει και ανάλογη διαμόρφωση της απόκρισης σε κιβώτιο, τιμόνι και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Σε ότι αφορά τις πωλήσεις της Alfa Romeo, αυτές μειώθηκαν αισθητά το πρώτο τρίμηνο του 2019, με την Giulietta να είναι κάτω κατά 42% στην Ευρώπη, ενώ οι παραδόσεις της Giulia μειώθηκαν κατά 45% και της Stelvio σημείωσαν πτώση 16%. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις της Giulia μειώθηκαν κατά 34% στο τρίμηνο, ενώ της Stelvio κατά 16%. Όλα τα παραπάνω κάνουν αδήριτη την ανάγκη παραγωγής της Tonale, αλλά δημιουργούν και άλλα τόσα εμπόδια. 

Ο Krugger γυρνά και πάλι την κουβέντα μας στον σχεδιασμό. Οι πίνακες σχεδιασμού γύρω μας είναι γεμάτοι με σκίτσα σε κόκκινο της φωτιάς και ανθρακί γκρι. Μας απορροφούν τα σχέδια του Αλέξανδρου Λιώκη, ο οποίος έχει αποτυπώσει υπέροχα κάποιες από τις πιο διάσημεςAlfa, όπως την GT Junior, την Montreal, την GTV, την SZ και την Brera. Σε όλα τα σχέδια μπορείς να καταλάβεις την ένταση που συγκεντρώνεται στο scudetto – την τριγωνική ασπίδα σήμα κατατεθέν της Alfa – και στο trilobo – την τριλογία που συνθέτουν το scudetto, η οριζόντια γρίλια που εκτείνεται στα δύο άκρα του και τα φωτιστικά σώματα. «Τα πάντα στον σχεδιασμό μιας Alfa ξεκινούν από το μεγάλο scudetto και το trilobo»,μας εξηγεί ο Krugger περνώντας το χέρι του μπροστά από τη μούρη της Tonale.

«Στην Tonale το scudetto μοιάζει σαν να χιμάει από το αυτοκίνητο και αυτό αποτελεί βασικό στοιχείο έντασης του σχεδίου. Τα τριπλά φωτιστικά στοιχεία σε κάθε μεριά παραπέμπουν στηνSZ και την Brera». Το εμπρός μέρος «φωνάζει» ότι πρόκειται για μια Alfa Romeo, όμως το μυώδες προφίλ χρειάζεται μια βαθύτερη βουτιά στη μνήμη για να ανακαλέσει κάποια αντιστοιχία. Από πού προέρχεται η έμπνευση; Ο Krugger μας δείχνει κάποια σκίτσα με το προφίλ της Giulia GT Juniorτης δεκαετίας του ’60. Ένα χειρόγραφο βέλος καταδεικνύει την υπέροχη καμπύλη που διατρέχει κατά μήκος το αμάξωμα του όμορφου κουπέ. «Αυτή η ηχώ από τη γραμμή της GT αντηχεί επάνω στη σιλουέτα της Tonale», αποκαλύπτει ο Krugger. «Η GT Junior είναι απίστευτα κομψή – και αυτή η καμπύλη χαρίζει μια αίσθηση έντασης.

Δεν είναι επιθετική, είναι αθλητική. Υπάρχει ισορροπία και καθαρότητα. Θέλαμε να μεταφέρουμε περισσότερο οπτικό βάρος προς τα επάνω για να πετύχουμε αυτή την ένταση, για να έχουμε αυτή την αποτύπωση σιγουριάς και αυτοπεποίθησης. Πετύχαμε να δώσουμε μια πιο χυτή όψη από αυτή της Stelvio, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει πιο μακρύ. Αυτό είναι κάτι που παραπέμπει στην Duetto και τη Disco Volante». Το πίσω τζάμι δίνει την αίσθηση ότι ακουμπά επάνω στο αμάξωμα σαν ένα κολιέ στο λαιμό, κάτι που έχει εμπνευστεί από την Brera και την 8C 2900 της δεκαετίας του ’30, ενώ τα πίσω φώτα αποτελούνται από μια τριάδα LED σε αντιστοιχία με τα εμπρός.


Ο Busse μας εξηγεί: «Αρχικά τα πίσω φώτα έδειχναν κάπως απλά, οπότε τους δώσαμε ένα πιο καλλιτεχνικό άγγιγμα και έδειξαν πολύ πιο άνετα επάνω στη σιλουέτα του αυτοκινήτου. Αυτή είναι μία από τις ελευθερίες που σου δίνουν τα LED».





Ρωτώντας εάν η Tonale μπορεί να κουβαλήσει το βάρος του ονόματος Quadrifoglio -με το δεδομένο των μικρότερων κινητήρων και της εγκάρσιας διάταξης-, ο Krugger απαντά με σιγουριά πως κάθε αυτοκίνητο σχεδιάζεται με την προοπτικής της έκδοσης Quadrifoglio έτσι ώστε τα φουσκωμένα φτερά και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα να είναι οργανικά ενσωματωμένα στο σχέδιο και όχι να δείχνουν σαν μεταγενέστερες προσθήκες. Το εσωτερικό έχει πιο φουτουριστική διάθεση σε σχέση με τον εξωτερικό σχεδιασμό.

Υπάρχουν τέσσερις ξεχωριστές θέσεις, όμως δεν χάνει την επαφή με την πραγματικότητα. Κάθομαι προσεκτικά στο λεπτό σπορ κάθισμα του οδηγού και ο Krugger στηρίζεται στην πόρτα. «Αυτή είναι η σωστή θέση για να καταλάβεις τις διαστάσεις και τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Αντιλαμβάνεσαι ότι βρίσκεσαι σε ένα C-segment SUV, ενώ, παρότι πρόκειται για πρωτότυπο μοντέλο, δεν έχει κάτι εξεζητημένο».Σε γενικό πλαίσιο, η αρχιτεκτονική του ταμπλό είναι ένα υβρίδιο αυτής των Giulia και Stelvio, που άλλωστε έχουν αρκετές ομοιότητες μεταξύ τους. Η σπορ αίσθηση του χαμηλού κόκπιτ της Giuliaέχει μεταφερθεί και στην Tonale, με την κεντρική κονσόλα να σκαρφαλώνει ψηλά και να έχει αρκετό όγκο, σαν να κάθεσαι σε κάποιο supercar με ένα τεράστιο τούνελ μετάδοσης.



Η κονσόλα είναι καλυμμένη με κατεργασμένο plexiglas κάτω από τη διαφανή επιφάνεια του οποίου φαίνεται μια επίστρωση από ανθρακονήματα, με τον κρυφό κόκκινο παλλόμενο φωτισμό να χαρίζει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχει κάποιος επιλογέας κιβωτίου παρά μόνο ο περιστροφικός διακόπτης επιλογής του προγράμματος οδήγησης,μόνο που το γνωστό ακρωνύμιο DNA έχει μεταλλαχθεί ώστε να συγχρονιστεί με τα νέα δεδομένα, αντιστοιχώντας πλέον στα: Dual Power, Natural και Advance E. «Ο εξηλεκτρισμός δεν αποτελεί κάποιο τέχνασμα, είναι κάτι που θα αξιοποιηθεί στο έπακρο», εξηγεί ο Krugger. «Μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε το αυτοκίνητο καλύτερο, να βελτιώσουμε τη συνολική απόδοση».

Ο πίνακας οργάνων έχει μια σχετικά οριζόντια απόδοση, πλησιάζοντας κάπως το παράδειγμα της Stelvio, όμως δείχνει πιο λεπτεπίλεπτος, με όμορφη προοπτική και ρευστές γραμμές. Τα υλικά δένουν ιδανικά και η επιλογή τους δείχνει ιδιαίτερα προσεγμένη, όπως το βουρτσισμένο αλουμίνιο στις ακτίνες του τιμονιού και στο πλαίσιο των αεραγωγών. Η επιφάνεια των καθισμάτων έχει το χαρακτηριστικό καμπυλωτό μοτίβο «cannelloni» της Alfaσε διάταξη V, με τον βασικό χρωματισμό να παίζει στο απαλό βαθύ γκρι.«Ο συνδυασμός είναι μοντέρνος και ευχάριστος και τα υλικά απαλά και με καλή συγκράτηση», λέει η Rosella Guasco, επικεφαλής χρωματισμών και υλικών.



Μας εξηγεί ότι σε κάποιες παλιές Alfa Romeo οι κυρίαρχες μαύρες και γκρι αποχρώσεις έπαιζαν με αντιθέσεις σε ζεστό ανοιχτό καφέ και ακριβώς το ίδιο έχει εφαρμοστεί σε λεπτομέρειες της Tonale, όπως στο επάνω μέρος στων καθισμάτων, στις ζώνες και στα φιλέτα στις πόρτες και το ταμπλό. Η εικόνα αναδίδει έναν αριστοκρατικό αέρα, όμως ταυτόχρονα έχει και ένα πιο έντονο τεχνολογικό αποτύπωμα σε σχέση με τις σημερινές Alfa. Υπάρχουν δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, με τη μικρότερη 10.25” να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Η μεγαλύτερη 12.3” βρίσκεται στον πίνακα οργάνων και χάρη στα μεγάλα στρογγυλά στοιχεία του ταμπλό έχει ένα πιο κλασικό, αναλογικό ύφος, παρά τις ψηφιακές ενδείξεις.

Η ενσωμάτωσή της είναι τόσο πετυχημένη που δύσκολα σκέφτεσαι ότι πίσω από τις όμορφες στρογγυλές ενδείξεις κρύβεται μια τετράγωνη επίπεδη οθόνη. Ακόμα και τα γραφικά έχουν αναπτυχθεί στο Centro Stile. «Στόχος μας ήταν να προσφέρουμε την απαραίτητη πληροφόρηση αποφεύγοντας την απόσπαση της προσοχής», μας λέει ο Busse. Είναι σίγουρο ότι πολλές ριζοσπαστικές ιδέες θα παραμερίστηκαν προκειμένου το αποτέλεσμα εκτός από φρέσκο και προοδευτικό να είναι και λειτουργικό. Το ίδιο ακριβώς, δηλαδή, που ισχύει και για την εξωτερική εμφάνιση.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης