Πωλ Χέμπερι: Περισσότερο θέαμα στη F1

Πωλ Χέμπερι: Περισσότερο θέαμα στη F1

Στο Άμπου Ντάμπι όπου χτες και σήμερα έγινε η παρουσίαση των νέων ελαστικών της Pirelli για τη F1 το 2012 είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας Πωλ Χέμπερι.

Πωλ Χέμπερι: Περισσότερο θέαμα στη F1

Στο Άμπου Ντάμπι όπου χτες και σήμερα έγινε η παρουσίαση των νέων ελαστικών της Pirelli για τη F1 το 2012 είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας Πωλ Χέμπερι. Ο συμπαθής Βρετανός πιστεύει ότι το φετινό επίπεδο του πρωταθλήματος είναι υψηλότερο από ποτέ τουλάχιστον οδηγικά με 6 παγκόσμιους πρωταθλητές να βρίσκονται στο grid.

Αρκετά σημεία της συζήτησης παρουσιάζουν ενδιαφέρον κατά την άποψή μας.

Γιατί βρίσκεται εδώ ο Βιτάλι Πετρόφ θα είναι δοκιμαστής της Pirelli φέτος;
Δεν το γνωρίζω αυτό. Είναι καλεσμένος μας εδώ για να οδηγήσει ένα από τα διθέσια F1 που θα σας δώσουν την ευκαιρία να πάρετε μια γεύση από τη δουλειά μας (σ.σ: μοναδική εμπειρία τη ζήσαμε με τον Λούκα ντι Γκράσι στα πηδάλια). Είναι πρόωρο να συζητάμε για δοκιμαστές φέτος τη στιγμή που ακόμη δεν έχουμε μονοθέσιο δοκιμών. Πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσει αυτό και μετά θα δούμε για οδηγούς.

Κλείσιμο

Σε τι βοηθάει το πιο τετράγωνο σχήμα των ελαστικών;
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει και τόσο μεγάλη διαφορά στο σχήμα αν δείτε τα ελαστικά δεν είναι και τόσο τετράγωνα. Απλά οι ώμοι των ελαστικών έχουν πιο έντονη γωνία. Βέβαια στη F1 οι μικρές διαφορές έχουν μεγάλες επιδράσεις. Λόγω της απαγόρευσης ροής των καυσαερίων μέσα από το διαχύτη φέτος (blown diffuser) αναμένουμε μείωση στην αεροδυναμική απόδοση του πίσω μέρους των μονοθεσίων. Θέλουμε λοιπόν να αντισταθμίσουμε αυτή την απώλεια προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση. Το πιο τετράγωνο σχήμα στους ώμους των ελαστικών έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής άρα καλύτερη μεταφορά των φορτίσεων και την πιο ομοιόμορφη κατανομή της θερμότητας σ’ όλο το πέλμα. Έτσι η μέγιστη τιμή της θερμοκρασίας είναι χαμηλότερη και αυτό βοηθά στο να μην παραμορφώνεται γρήγορα το ελαστικό. Έτσι έχει μεγαλύτερη διάρκεια το peak της απόδοσής του.

Θα έχει το πιο τετράγωνο σχήμα επίδραση στην αεροδυναμική των μονοθεσίων;
Σίγουρα. Ίσως να έχει μεγάλη επίδραση ειδικά τη στιγμή που αλλάζει πορεία το μονοθέσιο και το ελαστικό επηρεάζει σημαντικά τη ροή του αέρα. Αλλά οι ομάδες είχαν στα χέρια τους όλα τα δεδομένα του νέου σχήματος από πέρυσι τον Αύγουστο οπότε υπήρχε χρόνος να το προβλέψουν αυτό.

Μιλήστε μας λίγο για το RTS τι είναι και σε τι αποσκοπεί;
Το Racing Tyre System είναι ένα ολοκαίνουργιο σύστημα ενσωματωμένο σε ένα φορητό υπολογιστή το οποίο εξέλιξαν οι μηχανικοί της Pirelli για να μαζεύουν δεδομένα και να παρακολουθούν ένα ελαστικό σ’ όλη τη διάρκεια ζωής του. Έτσι μπορούμε να ακολουθούμε το ελαστικό και να καταγράφουμε όλα τα δεδομένα από τη στιγμή που βγαίνει από το εργοστάσιο που φτιάχνονται τα αγωνιστικ ά ελαστικά της Pirelli στο Ισμίτ της Τουρκίας ως τη στιγμή της χρήσης στην πίστα. Όλα τα δεδομένα (θερμοκρασία, απόδοση, ρυθμός φθοράς και μεταβολή συμπεριφοράς)  καταγράφονται και αποστέλλονται σ’ έναν κεντρικό server στα γραφεία μας στο Μιλάνο. Από κει όλοι οι μηχανικοί μας έχουν πρόσβαση στα δεδομένα όλων των ελαστικών. Τα δεδομένα ενισχύονται απ’ αυτά που μας δίνουν οι ομάδες σχετικά με το set – up του μονοθεσίου και την τηλεμετρία από τους γύρους του.
Έτσι μπορούμε να κάνουμε ενδελεχή ανάλυση την οποία αμέσως μετά διαθέτουμε στις ομάδες.
Αυτό θα έχει μια επιπλέον ευεργετική επίδραση για τους τηλεθεατές καθότι η FOM που μας παρέχει ακριβείς χρόνους γυρολόγιου θα λαμβάνει από εμάς τον τύπο ελαστικού που χρησιμοποιεί ανά πάσα στιγμή ο κάθε πιλότος και αυτή η πληροφορία θα διατίθεται στα γραφικά της μετάδοσης. Επιπλέον η μέτρηση της θερμοκρασίας των ελαστικών μετά το τέλος της κάθε περιόδου θα φτάνει αμέσως στον κεντρικό server αλλά και στις οθόνες των μηχανικών των ομάδων μέσω Bluetooth.

Πως θα κατορθώσετε να αποθαρρύνετε τις ομάδες από την συνεχή μεγιστοποίηση χρήσης της μαλακής γόμας; Πέρυσι χρησιμοποιήθηκε σ' όλους τους αγώνες...

Καταρχάς είναι στο χέρι μας να μην προσφέρουμε τη μαλακή γόμα σε κάθε αγώνα. Θα δείτε κάποιες διαφορές σ’ αυτό σε σχέση με το 2011. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι φέτος έχει μειωθεί η διαφορά ανάμεσα στην απόδοση της μέσης και της μαλακής γόμας στο μισό. Πέρυσι η διαφορά ήταν στο 1.5sec ανάμεσά τους ενώ ταυτόχρονα η μέση γόμα δεν άντεχε πολύ περισσότερο. Οπότε δεν υπήρχε κάποιο πλεονέκτημα στη χρήση της. Προσπαθούμε φέτος να έχουν οι πιο σκληρές γόμες μεγάλη διαφορά στη διάρκεια ζωής τους ώστε να έχει νόημα να προσπαθήσει κάποιος να κάνει ένα pit stop λιγότερο χρησιμοποιώντας τες.

Πριν λίγο καιρό ο αγ. διευθυντής της McLaren, Μάρτιν Ουίτμαρς ζήτησε από την Pirelli νέες προκλήσεις…
Προφανώς το έκανε χωρίς να έχει μιλήσει πρώτα με τους μηχανικούς της ομάδας που αποζητούν πάση θυσία σταθερότητα στα ελαστικά ώστε να μην έχουν μια ακόμη παράμετρο να πονοκεφαλιάζουν. Εμείς όμως προσπαθούμε να δώσουμε αυτή τη διάσταση. 

Πολλοί ρωτούν για το μείγμα αέρα που χρησιμοποιείται στα ελαστικά της F1;
Χρησιμοποιούμε ατμοσφαιρικό αέρα τον οποίο μπορείτε κάλλιστα να αναπνεύσετε. Το μόνο που κάνουμε είναι να αφαιρούμε την υγρασία. Αυτό γίνεται για να έχει πιο σταθερή συμπεριφορά ο αέρας στις μεταβολές της θερμοκρασίας. Απαγορεύεται κάποιο άλλο αέριο που θα είχε πιο ομοιογενή συμπεριφορά όπως το διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Εικόνα από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στη πίστα της F1 στο Άμπου Ντάμπι.






 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης