Μια βόλτα στο Σπα με τον Κουμπίτσα
Μια βόλτα στο Σπα με τον Κουμπίτσα
Ο οδηγός της Renault, Ρόμπερτ Κουμπίτσα μας οδηγεί ένα γρήγορο γύρο στην πίστα του Σπα, αγαπημένη των περισσότερων πιλότων
UPD:
Ο οδηγός της Renault, Ρόμπερτ Κουμπίτσα οδηγεί ένα γρήγορο γύρο στην πίστα του Σπα, αγαπημένη των περισσότερων πιλότων:
«Το Σπα είναι ένα από τα καλύτερα αν όχι το καλύτερο μέρος για έναν οδηγό. Οι περισσότεροι οδηγοί απολαμβάνουν την οδήγηση εκεί. Προσωπικά προτιμώ τη Σουζούκα αλλά το Σπα έχει ένα μοναδικό χαρακτήρα. Είναι συναρπαστική διαδρομή, πολλές στροφές δε θεωρούνται καν στροφές γιατί περνάς με τέρμα γκάζι. Ειδικά το δεύτερο από τα τρία επιμέρους χρονομετρημένα κομμάτια είναι μοναδικό.
Οι απαιτήσεις από το set-up του μονοθεσίου είναι ξεκάθαρες, απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα στο πρώτο και στο τρίτο χρονομετρημένο κομμάτι καθότι είναι πολύ γρήγορα με μεγάλες ευθείες. Υπάρχει όμως και το δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι με τις στροφές όπου απαιτείται κάθετη δύναμη.
Φέτος αρκετά από τα μονοθέσια διαθέτουν σύστημα ‘F-duct’ οπότε είναι εφικτό να έχεις ένα μονοθέσιο που να αποδίδει καλά σ’ όλα τα sector. Με το F-duct μπορείς να επιλέξεις κλίσεις στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη εφόσον ενεργοποιώντας το μειώνεις τις αντιστάσεις στην ευθεία στολάροντας την πίσω αεροτομή.
Νομίζω ότι το Σπα είναι από τις πίστες που το συγκεκριμένο σύστημα αποδίδει τα μέγιστα. Η πρώτη στροφή ‘La Source’ είναι πάντα δύσκολη στην εκκίνηση. Δεν υπάρχει πολύς χώρος στην είσοδο αλλά μετά φαρδαίνει στην έξοδο οπότε μπορεί να επιλεγούν αρκετά διαφορετικές γραμμές Αλλά είναι δύσκολο να υπερασπιστείς την θέση σου χωρίς να κάνεις κάποιο συμβιβασμό στην ταχύτητα εξόδου.
«Το Σπα είναι ένα από τα καλύτερα αν όχι το καλύτερο μέρος για έναν οδηγό. Οι περισσότεροι οδηγοί απολαμβάνουν την οδήγηση εκεί. Προσωπικά προτιμώ τη Σουζούκα αλλά το Σπα έχει ένα μοναδικό χαρακτήρα. Είναι συναρπαστική διαδρομή, πολλές στροφές δε θεωρούνται καν στροφές γιατί περνάς με τέρμα γκάζι. Ειδικά το δεύτερο από τα τρία επιμέρους χρονομετρημένα κομμάτια είναι μοναδικό.
Οι απαιτήσεις από το set-up του μονοθεσίου είναι ξεκάθαρες, απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα στο πρώτο και στο τρίτο χρονομετρημένο κομμάτι καθότι είναι πολύ γρήγορα με μεγάλες ευθείες. Υπάρχει όμως και το δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι με τις στροφές όπου απαιτείται κάθετη δύναμη.
Φέτος αρκετά από τα μονοθέσια διαθέτουν σύστημα ‘F-duct’ οπότε είναι εφικτό να έχεις ένα μονοθέσιο που να αποδίδει καλά σ’ όλα τα sector. Με το F-duct μπορείς να επιλέξεις κλίσεις στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη εφόσον ενεργοποιώντας το μειώνεις τις αντιστάσεις στην ευθεία στολάροντας την πίσω αεροτομή.
Νομίζω ότι το Σπα είναι από τις πίστες που το συγκεκριμένο σύστημα αποδίδει τα μέγιστα. Η πρώτη στροφή ‘La Source’ είναι πάντα δύσκολη στην εκκίνηση. Δεν υπάρχει πολύς χώρος στην είσοδο αλλά μετά φαρδαίνει στην έξοδο οπότε μπορεί να επιλεγούν αρκετά διαφορετικές γραμμές Αλλά είναι δύσκολο να υπερασπιστείς την θέση σου χωρίς να κάνεις κάποιο συμβιβασμό στην ταχύτητα εξόδου.
Η Eau Rouge στον πρώτο γύρο είναι πολύ δύσκολη εάν ακολουθείς κάποιον διότι χάνεις μεγάλο ποσοστό κάθετης δύναμης. Μπορείς να ρισκάρεις στην είσοδο και να μπεις με τέρμα γκάζι και πολλά χιλιόμετρα αυτό θα σε φέρει με υψηλή ταχύτητα στην κορυφή του λόφου. Αν όμως χρειαστεί να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι τότε χάνεις πολύ ταχύτητα κατηφορίζοντας για τη ‘Les Combes’.
Οι στροφές μετά τη Les Combes είναι διασκεδαστικές αναφέρομαι στις στροφές 5,6&7. Καθότι αλληλένδετες είναι σημαντικό να κρατήσεις τη σωστή γραμμή από τη μια στην άλλη αν κάνεις λάθος στην πρώτη τότε χάνεις χρόνο στις άλλες δυο.Κατηφορίζοντας συναντάμε τη διπλή αριστερή ‘Pouhon’ είναι ίσως η καλύτερη και πιο συναρπαστική στροφή. Σ’ αυτή την πίστα συνολικά μπορείς να έχει διαφορετικές προσεγγίσεις, είτε να μπαίνεις γρήγορα θυσιάζοντας μέρος της ταχύτητας στην έξοδο ή να θυσιάζεις λίγο στην είσοδο για ταχύτερη έξοδο. Δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις εκτός εάν ο προπορευόμενος κάνει λάθος, βέβαια φέτος με το f- duct ίσως να μπορείς να πλησιάσεις τον άλλο. Στο τελευταίο σικέιν πριν την ολοκλήρωση του γύρο αλλά και στη Les Combes είναι τα πιο πιθανά σημεία για προσπέρασμα» σύμφωνα με τον 25χρονο Πολωνό.
Οι στροφές μετά τη Les Combes είναι διασκεδαστικές αναφέρομαι στις στροφές 5,6&7. Καθότι αλληλένδετες είναι σημαντικό να κρατήσεις τη σωστή γραμμή από τη μια στην άλλη αν κάνεις λάθος στην πρώτη τότε χάνεις χρόνο στις άλλες δυο.Κατηφορίζοντας συναντάμε τη διπλή αριστερή ‘Pouhon’ είναι ίσως η καλύτερη και πιο συναρπαστική στροφή. Σ’ αυτή την πίστα συνολικά μπορείς να έχει διαφορετικές προσεγγίσεις, είτε να μπαίνεις γρήγορα θυσιάζοντας μέρος της ταχύτητας στην έξοδο ή να θυσιάζεις λίγο στην είσοδο για ταχύτερη έξοδο. Δεν είναι εύκολο να προσπεράσεις εκτός εάν ο προπορευόμενος κάνει λάθος, βέβαια φέτος με το f- duct ίσως να μπορείς να πλησιάσεις τον άλλο. Στο τελευταίο σικέιν πριν την ολοκλήρωση του γύρο αλλά και στη Les Combes είναι τα πιο πιθανά σημεία για προσπέρασμα» σύμφωνα με τον 25χρονο Πολωνό.
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα