H Ford «λύνει» το πρόβλημα φόρτισης

H Ford «λύνει» το πρόβλημα φόρτισης

Η Ford αναπτύσσει έναν έξυπνο αλγόριθμο που θα μπορεί να υποστηρίξει, κυρίως στις πόλεις, την εκτενέστερη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων αναγνωρίζοντας τα ιδανικά σημεία για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης

BigData

Πολλοί ιδιώτες και επαγγελματίες που επιθυμούν να κάνουν στροφή σε ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου. Η Ford επινόησε τώρα μία φιλοσοφία που βάζει τέλος σε τέτοιου είδους προβληματισμούς κάνοντας χρήση δεδομένων μεγάλου όγκου προκειμένου να εντοπιστούν τα ιδανικά σημεία για την εγκατάσταση νέων σταθμών ταχείας φόρτισης.  Επιστήμονες της εταιρείας επεξεργάστηκαν  τα δεδομένα αυτά -συμπεριλαμβανομένου και του χρόνου στάσεων των αυτοκινήτων- προκειμένου να εντοπίσουν τα πλέον κατάλληλα σημεία ώστε οι οδηγοί να εντάξουν τη φόρτιση στην πορεία των δρομολογίων τους, αντί να είναι υποχρεωμένοι να κάνουν έξτρα διαδρομές, καθυστερώντας την άφιξή τους στον τελικό προορισμό.

 

Μετά από μία ανάλυση σε βάθος στην περιοχή του Μείζονος Λονδίνου, η ομάδα της Ford κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πρόσβαση σε σημεία φόρτισης καθ’ οδόν προς τον προορισμό μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά με ένα σχετικά μικρό αριθμό στρατηγικά τοποθετημένων σταθμών ταχείας φόρτισης. Στο πλαίσιο της Έκθεσης Ford City Data Solutions Report, που δημοσιεύτηκε το Δεκέμβριο του 2018, η Ford εφοδίασε 160 συνδεδεμένα van με μία απλή plug-in συσκευή για την καταγραφή δεδομένων ταξιδιού. Με τη συγκατάθεση των συμμετεχόντων, συγκεντρώθηκαν πάνω από 500 εκατομμύρια δεδομένων από 15.000 ημέρες χρήσης των οχημάτων, τα οποία στάλθηκαν μέσω cloud για ανάλυση.

 

Από αυτά τα δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσα σε περίοδο οκτώ μηνών, η ομάδα Global Data Insight & Analytics της Ford κατάφερε να εντοπίσει ποια σημεία φόρτισης θα ήταν πιο χρήσιμα για ένα στόλο. Αν και τα οχήματα της δοκιμής δεν ήταν ηλεκτρικά, εντούτοις οι επιστήμονες κατάφεραν να εξάγουν συμπεράσματα για τη λειτουργία τους και να προβλέψουν την ικανότητα πρόσβασης σε σημεία φόρτισης, σαν να ήταν ηλεκτρικά.

 

Μελετώντας τις διαδρομές των οχημάτων, τα σημεία και τη διάρκεια κάθε στάθμευσης, η ομάδα προσδιόρισε με ποιο τρόπο η φόρτιση θα μπορούσε να ενσωματωθεί στα δρομολόγιά τους, κυρίως σε περιπτώσεις εταιρειών διανομών, στις οποίες οι οδηγοί αναγκάζονται να κάνουν πολλές στάσεις για παραδόσεις εμπορευμάτων ή αντικειμένων. Πρόκειται για μία προσέγγιση την οποία η Ford προβλέπει ότι μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες πόλεις επιτρέποντας έτσι τον αποτελεσματικότερο σχεδιασμό του τρόπου με τον οποίο οι τελευταίες θα δαπανήσουν τον προϋπολογισμό τους σε θέματα υποδομών.  Από μία ανεξάρτητη αλλά σχετική δοκιμή στόλου οχημάτων στο Λονδίνο, στην οποία συμμετέχουν 20 plug-in υβριδικά (PHEV) Transit Custom van, η Ford διαπίστωσε επίσης ότι οι στόλοι λειτουργούσαν αμιγώς στο ηλεκτρικό πρόγραμμα στο 35% του χρόνου που βρίσκονταν στο δρόμο. Το ποσοστό αυτό αυξανόταν στο 45% στην περιοχή του Μείζονος Λονδίνου και στο 68% στο κεντρικό Λονδίνο.

 

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της δοκιμής –που βασίστηκε σε 80.000 χλμ. τα οποία κάλυψε ο στόλος των PHEV οχημάτων– δεν παρατηρήθηκε καμία χρήση δημόσιων σταθμών φόρτισης, καθώς τα οχήματα φορτίζονταν είτε σε αμαξοστάσια, είτε στο σπίτι. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα ξεκινούσαν την ημέρα κατά μέσο όρο με μόλις 45% φόρτιση στις μπαταρίες τους, γεγονός που έρχεται να υπογραμμίσει την αξία που μπορούν να προσθέσουν τα σημεία φόρτισης που θα συναντά το όχημα κατά τη διάρκεια της διαδρομής του. Διαπιστώθηκε επίσης ότι με την πάροδο του χρόνου οι χρήστες άρχισαν να γνωρίζουν περισσότερα για την αποδοτική φόρτιση των οχημάτων, κυρίως στα αμαξοστάσιά τους.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης