BMW: Ετοιμάζουν ελαφρύτερο μονοθέσιο

BMW: Ετοιμάζουν ελαφρύτερο μονοθέσιο

  • Η βελτιωμένη εκδοχή της F1 ’09 θα παρουσιαστεί στη Βαρκελώνη
  • Η μείωση του βάρους γίνεται για να χρησιμοποιήσει το KERS ο Κουμπίτσα
     

Στη BMW ετοιμάζουν μια νέα βελτιωμένη και ελαφρύτερη έκδοση του μονοθεσίου τους για το Ισπανικό GP. Όπως ίσως γνωρίζετε βάσει κανονισμών το βάρος ενός μονοθεσίου πρέπει να μην είναι λιγότερο από 605kg.
Φέτος οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς επιτρέπουν τη χρήση συστήματος ανάκτησης ενέργειας (Kinetic Energy Recove

BMW: Ετοιμάζουν ελαφρύτερο μονοθέσιο
  • Η βελτιωμένη εκδοχή της F1 ’09 θα παρουσιαστεί στη Βαρκελώνη
  • Η μείωση του βάρους γίνεται για να χρησιμοποιήσει το KERS ο Κουμπίτσα
     

Στη BMW ετοιμάζουν μια νέα βελτιωμένη και ελαφρύτερη έκδοση του μονοθεσίου τους για το Ισπανικό GP. Όπως ίσως γνωρίζετε βάσει κανονισμών το βάρος ενός μονοθεσίου πρέπει να μην είναι λιγότερο από 605kg.
Φέτος οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς επιτρέπουν τη χρήση συστήματος ανάκτησης ενέργειας (Kinetic Energy Recovery Systerm). Το KERS είναι ογκώδες και βαρύ αυτό δημιουργεί δυο προβλήματα. Πρώτον μετατοπίζει το κέντρο βάρους και δεύτερον μειώνει το διαθέσιμο έρμα. Πόσο; Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Οι κορυφαίες ομάδες έχουν διαθέσιμο έρμα γύρω στα 80kg, οι μικρότερες γύρω στα 60kg. Με δεδομένο ότι όλα τα εξαρτήματα του KERS ζυγίζουν γύρω στα 40kg καταλαβαίνετε ότι το μισό έρμα πρέπει να θυσιαστεί στο βωμό του KERS.
Εδώ υπεισέρχεται το βάρος του οδηγού, εάν το μονοθέσιο με το KERS ζυγίζει 510kg και οι δυο teammate έχουν διαφορά 25kg μεταξύ των τότε ο πιο ελαφρύς έχει στη διάθεσή του 25kg περισσότερο έρμα που οι μηχανικοί θα τα τοποθετήσουν μπροστά μεγιστοποιώντας την αξιοποίηση των ελαστικών προς όφελος του ελαφριού οδηγού.
Η περίπτωση των Χάιντφελτ και Κουμπίτσα είναι χαρακτηριστική. Ο Γερμανός είναι από τους πιο ελαφρούς οδηγούς στο grid ενώ ο Πολωνός ο βαρύτερος. Μέχρι σήμερα ο Κουμπίτσα δεν έχει χρησιμοποιήσει KERS σε αντίθεση με το Χάιντφελτ γιατί το βάρος του επηρεάζει αρνητικά το ζύγισμα του μονοθεσίου και κατ’ επέκταση το ρυθμό του. Όμως με την πιο ελαφριά έκδοση στη Βαρκελώνη οι μηχανικοί της BMW θέλουν να δώσουν στον Πολωνό τη δυνατότητα να επωφεληθεί από το KERS.  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης