O Πατ Φράι στο C+S: Αισιοδοξία στη Ferrari!
O Πατ Φράι στο C+S: Αισιοδοξία στη Ferrari!
Μετά την ολοκλήρωση των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη ο τεχνικός διευθυντής της Ιταλικής ομάδας μίλησε ενόψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για τη δυναμική της F138. Ήμασταν εκεί για να τον ακούσουμε και να υποβάλλουμε τα ερωτήματά μας…
Μετά την ολοκλήρωση των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη ο τεχνικός διευθυντής της Ιταλικής ομάδας μίλησε ενόψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης για τη δυναμική της F138. Ήμασταν εκεί για να τον ακούσουμε και να υποβάλλουμε τα ερωτήματά μας…
Είστε ικανοποιημένοι από το ρυθμό της F138; Σε σχέση με τη Mercedes;
Είναι αλήθεια πως στο τελευταίο τετραήμερο δοκιμών έβρεχε τις δυο πρώτες μέρες οπότε μείναμε λίγο πίσω στο πρόγραμμά μας το οποίο προσπαθήσαμε να ολοκληρώσουμε τις επόμενες δυο. Είχαμε συγκεκριμένα πράγματα να δοκιμάσουμε ώστε να αξιολογήσουμε τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα και επικεντρώσαμε την προσοχή μας στην ομάδα μας και όχι στους άλλους. Αλλά σίγουρα οι χρόνοι των Mercedes είναι πολύ γρήγοροι.
Φέτος είχατε πολύ καλύτερο χειμώνα και σημαντικά βελτιωμένη εικόνα στις δοκιμές εξέλιξης. Είστε σε θέση να διεκδικήσετε τη νίκη στην Αυστραλία;
Αυτό είναι πάντα ο στόχος μας. Πέρυσι δεν ήμασταν σε θέση να κερδίσουμε στην Αυστραλία αλλά εξελίξαμε τόσο καλά το μονοθέσιο στη διάρκεια της χρονιάς που μείναμε στη μάχη του πρωταθλήματος μέχρι το τέλος. Σίγουρα είμαστε σε τελείως διαφορετική φάση από πέρυσι, παρότι λόγω της διεκδίκησης του τίτλου ξεκινήσαμε αργά την εξέλιξη αυτού του μονοθεσίου. Επίσης η δουλειά πλέον στο εργοστάσιο γίνεται με αποδοτικό τρόπο και τα αποτελέσματα της αεροσήραγγας επιβεβαιώνονται στην πίστα. Οπότε είμαστε σε καλύτερη κατάσταση για την πρεμιέρα της Μελβούρνης αλλά και το πρώτο μέρος του πρωταθλήματος.
Αισθάνεστε πιο σίγουροι για το ρυθμό αγώνα απ’ ότι για την ταχύτητά σας στις κατατακτήριες δοκιμές;
Ο ρυθμός αγώνα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο διαχείρισης των ελαστικών. Μαντεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς θα μαθαίνουν ακόμη στη Μελβούρνη γύρω απ’ αυτό το θέμα. Εδώ στη Βαρκελώνη η φθορά των ελαστικών είναι υπέρμετρη δεν είναι απαραίτητο όμως ότι θα αντιμετωπίσουμε το ίδιο στη Μελβούρνη. Προβλέπω ότι κάποιοι θα εκπλαγούν δυσάρεστα και κάποιοι ευχάριστα. Αλλά σίγουρα έχουμε όλοι να αντιμετωπίσουμε την ίδια δύσκολη κατάσταση.
Είστε ικανοποιημένοι από το ρυθμό της F138; Σε σχέση με τη Mercedes;
Είναι αλήθεια πως στο τελευταίο τετραήμερο δοκιμών έβρεχε τις δυο πρώτες μέρες οπότε μείναμε λίγο πίσω στο πρόγραμμά μας το οποίο προσπαθήσαμε να ολοκληρώσουμε τις επόμενες δυο. Είχαμε συγκεκριμένα πράγματα να δοκιμάσουμε ώστε να αξιολογήσουμε τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα και επικεντρώσαμε την προσοχή μας στην ομάδα μας και όχι στους άλλους. Αλλά σίγουρα οι χρόνοι των Mercedes είναι πολύ γρήγοροι.
Φέτος είχατε πολύ καλύτερο χειμώνα και σημαντικά βελτιωμένη εικόνα στις δοκιμές εξέλιξης. Είστε σε θέση να διεκδικήσετε τη νίκη στην Αυστραλία;
Αυτό είναι πάντα ο στόχος μας. Πέρυσι δεν ήμασταν σε θέση να κερδίσουμε στην Αυστραλία αλλά εξελίξαμε τόσο καλά το μονοθέσιο στη διάρκεια της χρονιάς που μείναμε στη μάχη του πρωταθλήματος μέχρι το τέλος. Σίγουρα είμαστε σε τελείως διαφορετική φάση από πέρυσι, παρότι λόγω της διεκδίκησης του τίτλου ξεκινήσαμε αργά την εξέλιξη αυτού του μονοθεσίου. Επίσης η δουλειά πλέον στο εργοστάσιο γίνεται με αποδοτικό τρόπο και τα αποτελέσματα της αεροσήραγγας επιβεβαιώνονται στην πίστα. Οπότε είμαστε σε καλύτερη κατάσταση για την πρεμιέρα της Μελβούρνης αλλά και το πρώτο μέρος του πρωταθλήματος.
Αισθάνεστε πιο σίγουροι για το ρυθμό αγώνα απ’ ότι για την ταχύτητά σας στις κατατακτήριες δοκιμές;
Ο ρυθμός αγώνα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο διαχείρισης των ελαστικών. Μαντεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς θα μαθαίνουν ακόμη στη Μελβούρνη γύρω απ’ αυτό το θέμα. Εδώ στη Βαρκελώνη η φθορά των ελαστικών είναι υπέρμετρη δεν είναι απαραίτητο όμως ότι θα αντιμετωπίσουμε το ίδιο στη Μελβούρνη. Προβλέπω ότι κάποιοι θα εκπλαγούν δυσάρεστα και κάποιοι ευχάριστα. Αλλά σίγουρα έχουμε όλοι να αντιμετωπίσουμε την ίδια δύσκολη κατάσταση.
Τι συνέβη με τον τροχό του Μάσα; Γιατί έφυγε;
Είχαμε ένα πρόβλημα μπροστά αριστερά το οποίο κατανοήσαμε και επιλύσαμε. Είναι τρομακτικό αυτό που συνέβη και ήμασταν τυχεροί που συνέβη σε σημείο με μεγάλο χώρο διαφυγής. Δε θα ξανασυμβεί.
Ποιο είναι το δυνατό σημείο της F138;
Δε μπορώ να μιλήσω με σιγουριά για το ρυθμό αγώνα ή την ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές καθότι ξέρουμε ακόμη τόσα λίγα για τη λειτουργία των ελαστικών. Βλέπουμε φέτος μια διαφορά 1.5 sec στο ρυθμό μας (ταχύτερα) σ’ ένα γύρο. Δεν ξέρω όμως πως θα συμπεριφερθούν στη συνέχεια τα ελαστικά και πως θα επηρεάσουν το ρυθμό στον αγώνα.
Θα υπάρξουν βελτιώσεις στο μονοθέσιο που θα αγωνιστεί στη Μελβούρνη;
Πάντα υπάρχουν μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα που τροποποιούνται. Όμως σε γενικές γραμμές το αεροδυναμικό πακέτο που δοκιμάσαμε εδώ αυτές τις μέρες είναι αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε σε Αυστραλία και Μαλαισία με μερικές προσθήκες. Σημαντική αναβάθμιση έχουμε προγραμματίσει για τον 3ο αγώνα της χρονιάς στην Κίνα.
Ο Αλόνσο χαριτολογώντας μίλησε για «200 φορές καλύτερο μονοθέσιο»…
Πέρυσι τέτοια εποχή είχαμε διαπιστώσει κάποια σημαντικά λάθη στη σχεδίαση του μονοθεσίου, μάθαμε απ’ αυτά και φέτος πήγαμε πολύ καλύτερα στις δοκιμές. Τα δεδομένα της αεροσήραγγας επιβεβαιώνονται στην πίστα σε μεγάλο βαθμό. Δεν μπορείς ποτέ να πετύχεις το 100% αλλά είμαστε ικανοποιημένοι από την ακρίβεια. Ελπίζω στους αγώνες αυτό να φέρει ανάλογα αποτελέσματα.
(σ.σ: Η Ferrari έκλεισε τη σήραγγα του Μαρανέλο και την αναβαθμίζει. Το φετινό μονοθέσιο έχει δουλευτεί εξ’ ολοκλήρου στην αεροσήραγγα της Toyota στην Κολωνία).
Σε τι θέση πιστεύετε ότι θα βρεθείτε σε σχέση με τον ανταγωνισμό στην Αυστραλία;
Δεν ξέρω τι φορτία καυσίμων χρησιμοποιούσαν οι υπόλοιποι εδώ. Σίγουρα το μονοθέσιο μας είναι καλά ζυγισμένο, ο Αλόνσο είναι ευχαριστημένος οδηγώντας το και δουλειά μας είναι να συνεχίσουμε να το εξελίσσουμε σε ανταγωνιστικό ρυθμό. Πέρυσι απ’ τη στιγμή που είδαμε ξεκάθαρα τα προβλήματά μας ήμασταν σε θέση να τα αντιμετωπίσουμε μ’ επιτυχία και να βελτιώσουμε το μονοθέσιο αγώνα με τον αγώνα. Πέρυσι βάλαμε σα στόχο μια σημαντική αναβάθμιση στην Ισπανία και την πετύχαμε κάτι που φάνηκε και στον Καναδά. Ελπίζω να είμαστε σε θέση να διατηρήσουμε το ρυθμό εξέλιξης που πετύχαμε στους τελευταίους μήνες.
Πιστεύετε πως τα νέα ελαστικά της Pirelli θα επηρεάσουν την εξέλιξη των αγώνων;
Ναι θα υπάρχει διαφορά. Η πτώση στην απόδοσή τους είναι σημαντική και σε μεγάλο βαθμό επηρεάζεται από τις τοπικές παραμορφώσεις στο πέλμα που δημιουργούνται από τον πρώτο κιόλας γύρο εάν πιέσει ο πιλότος. Εδώ στη Βαρκελώνη ειδικά το πρωί που οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ήταν σε χαμηλά επίπεδα το πρόβλημα ήταν έντονο. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει εάν κάνει κρύο στο Σπα. Όμως αν στη Μελβούρνη έχει 30 βαθμούς Κελσίου όπως προβλέπεται από το δελτίο καιρού θα είναι μια τελείως διαφορετική κατάσταση απ’ την οποία θα μάθουμε καινούργια πράγματα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα