Car
#TAGS:

Το νέο Audi Α8 γίνεται μαγικό χαλί

audi_pas_054567654

Τον απόλυτο συνδυασμό άνεσης και ελέγχου υπόσχεται η νέα ενεργητική ανάρτηση Predictive Active Suspension της Audi με την οποία εξοπλίζεται το Α8.

Οι ενεργητικές αναρτήσεις δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες δουλεύουν και πειραματίζονται επάνω σε αυτές για δεκαετίες έχοντας κατά καιρούς παρουσιάσει εξαιρετικά αξιόλογες προτάσεις. Το νέο Audi A8 είναι εφοδιασμένο με την ενεργητική ανάρτηση Predictive Active Suspension η οποία υπόσχεται έναν απόλυτο συνδυασμό άνεσης και ελέγχου.

Η λογική της νέας ανάρτησης βασίζεται στις αρχές μιας αερανάρτησης που προσφέρει το κλασικό πλεονέκτημα της αυξομείωσης του ύψους. Μάλιστα ως προεπιλεγμένο χαρακτηριστικό λειτουργίας της είναι η αυτόματη αύξηση του ύψους κατά 50 mm μόλις υπάρξει επαφή με κάποια χειρολαβή πόρτας ώστε να διευκολύνεται η είσοδος και η έξοδος των επιβατών. Ωστόσο η PAS σε κάθε ένα από τα τέσσερα γόνατα της ανάρτησης έχει ενσωματωμένο ηλεκτρομηχανικό ενεργοποιητή ο οποίος ελέγχεται από μια κεντρική μονάδα. Αυτή με την σειρά της λαμβάνει πληροφορίες από μια κάμερα η οποία είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ και παρατηρεί τις συνθήκες του δρόμου μπροστά από το αυτοκίνητο. Βασικός στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των κλίσεων ώστε να μειωθούν αντίστοιχα οι δυνάμεις που ασκούνται στους επιβάτες.

Άκρως εντυπωσιακή είναι η αντίδραση του PAS στα σαμαράκια: το ύψος αυξάνεται ταχύτατα κατά 50 mm μόλις η κάμερα διαγνώσει πως το αυτοκίνητο πλησιάζει σε κάποια τέτοια ανωμαλία. Η αύξηση του ύψους επιτρέπει στη συνέχεια σε κάθε αμορτισέρ να συμπιεστεί και σε κάθε μπράτσο να υποχωρήσει όσο χρειάζεται ώστε η κάθετη κίνηση του αντίστοιχου τροχού - καθώς περνά από την ανωμαλία - να μην μεταφράζεται σε κλίση του αμαξώματος και μεταβολή του οριζόντιου επιπέδου του ώστε οι επιβάτες να μην αισθανθούν την εκδήλωση δυνάμεων υψηλής έντασης.

Αντίστοιχη λογική έχει η λειτουργία της ανάρτησης για την εξουδετέρωση των κλίσεων κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα ενώ σε ταχύτητες μεταξύ 80 και 130 km/h το S8 γέρνει κατά τρείς μοίρες προς το εσωτερικό της στροφής. Η άλλη πλευρά του νομίσματος φανερώνεται όταν ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα Dynamic στο οποίο οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται στο μισό σε σχέση με αυτές ενός Α8 με συμβατική ανάρτηση.

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Ηλίας

Ποιά δεκαετία του 90, η citroen από το 50 αν δεν κάνω λάθος είχε την υδροπνευματικη Ανάρτηση. Και εγώ έχω xantia του 2000, πράγματι μαγικό χαλί.

Περασμένες μου αγάπες....

Κι εγώ είχα μία Xantia 1.8 (μοντέλο 1995). Νομίζω ότι είχε 6 σφαίρες, μία σε κάθε τροχό, μία κεντρική και μία αντιβύθισης, προκειμένου να μην κάθεται τελείως κάτω όταν ο κινητήρας δεν λειτουργούσε. Αν και την έχω αποχωριστεί εδώ και πολλά χρόνια ήταν φοβερό αυτοκίνητο ειδικά για ταξίδια, αν εξαιρέσει κανείς το κόστος συντήρησης, καθότι ο κατασκευαστής προέβλεπε service κάθε 7.500 χιλιόμετρα... Είχα κάνει πάνω από 150.000 και δεν είχε παρουσιάσει καμία βλάβη. Τόσο ήσυχο και άνευ κραδασμών ήταν το ταξίδι που σχεδόν όλους τους έπαιρνε ο ύπνος. Και ήταν και πανέμορφη τα χρόνια εκείνα. Δυστυχώς, μετά από την Xantia, η CITROEN τα έκανε μαντάρα στο design αν εξαιρέσει κανείς το DS5. Μακάρι να ξαναβγάλει κανένα αντίστοιχο μοντέλο σε νέα εκδοχή που να ενσωματώνει όλα εκείνα τα καλά στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις.... Όσο για μένα περασμένα μεγαλεία τα 1.800 cc, τώρα οδηγώ FORD FIESTA....

Γιάννης

Η ΑUDΙ με ένα πολύπλοκο σύστημα ηλεκτρονικών έφτιαξε αυτό που είχε ήδη η CITROEN στις ΧΑΝΤΙΑ και ΧΜ από την δεκαετία του 90. Και σας το λέω ως 8 χρόνια, κάτοχος ΧΑΝΤΙΑ Αctiva 2.0 (MY1999) υδροενεργητική ανάρτηση με τις 10 σφαίρες! Το αυτοκίνητο ήταν μαγικό χαλί και δεν έγερνε ΚΑΘΟΛΟΥ στις στροφές!

Φανης Αλευρας

Φιλε ειχα και εγω ΧΑΝΤΙΑ 1.8 με υδροπνευματικη αναρτηση με τις 5 η 6 σφαιρες! Θυμαμαι οτι δεν μεταφερονταν τιποτα από οσο ασχημο και να ηταν το οδοστρωμα στην καμπινα! Και σιγουρα η υδροενεργητικη αναρτηση με τισ 10 σφαιρες ηταν ακομα καλυτερη!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης