Μειώνεται η υπεροχή της Red Bull;

Μειώνεται η υπεροχή της Red Bull;

H απόφαση της FIA να προχωρήσει στην απαγόρευση των έξυπνων χαρτογραφήσεων που τροφοδοτούν με καυσαέρια το διαχύτη ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι μπορεί να οδηγήσει σε θεαματική ανατροπή της υπάρχουσας ισορροπίας δυνάμεων στο grid.

Μειώνεται η υπεροχή της Red Bull;

H απόφαση της FIA να προχωρήσει στην απαγόρευση των έξυπνων χαρτογραφήσεων που τροφοδοτούν με καυσαέρια το διαχύτη ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι μπορεί να οδηγήσει σε θεαματική ανατροπή της υπάρχουσας ισορροπίας δυνάμεων στο grid.

Όπως ίσως γνωρίζετε οι περισσότερες από τις κορυφαίες ομάδες φέτος εκμεταλλεύονται την ροή των καυσαερίων, οδηγώντας την σε συγκεκριμένα σημεία κάτω από το μονοθέσιο ώστε να επιταχύνουν τον αέρα και να βελτιώσουν την αεροδυναμική απόδοση.

Όμως η ροή των καυσαερίων δεν είναι σταθερή κατά τη διάρκεια ενός γύρου. Ο πιλότος πατάει τέρμα το γκάζι περίπου στο 55% ενός γύρου αλλά στο υπόλοιπο διάστημα είτε φρενάρει, είτε επιταχύνει σταδιακά. Για να εξασφαλίσουν σταθερή ροή καυσαερίων και κατ’ επέκταση σταθερή αεροδυναμική απόδοση οι μηχανικοί έφτιαξαν χαρτογραφήσεις οι οποίες στέλνουν με κούφιες γκαζιές χωρίς φορτίο καυσαέρια στην εξάτμιση ακόμη κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι.

Κλείσιμο

Αυτή τη διάταξη έρχεται να απαγορεύσει η FIA από τις αρχές Ιουλίου και το Βρετανικό GP. Το ερώτημα είναι ποια ομάδα θα επηρεαστεί περισσότερο απ’ αυτό και πως θα ανατραπούν οι ισορροπίες δυνάμεων.
Εικάζεται πως η διαφορά που απολαμβάνουν οι RB7 στις κατατακτήριες δοκιμές οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε υιοθέτηση μιας ακραίας χαρτογράφησης που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολύ στον αγώνα.

Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι τόνισε: «Θα πρέπει να δούμε στο Σίλβερστον την πραγματική επίδραση που θα έχει αυτή η αλλαγή κανονισμών. Μετά θα φανεί πως θα εξελιχθεί το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος».

Από την πλευρά του ο αγ. διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ σημείωσε: «Θα πρέπει να δούμε τι επίδραση θα έχει αυτό. Αμφιβάλλω ότι θα επηρεαστούμε περισσότερο από τους άλλους. Αλλά πρέπει να διευκρινιστούν κάποια πράγματα στο TWG».

Η FIA από την πλευρά της κινείται να οριοθετήσει αυστηρά για το 2012 τη θέση εξόδου των εξατμίσεων ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων.

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης