Στο τιμόνι ενός SEAT Ateca 1,6 TDI

Στο τιμόνι ενός SEAT Ateca 1,6 TDI

Γράψαμε χιλιόμετρα σε εθνικό αλλά και επαρχιακό δίκτυο με το Ateca, το όμορφο SUV που έβαλε τη Seat για τα καλά στο χάρτη αυτής της ιδιαίτερα δημοφιλούς κατηγορίας.

Για τους κατοίκους της Αθήνας, η Αργολίδα αποτελεί έναν αρκετά ενδιαφέροντα προορισμό. Χοντρικά στις δύο ώρες μακριά, με εύκολη πρόσβαση και πολλές επιλογές για όλα τα γούστα. Από το δημοφιλές (ίσως και υπερβολικά δημοφιλές) Ναύπλιο, μέχρι το Τολό αλλά και άλλες ενδιάμεσες στάσεις που μπορείς να έχεις σαν βάση για εξορμήσεις, όπως η Ασίνη. Αυτό ήταν το πλάνο που χρησιμοποιήσαμε εμείς, εξερευνώντας τις ομορφιές της Αργολίδας με συνοδοιπόρο μας το Ateca στην έκδοση με τον 1600άρη TDI των 115 ίππων.

Μία μονάδα που παρότι δεν προσφέρει τις κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία, κρίνεται κάτι παραπάνω από επαρκής για το βάρους 1.375 κιλών όχημα. Επιτρέπει πολύ άνετη μετακίνηση σε εθνικό δίκτυο, χωρίς θορύβους από τον κινητήρα να περνούν στη καμπίνα, ετοιμότητα για προσπέρασμα όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο και με χαμηλή κατανάλωση. Ιδανικός δηλαδή συνδυασμός. Τραβάει από χαμηλά, με τα 25.4 kgm ροπής να προσφέρονται από τις 1500 στροφές και να υποστηρίζουν αξιόπιστα την προσπάθεια να προσπεράσματος για μεγάλο φάσμα στροφών.
  
Seat-Ateca-RDI-MyTest-c640 Και παρότι δεν πιάσαμε την εργοστασιακή τιμή των 4.3 lt κατανάλωσης, κινηθήκαμε κάτω από τα 6 lt με αποτέλεσμα να καλύψουμε πάνω από 700 χιλιόμετρα χωρίς να ανάψει λαμπάκι. Και δεν ήταν όλη η διαδρομή cruise control, καθώς ως γνωστόν ο δρόμος προς το Ναύπλιο περιλαμβάνει κομμάτια με κλειστές στροφές και άγχη σχετικά με την ετοιμότητα, ορατότητα και νηφαλιότητα όσων έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση. Όμως και σε επαρχιακό δίκτυο, με διάφορες ταχύτητες και συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, το Ateca έχει περιορισμένες κλίσεις και συμπεριφέρεται σαν όχημα μικρότερου όγκου και ύψους. Και στις δύο περιπτώσεις, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τα αποδοτικά φρένα, προστίθενται στη λίστα με τα συν. Όμως ακόμα και στην πόλη, κινηθήκαμε απροβλημάτιστα, εκτιμώντας την καλή ποιότητα κύλισης. Seat-Ateca-RDI-MyTest-e640
Παρότι δεν του βάλαμε και πολύ δύσκολα εκτός δρόμου, στην παραλία του Καραθώνα απ’ όπου οι φωτογραφίες αυτές χρειάστηκε να πατήσει και άμμο και κομμάτι δρόμου με μεγάλες πέτρες και δεν ίδρωσε καθόλου. Χωρίς εξάρσεις ή φαμφάρες, το Ateca είναι ένα ουδέτερο σε συμπεριφορά αλλά καλαίσθητο αισθητικά μοντέλο που ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές της ισπανικής μάρκας αν και προφανώς σε μεγαλύτερο μέγεθος. Τέλος, το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο και άνετο ακόμα και για πέντε ενήλικες ενώ άκρως ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 510lt, που μπορεί εύκολα να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας για σύντομες αποδράσεις όπως η δική μας. SEAT-ATECA-tp-d640 Η εργονομία του εσωτερικού είναι σε υψηλά επίπεδα ενώ η έγχρωμη οθόνη δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό. Γενικά έχουμε να κάνουμε με μία εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία, που προσφέρει όσα περιμένει κανείς από ένα SUV, ενώ παράλληλα καλύπτει την πηγαία ανάγκη κάθε ιδιοκτήτη, να γουστάρει αυτό που βλέπει περπατώντας προς το αυτοκίνητό του. Seat-Ateca-RDI-MyTest-f640 Πλούσιος είναι και ο βασικός εξοπλισμός, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και το σύστημα αυτόματης πέδησης, Front Assist. Το χρειαστήκαμε!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1598 cc
Ισχύς: 115 PS/3250-4000 rpm
Ροπή: 25.4 kgm/1500-3250 rpm
 Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
 Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,3 l/100 km
Εκπομπές CO2: 114 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 111.72 €
Βάρος: 1375 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.363/1.841/1.601 mm
Χώρος αποσκευών: 510 lt
 Τιμή: από 23.850€

Seat-Ateca-RDI-MyTest-b640tall Το Ateca αφήνει το αποτύπωμά του ανοίγοντας τις θύρες τη νύχτα. Αν βέβαια έχεις τετράχρονη κόρη, μπορεί να χρειαστεί να ανοιγοκλείσεις 35 φορές την πόρτα για να το χορτάσει…

ΣΧΟΛΙΑ (8)

nik the greek

Το 2001 ειχα αγορασει ενα Ibiza cupra 1.8 20vt, του ειχα πιει το αιμα,και δεν χαλαγε με τιποτα,ποιος ιαπωνας ιταλος και γαλλος!γερμανικα αυτοκινητα για παντα!!!

Καρφωνεσαι

Το 2001 δεν ηταν Γερμανικής ιδιοκτησίας... αντε γεια.

Σπύρος

Η seat ανήκει στην VW απο το 1986

VG

Αδιάβαστος είσαι, ξαναπάρτο αλλιώς.

Σπύρος

Φαντάζομαι αναφέρεσαι στον φίλο που λέει πως το 01 η seat ήταν αυτόνομη. Γιατί για το οτι την είχε το VAG απο το 86, το γνωρίζουν και τα μπουζόκλειδα...

Geοrge

Kαλέ πιστέ μου φίλε 21:37 εσύ θα πας μπροστά γιατί με διαβάζεις! Το fan club μου θα είναι πάντα ενημερωμένο και επίκαιρο στα ηλεκτρικά θέματα!

George

Κατέβα τώρα από το δέντρο.

O παππούς μου έχει SEAT από το 1994

Θα το αγόραζα γιατί τα SEΑΤ είναι πολύ καλά αυτοκίνητα... αλλά φοβάμαι ότι σε 5-6 χρόνια δεν θα βρίσκω βενζινάδικο! Τα λέει και τα γράφει ο George.....

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

money_teli_kykloforias

Τα πλαστά συμβόλαια που κυκλοφορούν στην ασφαλιστική αγορά έχουν δημιουργήσει έντονη ανασφάλεια στους κατόχους οχημάτων που εχουν πληρώσει το ανάλογο ποσό και έχουν στα χέρια τους το συμβόλαιο. Είναι όμως πραγματικά ασφαλισμένο; 

bmew

Η νέα έκδοση BMW M2 Competition, εκτός του ότι αποτελεί τη διάδοχο της «απλής» M2, είναι ένα καλύτερο σε όλους τους τομείς αυτοκίνητο, τιμώντας μέχρι τελευταίου cent το κόστος τoυ.

Ceed-Test-1

Ακολουθώντας μια απολύτως εξελικτική διαδικασία, η νέα γενιά του Kia Ceed έρχεται για να διεκδικήσει ακόμη περισσότερα στη μικρομεσαία κατηγορία, βάζοντας πιο δυνατά από ποτέ την Kia στο παιχνίδι του ανταγωνισμού.

α1

Όπως κάθε μήνα έτσι και τώρα, στα χέρια των συντακτών του CAR και του NewsAuto περνάνε αυτοκίνητα που με το δίκιο τους “κοιτάνε φοβισμένα”, εφόσον περνάνε από σκληρές δοκιμασίες και πολλά χιλιόμετρα καθημερινά για μήνες.