Φέτελ: Έτοιμος να υπερασπιστεί τον τίτλο του!
Φέτελ: Έτοιμος να υπερασπιστεί τον τίτλο του!
Μετά τις πρώτες μέρες δοκιμών εξέλιξης στη Χερέθ ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τα τελευταία δυο χρόνια, ο 24χρονος Γερμανός Σεμπάστιαν Φέτελ αποκαλύπτει τις πρώτες του εντυπώσεις…
Μετά τις πρώτες μέρες δοκιμών εξέλιξης στη Χερέθ ο δυο φορές παγκόσμιος
πρωταθλητής τα τελευταία δυο χρόνια, ο 24χρονος Γερμανός Σεμπάστιαν
Φέτελ αποκαλύπτει τις πρώτες του εντυπώσεις…
Πως αισθάνεσαι επιστρέφοντας στην ενεργό δράση μετά τη χειμερινή ανάπαυλα;
Νιώθω ωραία ήταν καιρός να ξαναρχίσω τους αγώνες νιώθω σα να γύρισα σπίτι.
Πως βλέπεις την RB8;
Δεν έχω ξεκάθαρη άποψη είναι νωρίς. Η γενικότερη αίσθηση που αποκόμισα είναι σαφώς θετική. Λόγω των αλλαγών στους κανονισμούς τα μονοθέσια έχουν λιγότερη πρόσφυση και σ’ αυτό θα χρειαστεί να προσαρμοστούμε όλοι μας. Ο μόνος τρόπος για να το πετύχουμε αυτό είναι να συμπληρώσουμε όσα περισσότερα μίλια γίνεται.
Η μειωμένη πρόσφυση έχει επίπτωση στους χρόνους;
Πως αισθάνεσαι επιστρέφοντας στην ενεργό δράση μετά τη χειμερινή ανάπαυλα;
Νιώθω ωραία ήταν καιρός να ξαναρχίσω τους αγώνες νιώθω σα να γύρισα σπίτι.
Πως βλέπεις την RB8;
Δεν έχω ξεκάθαρη άποψη είναι νωρίς. Η γενικότερη αίσθηση που αποκόμισα είναι σαφώς θετική. Λόγω των αλλαγών στους κανονισμούς τα μονοθέσια έχουν λιγότερη πρόσφυση και σ’ αυτό θα χρειαστεί να προσαρμοστούμε όλοι μας. Ο μόνος τρόπος για να το πετύχουμε αυτό είναι να συμπληρώσουμε όσα περισσότερα μίλια γίνεται.
Η μειωμένη πρόσφυση έχει επίπτωση στους χρόνους;
Όχι αλλά χρειάζεται περισσότερη εγρήγορση από την πλευρά του οδηγού ειδικά όταν οι συνθήκες στην πίστα μεταβάλλονται. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι πρέπει πρώτα να χρησιμοποιείς το μυαλό σου και μετά το πόδι σου.
Οδηγικά σ’ αρέσει να υπάρχει λιγότερη πρόσφυση;
Λιγότερη πρόσφυση σημαίνει ότι δεν μπορούμε να στρίψουμε όσο γρήγορα στρίβαμε και ταυτόχρονα τα ελαστικά δεν δουλεύουν όπως δούλευαν. Αλλά εδώ είναι χαμηλές οι θερμοκρασίες, πέρυσι όταν ξεκίνησαν οι αγώνες και βρεθήκαμε σε κανονικές θερμοκρασίες όλα μεταμορφώθηκαν. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να πανικοβληθούμε. Αλλά πιθανόν να χρειάζεται να δουλέψουμε λίγο διαφορετικά και να προσαρμόσουμε ανάλογα το οδηγικό μας στυλ.
Γιατί υπάρχει λιγότερη πρόσφυση;
Τα μονοθέσια του 2010 και του 2011 είχαν χτιστεί αεροδυναμικά γύρω από το κόνσεπτ του διπλού διαχύτη και εν συνεχεία της ροής καυσαερίων μέσα από το διαχύτη. Φέτος αυτό απαγορεύτηκε. Η θέση της εξάτμισης είναι οριοθετημένη και αεροδυναμικά δε προσφέρει κάτι. Αυτό γίνεται πιο έντονα αισθητό όταν φρενάρεις ή επιταχύνεις (σ.σ: αποσταθεροποιείται το πίσω μέρος) αλλά και όταν αλλάζεις πορεία (λιγότερη κάθετη δύναμη).
Τι θεωρείς πιο σημαντικό σ’ ένα νέο μονοθέσιο την ταχύτητα ή την αξιοπιστία;
Φυσικά την ταχύτητα. Μπορείς να βελτιώσεις την αξιοπιστία αλλά δύσκολα ένα αξιόπιστο μονοθέσιο μπορεί να αποκτήσει ταχύτητα νικητή.
Τι σε εντυπωσίασε περισσότερο στους αντιπάλους σου;
Είναι πολύ νωρίς για να έχω άποψη. Περισσότερα θα δούμε στη Βαρκελώνη. Όσοι μπορούν να συμπληρώσουν πολλούς γύρους χωρίς προβλήματα προφανώς βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Η Lotus δείχνει ανταγωνιστική, είναι γρήγοροι και σταθεροί. Βάζω ερωτηματικό για Ferrari, McLaren και εμάς.
Έχεις όμως εικόνα με βάση τα στοιχεία του προσομοιωτή, κατά πόσο το νέο μονοθέσιο είναι αυτό που προσδοκούσατε;
Ναι βρισκόμαστε εκεί που περιμέναμε και είμαστε ικανοποιημένοι.
O Σεμπάστιαν Φέτελ συνομιλεί με τον τεχνικό διευθυντή της Red Bull, Άντριαν Νιούι (στη μέση) και τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ.
Οδηγικά σ’ αρέσει να υπάρχει λιγότερη πρόσφυση;
Λιγότερη πρόσφυση σημαίνει ότι δεν μπορούμε να στρίψουμε όσο γρήγορα στρίβαμε και ταυτόχρονα τα ελαστικά δεν δουλεύουν όπως δούλευαν. Αλλά εδώ είναι χαμηλές οι θερμοκρασίες, πέρυσι όταν ξεκίνησαν οι αγώνες και βρεθήκαμε σε κανονικές θερμοκρασίες όλα μεταμορφώθηκαν. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να πανικοβληθούμε. Αλλά πιθανόν να χρειάζεται να δουλέψουμε λίγο διαφορετικά και να προσαρμόσουμε ανάλογα το οδηγικό μας στυλ.
Γιατί υπάρχει λιγότερη πρόσφυση;
Τα μονοθέσια του 2010 και του 2011 είχαν χτιστεί αεροδυναμικά γύρω από το κόνσεπτ του διπλού διαχύτη και εν συνεχεία της ροής καυσαερίων μέσα από το διαχύτη. Φέτος αυτό απαγορεύτηκε. Η θέση της εξάτμισης είναι οριοθετημένη και αεροδυναμικά δε προσφέρει κάτι. Αυτό γίνεται πιο έντονα αισθητό όταν φρενάρεις ή επιταχύνεις (σ.σ: αποσταθεροποιείται το πίσω μέρος) αλλά και όταν αλλάζεις πορεία (λιγότερη κάθετη δύναμη).
Τι θεωρείς πιο σημαντικό σ’ ένα νέο μονοθέσιο την ταχύτητα ή την αξιοπιστία;
Φυσικά την ταχύτητα. Μπορείς να βελτιώσεις την αξιοπιστία αλλά δύσκολα ένα αξιόπιστο μονοθέσιο μπορεί να αποκτήσει ταχύτητα νικητή.
Τι σε εντυπωσίασε περισσότερο στους αντιπάλους σου;
Είναι πολύ νωρίς για να έχω άποψη. Περισσότερα θα δούμε στη Βαρκελώνη. Όσοι μπορούν να συμπληρώσουν πολλούς γύρους χωρίς προβλήματα προφανώς βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Η Lotus δείχνει ανταγωνιστική, είναι γρήγοροι και σταθεροί. Βάζω ερωτηματικό για Ferrari, McLaren και εμάς.
Έχεις όμως εικόνα με βάση τα στοιχεία του προσομοιωτή, κατά πόσο το νέο μονοθέσιο είναι αυτό που προσδοκούσατε;
Ναι βρισκόμαστε εκεί που περιμέναμε και είμαστε ικανοποιημένοι.
O Σεμπάστιαν Φέτελ συνομιλεί με τον τεχνικό διευθυντή της Red Bull, Άντριαν Νιούι (στη μέση) και τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα