GP Βελγίου: Ο Φέτελ στην pole!
Στην βρεγμένη πίστα του Σπα που στέγνωνε όσο περνούσε η ώρα δόθηκε επική μάχη για την πρώτη θέση στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα (σ.σ: απευθείας Alpha στις 14:00).
Στην βρεγμένη πίστα του Σπα που στέγνωνε όσο περνούσε η ώρα δόθηκε επική μάχη για την πρώτη θέση στην εκκίνηση του αυριανού αγώνα (σ.σ: απευθείας Alpha στις 14:00).
Τελικός νικητής ο Σεμπάστιαν Φέτελ που πήρε την 9η pole position φέτος για λογαριασμό της Red Bull που παραμένει αήττητη στη μάχη με το χρονόμετρο.
Οι Χάμιλτον και Γουέμπερ που πίεσαν ασφυκτικά το Φέτελ κατετάγησαν τελικά στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα.
Ο Μαρκ Γουέμπερ καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας έδειχνε ικανός για το κάτι παραπάνω αλλά την τελευταία στιγμή δεν τα κατάφερε. Ο Αυστραλός έχει καλή ψυχολογία μετά την ανανέωση του συμβολαίου του με τη Red Bull για το 2012.
Απ’ την άλλη ο Χάμιλτον την ύστατη στιγμή πέτυχε έναν καταπληκτικό χρόνο που φάνηκε να τον φέρνει για πρώτη φορά φέτος στην pole αλλά ο Φέτελ είπε την τελευταία του κουβέντα ενώ το χρονόμετρο είχε πια μηδενιστεί.
Στο Q1 όλοι οι πιλότοι υποχρεώθηκαν να χρησιμοποιήσουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Μ.Σουμάχερ που αυτό το Σαββατοκύριακο γιορτάζει τα 20 χρόνια συμμετοχής στη F1 ήταν το πρώτο θύμα της διαδικασίας. Στο γύρο εξόδου του στην πίστα με τη Mercedes έχασε τον πίσω δεξιά τροχό με αποτέλεσμα να βρεθεί ακυβέρνητος στην αμμοπαγίδα με το μονοθέσιο πληγωμένο.
Η ρώσικη ρουλέτα των συνθηκών που βελτιώνονταν σταδιακά έπιασε εκτός από τους συνήθεις ύποπτους των μικρών ομάδων και τον Πωλ ντι Ρέστα με τη Force India που έκανε οδηγικό λάθος.
Έτσι πέρασε στο Q2 ο Κοβαλάινεν ενώ αντίθετα οι Αμπρόσιο, Λιούτσι και Ρικιάρντο σημείωσαν χρόνους εκτός του 107% αλλά τελικά τους επιτράπηκε να εκκινήσουν αύριο.
Στο Q2 οι συνθήκες ήταν οριακές κάποιοι οδηγοί προβληματίστηκαν να βάλουν στεγνά ελαστικά αλλά τελικά έμειναν στα ενδιάμεσα.
Ο Άντριαν Σούτιλ έχασε τον έλεγχο της Force India στην Eau Rouge πατώντας στο κέρμπ. Το μονοθέσιο του καταστράφηκε και ο αλυτάρχης του αγώνα, Τσάρλι Ουίτινγκ αναγκάστηκε να διακόψει τη διαδικασία μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Ο Σούτιλ εκείνη τη στιγμή ήταν 5ος και απέμεναν 6 λεπτά για να ολοκληρωθεί η αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου. Αν είχε συνεχιστεί χωρίς διακοπή πιθανόν αυτός ο χρόνος να ήταν ικανός να τον φέρει στην 10αδα. Η ολιγόλεπτη διακοπή επέφερε περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών, έτσι ο Σούτιλ βρέθηκε να παρατηρεί άπραγος την κατρακύλα του στην κατάταξη των χρόνων μέχρι την 15η θέση.
Εξ απήνης πιάστηκε και ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Τζένσον Μπάτον ο οποίος είχε σημειώσει νωρίτερα τον πρώτο χρόνο. Στην τελευταία του προσπάθεια όμως έκοψε για να κρυώσει τα ελαστικά με υπόδειξη της ομάδας και έτσι δεν πρόλαβε να περάσει εγκαίρως την αφετηρία με αποτέλεσμα να αποκλειστεί από την συνέχεια.
Αντίθετα θετική έκπληξη ήταν η παρουσία του Μπρούνο Σένα στη 10αδα στην πρώτη του εμφάνιση με τα χρώματα της Renault. Ο Βραζιλιάνος κατάφερε μάλιστα να καταταγεί τελικά 7ος μπροστά από το Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari όταν 1.2sec ταχύτερος από τον teammate του Βιτάλι Πετρόφ.
Στη μάχη του Q3 για την pole position τώρα όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά στεγνά ελαστικά και ειδικότερα τη μαλακή γόμα της Pirelli. Όλοι επέλεξαν να βγουν στην πίστα έχοντας αρκετό καύσιμο για πέντε τουλάχιστον γύρους και επέμειναν πιέζοντας όσο μπορούσαν με τελικό νικητή το Φέτελ.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος δήλωσε μετέπειτα: «Δεν ήμουν ευχαριστημένος χτες ούτε σήμερα στην αρχή αλλά κάναμε τα σωστά βήματα και όταν στέγνωνε η πίστα καταφέραμε να νιώθω καλά και να αποδώσουμε σωστά».
Από την πλευρά ο Χάμιλτον στάθηκε σε μια ενέργεια του Μαλντονάντο που παραλίγο να καταλήξει σε σύγκρουση μεταξύ τους.
H αυριανή σειρά εκκίνησης είναι:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m48.298s |
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m48.730s + 0.432 |
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m49.376s + 1.078 |
4. Felipe Massa Ferrari 1m50.256s + 1.958 |
5. Nico Rosberg Mercedes 1m50.552s + 2.254 |
6. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m50.773s + 2.475 |
7. Bruno Senna Renault 1m51.121s + 2.823 |
8. Fernando Alonso Ferrari 1m51.251s + 2.953 |
9. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m51.374s + 3.076 |
10. Vitaly Petrov Renault 1m52.303s + 4.005 |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 2m04.625s Διαφορά με 1o Q2 |
11. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 2m04.692s + 1.924 |
12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 2m04.757s + 1.989 |
13. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m05.150s + 2.382 |
14. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 2m07.349s + 4.581 |
15. Adrian Sutil Force India-Mercedes 2m07.777s + 5.009 |
16. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 2m08.106s + 5.338 |
17. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 2m08.354s + 5.586 |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 2m07.194s Διαφορά με 1o Q1 |
18. Paul di Resta Force India-Mercedes 2m07.758s + 5.945 |
19. Jarno Trulli Lotus-Renault 2m07.773s + 5.960 |
20. Timo Glock Virgin-Cosworth 2m09.566s + 7.753 |
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 2m11.601s + 9.788 |
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 2m11.616s + 9.803 |
23. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 2m13.077s + 11.264 |
24. Michael Schumacher Mercedes δε χρονομετρήθηκε |
107% time: 2m10.339s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr