Ευρωπαϊκή μέρα χωρίς θάνατο από τροχαίο, με δυο νεκρούς στην Ελλάδα!

Ευρωπαϊκή μέρα χωρίς θάνατο από τροχαίο, με δυο νεκρούς στην Ελλάδα!

Η «Ευρωπαϊκή μέρα χωρίς θάνατο από τροχαίο» είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της TIPSOL (European Traffic Police Network).

Ευρωπαϊκή μέρα χωρίς θάνατο από τροχαίο, με δυο νεκρούς στην Ελλάδα!
Το πανευρωπαϊκό δίκτυο της τροχαίας έχει ονομάσει το συγκεκριμένο εγχείρημα project EDWARD.

Οι άνθρωποι που είναι επιφορτισμένοι με την ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας
οραματίζονται ένα αύριο χωρίς τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη. Δυστυχώς στη χώρα μας έχουμε θλιβερή πρωτιά όσον αφορά στα τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα. Ας δούμε μερικά επίσημα στοιχεία όπως τα δημοσιοποίησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας. Αφορούν στην ελληνική επικράτεια τα έτη 2012 -2017. Είχαμε περισσότερους από 4000 νεκρούς από τροχαία. Σε κάθε νεκρό αντιστοιχούν: 4 άτομα με μόνιμη αναπηρία, 8 σοβαροί τραυματισμοί, 50 ελαφρείς τραυματισμοί. Βάση στατιστικών 12 στους 100 Έλληνες θα εμπλακούν σε σοβαρό ατύχημα κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Ετησίως 255 άτομα ηλικίας από 0-24 ετών χάνουν τη ζωή τους στη χώρα μας σε τροχαία. Έχουμε το θλιβερό ποσοστό 12.2 θανάτων ανά 100.000 κατοίκους. Το ετήσιο κόστος των τροχαίων ξεπερνάει τα 3 δις ευρώ, σίγουρα μια επένδυση στην εκπαίδευση των νέων θα είχε πολλαπλά οφέλη και σημαντικό δημοσιονομικό όφελος για τη χώρα μας.
Κλείσιμο

Του λόγου το αληθές ήρθε να επιβεβαιώσει με τραγικό τρόπο ο θάνατος δυο νέων αντρών
σήμερα το πρωί στην Εθνική οδό Αμφιλοχίας – Βόνιτσας. Μεταφέρω από το ρεπορτάζ: «Οι δύο άντρες ηλικίας 19 και 25 ετών επέβαιναν σε ΙΧ που συγκρούστηκε με φορτηγό σε σημείο καρμανιόλα της εθνικής οδού Αμφιλοχίας – Βόνιτσας. Νεκροί είναι δύο σμηνίτες της Αεροπορίας, ένας 19χρονος και ένας 25χρονος, που και οι δύο επέβαιναν στο ΙΧ, ενώ ένας ακόμη τραυματίστηκε ευτυχώς ελαφρά. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις νέοι γυρνούσαν από το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Ακτίου. Το Ι.Χ. συγκρούστηκε σφοδρά με φορτηγό, σε ένα σημείο καρμανιόλα, στο οποίο ουκ ολίγοι έχουν χάσει τη ζωή τους ενώ ακόμη περισσότεροι έχουν τραυματιστεί σοβαρά, όπως αναφέρουν τοπικά μέσα ενημέρωσης».

Δεν έτυχε σήμερα το ίδιο έγινε και χτες βράδυ στη Χαλκιδική: «Νεαρός μοτοσικλετιστής τραυματίστηκε θανάσιμα ύστερα από μετωπική σύγκρουση με φορτηγό, στα Βράσταμα Χαλκιδικής. Σύμφωνα με την Αστυνομία, το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε χθες στις 19.50, όταν -υπό συνθήκες που ερευνώνται- ο άτυχος 32χρονος έχασε τον έλεγχο της μηχανής του, η οποία πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, με συνέπεια να συγκρουστεί μετωπικά με διερχόμενο φορτηγό που οδηγούσε 55χρονος».

Προχτές σκοτώθηκαν τρεις μοτοσυκλετιστές στη Θεσσαλονίκη όταν ένας 67χρονος άλλαξε απότομα πορεία. Στη χώρα μας υπάρχουν σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις για τον περιορισμό της μάστιγας των Τροχαίων: Η διαχρονική παρουσία του ΙΟΑΣ της ΕΥΘΥΤΑ στη Ρόδο, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα «Προσέχω» της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ενέργειες της Τροχαίας, της Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής, διαφημιστικά μηνύματα από ιδιωτική πρωτοβουλία που προάγουν την οδική ασφάλεια και άλλα. Είναι σαφές όμως ότι δεν αρκούν.



Στις 2/11 ετοιμάζεται ένα πανελλήνιο συνέδριο «Auto Forum» για την οδική ασφάλεια,
με θέμα: «Η τεχνολογία στην υπηρεσία της Οδικής Ασφάλειας». Πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία που έχει σα στόχο να φέρει σε επικοινωνία όλους όσοι εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια στη χώρα μας: Σύνεδροι θα είναι θεσμικοί φορείς (Τροχαία, ΕΚΑΒ, Ειδική Μόνιμη επιτροπή της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια), ΜΚΟ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια (ΙΟΑΣ), το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, εκπρόσωποι ΚΤΕΟ ώστε να ενημερωθούν όλοι γύρω από τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις που αφορούν στην ενεργητική ασφάλεια.

Ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνει ένας συντονισμός δράσεων ανάμεσα σε φορείς και κράτος ώστε να δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο για την χρήση/λειτουργία όλων αυτών των τεχνολογιών: Π.χ. επιτρέπεται στη χώρα μας η χρήση αυτόνομα κινούμενων οχημάτων; Υπάρχει πρόβλεψη για τα ανακλαστικά στοιχεία των πινακίδων σήμανσης που παραμορφώνονται από τα φώτα led; Με βάση τις διεργασίες που θα γίνουν στο Forum θα δημιουργηθεί μια χάρτα προτάσεων για λήψη νομοθετικής πρωτοβουλίας από τη Βουλή.
Προφανώς όμως δεν αρκούν αυτά για να βελτιωθεί η κατάσταση. Απαιτείται αφύπνιση από την κοινωνία και συστηματική, συντονισμένη δράση όλων όσοι εμπλέκονται σ’ αυτό το θέμα.

Χάριν επιλόγου παραθέτουμε τους δέκα χρυσούς κανόνες της FIA για την οδική ασφάλεια:


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης