Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Honda Civic 1.4 lt
Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το νέο Honda Civic 1.4 lt
Με όνομα βαρύ σαν ιστορία και ένδοξο παρελθόν, το νέο Honda Civic ήρθε για να συνεχίσει τη δυναστεία των 40 και πλέον ετών. Θα τα καταφέρει; Το δοκιμάζουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα…
UPD:
13
ΣΧΟΛΙΑ
Πριν από μόλις λίγες ημέρες το νέο Honda Civic πέρασε τα σύνορα της χώρας μας, ευελπιστώντας σε μια ανάλογη των προκατόχων του εμπορική καριέρα, πάντα στα νέα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Σχεδιαστικά η ένατη (!) γενιά Civic, αν και έχει κρατήσει το βασικό σουλούπι της προηγούμενης, δείχνει εντελώς νέα και σαφώς πιο θελκτική. Στην προηγούμενη γενιά, με τον ρηξικέλευθο σχεδιασμό, λέγαμε πως είτε θα το αγαπήσεις είτε θα το μισήσεις με την πρώτη ματιά.
Το νέο μοντέλο έχει μια πιο… διπλωματική για το μάτι και τις αισθήσεις σχεδιαστική γραμμή. Σίγουρα, με την πρώτη ματιά οι περισσότεροι θα το αγαπήσουν, λίγοι θα το αντιπαθήσουν και αρκετοί θα ζητήσουν και δεύτερο… ραντεβού μαζί του για να το σκεφτούν καλύτερα. Οι Ιάπωνες, «μανούλες» στο μάρκετινγκ, κατέγραψαν τα μείον που είχε η προηγούμενη γενιά και απλά στη νέα τα μετέτρεψαν σε συν. Για παράδειγμα, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τη μειωμένη ορατότητα για τον οδηγό λόγω της αεροτομής και του μικρού τζαμιού. Στο νέο μοντέλο μεγάλωσαν το τζάμι, μειώνοντας το ύψος όλου του πορτμπαγκάζ. Το αποτέλεσμα είναι ένα σαφώς πιο όμορφο και με επαρκή ορατότητα στο πίσω μέρος. Βέβαια για τον ίδιο λόγο πρόσθεσαν και κάμερα οπισθοπορείας. Γενικά, επί τη εμφανίσει, έχουμε ένα σαφώς πιο σπορ, δυναμικό, coupeδάτο αμάξωμα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Ιάπωνες αποφάσισαν να μη βγάλουν το Civic και σε τρίθυρο γιατί απλά «δεν χρειάζεται», όπως χαρακτηριστικά μας είπαν οι άνθρωποι της εδώ Honda.
Εκ των έσω
Νέο είναι και το εσωτερικό του Civic, με τη σχεδιαστική στρατηγική των δύο ζωνών (ελέγχου και ενημέρωσης) να διατηρείται. Εχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερης ποιότητας υλικά, νέες οθόνες στα όργανα, ενώ οι Ιάπωνες έχουν αξιοποιήσει τους εσωτερικούς χώρους του αυτοκινήτου με τέτοιον τρόπο που, αν το δίδασκαν σε κάποιο αυτοκινητικό σεμινάριο, θα μάθαιναν σχετικά και κάποιοι άλλοι που το έχουν ανάγκη: φάρδυναν λίγο το πλάτος του αυτοκινήτου, μίκρυναν ελάχιστα το μεταξόνιο και μετέτρεψαν το Civic στο πιο ευρύχωρο και άνετο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ετσι, το μειονέκτημα των 401 lt του πορτμπαγκάζ της προηγούμενης γενιάς έγινε πλεονέκτημα στη νέα, με τα 477 lt να είναι στην κορυφή της κατηγορίας - έτσι απλά.
Από εκεί και πέρα το εσωτερικό θυμίζει cockpit πολεμικού αεροσκάφους, με τις πληροφορίες, τις ενδείξεις και τα χειριστήρια σχεδόν να αγκαλιάζουν τον οδηγό. Παράλληλα, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην ηχομόνωση του εσωτερικού, που είναι απλά απολαυστική.
Στον δρόμο, ο γνώριμος κινητήρας των 1,4 lt με τους 100 ίππους κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, χωρίς εξάρσεις αλλά και απαιτήσεις, ενώ η κατανάλωση των 5,4 lt αποδεικνύει πως οι Ιάπωνες δεν «φόρεσαν» απλά τον κινητήρα του προηγούμενου Civic στο νέο, αλλά δούλεψαν επάνω του τόσο στην κατανάλωση (11% χαμηλότερη) όσο και στις εκπομπές ρύπων (129 g/km).
Μας άρεσε πολύ το τιμόνι του αυτοκινήτου που είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, αλλά και η ανάρτηση που προσφέρει πολύ μεγαλύτερη άνεση με τους νέους συνδέσμους που έχουν τοποθετηθεί, περίσσιο κράτημα και κορυφαία οδική συμπεριφορά. Στα συν και το σύστημα ευστάθειας της Honda που είναι στάνταρτ στον εξοπλισμό, αλλά και το σύστημα Start & Stop που συμβάλλει σε περαιτέρω οικονομία καυσίμου.
Το νέο μοντέλο έχει μια πιο… διπλωματική για το μάτι και τις αισθήσεις σχεδιαστική γραμμή. Σίγουρα, με την πρώτη ματιά οι περισσότεροι θα το αγαπήσουν, λίγοι θα το αντιπαθήσουν και αρκετοί θα ζητήσουν και δεύτερο… ραντεβού μαζί του για να το σκεφτούν καλύτερα. Οι Ιάπωνες, «μανούλες» στο μάρκετινγκ, κατέγραψαν τα μείον που είχε η προηγούμενη γενιά και απλά στη νέα τα μετέτρεψαν σε συν. Για παράδειγμα, το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τη μειωμένη ορατότητα για τον οδηγό λόγω της αεροτομής και του μικρού τζαμιού. Στο νέο μοντέλο μεγάλωσαν το τζάμι, μειώνοντας το ύψος όλου του πορτμπαγκάζ. Το αποτέλεσμα είναι ένα σαφώς πιο όμορφο και με επαρκή ορατότητα στο πίσω μέρος. Βέβαια για τον ίδιο λόγο πρόσθεσαν και κάμερα οπισθοπορείας. Γενικά, επί τη εμφανίσει, έχουμε ένα σαφώς πιο σπορ, δυναμικό, coupeδάτο αμάξωμα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι Ιάπωνες αποφάσισαν να μη βγάλουν το Civic και σε τρίθυρο γιατί απλά «δεν χρειάζεται», όπως χαρακτηριστικά μας είπαν οι άνθρωποι της εδώ Honda.
Εκ των έσω
Νέο είναι και το εσωτερικό του Civic, με τη σχεδιαστική στρατηγική των δύο ζωνών (ελέγχου και ενημέρωσης) να διατηρείται. Εχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερης ποιότητας υλικά, νέες οθόνες στα όργανα, ενώ οι Ιάπωνες έχουν αξιοποιήσει τους εσωτερικούς χώρους του αυτοκινήτου με τέτοιον τρόπο που, αν το δίδασκαν σε κάποιο αυτοκινητικό σεμινάριο, θα μάθαιναν σχετικά και κάποιοι άλλοι που το έχουν ανάγκη: φάρδυναν λίγο το πλάτος του αυτοκινήτου, μίκρυναν ελάχιστα το μεταξόνιο και μετέτρεψαν το Civic στο πιο ευρύχωρο και άνετο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ετσι, το μειονέκτημα των 401 lt του πορτμπαγκάζ της προηγούμενης γενιάς έγινε πλεονέκτημα στη νέα, με τα 477 lt να είναι στην κορυφή της κατηγορίας - έτσι απλά.
Από εκεί και πέρα το εσωτερικό θυμίζει cockpit πολεμικού αεροσκάφους, με τις πληροφορίες, τις ενδείξεις και τα χειριστήρια σχεδόν να αγκαλιάζουν τον οδηγό. Παράλληλα, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στην ηχομόνωση του εσωτερικού, που είναι απλά απολαυστική.
Στον δρόμο, ο γνώριμος κινητήρας των 1,4 lt με τους 100 ίππους κινεί αξιοπρεπώς το αυτοκίνητο, χωρίς εξάρσεις αλλά και απαιτήσεις, ενώ η κατανάλωση των 5,4 lt αποδεικνύει πως οι Ιάπωνες δεν «φόρεσαν» απλά τον κινητήρα του προηγούμενου Civic στο νέο, αλλά δούλεψαν επάνω του τόσο στην κατανάλωση (11% χαμηλότερη) όσο και στις εκπομπές ρύπων (129 g/km).
Μας άρεσε πολύ το τιμόνι του αυτοκινήτου που είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, αλλά και η ανάρτηση που προσφέρει πολύ μεγαλύτερη άνεση με τους νέους συνδέσμους που έχουν τοποθετηθεί, περίσσιο κράτημα και κορυφαία οδική συμπεριφορά. Στα συν και το σύστημα ευστάθειας της Honda που είναι στάνταρτ στον εξοπλισμό, αλλά και το σύστημα Start & Stop που συμβάλλει σε περαιτέρω οικονομία καυσίμου.
Εν κατακλείδι, οι Ιάπωνες κατάφεραν να κάνουν το καλό καλύτερο, ποιοτικότερο και σαφώς πιο όμορφο. Αναμφίβολα η εμπορική καριέρα του νέου Civic δείχνει ευοίωνη βλέποντας και την τιμή του που ξεκινάει από τα 16.800 ευρώ (χωρίς απόσυρση) με πληρέστατο εξοπλισμό. Τιμή που είναι χαμηλότερη από το απερχόμενο μοντέλο (17.400 ευρώ).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.339 cc, 1.798 cc, 2.199 cc
Ισχύς: 100 PS/6.000 rpm
Ροπή: 12,9 kgm/4.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Βάρος: 1.181 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.285/1.770/1.472 mm
Χώρος αποσκευών: 477 lt
Χώρος αποσκευών: 477 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 141,9 €
Τεκμήριο: 5.200 €
Τιμη: από 16.800 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.339 cc, 1.798 cc, 2.199 cc
Ισχύς: 100 PS/6.000 rpm
Ροπή: 12,9 kgm/4.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,4 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 5,4 lt
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Βάρος: 1.181 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.285/1.770/1.472 mm
Χώρος αποσκευών: 477 lt
Χώρος αποσκευών: 477 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 141,9 €
Τεκμήριο: 5.200 €
Τιμη: από 16.800 €
UPD:
13
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα