News
#TAGS:

Fiat: Απο την αγάπη στην… αδιαφορία προς τον Έλληνα

fiat-logo

Η Fiat είναι μια μάρκα που αποδεδειγμένα έχει αγαπήσει ο Έλληνας αγοραστής αυτοκινήτου και έχει δώσει τα λεφτά του για να αποκτήσει ένα απο τα μοντέλα της. Τα τελευταία χρόνια όμως, φαίνεται ότι έχει γυρίσει την πλάτη του στον Ελληνα αγοραστή…

Αδιαμφισβήτητα η Fiat ειναι μια παραδοσιακά αγαπημένη μάρκα των Ελλήνων, αφού έχει βρεθεί πολλές φορές μέσα στο Top 5 των πωλήσεων διαφόρων ετών, ενώ παράλληλα έχει αναδείξει και αρκετά best-seller μοντέλα, με κορυφαία περίπτωση αυτή του Punto.

 

Τα τελευταία χρόνια όμως η Fiat ακολουθεί μια πολιτική η οποία δείχνει ότι δεν την νοιάζει ο Έλληνας αγοραστής.  Και αυτό όχι μόνο γιατί επέλεξε να δώσει το όνομα “Αιγαίο” σε μοντέλο που κυκλοφορεί στην Τουρκία, αλλά φαίνεται και στα νούμερα των λιανικών πωλήσεων (δηλαδή των φυσικών προσώπων), αλλά στις εταιρικές πωλήσεις. Ως απόρροια αυτής της πολιτικής, η Fiat είναι η μάρκα που έχει τις χαμηλότερες λιανικές πωλήσεις από όλες τις μάρκες στην ελληνική αγορά (μόλις 18,8%), με τις υπόλοιπες πωλήσεις τις (81,2%) να αφορούν σε αυτοκίνητα εταιρικά (κυρίως ενοικιαζόμενα).

Ναι, αυτή τη στιγμή μπορεί η εταιρεία να μην έχει μοντέλα σε κάποιες δημοφιλείς κατηγορίες (π.χ. απουσιάζει το Punto στα μικρά), όμως με βάση την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η ελληνική αντιπροσωπεία, φαίνεται ότι δεν δίνει καμία σημασία στον αγοραστή λιανικής στις κατηγορίες που έχει παρουσία (μίνι, μικρομεσαία, μίνι και compact SUV, MPV, ρόουντσερ).
 

Για παράδειγμα, το μίνι Panda, που είναι ένα αυτοκίνητο 8ετίας και από τα παλαιότερα της κατηγορίας του, αντί να είναι -λόγω και της παλαιότητας του- μια από τις φθηνότερες επιλογές της αγοράς, ακόμη και μετά από την έκπτωση της αντιπροσωπείας το κόστος της βασικής του έκδοσης με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 69 ίππων ξεπερνά τα 10.000 ευρώ (10.550 ευρώ).

Έτσι το Panda είναι ακριβότερο από τα περισσότερα και πιο καινούργια (και πληρέστερα σε τεχνολογία) ανταγωνιστικά του μοντέλα (π.χ. Toyota Aygo, Volkswagen up!, Hyundai i10, Kia Picanto, Skoda Citigo, SEAT Mii κ.α.).

Ακόμη και το κάποτε μοδάτο 500, το οποίο βρίσκεται στην αγορά εδώ και 12 χρόνια και είναι ένα από τα παλαιότερα –αν όχι το παλαιότερο– αυτοκίνητα που υπάρχουν, συνεχίζει και είναι υπερβολικά ακριβό στην Ελλάδα, αφού η τιμή του ξεκινά από τα 13.744 ευρώ – κάτι που δεν δικαιολογείται για ένα μοντέλο με τεχνολογία του 2007. Είναι σαφές λοιπόν πως απο το 500 η Fiat στην Ελλάδα, έχει ιδιαίτερα υψηλό κέρδος, σε σχέση και με την υπόλοιπη γκάμα.

Mόνο το μικρομεσαίο Tipo είναι φθηνό (12.490 ευρώ το σεντάν), όντας όμως ένα αυτοκίνητο που έχει ξεκάθαρο στόχο το Value for Money, με κινητήρες παλαιάς κοπής, που δεν έχουν καλές επιδόσεις και «καίνε»  (π.χ. ο 1.4-95 PS έχει υψηλά τέλη 274 ευρώ / χρόνο λόγω των ρύπων του), ενώ η απτή ποιότητα του είναι κάτω του μετρίου όπως έχει προκύψει απο τις δοκιμές μας…

Άλλωστε το “οικονομικό” είναι και ο λόγος που δεν απευθύνεται σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές, αλλά κυρίως σε αυτές που οι πολίτες της έχουν χαμηλότερη αγοραστική δύναμη, όπως η Ελλάδα αλλά και η Τουρκία. Στην περίπτωση της Τουρκίας μάλιστα όπου και κατασκευάζεται έχουν δώσει προκλητικό προς εμάς όνομα “Αιγαίο” (Fiat Egea) για να “τιμήσουμε τους φίλους μας Τούρκους”, όπως είχαν ανακοινώσει οι ίδιοι οι Ιταλοί…

Με βάση όλα τα παραπάνω, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι αρκετά, μεταξύ άλλων: για ποιο λοιπόν λόγο η Fiat στην Ελλάδα δεν πουλά τα αυτοκίνητά της στις τιμές που πρέπει; Τι φοβάται και δεν την ενδιαφέρουν οι πωλήσεις λιανικής; Για ποιο λόγο έχει εξελιχθεί σε μια μάρκα πωλήσεων μόνο για εταιρικά και νοικιάρικα αυτοκίνητα και έχει ξεχάσει τον παραδοσιακό Έλληνα αγοραστή της;

ΣΧΟΛΙΑ (14)

Εμμονη

Εμμονη λέγεται το θεματακι που αρπαξατε τώρα τελευταία με τη Fiat-Jeep τα δύο γνωστά site. Να το κοιτάξετε, μη το αφήσετε έτσι.

Και άλλη φάπα!

Κάποτε μας είχαν φάει τα σωθικά κάποιοι «σχολιαστές » ...ότι το FCA γκρουπ θα ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό ....τώρα προσευχή και ....νηστεία σχολίων

ΚΟΥΓΙΑΣ

ΕΑΝ ΕΠΑΝΕΛΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ FIAT ΚΑΙ ΤΗΝ JEEP, ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕΛΛΙΣΑΝΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΥΓΙΑ..... ΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΣΑΣ....

FIAT PANDA

Το PANDA είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο καλύτερο από τις κοινοπραξίες Toyota Aygo, Volkswagen up!, Hyundai i10, Kia Picanto, Skoda Citigo, SEAT Mii. ΞΕΧΑΣΑΤΕ ΤΑ 108 ΚΑΙ C1. Αυτός είναι και ο λόγος που τα προτιμούν οι επαγγελματίες. Δεν καίνε λάδια όπως τα 108 C1 AYGO. Δεν σπάνε τα κάρτερ όπως τα CITIGO, MII και UP.

Κωστας

και με κανενα αστέρι στην ασφάλεια!!!!!!

Μ.Γ

"2012 Fiat Panda Gets Four-Star Euro NCAP Rating" ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟ 2012 ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ 4 ΑΣΤΕΡΙΑ. ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΤΟ ΒΡΕΙ. ΟΤΑΝ ΟΜΩΣ ΑΛΛΑΞΕ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ SAFETY PACK (καμερα για τις γραμμες του δρομου, αυτομ φρεναρισμα, ενδειξη πιεσης ελαστικων,κλπ,κλπ) ΕΠΙΑΣΑΝ "ΠΑΤΟ". ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΥΤΙΚΙΝΗΤΑ ΟΤΑΝ ΔΟΚΙΜΑΣΤHΚΑΝ ΞΑΝΑ ΜΕ ΤΟ SAFETY PACK ΠΗΡΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ CRASH TEST TOY EURO NCAP ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ. ΜΙΑ ΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟ SAFETY PACK. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟ ΚΙΑ PICANTO.

@

Νοίκιασα ενα panda πριν 3 χρόνια στις διακοπές.Δεν είχε ασφάλεια στις πίσω πόρτες για τα παιδιά(να μην ανοίγουν από μέσα).Απαράδεκτο να μην έχει ένα τέτοιο "αξεσουάρ" 20ετίας!

Lefty

Φιλε δε νερω τι αμάξι νοικιασες παντως Panda δεν ήταν. Τυχερός καθώς ειχα το προηγούμενο αλλα κ το τρέχον μοντέλο (σκυλιά και τα δύο) και χρησιμοποιώ/ούσα παντα τις ασφάλειες για τα παιδία στις πίσω πόρτες(λειτουργούν όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα και βρίσκονται στο εσωρερικό των 2 πίςω θυρών).

Μ.Γ

ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΞΕΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ. ΕΧΕΙ

Μ.Γ

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΕΧΕΙ. Η ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΕ ΣΧΕΣΕΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΚΟΡΕΑΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΕΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ (μεγαλες εκπτωσεις σε πακετα αυτοκινητων ) ΚΑΙ Η FCA BANK EINAI ΠΙΟ "ΕΥΕΛΙΚΤΗ"

ΕΛΕΟΣ

Πάλι με την FIAT τα βάλατε. Ο μόνος λόγος που έχετε στοχοποιήσει την FIAT είναι οι μεγάλες πωλήσεις που κάνει στις ενοικιάσεις και τις μισθώσεις και οι οποίες δεν αφήνουν την PEUGEOT να γίνει πρώτη σε πωλήσεις.

24

Η Fiat πηγαίνει στους Γάλλους, και οι Γάλλοι κάνουν ότι τους πούν οι ναζί.

Νίκος Panda

Κατάσταση διάλυσης η Fiat κάτι που είναι εμφανές και στην Ελλάδα πλέον

theokal

Οχι άλλο κάρβουνο, λυπηθείτε μας !

ότι νά' ναι....

ΓΙΑΤΙ Η FIAT ΕΧΕΙ ΕΞΑΓΟΡΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ Ή ΔΕΝ ΕΊΧΑΤΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ; Που θα κυκλοφορήσουν το "Αιγαίο" οι Γερμανοί; αφού τους Τούρκους έχουν δούλους στη Γερμανία και αυτούς έχουν ανάγκη, τι τους νοιάζει τους Γερμανούς αν μπορεί να αγοράσει ο Έλληνας; σε διαδικασία αποψίλωσης και κλεψίματος ακόμη και των ασημικών των Ελλήνων και της Ελλάδας είναι θες να σου πουλήσουν και αυτοκίνητο φτηνό;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

LEAF

Αυξάνονται και πληθύνονται τα ηλεκτρικά μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει ο Έλληνας υποψήφιος αγοραστής, προσφέροντας μεταξύ άλλων χαμηλό κόστος κίνησης στον ιδιοκτήτη τους. Ποια είναι όμως όλα τα ηλεκτρικά της αγοράς και πόσο κοστίζουν;

safety

Τι κάνει μία επαγγελματίας ποδηλάτρια, ένας παγκόσμιος πρωταθλητής WRC, ένας ειδικός οδικής ασφάλειας της Skoda αλλά και ένας αστυνομικός; Μας δίνουν πολύτιμες συμβουλές για το πώς το αυτοκίνητο και το ποδήλατο μπορούν να συμβιώσουν αρμονικά στην πόλη!

cla

Μάθετε τα πάντα για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελληνική αγορά. Αναζητήστε τα μοντέλα που θέλετε και συγκρίνετέ τα μεταξύ τους, με την πρωτοποριακή υπηρεσία που σας προσφέρει το newsauto.gr.

lauda

Η αγωνιστική Ferrari 312T, την οποία οδήγησε ο Niki Lauda βγαίνει σε δημοπρασία τον Αύγουστο από τους Gooding and Company στο Pebble Beach. Οι ιθύνοντες του οίκου δημοπρασιών, υπολογίζουν πως το μονοθέσιο του 1975 θα φτάσει τα 7.022.709 ευρώ (8.000.000 εκατ. δολάρια).

Jurassic-megaraptor-overlander-tsiro-1000

Ο Kent Kiehl εργάζεται σε περιβάλλον υψηλής πίεσης, όταν έρθει η ώρα να χαλαρώσει, οδηγεί ένα Ford F250 με μετατροπή από MegaRexx Trucks MegaRaptor που το κάνει να μοιάζει με “κτήνος” αλλά και ένα πολυτελές διαμέρισμα ταυτόχρονα.