Η καρδιά της Formula 1 χτυπά στο Μονακό!
Η καρδιά της Formula 1 χτυπά στο Μονακό!
Ρόσμπεργκ, Αλόνσο, Φέτελ, Χάμιλτον και... τα άλλα παιδιά ανεβάζουν την αδρεναλίνη στους δρόμους του πριγκιπάτου, υπό τα βλέμματα του διεθνούς τζετ σετ και των επίδοξων στάρλετ...
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Παραδοσιακά, το Grand Prix του Μονακό συγκεντρώνει τα βλέμμα των φίλων της Formula 1, καθώς είναι συνδεδεμένο όχι μόνο με τις υψηλές ταχύτητες και την αγωνία, αλλά και με το πλήθος εκπροσώπων του διεθνούς τζετ σετ, που παρακολουθούν τον αγώνα στους δρόμους του πριγκιπάτου.
Αυτό καθαυτό το GP του Μονακό αποτελεί τον αγώνα των μεγάλων αντιθέσεων. Την ίδια στιγμή που στα ντεκ των σκαφών τα κορίτσια ιδρώνουν τα μικροσκοπικά μαγιό τους, οι πιλότοι ιδρώνουν τις φόρμες τους, προσπαθώντας να αποφύγουν τα σπιναρίσματα και τις μπαριέρες και να υπερνικήσουν τους φόβους τους πατώντας γκάζι, σ’ αυτό το παρανοϊκό ρόλερ κόστερ.
Είναι η 71η φορά που διοργανώνεται αγώνας στους δρόμους του πριγκιπάτου. Το πρώτο GP έγινε το 1929 ενώ από το 1950 μέχρι σήμερα στη σύγχρονη εκδοχή της F1 έχουν γίνει 59GP φέτος θα είναι το 60οστό. Σ’ αυτά τα 59GP μόνο 10 φορές έχει κερδίσει κάποιος εκτός της πρώτης 3αδας. Ο Ολιβιέ Πανίς το 1996 κέρδισε ενώ εκκινούσε 14ος σ’ έναν αγώνα που τερμάτισαν 4 μονοθέσια. Αυτό δεν έχει προηγούμενο στο Μονακό.
Τις περισσότερες νίκες τις έχει η McLaren (15), η Ferrari έχει 8 νίκες και η Lotus 7. Αλόνσο (2006 – 2007) και Γουέμπερ (2010 – 2012) είναι οι μόνοι από τους εν ενεργεία πιλότους που έχουν περισσότερες από μια νίκη.
Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πως θα προσαρμοστεί ο Μπότας της Williams που δεν έχει ξανατρέξει με μονοθέσιο οιασδήποτε στο Μονακό. Στις κερκίδες και στα μπαλκόνια υπολογίζεται πως θα βρίσκονται πάνω από 200 χιλιάδες θεατές με τους ντόπιους κατοίκους να είναι μόλις 30 χιλιάδες. Το ρεκόρ γύρου κατέχει με 1:14.439 από το 2004 ο Μ.Σουμάχερ. Ο Γερμανός πρωταθλητής και ννικητής πέντε φορές (’94, ’95, ’97,’99,’01) περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο το συγκεκριμένο αγώνα: «Η F1 ξεχνά πόσο ασφαλής θέλει να είναι, μια φορά το χρόνο στο Μονακό».
Αυτό καθαυτό το GP του Μονακό αποτελεί τον αγώνα των μεγάλων αντιθέσεων. Την ίδια στιγμή που στα ντεκ των σκαφών τα κορίτσια ιδρώνουν τα μικροσκοπικά μαγιό τους, οι πιλότοι ιδρώνουν τις φόρμες τους, προσπαθώντας να αποφύγουν τα σπιναρίσματα και τις μπαριέρες και να υπερνικήσουν τους φόβους τους πατώντας γκάζι, σ’ αυτό το παρανοϊκό ρόλερ κόστερ.
Είναι η 71η φορά που διοργανώνεται αγώνας στους δρόμους του πριγκιπάτου. Το πρώτο GP έγινε το 1929 ενώ από το 1950 μέχρι σήμερα στη σύγχρονη εκδοχή της F1 έχουν γίνει 59GP φέτος θα είναι το 60οστό. Σ’ αυτά τα 59GP μόνο 10 φορές έχει κερδίσει κάποιος εκτός της πρώτης 3αδας. Ο Ολιβιέ Πανίς το 1996 κέρδισε ενώ εκκινούσε 14ος σ’ έναν αγώνα που τερμάτισαν 4 μονοθέσια. Αυτό δεν έχει προηγούμενο στο Μονακό.
Τις περισσότερες νίκες τις έχει η McLaren (15), η Ferrari έχει 8 νίκες και η Lotus 7. Αλόνσο (2006 – 2007) και Γουέμπερ (2010 – 2012) είναι οι μόνοι από τους εν ενεργεία πιλότους που έχουν περισσότερες από μια νίκη.
Ενδιαφέρον θα έχει να δούμε πως θα προσαρμοστεί ο Μπότας της Williams που δεν έχει ξανατρέξει με μονοθέσιο οιασδήποτε στο Μονακό. Στις κερκίδες και στα μπαλκόνια υπολογίζεται πως θα βρίσκονται πάνω από 200 χιλιάδες θεατές με τους ντόπιους κατοίκους να είναι μόλις 30 χιλιάδες. Το ρεκόρ γύρου κατέχει με 1:14.439 από το 2004 ο Μ.Σουμάχερ. Ο Γερμανός πρωταθλητής και ννικητής πέντε φορές (’94, ’95, ’97,’99,’01) περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο το συγκεκριμένο αγώνα: «Η F1 ξεχνά πόσο ασφαλής θέλει να είναι, μια φορά το χρόνο στο Μονακό».
Πολλά πράγματα ξεφεύγουν από το πλαίσιο της λογικής καθώς οι πιλότοι προσπαθούν να ελέγξουν τα 700PS του κινητήρα, τα 80PS του KERS, το DRS που φέτος θα χρησιμοποιείται μόνο στην κοντή καμπή εκκίνησης τερματισμού, τη φθορά των ελαστικών.
Την ίδια ώρα, τα παιχνίδια ψυχολογίας δίνουν και παίρνουν, καθώς οι πιλότοι προσπαθούν να απαλλαγούν από το άγχος. Χαρακτηριστικά, ο Ισπανός πιλότος, Φερνάντο Αλόνσο, παρότι στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών ήταν μόλις 87 χιλιοστά πιο αργός από τον Ρόσμπεργκ, πιστεύει πως οι W04 είναι τα μονοθέσια που πρέπει να περάσει, αν θέλει ν’ ανέβει στο μεσαίο σκαλί του βάθρου.
Ταχύτερος όλων στα ελεύθερα δοκιμαστικά, πάντως, ήταν ο poleman στους δυο τελευταίους αγώνες, Νίκο Ρόσμπεργκ, που ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια σ’ έναν αγώνα εντός έδρας γι’ αυτόν, καθότι... μένει στο Μονακό! Στη δεύτερη θέση ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Φερνάντο Αλόνσο, υπολειπόταν μόλις 87 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Ρόσμπεργκ, με τους Γκροζάν, Μάσα να δείχνουν ποιες θα είναι οι ομάδες που θα πρωταγωνιστήσουν το Σάββατο στη μάχη της pole. Ο Μαλντονάντο που είναι καλός στη συγκεκριμένη διαδρομή έφερε τη Williams στην 6η θέση ενώ τα φιλαράκια Σούτιλ και Χάμιλτον δεν απέφυγαν από μια έξοδο στα φρένα μετά την καμπή εκκίνησης τερματισμού -το μόνο σημείο που χρησιμοποιείται το DRS-, προτού στρίψουν στη Saint Devote.
Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών οι θερμοκρασίες του οδοστρώματος ανέβηκαν. Ταχύτερος όλων ήταν και πάλι ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Τη δυναμική των Mercedes επιβεβαίωσε ο Χάμιλτον με τη 2η θέση στους χρόνους. Αρκετοί πιλότοι αντιμετώπισαν προβλήματα με τον Γκροζάν να διαλύει την Ε21 στη Saint Devote. Θέμα με το KERS φάνηκε να αντιμετωπίζει ο Φέτελ ενώ ο Γουέμπερ πήρε εντολή να κρυώσει τα φρένα του. Από την ενδοεπικοινωνία της Mercedes ακούστηκαν να λένε στον Ρόσμπεργκ πως το βασικό πρόβλημα με τα ελαστικά της Pirelli στις W04 είναι η υπερθέρμανση της επιφάνειας επαφής. Απέφυγε τα χειρότερα ο Βάλτερι Μπότας, που οδήγησε για πρώτη φορά μονοθέσιο στους δρόμους του λιμανιού του Μονακό.
UPD:
7
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα