F1: Όταν μιλάει το αφεντικό, βρέχει ειδήσεις!

F1: Όταν μιλάει το αφεντικό, βρέχει ειδήσεις!

Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Μπέρνι Έκλεστον σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο επίσημο διαδικτυακό τόπο της Formula 1  δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα και ανοίγει καινούργια θέματα.

F1: Όταν μιλάει το αφεντικό, βρέχει ειδήσεις!

Ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Μπέρνι Έκλεστον σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη που δημοσιεύτηκε  στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της Formula 1 δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα και ανοίγει καινούργια θέματα. Ο πανούργος 80χρονος Βρετανός ετοιμάζεται να γίνει βροχοποιός…

Πολλοί ερίζουν ότι η απόφαση αναβολής της πρεμιέρας στο Μπαχρέιν θα έπρεπε να έχει ληφθεί νωρίτερα…
Αυτό ήταν αδύνατον. Λίγο πριν την κρίση συναντήθηκα και γευμάτισα με τον βασιλιά του Μπαχρέιν και δεν υπήρχε καμία ένδειξη για το τι θα ακολουθήσει σε λίγες μέρες. Αντίθετα μου ανέλυε τις ιδέες του για μελλοντικές συνεργασίες, τα γεγονότα όμως εξελίχθηκαν ραγδαία. Δεν υπήρχε περιθώριο αντίδρασης. Του είπα ότι έπρεπε να ληφθεί απόφαση ως τις 21 Φεβρουαρίου. Με ρώτησε τι θα έκανα στη θέση του και του είπα: «Εσείς είστε εκεί. Εμείς στην Ευρώπη δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε την κατάσταση. Αποφασίστε με γνώμονα το καλό της χώρας σας». Ακύρωσε τον αγώνα και νομίζω ότι καλά έκανε. Δεν ήταν εύκολη απόφαση καθώς η F1 έβαλε το Μπαχρέιν στον παγκόσμιο χάρτη. Πριν πάμε εκεί το 2004 λίγοι άνθρωποι ήξεραν την ύπαρξή του.

Ασκήθηκε κριτική γιατί δεν πήρατε θέση για τα γεγονότα στο Μπαχρέιν…
Η F1 δεν πρέπει ποτέ να έχει πολιτική απόχρωση. Τελεία! Η δουλειά μου είναι να κλείνω τις καλύτερες συμφωνίες και να διασφαλίζω τις δουλειές των 5 χιλιάδων ανθρώπων που άμεσα ή έμμεσα ζουν και εξαρτώνται από τη F1. Δεν είναι δουλειά μου να κάνω πολιτική, αυτή είναι δουλειά των πολιτικών.

Σχεδιάζεται τη διεξαγωγή του αγώνα αργότερα φέτος;
Για να γίνει αυτό πρέπει η FIA να αλλάξει το πρόγραμμα και το Μπαχρέιν να υποβάλλει αίτηση για νέα ημερομηνία. Έχω μιλήσει με τον πρόεδρο της FIA, Ζαν Τοντ επί του θέματος και καταλήξαμε ότι η οιαδήποτε απόφαση πρέπει να ληφθεί πριν το ξεκίνημα της σεζόν.

Κάποιοι τημ μάνατζερ εισηγούνται αν γίνει επιπλέον αγώνας να είναι εντός Ευρώπης…
Θα είμαι ξεκάθαρος. Δεν χρειαζόμαστε άλλο αγώνα στην Ευρώπη ή σε διαφορετικό μέρος. Πρέπει να κάνουμε αγώνα στο Μπαχρέιν. Αν ο Βασιλιάς πιστεύει ότι μπορούν να φιλοξενήσουν αγώνα τότε θα επιστρέψουμε στο Μπαχρέιν. Οι ομάδες ξέρουν ότι το συμφέρον μας είναι να αγωνιστούμε εκεί ακόμη και το καλοκαίρι με τις υψηλές θερμοκρασίες για να υποστηρίξουμε τη χώρα αυτή.

Κλείσιμο

Μπορεί ο Σουμάχερ να κερδίσει ξανά;
Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία αν του δοθεί ανταγωνιστικό μονοθέσιο, θα διεκδικήσει τον τίτλο.

Στην ιστορία του θεσμού μόνο δυο πρωταθλητές στο παρελθόν οι Λάουντα και Προστ μπόρεσαν να επανέλθουν και να πάρουν τίτλο…
Πρόκειται για διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Λάουντα πήρε δυο τίτλους πριν αποσυρθεί ο Προστ τρεις. Ο Μίκαελ αποσύρθηκε ενώ είχε πάρει επτά τίτλους. Αυτό είναι άλλο επίπεδο. Ο Λάουντα επέστρεψε με τη McLaren και ο Προστ με τη Williams όταν οι δυο αυτές ομάδες ήταν σε πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο κάτι που δεν ίσχυε πέρυσι για τη Mercedes. O Σουμάχερ είναι ακόμη αφοσιωμένος και η φυσική του κατάσταση είναι όπως και στην ακμή του. Μιλώντας του νιώθεις σε κάθε λέξη και στάση ότι θέλει να κερδίσει ξανά περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο. Αν η Mercedes του δώσει ανταγωνιστικό μονοθέσιο θα τα καταφέρει.

Το επίπεδο του ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει ο Σουμάχερ (Αλόνσο, Φέτελ, Χάμιλτον, Μπάτον, Γουέμπερ) είναι υψηλότερο απ’ αυτό που βρήκαν στην επιστροφή τους οι Λάουντα και Προστ…
Αυτό είναι αλήθεια, παλιότερα δεν υπήρχαν τόσοι οδηγοί Α-επιπέδου στο grid. Τότε υπήρχαν δυο ομάδες και το πολύ τρεις οδηγοί ικανοί για τίτλο. Τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από το τρίγωνο McLaren, Ferrari, Williams. Σήμερα υπάρχουν πέντε ομάδες που μπορούν να κερδίσουν. Άρα 8 με 9 οδηγοί ικανοί για τη νίκη. Δυστυχώς ένας απ’ αυτού ο Κουμπίτσα βρίσκεται στο νοσοκομείο.

Ο Κουμπίτσα τραυματίστηκε τρέχοντας σε αγώνα ράλι, ο Γουέμπερ έπεσε από το ποδήλατο, ο Σουμάχερ οδηγώντας μοτοσικλέτα. Μήπως πρέπει οι ομάδες να περιορίσουν τις δραστηριότητες των οδηγών τους;
Αν μπορούσαν να διαλέξουν που θα πάθουν ατύχημα όλοι θα ήθελαν να το πάθουν με μονοθέσιο F1. Θυμάστε το 2007 στο Μόντρεαλ; Το ατύχημα του Κουμπίτσα έδειχνε φρικτό και την γλύτωσε μόνο με μια διάσειση και ένα διάστρεμμα. Αυτό αποτελεί απόδειξη του πόσο ασφαλές σπορ είναι η F1. Δεν μπορείς να οριοθετήσεις τον ελεύθερο χρόνο τους. Αλλά υπάρχουν άλλοι χειρισμοί…

Όπως;
Για παράδειγμα ο Κουμπίτσα. Ανάμεσα σε δυο τεστ πήγε για ράλι και έπαθε το ατύχημα. Θα του έλεγα: «Εφόσον θα τρέξεις σε ράλι θα είσαι κουρασμένος οπότε θα κάνουν δοκιμές οι άλλοι πιλότοι της ομάδας». Πιστεύετε ότι θα έτρεχε; Δε νομίζω…

Τι εντύπωση έχετε σχηματίσει από τις μέχρι τώρα δοκιμές εξέλιξης;
Δείχνει ξεκάθαρα ότι η Red Bull έχει ξανά το καλύτερο μονοθέσιο, οι υπόλοιποι πρέπει να προσπαθήσουν για να μειώσουν τη διαφορά ως τον πρώτο αγώνα.

Ανάμεσα σε Φέτελ και Γουέμπερ ποιον ξεχωρίζετε;
Τον Φέτελ.

Είναι 23 ετών στο ξεκίνημα της καριέρας του, πόσο ακόμη βλέπετε να μένει στη Red Bull;
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λόγος να κοιτάει αλλού όμως κάποια στιγμή τον βλέπω στη Ferrari. Στη ζωή ενός επιτυχημένου πιλότου F1 έρχεται η στιγμή που θέλει να οδηγήσει για τη Ferrari.

Πρόσφατα ο Φέτελ υπήρξε επικριτικός όσον αφορά τη λειτουργία της πίσω κινητής αεροτομής. Λέει ότι εξυπηρετεί μόνο την τέρψη των τηλεθεατών. Συμφωνείτε;
Μάλλον έχει δίκιο. Το παράθυρο χρήσης είναι μικρό και θα υπάρχουν ενστάσεις. Μου φαίνεται επικίνδυνο σύστημα. Τι θα γίνει αν δεν ανέβει η αεροτομή μέχρι τη στροφή και ο οδηγός στρίψει χωρίς να έχει την απαραίτητη κάθετη πίεση; Αυτό εύκολα θα οδηγούσε σε ατύχημα. Θα πρέπει να το εξετάσουμε προσεκτικά.

Έχετε άλλες ιδέες για την αύξηση του ενδιαφέροντος;
Επιμένω στα μετάλλια. Να τρέχουν για να κερδίσουν οι οδηγοί. Μια άλλη ιδέα είναι να χρησιμοποιήσουμε τεχνητά βρεγμένο οδόστρωμα σε κάποιες πίστες. Πάντα οι αγώνες είναι πιο ενδιαφέροντες υπό βροχή. Σε κάποιες πίστες είναι εύκολο να εγκατασταθούν συστήματα ψεκασμού και θα μπορούσαμε με μια 2λεπτη προειδοποίηση να προκαλέσουμε βροχή για 20 λεπτά στο μέσον του αγώνα.  Θα είχαμε πιο ενδιαφέρον αγώνες και θα ήταν το ίδιο περίπλοκο για όλους.

Μιας και αναφέρατε την ισότητα πόσο δίκαιη είναι η F1 με τέτοιες διαφορές στους προϋπολογισμούς των ομάδων;
Σίγουρα δεν είναι δίκαιο μια ομάδα με προϋπολογισμό 60 εκ. να ανταγωνίζεται μια άλλη με προϋπολογισμό 300 εκ. Αλλά έτσι είναι η ζωή. Αυτή ανισότητα παρατηρείται σε πολλές μορφές του αθλητισμού. Στο ποδόσφαιρο για παράδειγμα η Ρεάλ Μαδρίτης ή η Μπάγερν Μονάχου μπορούν να διαθέσουν 60 εκ. για έναν ποδοσφαιριστή ενώ άλλες ομάδες όχι.  Η ζωή δεν είναι δίκαιη.

Ποια η άποψή σας για τον κανονισμό των 4κύλινδρων κινητήρων το 2013;
Αν ο ήχος παραμείνει ίδιος κανένα πρόβλημα.

Ποια είναι η άποψή σας για την είσοδο της Williams στο χρηματιστήριο;
Καλά έκαναν. Πρέπει να το σκεφτούν και άλλοι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από επενδυτές. Η F1 είναι με διαφορά η καλύτερη παγκόσμια πλατφόρμα και να επικοινωνήσεις μια μάρκα.

Πως βλέπετε το γεγονός ότι οι ομάδες επιλέγουν οδηγούς με άλλα κριτήρια και όχι μόνο το οδηγικό ταλέντο;
Έτσι είναι η κατάσταση. Εφόσον όμως ένας οδηγός έχει πραγματικά σπάνιο ταλέντο μια ομάδα θα βρει τρόπο να τον κρατήσει ακόμη κι αν αυτός δεν έχει οικονομική υποστήριξη.  Γεγονός παραμένει ότι εφόσον οι χορηγοί έχουν την πρόθεση να επενδύσουν πάντα θα υπάρχει διαθέσιμος χώρος.

Άρα η φράση «τα λεφτά κάνουν τον κόσμο να περιστρέφεται» απηχεί την πραγματικότητα;
Το σεξ και τα χρήματα κάνουν τον κόσμο να γυρίζει. Είμαι βέβαιος ότι σύντομα το 50% των αποφάσεων θα λαμβάνεται από γυναίκες. Είχαν πάντα ισχυρή επιρροή οι γυναίκες και έχουν μείνει πολύ καιρό στην αφάνεια. Δε λέμε ότι πίσω από κάθε πετυχημένο άντρα κρύβεται μια ικανή γυναίκα;

Θεωρείτε ότι οι γυναίκες έχουν διαφορετική προσέγγιση όταν πρόκειται να πάρουν μια απόφαση;
Ναι δεν πέφτουν τόσο εύκολα στην παγίδα του εγωισμού. Δεν χρειάζεται να παίξουν γκολφ για να πάρουν αποφάσεις και δουλεύουν σκληρότερα για να τύχουν της αποδοχής που έχουν οι άντρες. Καθότι δεν τις τυφλώνει ο εγωισμός τους αποφασίζουν λιγότερο συναισθηματικά και εν τέλει πιο αποτελεσματικά.

Μπορεί να δούμε μια γυναίκα επικεφαλής της F1;
Πιθανότατα. Σε τρία με πέντε χρόνια…

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης