GP Κίνας: Αφού έσβησαν οι κάμερες…
Ο Μίκαελ Σουμάχερ δεν έχει συνηθίσει να χειροκροτά για τις νίκες άλλων. Την Κυριακή στην Κίνα έζησε μια στιγμή δύσκολη...
Ο Μίκαελ Σουμάχερ αποτελεί ζωντανό θρύλο στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πρόκειται για τον πιο πετυχημένο οδηγό στην ιστορία της F1, με επτά πρωταθλήματα 68 pole position και 91 νίκες αριθμοί ρεκόρ που δύσκολα θα ξεπεραστούν από κάποιον στο μέλλον.
Ο 43χρονος πιλότος αγωνίζεται στην κορυφαία μορφή αγώνων από το 1991 δηλαδή από 22 χρονών. Στα τέλη του 2006 αποχώρησε από την ενεργό δράση για να επιστρέψει το 2010 με τη Mercedes φιλοδοξώντας να σημειώσει ακόμη περισσότερες νίκες και επιτυχίες. Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ομαλά καθότι η ομάδα δεν μπόρεσε να φτιάξει ανταγωνιστικό μονοθέσιο ούτε την πρώτη, ούτε τη δεύτερη χρονιά. Ο Σουμάχερ μαχητής και πεισματάρης προσπάθησε να διατηρήσει μια αξιοπρεπή αθλητική εικόνα όμως τα χρονόμετρα τις περισσότερες φορές τον έφερναν σε δύσκολη θέση.
Πέρυσι αρκετές φορές έμεινε εκτός Q3 στις δοκιμές τη στιγμή που ο νεαρός teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ αποδεικνύονταν σαφώς ταχύτερος τοποθετώντας πυκνά συχνά την W02 στις τρεις πρώτες σειρές στο grid.
Φέτος τα πράγματα φάνηκε να αλλάζουν με το Σουμάχερ να είναι ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές των δυο πρώτων αγώνων. Όμως η συνέχεια δεν ήταν αυτή που θα ήθελε στους αγώνες. Η πενιχρή συγκομιδή του ενός βαθμού σίγουρα δεν ήταν αυτό που περίμενε.
Στην Κίνα τα πράγματα ξαφνικά πήραν άσχημη τροπή για τον 43χρονο Γερμανό.
Ο teammate του με μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής στο set –up του μονοθεσίου στις δοκιμές, ώστε αυτό να προσαρμοστεί στην μείωση της θερμοκρασίας του οδοστρώματος της πίστας στο Q3 κατάφερε να φέρει τη W03 στην pole position για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Mercedes. Η προηγούμενη φορά που ένα ασημί βέλος εκκίνησε σε GP απ’ αυτή τη θέση ήταν στην Μόντσα το 1955 και στο τιμόνι βρίσκονταν ο αείμνηστος Χουάν Μανουέλ Φάντζιο.Ο Σουμάχερ ακούστηκε να ρωτάει τον αρχιμηχανικό του για το χρόνο που έκανε ο Ρόσμπεργκ. Όταν έμαθε πως η διαφορά τους ήταν στο μισό δευτερόλεπτο σχολίασε: «Πολύ καλό».
Στον προχθεσινό αγώνα οι δυο Mercedes εκκινούσαν από την πρώτη σειρά της εκκίνησης καθότι ο Χάμιλτον που κατετάγη 2ος είχε ποινή 5 θέσεων λόγω αλλαγής κιβωτίου. Σβήνοντας τα κόκκινα φώτα ο Ρόσμπεργκ εκκίνησε τέλεια μη επιτρέποντας στο Σουμάχερ να τον αμφισβητήσει στα φρένα για την πρώτη στροφή. Στη συνέχεια και μέχρι την πρώτη αλλαγή ελαστικών άνοιγε τη διαφορά από τον teammate του. Tο πιτ στοπ έκρυβε ακόμα περισσότερο δράμα για τον πολύπειρο οδηγό είχε την ατυχία να μην συντονιστούν σωστά οι μηχανικοί της ομάδας και έτσι έφυγε χωρίς να έχει κουμπώσει το μπουλόνι στον εμπρός δεξιά τροχό του.
Ο Γερμανός διένυσε μια απόσταση προτού ακινητοποιήσει το μονοθέσιο πράγμα που οδήγησε τους αγωνοδίκες στην επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους 5000 δολαρίων στην ομάδα για επικίνδυνη απελευθέρωση μονοθεσίου από τα πιτ.
Στη συνέχεια έμεινε άπραγος να παρακολουθεί το θρίαμβο του 26χρονου teammate του που χάρισε στη Mercedes την πρώτη της νίκη στη σύγχρονη εποχή.
Μετέπειτα δήλωσε: « Πρώτα απ’ όλα συγχαρητήρια σ’ όλη την ομάδα και στο Νίκο που σήμερα πέτυχε μια τέλεια νίκη. Έκανε άψογη δουλειά και στις δοκιμές και στον αγώνα και είμαι χαρούμενος γι’ αυτόν».
Αναφερόμενος στο συμβάν που έθεσε τέρμα στο δικό του αγώνα ο Γερμανός σχολίασε σκωπτικά: «Συμβαίνουν αυτά είναι μέρος του παιχνιδιού». Είναι πιθανόν προχτές το βράδυ όταν πλέον κόπασαν οι πανηγυρισμοί και έσβησαν τα φώτα ο Σουμάχερ να μην κοιμήθηκε ξένοιαστα. Δεν ξέρω αν σκέφτηκε ξανά σοβαρά να αποχωρήσει ή αν προβληματίστηκε για κάτι άλλο. Πιθανόν τα ερωτήματα μέσα του να είναι κλειστού βρόγχου, τύπου: «Μπορώ ακόμη; Έχω την ταχύτητα;».
Ο 43χρονος δεν έχει συνηθίσει να υποσκελίζεται από τους teammate του ούτε να χειροκροτεί τις νίκες τους. Μπορεί στην Κίνα να μην αντέδρασε αλλά είναι σίγουρο ότι δε θα υπομείνει για πολύ αυτή την κατάσταση. Η πιο αποτελεσματική αποσυμπίεση θα έρθει αν ανέβει και αυτός με τη σειρά του στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου σύντομα.
Θα τα καταφέρει;
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr