Το λάθος στρατηγικής δεν εμπόδισε τον Φέτελ να κερδίσει!
Η ανάλυση του χθεσινού αγώνα με κρύο μυαλό αποδεικνύει περίτρανα το αξίωμα του αθλητισμού: «Η τύχη είναι αναπόσπαστο στοιχείο των μεγάλων αθλητών».
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ χτες εκκινούσε από την pole position και μέχρι την πρώτη αλλαγή ελαστικών που επιχείρησε στον 16ο γύρο διατηρούσε το προβάδισμα. Όπως αποκαλύπτει η Red Bull αποφάσισαν να βάλουν το Φέτελ εσπευσμένα στα πιτ για αλλαγή ελαστικών ώστε να καλύψουν το Μπάτον που ήταν 2ος και μπήκε στα πιτ στον 15ο γύρο ξαναβάζοντας την πολύ μαλακή γόμα. Αν ο Φέτελ έμενε έξω με τα φθαρμένα ελαστικά και ο Βρετανός με τη McLaren κατάφερνε να αξιοποιήσει τη δυναμική των φρέσκων ελαστικών τότε θα έπαιρνε το προβάδισμα στην κούρσα.
Η άμεση αντίδραση της Red Bull όπως εξηγεί ο αγ. διευθ. Κρίστιαν Χόρνερ ήταν: «Αποφασίσαμε να βάλουμε μέσα και τους δυο πιλότους στον ίδιο γύρο. Όμως ο ασύρματος δε δούλεψε και οι μηχανικοί δεν ήξεραν τι λάστιχα θέλαμε να βάλουμε στο μονοθέσιο. Τελικά ο Φέτελ φόρεσε ένα set από την μαλακή γόμα ενώ το σχέδιό μας ήταν να βάλει την πολύ μαλακή γόμα ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε τον Τζένσον. Προσπαθήσαμε να αντιμετωπίσουμε αυτό που συνέβη. Αναλύαμε τις εναλλακτικές λύσεις ώστε να επανέλθουμε σε θέση ισχύος. Η καλύτερη λύση ήταν να διατηρήσουμε αυτή τη γόμα όσο περισσότερο γινόταν, εφόσον ήταν δυνατόν αν και φάνταζε πολύ επιθετικό να προσπαθήσουμε να βγάλουμε μ’ αυτή τους 60 γύρους αγώνα που απέμεναν. Ο Τζένσον διευκόλυνε τη ζωή μας κάνοντας 3 πιτ στοπ».
Όπως αποκαλύφθηκε εκ των υστέρων η Red Bull ζήτησε από το Γερμανό πρωταθλητή
Μιλώντας σχετικά ο Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε: «Για μένα σήμερα οδήγησε σα παγκόσμιος πρωταθλητής. Αντιπαρήρθε την πίεση, επικέντρωσε την προσπάθειά του στο να προφυλάξει τα λάστιχα και ήταν τυχερός που δεν ενεπλάκη στο ατύχημα που έγινε μπροστά του στο τέλος. Πιστεύω ότι θα είχε παραμείνει μπροστά στους τελευταίους γύρους ακόμη κι αν δε γινόταν η διακοπή που του επέτρεψε να βάλει φρέσκα λάστιχα» κατέληξε ο Βρετανός μάνατζερ.
Στο παρακάτω πίνακα αναλύεται η στρατηγική όλων των πιλότων χτες. Είναι σαφές εκ των υστέρων, βέβαια, ότι η πιο σωστή επιλογή ήταν αυτή των 2 pit stop που έφερε τον Αλόνσο στο δεύτερο σκαλί του βάθρου και τον Κομπαγιάσι από την 13η στην 5η θέση.
PIT STOP SUMMARY - 2011 MONACO GRAND PRIX |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Στην πρώτη στήλη αναγράφονται τα ελαστικά που οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
S = Μαλακή
γόμα |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr