Θα κερδίσει ο ταύρος ή ο ταυρομάχος;
Θα κερδίσει ο ταύρος ή ο ταυρομάχος;
Με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 5η πράξη της μάχης του πρωταθλήματος που θα δοθεί αυτή την Κυριακή (14:00 απευθείας, Alpha) επί Ισπανικού εδάφους στην πίστα του Μοντμελό.
Με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται η 5η πράξη της μάχης του πρωταθλήματος που θα δοθεί αυτή την Κυριακή (14:00 απευθείας, Alpha) επί Ισπανικού εδάφους στην πίστα του Μοντμελό.
Ο ταυρομάχος Φερνάντο Αλόνσο μετά την 3η θέση στο βάθρο στην Τουρκία έχει πάρει φόρα και επιθυμεί όσο τίποτα μια νίκη με τη Ferrari εντός έδρας.
Απ’ την άλλη ο κόκκινος Ταύρος στα χέρια του Φέτελ από πέρυσι στη Μόντσα εκκινεί συνεχώς από την 1η σειρά ένας εκκίνησης. Έχει πάρει έξι νίκες και επτά pole ένας τελευταίους οχτώ αγώνες. Στην πίστα του Μοντμελό ξεκίνησε πέρυσι το σερί νικών του ο Μαρκ Γουέμπερ.
Από ένας εν ενεργεία πιλότους πολυνίκης εκεί είναι ο Μ.Σουμάχερ με 6 νίκες(1995, ’96, 2001, ’02, ’03,’04) ενώ από μια νίκη έχουν σημειώσει και οι Αλόνσο (2006), Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010).
Ο ταυρομάχος Φερνάντο Αλόνσο μετά την 3η θέση στο βάθρο στην Τουρκία έχει πάρει φόρα και επιθυμεί όσο τίποτα μια νίκη με τη Ferrari εντός έδρας.
Απ’ την άλλη ο κόκκινος Ταύρος στα χέρια του Φέτελ από πέρυσι στη Μόντσα εκκινεί συνεχώς από την 1η σειρά ένας εκκίνησης. Έχει πάρει έξι νίκες και επτά pole ένας τελευταίους οχτώ αγώνες. Στην πίστα του Μοντμελό ξεκίνησε πέρυσι το σερί νικών του ο Μαρκ Γουέμπερ.
Από ένας εν ενεργεία πιλότους πολυνίκης εκεί είναι ο Μ.Σουμάχερ με 6 νίκες(1995, ’96, 2001, ’02, ’03,’04) ενώ από μια νίκη έχουν σημειώσει και οι Αλόνσο (2006), Μάσα (2007), Μπάτον (2009), Γουέμπερ (2010).
Είναι η 21η φορά που θα διεξαχθεί αγώνας εκεί, ο πρώτος έγινε το 1991. Η συγκεκριμένη πίστα είναι ίσως η πιο οικεία σ’ όλους τους οδηγούς καθότι εκεί οι ομάδες αρέσκονται να συμπληρώνουν ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών εξέλιξης.
Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya είναι πέντε:
Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.
Όσο όμως κι αν είναι γνωστή η εν λόγω πίστα η Pirelli φρόντισε να δημιουργήσει μια άγνωστη παράμετρο επιλέγοντας να παρουσιάσει εδώ την νέα σκληρή γόμα. Ο αγ. διευθυντή της ομάδας Πωλ Χέμπερι σημείωσε σχετικά: ««Είχαμε δηλώσει ένας αρχές ένας χρονιάς ότι θα λανσάραμε εξελιγμένες εκδόσεις ελαστικών εάν κάτι τέτοιο θα ωφελούσε το σπορ και στη Βαρκελώνη υλοποιούμε την πρόθεσή ένας για πρώτη φορά. Το νέο ελαστικό – που έχουμε δοκιμάσει εκτενώς – μειώνει τη φθορά και βελτιώνει την αντοχή. Δεν διαφέρει πολύ από το αρχικό hard ελαστικό αλλά αυξάνει τη διαφορά μεταξύ μαλακού και σκληρού ελαστικού, κάτι που σίγουρα θα ενισχύσει το ενδιαφέρον την ημέρα του αγώνα και θα προσφέρει ένας ομάδες την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν πιο δημιουργικές στρατηγικές. Στη Βαρκελώνη, με βάση τα δεδομένα από ένας δοκιμές, προβλέπουμε περίπου τρία pit stops ανά μονοθέσιο. Απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος για να μπεις και να βγεις από τα pits σε σχέση με την Τουρκία και αυτό είναι ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας που θα επηρεάσει τη στρατηγική των ομάδων».
Όλα τα φώτα στον Αλόνσο!
Πέρυσι ο Αλόνσο έδωσε μάχη και τελικά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο μπαίνοντας σφήνα ανάμεσα στους Ταύρους. Ο 29χρονος Ισπανός ανανέωσε πρόσφατα το συμβόλαιό του με τη Ferrari μέχρι και το 2016 οπότε είναι λογικό να έχει τα πάνω του. Οι συμπατριώτες του και ειδικά οι συντοπίτες του οι Αστούριας θα στήσουν πάρτι στις κερκίδες για χάρη του, εννοείται ότι τα εισιτήρια έχουν γίνει ανάρπαστα.
Υπάρχει όμως ένας ακόμη Ισπανός που θα εκκινήσει τον αγώνα, ο λόγος για τον 21χρονο Χαϊμέ Αλγκερσουάρι που αγωνίζεται για λογαριασμό της Toro Rosso: «Γνωρίζουμε πολύ καλά το σιρκουί της Καταλονίας, λόγω δοκιμών των ομάδων. Όμως, πηγαίνοντας εκεί φέτος για το Ισπανικό Grand Prix, οι συνθήκες θα είναι τελείως διαφορετικές για την απόδοση των ελαστικών εξαιτίας της αυξημένης θερμοκρασίας του αέρα και της πίστας. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών τα ελαστικά ποτέ δεν λειτούργησαν στη σωστή κλίμακα θερμοκρασιών, επομένως ήταν δύσκολο να τα προθερμάνουμε. Ωστόσο, το καλό είναι ότι πήραμε μία ιδέα για το κράτημα και την ομοιόμορφη φθορά. Το τρίτο κομμάτι της πίστας καθορίζει το ρυθμό και η συμπεριφορά των ελαστικών εκεί θα παίξει ζωτικό ρόλο. Αυτό το τμήμα της πίστας καταπονεί τα ελαστικά ειδικά η Στροφή 12 που είναι υψηλών απαιτήσεων. Νιώθεις ότι τα ελαστικά δουλεύουν οριακά εκεί. Επιπλέον στις κατατακτήριες δοκιμές απαιτείται σωστή χρήση των ελαστικών, γιατί πέραν του γύρου της χρονομέτρησης θα πρέπει να διατηρηθούν σε άριστη κατάσταση για τον αγώνα».
Επί της οθόνης!
Η τηλεόραση του Alpha ετοιμάζει πολλά και σημαντικά για την τρίωρη μετάδοση από το Μοντμελό. Η εκπομπή F1 Countdown θα ξεκινήσει στις 14:00 με τα κυριότερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και θα συνεχιστεί με πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις, των Βιτάλι Πετρόφ (πιλότος Renault), Τζέιμς Άλισον (τεχν. διευθ. Renault), Πωλ Χέμπερι (αγ. διευθ. Pirelli) και Νίκου Τομπάζη (επικεφαλής σχεδιασμού Ferrari).
Καλεσμένος στο στούντιο για το σχολιασμό του GP θα είναι ο οδηγός αγώνων Σταμάτης Κατσίμης.
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00
Μικρά αλλά σημαντικά:
• Η πίστα της Βαρκελώνης καταπονεί ιδιαίτερα το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των πολλών δεξιών στροφών.
• Υπάρχουν 16 στροφές συνολικά στην πίστα ( 9 δεξιές και 7 αριστερές) των 4.655 km που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix από το 1991.
• Οι καιρικές συνθήκες αναμένονται στεγνές και θερμές όλο το Σαββατοκύριακο του αγώνα, με τις θερμοκρασίες στην περιοχή να αγγίζουν τους 22 C0.
• Μόνο τέσσερις ομάδες – Ferrari, McLaren, Mercedes και Williams – έχουν εμπειρία από τα ελαστικά βροχής της Pirelli στη Βαρκελώνη, αφού έτρεξαν την τελευταία μέρα δοκιμών το Μάρτιο υπό βροχή.
• Ο μεγαλύτερος αριθμός pit stops στο Ισπανικό Grand Prix σημειώθηκε στον αγώνα του 1995. Συνολικά έγιναν 59 pit stops: κατά μέσο όρο 2,3%. Τα λιγότερα pit stops έγιναν στον αγώνα του 1992 με επτά μόλις stops: μόνο 0,3 ανά οδηγό.
• Ο Φέτελ από πέρυσι στη Μόντσα εκκινεί συνεχώς από την 1η σειρά της εκκίνησης. Έχει πάρει έξι νίκες και επτά pole στους τελευταίους οχτώ αγώνες.
• Η πίστα του Μοντμελό θεωρείται από τις πιο δύσκολες για προσπέρασμα. Φέτος ο συνδυασμός KERS, DRS εικάζεται ότι θα βελτιώσει την κατάσταση.
Οι λόγοι που οι ομάδες της F1 δείχνουν τέτοια προτίμηση στο Circuit de Catalunya είναι πέντε:
Πρώτον η εύκολη πρόσβαση οδικώς, ακτοπλοϊκώς και αεροπορικώς. Δεύτερον οι προσιτές και ποιοτικές υπηρεσίες φιλοξενίας της περιοχής. Τρίτον ο καλός καιρός, τέταρτον το επίπεδο παροχών της πίστας και πέμπτον οι γρήγορες καμπές που προσφέρονται για δοκιμές αεροδυναμικής.
Όσο όμως κι αν είναι γνωστή η εν λόγω πίστα η Pirelli φρόντισε να δημιουργήσει μια άγνωστη παράμετρο επιλέγοντας να παρουσιάσει εδώ την νέα σκληρή γόμα. Ο αγ. διευθυντή της ομάδας Πωλ Χέμπερι σημείωσε σχετικά: ««Είχαμε δηλώσει ένας αρχές ένας χρονιάς ότι θα λανσάραμε εξελιγμένες εκδόσεις ελαστικών εάν κάτι τέτοιο θα ωφελούσε το σπορ και στη Βαρκελώνη υλοποιούμε την πρόθεσή ένας για πρώτη φορά. Το νέο ελαστικό – που έχουμε δοκιμάσει εκτενώς – μειώνει τη φθορά και βελτιώνει την αντοχή. Δεν διαφέρει πολύ από το αρχικό hard ελαστικό αλλά αυξάνει τη διαφορά μεταξύ μαλακού και σκληρού ελαστικού, κάτι που σίγουρα θα ενισχύσει το ενδιαφέρον την ημέρα του αγώνα και θα προσφέρει ένας ομάδες την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν πιο δημιουργικές στρατηγικές. Στη Βαρκελώνη, με βάση τα δεδομένα από ένας δοκιμές, προβλέπουμε περίπου τρία pit stops ανά μονοθέσιο. Απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος για να μπεις και να βγεις από τα pits σε σχέση με την Τουρκία και αυτό είναι ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας που θα επηρεάσει τη στρατηγική των ομάδων».
Όλα τα φώτα στον Αλόνσο!
Πέρυσι ο Αλόνσο έδωσε μάχη και τελικά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο μπαίνοντας σφήνα ανάμεσα στους Ταύρους. Ο 29χρονος Ισπανός ανανέωσε πρόσφατα το συμβόλαιό του με τη Ferrari μέχρι και το 2016 οπότε είναι λογικό να έχει τα πάνω του. Οι συμπατριώτες του και ειδικά οι συντοπίτες του οι Αστούριας θα στήσουν πάρτι στις κερκίδες για χάρη του, εννοείται ότι τα εισιτήρια έχουν γίνει ανάρπαστα.
Υπάρχει όμως ένας ακόμη Ισπανός που θα εκκινήσει τον αγώνα, ο λόγος για τον 21χρονο Χαϊμέ Αλγκερσουάρι που αγωνίζεται για λογαριασμό της Toro Rosso: «Γνωρίζουμε πολύ καλά το σιρκουί της Καταλονίας, λόγω δοκιμών των ομάδων. Όμως, πηγαίνοντας εκεί φέτος για το Ισπανικό Grand Prix, οι συνθήκες θα είναι τελείως διαφορετικές για την απόδοση των ελαστικών εξαιτίας της αυξημένης θερμοκρασίας του αέρα και της πίστας. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών τα ελαστικά ποτέ δεν λειτούργησαν στη σωστή κλίμακα θερμοκρασιών, επομένως ήταν δύσκολο να τα προθερμάνουμε. Ωστόσο, το καλό είναι ότι πήραμε μία ιδέα για το κράτημα και την ομοιόμορφη φθορά. Το τρίτο κομμάτι της πίστας καθορίζει το ρυθμό και η συμπεριφορά των ελαστικών εκεί θα παίξει ζωτικό ρόλο. Αυτό το τμήμα της πίστας καταπονεί τα ελαστικά ειδικά η Στροφή 12 που είναι υψηλών απαιτήσεων. Νιώθεις ότι τα ελαστικά δουλεύουν οριακά εκεί. Επιπλέον στις κατατακτήριες δοκιμές απαιτείται σωστή χρήση των ελαστικών, γιατί πέραν του γύρου της χρονομέτρησης θα πρέπει να διατηρηθούν σε άριστη κατάσταση για τον αγώνα».
Επί της οθόνης!
Η τηλεόραση του Alpha ετοιμάζει πολλά και σημαντικά για την τρίωρη μετάδοση από το Μοντμελό. Η εκπομπή F1 Countdown θα ξεκινήσει στις 14:00 με τα κυριότερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και θα συνεχιστεί με πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις, των Βιτάλι Πετρόφ (πιλότος Renault), Τζέιμς Άλισον (τεχν. διευθ. Renault), Πωλ Χέμπερι (αγ. διευθ. Pirelli) και Νίκου Τομπάζη (επικεφαλής σχεδιασμού Ferrari).
Καλεσμένος στο στούντιο για το σχολιασμό του GP θα είναι ο οδηγός αγώνων Σταμάτης Κατσίμης.
F1 Countdown: 14:00
Εκκίνηση αγώνα: 15:00
Μικρά αλλά σημαντικά:
• Η πίστα της Βαρκελώνης καταπονεί ιδιαίτερα το εμπρός αριστερό ελαστικό, λόγω των πολλών δεξιών στροφών.
• Υπάρχουν 16 στροφές συνολικά στην πίστα ( 9 δεξιές και 7 αριστερές) των 4.655 km που φιλοξενεί το Ισπανικό Grand Prix από το 1991.
• Οι καιρικές συνθήκες αναμένονται στεγνές και θερμές όλο το Σαββατοκύριακο του αγώνα, με τις θερμοκρασίες στην περιοχή να αγγίζουν τους 22 C0.
• Μόνο τέσσερις ομάδες – Ferrari, McLaren, Mercedes και Williams – έχουν εμπειρία από τα ελαστικά βροχής της Pirelli στη Βαρκελώνη, αφού έτρεξαν την τελευταία μέρα δοκιμών το Μάρτιο υπό βροχή.
• Ο μεγαλύτερος αριθμός pit stops στο Ισπανικό Grand Prix σημειώθηκε στον αγώνα του 1995. Συνολικά έγιναν 59 pit stops: κατά μέσο όρο 2,3%. Τα λιγότερα pit stops έγιναν στον αγώνα του 1992 με επτά μόλις stops: μόνο 0,3 ανά οδηγό.
• Ο Φέτελ από πέρυσι στη Μόντσα εκκινεί συνεχώς από την 1η σειρά της εκκίνησης. Έχει πάρει έξι νίκες και επτά pole στους τελευταίους οχτώ αγώνες.
• Η πίστα του Μοντμελό θεωρείται από τις πιο δύσκολες για προσπέρασμα. Φέτος ο συνδυασμός KERS, DRS εικάζεται ότι θα βελτιώσει την κατάσταση.
GP Ισπανίας |
Πίστα: Μοντμελό |
Μήκος: 4.655 m |
Γύροι: 66 |
Απόσταση: 307.104km |
Ρεκόρ γύρου: 1:21.670 (Ραικόνεν, 2008) |
Στροφές: 16 (9 δεξιές, 7 αριστερές) |
Τέρμα γκάζι: Στο 58% του γύρου |
Αλλαγές ανά γύρο: 44 |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα