Ελαστικά F1!
Ελαστικά F1!
Έχει αναρωτηθεί ποτέ πως φτιάχνεται ένα ελαστικό F1; Ειδικότερα που κατασκευάζει τα ελαστικά για τα GP η Pirelli;
Το Τουρκικό GP αποτελεί πια παρελθόν αλλά η F1 παραμένει στην περιοχή καθώς λίγα χιλιόμετρα από την πίστα της F1 στο Κουρκόιτ βρίσκεται η βιομηχανική ζώνη του Ισμίτ. Εκεί η Pirelli έχει ένα από τα πιο παλιά της εργοστάσια με ιστορία πάνω από 50 χρόνια. Τα ελαστικά της F1 κατασκευάζονται εκεί.
Η δημιουργία ενός ελαστικού F1 έχει τέσσερα στάδια:
• Τα εργαστήρια της Pirelli στο Μιλάνο που αποτελούν και το κεντρικό τμήμα έρευνας. Εκεί εργάζονται πάνω από 400 επιστήμονες ερευνητές. Απ’ αυτούς οι 150 έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο ενασχόλησης τη F1 και πειραματίζονται πάνω στις νέες γόμες και τις νέες δομές των ελαστικών χρησιμοποιώντας ειδικά μαθηματικά μοντέλα που τρέχουν τις προσομοιώσεις στον υπολογιστή. Έτσι μπορούν να εκτιμήσουν τις αντιδράσεις των ελαστικών στις πιο ακραίες συνθήκες χρήσης.
• Στο Ισμίτ της Τουρκίας κατασκευάζονται με χρήση εικονικών πρωτοτύπων τα νέα μοντέλα ελαστικών. Σ’ αυτό το εργοστάσιο παράγονται τα πρώτα νέα ελαστικά με σκοπό να δοκιμαστούν.
• Αυτό γίνεται στα εργαστήρια της Pirelli στο Μιλάνο όπου με χρήση ειδικών μηχανημάτων οι τεχνικοί της Pirelli καταπονούν τα ελαστικά σε ταχύτητες 450km/h. Κατακόρυφα φορτία τέσσερις φορές μεγαλύτερα από τα φυσιολογικά πιέζουν το ελαστικό για χρονικό διάστημα 20 φορές μεγαλύτερο από το αναμενόμενο. Αυτό γίνεται ενώ το ελαστικό στρίβει σε γωνίες πιο ακραίες απ’ αυτές που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στην πίστα.
• Με επιστημονική μέθοδο αξιολογείται η αντίδραση των ελαστικών σε κατακόρυφο φορτίο ενός τόνου, πλευρική επιτάχυνση 4.5g και θερμοκρασίες οδοστρώματος 150 βαθμών Κελσίου και χτυπήματα στα κερμπ με 260km/h.
Η δημιουργία ενός ελαστικού F1 έχει τέσσερα στάδια:
• Τα εργαστήρια της Pirelli στο Μιλάνο που αποτελούν και το κεντρικό τμήμα έρευνας. Εκεί εργάζονται πάνω από 400 επιστήμονες ερευνητές. Απ’ αυτούς οι 150 έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο ενασχόλησης τη F1 και πειραματίζονται πάνω στις νέες γόμες και τις νέες δομές των ελαστικών χρησιμοποιώντας ειδικά μαθηματικά μοντέλα που τρέχουν τις προσομοιώσεις στον υπολογιστή. Έτσι μπορούν να εκτιμήσουν τις αντιδράσεις των ελαστικών στις πιο ακραίες συνθήκες χρήσης.
• Στο Ισμίτ της Τουρκίας κατασκευάζονται με χρήση εικονικών πρωτοτύπων τα νέα μοντέλα ελαστικών. Σ’ αυτό το εργοστάσιο παράγονται τα πρώτα νέα ελαστικά με σκοπό να δοκιμαστούν.
• Αυτό γίνεται στα εργαστήρια της Pirelli στο Μιλάνο όπου με χρήση ειδικών μηχανημάτων οι τεχνικοί της Pirelli καταπονούν τα ελαστικά σε ταχύτητες 450km/h. Κατακόρυφα φορτία τέσσερις φορές μεγαλύτερα από τα φυσιολογικά πιέζουν το ελαστικό για χρονικό διάστημα 20 φορές μεγαλύτερο από το αναμενόμενο. Αυτό γίνεται ενώ το ελαστικό στρίβει σε γωνίες πιο ακραίες απ’ αυτές που θα κληθεί να αντιμετωπίσει στην πίστα.
• Με επιστημονική μέθοδο αξιολογείται η αντίδραση των ελαστικών σε κατακόρυφο φορτίο ενός τόνου, πλευρική επιτάχυνση 4.5g και θερμοκρασίες οδοστρώματος 150 βαθμών Κελσίου και χτυπήματα στα κερμπ με 260km/h.
Σε κάθε αγώνα η Pirelli διαθέτει στις ομάδες 1500 ελαστικά από τις δυο ενδεδειγμένες γόμες και άλλα 300 ελαστικά για βροχή. Όλα τα ελαστικά της F1 παράγονται στο εργοστάσιο της Pirelli στην Τουρκία. Εκεί δουλεύουν γι’ αυτό το σκοπό 200 επιστήμονες και τεχνικοί.
Όσον αφορά στα βήματα παραγωγής του ελαστικού αυτά είναι:
1.Κατασκευή του συρματόσχοινου συγκράτησης μαζί με τη βάση του πέλματος.
2. Αυτά συνδέονται μεταξύ τους.
3. Γίνεται ο βουλκανισμός που δίνει τα χαρακτηριστικά της γόμας.
4. Ποιοτικός έλεγχος με ακτινογραφία, χρήση ακτινών Χ και μετρητικές μεθόδους.
5. Τοποθετείται το ειδικό bar code που αποτελεί την ταυτότητα του ελαστικού ώστε να μπορεί να αναγνωριστεί.
Ένα ελαστικό με αριθμούς
• 100 στοιχεία
• 18 δομικά εξαρτήματα
• Βάρος εμπρός ελαστικού 8.5kg με τη ζάντα
• Βάρος πίσω ελαστικού 9.5kg με τη ζάντα
• 1800 λάστιχα σε κάθε αγώνα
• Αντέχει σε ταχύτητες 450 km/h
• Η επιφάνεια επαφής τριπλασιάζεται όταν ασκείται το μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο.
Όσον αφορά στα βήματα παραγωγής του ελαστικού αυτά είναι:
1.Κατασκευή του συρματόσχοινου συγκράτησης μαζί με τη βάση του πέλματος.
2. Αυτά συνδέονται μεταξύ τους.
3. Γίνεται ο βουλκανισμός που δίνει τα χαρακτηριστικά της γόμας.
4. Ποιοτικός έλεγχος με ακτινογραφία, χρήση ακτινών Χ και μετρητικές μεθόδους.
5. Τοποθετείται το ειδικό bar code που αποτελεί την ταυτότητα του ελαστικού ώστε να μπορεί να αναγνωριστεί.
Ένα ελαστικό με αριθμούς
• 100 στοιχεία
• 18 δομικά εξαρτήματα
• Βάρος εμπρός ελαστικού 8.5kg με τη ζάντα
• Βάρος πίσω ελαστικού 9.5kg με τη ζάντα
• 1800 λάστιχα σε κάθε αγώνα
• Αντέχει σε ταχύτητες 450 km/h
• Η επιφάνεια επαφής τριπλασιάζεται όταν ασκείται το μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα