GP Ρωσίας: Που κρίθηκε ο αγώνας;
GP Ρωσίας: Που κρίθηκε ο αγώνας;
Στην εκκίνηση, στην στιγμή που άλλαξαν ελαστικά οι δυο μονομάχοι αλλά και στην απόδοση του νικητή ο οποίος ήταν αλάνθαστος.
Το Ρώσικο GP θα ξεχαστεί γρήγορα καθώς το θέαμα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Το μόνο ίσως που θα μείνει απ' αυτό τον αγώνα είναι η παρθενική νίκη του Φινλανδού, Βάλτερι Μπότας. Ο οδηγός της Mercedes έγινε ο 107ος διαφορετικός νικητής στην ιστορία της F1. Ο Μπότας κέρδισε στον 81ο αγώνα της καριέρας του. Μόνο 10 από τους 107 οδηγούς έχει χρειαστεί να περιμένουν περισσότερο για να κερδίσουν, όπως οι Ρόσμπεργκ (111 αγώνες), και ο μέντορας/συμβουλάτορας του Μπότας, Μίκα Χάκινεν (96 αγώνες). Ο Μπότας είναι ο 5ος Φινλανδός που κερδίζει αγώνα μετά τους Κ.Ρόσμπεργκ, Ράικονεν, Χάκινεν, Κοβαλάινεν. Ο Μπότας στο βάθρο τόνισε πως στόχος του είναι η κατάκτηση του τίτλου.
Την Παρασκευή είχε φανεί στις ελεύθερες δοκιμές πως η Ferrari είχε ταχύτερο ρυθμό αγώνα από τις Mercedes. Το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές οι κόκκινοι έκαναν για πρώτη φορά από το 2008 (Γαλλικό GP) το 1-2. Ο Μπότας ήταν πολύ κοντά τους σε ρυθμό, στο ίδιο δέκατο ενώ ο Χάμιλτον δεν είχε βρει το σετάρισμα που θα του επέτρεπε να πιέσει στο 3ο τμήμα της πίστας με τις πολλές αργές στροφές. Έχανε λοιπόν εκεί αισθητά.
Στην εκκίνηση ο Φέτελ έφυγε καλά όμως όπως λέει ο ίδιος: "Η εκκίνησή μου ήταν καλή. Ίσως θα μπορούσα να είμαι λίγο πιο επιθετικός. Είχαμε κόντρα άνεμο και ο Μπότας κόλλησε πίσω μου και βοηθήθηκε από τις μειωμένες αντιστάσεις. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα γι' αυτό. Μετά έκανε καταπληκτικό αγώνα, οδήγησε καλύτερα από όλους εμάς και του άξιζε η νίκη. Στο τέλος πίεζα οριακά και ένιωθα ότι αν έφτανα σε απόσταση DRS ειδικά στην πίσω ευθεία και τον πίεζα ποιος ξέρει ίσως έκανε λάθος. Πάντως δεν έκανε κανένα λάθος. Με το Μάσα έγινε παρεξήγηση, δεν ήμουν σίγουρος που θα πάει, αλλά δεν έχασα εκεί τον αγώνα."
Ο Μάσα βρέθηκε να δέχεται γύρο στο φινάλε από τους πρωτοπόρους γιατί άλλαξε δεύτερη φορά ελαστικά λόγω κλαταρίσματος.
Την Παρασκευή είχε φανεί στις ελεύθερες δοκιμές πως η Ferrari είχε ταχύτερο ρυθμό αγώνα από τις Mercedes. Το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές οι κόκκινοι έκαναν για πρώτη φορά από το 2008 (Γαλλικό GP) το 1-2. Ο Μπότας ήταν πολύ κοντά τους σε ρυθμό, στο ίδιο δέκατο ενώ ο Χάμιλτον δεν είχε βρει το σετάρισμα που θα του επέτρεπε να πιέσει στο 3ο τμήμα της πίστας με τις πολλές αργές στροφές. Έχανε λοιπόν εκεί αισθητά.
Στην εκκίνηση ο Φέτελ έφυγε καλά όμως όπως λέει ο ίδιος: "Η εκκίνησή μου ήταν καλή. Ίσως θα μπορούσα να είμαι λίγο πιο επιθετικός. Είχαμε κόντρα άνεμο και ο Μπότας κόλλησε πίσω μου και βοηθήθηκε από τις μειωμένες αντιστάσεις. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα γι' αυτό. Μετά έκανε καταπληκτικό αγώνα, οδήγησε καλύτερα από όλους εμάς και του άξιζε η νίκη. Στο τέλος πίεζα οριακά και ένιωθα ότι αν έφτανα σε απόσταση DRS ειδικά στην πίσω ευθεία και τον πίεζα ποιος ξέρει ίσως έκανε λάθος. Πάντως δεν έκανε κανένα λάθος. Με το Μάσα έγινε παρεξήγηση, δεν ήμουν σίγουρος που θα πάει, αλλά δεν έχασα εκεί τον αγώνα."
Ο Μάσα βρέθηκε να δέχεται γύρο στο φινάλε από τους πρωτοπόρους γιατί άλλαξε δεύτερη φορά ελαστικά λόγω κλαταρίσματος.
Ο Μπότας έστριψε 1ος και προς έκπληξη όλων στους πρώτους γύρους είχε το ρυθμό να κρατήσει τη Ferrari του Φέτελ πίσω του. Μάλιστα σταδιακά αύξησε τη διαφορά φτάνοντάς την στα 4 sec. Στην Ιταλική ομάδα επέλεξαν να μην πιέσουν οριακά στο πρώτο μέρος του αγώνα. Μάλιστα προς έκπληξη πολλών όταν ο Φινλανδός μπήκε στον 28ο γύρο για ελαστικά (σ.σ: ακολουθώντας την προσομοίωση της Pirelli που έλεγε πως η ταχύτερη στρατηγική θα ήταν αλλαγή από την πάρα πολύ μαλακή γόμα στην πολύ μαλακή στον 26ο γύρο) ο Φέτελ έμεινε έξω για άλλους 6 γύρους. Σ' αυτούς δεν έχασε χρόνο, δεν κέρδισε όμως κιόλας. Στα πιτ έχασε περίπου 1 sec και βγαίνοντας βρέθηκε πίσω από το Μπότας 4.7sec. Τα μάζεψε σταδιακά ως το φινάλε εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι είχε πιο φρέσκα ελαστικά. Στο τέλος πλησίασε σε απόσταση βολής. Ο Φινλανδός όμως ήταν αλάνθαστος και δεν έδωσε στο Φέτελ τη δυνατότητα να του "πάρει" DRS παρά μόνο μια φορά. Σημειώστε πως το σετάρισμα της Mercedes έδινε μια σημαντική υπεροχή σε τελική ταχύτητα. Πιθανόν αυτό να μετρίαζε τη δυναμική της W08 στο δεύτερο και τρίτο μέρος αλλά καθιστούσε πολύ δύσκολη την προσπάθεια προσπεράσματος από αντίπαλο.
Μιλώντας για τον αγώνα ο Μάριο Ίσολα, επικεφαλής αγώνων της Pirelli τόνισε: "Το Ρωσικό Grand Prix εξελίχθηκε όπως το περιμέναμε όσον αφορά στη στρατηγική παρά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή και τις θερμοκρασίες που ήταν οι υψηλότερες του Σαββατοκύριακου. Καταγράφηκε μια μικρή παραμόρφωση (blistering) στο εμπρός αριστερά ελαστικό για κάποιους οδηγούς κυρίως λόγω της παρατεταμένης στροφής 3, όμως αυτό δεν επηρέασε την απόδοση. Η λεία επιφάνεια του οδοστρώματος είχε ως αποτέλεσμα η πλειοψηφία των αγωνιζόμενων να ακολουθήσει στρατηγική μιας αλλαγής αφού όπως αναμέναμε η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) ήταν χαμηλή. Είδαμε διαφορετικές σκέψεις όσον αφορά το χρονικό σημείο της αλλαγής ελαστικών ειδικά από τους Μπότας και Φέτελ, αυτό μας έδωσε μια συναρπαστική κούρσα μέχρι την καρό σημαία.”
Ο Μπότας παίρνει το τρόπαιο του νικητή από το Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν.
Ο Χάμιλτον από την πλευρά του συνεχάρη το Μπότας και ξεκαθάρισε πως το πρόβλημα υπερθέρμανσης που αντιμετώπισε από την αρχή του αγώνα περιόρισε την δική του δυναμική. Ο Ράικονεν ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο. Στάθηκε στην κακή εκκίνηση: "Ο αγώνας κρίθηκε στην εκκίνηση δεν ήταν καλή για μένα. Κατάφερα να ανακτήσω μια θέση και κρατήθηκα εκεί. Το μονοθέσιο ήταν καλό κατά τη διάρκεια του αγώνα όμως δεν είχαμε δράση. Οι μικρές λεπτομέρειες κάνουν μεγάλη διαφορά στο τέλος. Καμαρώνω για το Βάλτερι που κέρδισε είμαι βέβαιος ότι θα έχει λαμπρό μέλλον".
O Μπότας οδηγεί την κούρσα και ο Φέτελ ακολουθεί κατά πόδας στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
Φάνηκε ξεκάθαρα χτες στον αγώνα είναι πως δεν υπάρχει μετρήσιμη διαφορά ανάμεσα σε Ferrari/Mercedes ενώ οι υπόλοιποι βρίσκονται γύρους πίσω. Το πρωτάθλημα θα κριθεί ανάμεσα σε Φέτελ, Χάμιλτον. Στη μάχη των κατασκευαστών νίκες όπως η χθεσινή του Μπότας θα παίξουν ρόλο. Είναι σημαντικό για την ποιότητα του θεάματος στον επόμενο αγώνα στην Ισπανία (14/5) όπου όλες οι ομάδες θα φέρουν βελτιώσεις στην αεροδυναμική, να μπει στο παιχνίδι της διεκδίκησης θέσεων στο βάθρο και η Red Bull με τους Φερστάπεν, Ρικιάρντο.
Στο βάθρο των νικητών δυο Φινλανδοί και ένας Γερμανός.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα