«Προσέχω»: Το στρατηγικό σχέδιο Οδικής Ασφάλειας της Νέας Δημοκρατίας

«Προσέχω»: Το στρατηγικό σχέδιο Οδικής Ασφάλειας της Νέας Δημοκρατίας

Παρουσιάστηκε σήμερα από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, το στρατηγικό σχέδιο του κόμματος για την οδική ασφάλεια.

Η παρουσίαση έγινε στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ιουλιανού και Γ’ Σεπτεμβρίου. Είχα την τιμή και ευθύνη να παρουσιάσω το συγκεκριμένο πρόγραμμα μαζί με την κόρη του Άρη Σταθάκη, Χριστίνα. H υλοποίηση του είναι κατά την προσωπική μου άποψη κομβικής σημασίας για την δραστική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας. Είναι μάλιστα h πρώτη φορά ίσως στα χρονικά που ένα κόμμα θέτει σε τόσο υψηλή προτεραιότητα την οδική ασφάλεια, η οποία φυσικά δεν είναι κομματικό αλλά εθνικό ζήτημα. 

Στόχος του προγράμματος "Προσέχω" της Νέας Δημοκρατίας είναι η μείωση θανάτων από τροχαία κατά 50% σε μια δεκαετία. Δηλαδή οι νεκροί ετησίως να μην ξεπερνούν τους 400 (σ.σ: και πάλι είναι πολλοί, το 2016 όμως είχαμε 807).  Κλειδί για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας και η συμμόρφωση της οδηγικής συμπεριφοράς. 



Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στα στοιχεία
των τροχαίων τονίζοντας πως για κάθε νεκρό αντιστοιχούν 4 άτομα με μόνιμη αναπηρία, 8 σοβαροί τραυματισμοί και 50 ελαφριοί τραυματισμοί. Αναφέρθηκε στην ανάγκη ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας και δεσμεύτηκε ότι η υλοποίηση του σχεδίου που παρουσιάστηκε σήμερα θα είναι απόλυτη προτεραιότητα όταν θα έρθει στην κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία.

Αξίζει να τονιστεί πως το ετήσιος κόστος των τροχαίων ξεπερνά τα 3 δις ευρώ. Το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε  προέκυψε μετά από αξιολόγηση παλαιότερων σχεδίων και μελέτη πρακτικών που εφαρμόζονται σε Ευρωπαϊκές χώρες με υψηλές αποδόσεις στην οδική ασφάλεια. Μη ξεχνάμε πως στη χώρα μας εμπλέκονται 5 υπουργεία στην οδική ασφάλεια: Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Υποδομών και Μεταφορών, Υγείας και Εσωτερικών. 
Θα συσταθεί εκ νέου η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας υπό τον Πρωθυπουργού με ρόλο τη χάραξη εθνικής στρατηγικής, καθορισμό και παρακολούθηση ενδιάμεσων στόχων, συντονισμό φορέων και δράσεων. 



Ο σχεδιασμός έχει 6 πυλώνες:

Εκπαίδευση οδικής ασφάλειας: Με μάθημα 20 ωρών στα σχολεία, με μάθημα στους νέους δασκάλους, ημερίδες οδικής ασφάλειας σε Δήμους/Περιφέρειες, στρατόπεδα.

Επιτήρηση κυκλοφορίας: Με αποτελεσματική αστυνόμευση, χρήση ειδικών συστημάτων καμερών που μετρούν μέση ωριαία ταχύτητα, παρακολούθηση παράνομων ενεργειών στο διαδίκτυο: Π.χ. μια ανάρτηση στα social media ενός ταχύμετρου που δείχνει 200km/h αποτελεί παρανομία που θα τιμωρείται.  Ειδική αναφορά έγινε εδώ στο πλαίσιο για τους διανομείς φαγητού αλλά και τη διαδικασία ανανέωσης διπλωμάτων των ηλικιωμένων που θα γίνει πιο αυστηρή. 

Ασφάλεια οδικών υποδομών: Ανάπτυξη προδιαγραφών και οδηγιών σχεδιασμού δρόμων. 

Αναβάθμιση τεχνικού ελέγχου οχημάτων: Σύστημα ελέγχου, σύνδεση ασφάλειας, ΚΤΕΟ, τελών κυκλοφορίας, ηλεκτρονική ταυτότητα οχήματος, αυτοματοποιημένος ηλεκτρονικός έλεγχος. 

Προώθηση ευφυών συστημάτων μεταφοράς για καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας. 

Εντατικοποίηση προγράμματος άμεσης βοήθειας με σύσταση ενός κεντρικού φορέα(εντός Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) που θα συντονίζει και θα καταγράφει τη λειτουργία των επιμέρους φορέων που εμπλέκονται σ’ ένα τροχαίο ατύχημα έχοντας πλήρη εικόνα για διαθεσιμότητα μέσων (Τροχαίας, ΕΚΑΒ, εφημεριών στα Τοπικά Νοσοκομεία). Ανάπτυξη βάσης δεδομένων/εμπειριών προσβάσιμη σε όλους όσοι εμπλέκονται θεσμικά. 

Την παρουσίαση παρακολούθησαν εκπρόσωποι θεσμών και φορέων αλλά και όλοι όσοι εμπλέκονται με το χώρο του αυτοκινήτου και της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα. Επίσης και πολλά νέα παιδιά που αυθόρμητα φόρεσαν το tshirt με το λογότυπο «Προσέχω». Υποσχέθηκαν δε, φεύγοντας από την παρουσίαση πως πράγματι θα προσέχουν στο δρόμο. 
Στην απόσπαση προσοχής οφείλονται ένα στα τρία τροχαία που συμβαίνουν.



Ο παραολυμπιονίκης Μαράκης Μανώλης που επίσης παραβρέθηκε κατέθεσε την δική
του προσωπική εμπειρία και πως καθηλώθηκε σε αμαξίδιο λόγο του τροχαίου ατυχήματος που είχε σε ηλικία 15 ετών, τόνισε πως κατά την άποψή του είναι πρωτίστως θέμα παιδείας η οδική ασφάλεια και παρακάλεσε τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη να υλοποιήσει το πρόγραμμα αυτό όταν θα γίνει πρωθυπουργός. 

ΣΧΟΛΙΑ (11)

Συγχαρητήρια κύριε Μητσοτάκη!!!

Αν και αντιδεξιός και κατά των κυβερνήσεων τζακιών της χώρας μου.....ξέρω οτι αν κιαυτοί οι άποροι πραγματοποιήσουν κάτι καλό δεν πρέπει νάναι κανείς φανατικός και να τους συγχαίρει.....Αυτό κάνω και ελπίζω να ακολουθηθεί η ιδια γραμμή και σε άλλους τομείς.....Οι πρώτες στρατηγικές/σχέδια δεν θα έχουν και πάρα πολλά αποτελέσματα αλλά με το χρόνο ο λαός θα συμπεριφέρεται ανάλογα......και όχι μόνο αυτό θα αναγκαστούν και τα αντίπαλα κόμματα να καταστρώνουν στρατηγικούς σχεδιασμούς....Μπράβο και απορώ και εξίσταμαι......Στις κοπριές βγαίνουν τα καλύτερα λουλούδια λένε.......άκου να μας σώσουν οι κοπρίτες οι δεξιοί.......Εαν γίνει αυτό πράγμα που ελπίζω θάναι η μεγαλύτερη ήττα της αριστεράς και της δημοκρατίας.......Αυτοί που λένε μια ζωή στους άλλους....... να πάτε να κόψετε το σβέρκο σας....... να μας σώσουν.......Μπορεί να γίνει τέτοιο πράγμα;......

bravo

kai prostima sta kagkouria me tis peiragmenes eksatmiseis sta mixanakia tous gia na vgazoun poly thoryvo. varia prostima na doulevoun 2 xronia gkarsonia na ta kseplirosoun ta kagkouria.

GeorgeM

Η Ν.Δ. έχει δεξαμενές ψήφων στους φορτηγατζήδες, στα ΚΤΕΛ και στα ταξί. Επίσης στους μεγαλοεργολάβους που έχουν τσιμεντώσει την Ελλάδα από 10 φορές ο καθένας από το 1950 και μετά. Είναι ένα κομμα που έχει επενδύσει πολιτικά στη ρόδα και στην άσφαλτο. Όταν ο ιδρυτής του κόμματος "ξήλωνε" τις γραμμές του ΤΡΑΜ και παράλληλα μοίραζε αφειδώς άδειες ταξί σε βασιλόφρονες και χουντικούς, πάρε και κατάλαβε... Όταν σε μια χώρα η Πολιτεία έχει επίτηδες απαξιωμένο τον ΟΣΕ για να βολεύει ημετέρους και συμφέροντά όπως τα παραπάνω, βγάλε συμπέρασμα. Προσχηματικα παπατζιλικια λοιπόν τα όσα αναφέρει η ΝΔ σε ένα χώρο ενός "επιχειρηματία" αντίστοιχα παπατζή που δηλώνει πτώχευση ενώ έχει προσωπική συλλογή απο δεκάδες οχήματα πολυτελείας... Δυστυχώς αυτοι είμαστε όμως.

@

Κοίτα να φτιάξεις την συγκοινωνία που είναι χειρότερη από την Ουκρανία και άσε τον κόσμο να κάνει ότι αναρτήσεις θέλει η αυστηρές ποινές δεν είναι η λύση εσύ είσαι έτσι κι αλλιώς έχουμε δει Πόσο πολιτισμένα οδηγείται και πόσα πρόστιμα πληρώνεται επικαλούμενη ασυλία

Ενας πολίτης

Επιτελους ενας ανθρωπος και πιθανώς μελλοντικός πρωθυπουργός ασχολειθηκε με κατι τοσο ουσιώδης και το έβαλε πρωτο θεμα .... γιατι δυστυχώς οι περισσότεροι δεν κατάλαβαν οτι τα ατυχήματα = 800 θάνατοι=τουλάχιστον 3200 νέα ατομα με αναπηρία=6400 σοβαροί τραυματισμοί με πολύμηνες νοσηλείας κτλ= άμεσο κοστος 3 δις κοινώς 2% ΑΕΠ Περα του ανθρωπιστικού που ειναι σαν εχουμε πόλεμο και ειναι το σημαντικότερο ... χάνουμε και χρηματα που θα πήγαινα πχ σε νοσοκομεια, σε σχολεία ή λιγότερη φορολογια& οχι περικοπές σε μισθους, συντάξεις.. Μπραβο γιατι καποιοι κοροϊδεύουν την ουσία ....κα ξέχασαν οτι δεν χρειαζεται να λες οτι διαπραγματεύεσαι για να κανεις πραγματα που αλλάζουν τη ζωη μας. Αυτο εινα ενα παράδειγμα ουσία ....το 50% να πετύχει θα ειναι πραγματική επανάσταση κα θα σώζονται 400 ατομα=1600 λιγότεροι ανάπηροι,= 3.200 λιγότεροι σοβαρά τραυματισμένοι ....κτλ .... αυτο εινα η ουσία της πολιτικής..... να βρισκεις το πραγματικα προβλήματα κα να προτείνεις λυσεις...κα φυσικα να τις εφαρμόζεις.

Μίλτον

Όλα είναι αλληλένδετα και οι άνθρωποι χρειάζονται κίνητρο. Ιδιωτική ασφάλιση περίθαλψης ώστε να υπάρχουν αντικίνητρα (αύξηση ασφαλίστρου) για επικίνδυνους οδηγούς. Τι απαιτείται; Ενιαίο σύστημα καταχώρησης παραβιάσεων και ατυχημάτων σε τροχαία, νοσοκομεία κλπ και πρόσβαση των στοιχείων από ασφαλιστικές. Πότε μπορεί να γίνει; ΠΟΤΕ, γιατί ο Έλληνας περιμένει ότι με νόμο μπορεί να απαγορευτεί η επιπολαιότητα ενώ δεν θέλει τεχνοφασισμούς και φακελώματα.

Ψηφοφορος

Λοιπον ανοιξε τα αυτια σου Κουλη και αφουγκρασου: οδηγηση χωρις κρανος,χωρις ζωνη,οδηγοι ντιρλα απο τσιπουρο,κωλοφτιαμενα saxo,εξατμισεις μπουρια,αυτοκινητα ντισκο,κοντρες στην παραλιακη,υπερβολικη ταχυτητα στην εθνικη οδο,οδηγοι ανω των 70 στην εθνικη οδο ..........ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΔΙΑ ΡΟΠΑΛΟΥ. Καθως επισης και νταλικες οποιασδηποτε εθνικοτητας με φθαρμενα λαστιχα. Τωρα πουρχεται καλοκαιρι μαζεψε και τους κλαρινογαμπρους με τα τζετ σκι κοντα σε λουομενους. Ταξε μας οτι θα απαγορευσεις το καπνισμα σε εστιατορια ,μπαρ,καφετεριες,μπουζουκια κλπ,κλπ,κλπ. Ταξε μας οτι δεν θα χρειαζομαστε να πληρωνουμε φακελακια. Ταξε μας οτι δεν θα χρειαζομαστε να πληρωνουμε φροντιστηρια για την εκπαιδευση των παιδιων μας . Ταξε μας οτι οι δημοσιοι υπαλληλοι απο δω και περα θα μας εξυπηρετουν με το χαμογελο στα χειλη.Ταξε μας οτι τα λεωφορεια δεν θα ζεχνουν ,ταξε μας τελικο κυπελλου με θεατες,και για τελευταιο μαζεψε τα νταουλια γιατι μας πηρανε τα αυτια. Αν φτιαξεις και την επενδυση στο Ελληνικο ,ξεβρωμισεις τον Βοτανικο ταξεις και κανα 2 γηπεδα και 5-6 αεροδρομια τοτε ισα που παιρνεις και κανονακι.

Φ

Πριν 2 μήνες συγγενικό μου πρόσωπο 96 ετών ανανέωσε το δίπλωμα και πέρασε υποτίθεται από 5 γιατρούς. Τα φακελάκια νανε καλά και ας βγαίνουν οι χάροι παγανιά.

....

Δεν προσέχουν καθόλου στο δρόμο αυτοί οι συριζαίοι....μας πατάνε με τα αυτοκίνητά τους και έτσι δεν πάμε να ψηφίσουμε ΝΔ στις εκλογές και χάνουμε μετά......αυτοί φταίνε!!!

Κούληηηηηη!!!

Λέω και κλαίω!!!

dimitri

Πινόκιο λέω - και ΓΕΛΑΩ. Χα χα χα.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

IVECO-Fit-Cab-boi-2

Στο νέο τράκτορα Fit Cab που παρουσίασε η Iveco, η οδήγηση, η ανάπαυση αλλά και η εκγύμναση του σώματος είναι δραστηριότητες που μπορούν και συνυπάρχουν.

 

Alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-mcchip-dkr-tsiro-1000x600

Η McChip-DKR έχει βρει τρία διαφορετικά κιτ αναβάθμισης για την Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Ωστόσο, δώστε προσοχή στο τρίτο στάδιο, αφού έχει μετατρέψει το σπορ sedan της ιταλικής φίρμας σε… supercar.

5
vw-plant-Chattanooga-workers-e1496050044631-chariatis-1000a

Όπως είχαμε αναφέρει πριν από λίγες εβδομάδες, σε ρεπορτάζ του newsauto.gr, στα πλάνα της VW υπάρχει η κατασκευή μίας νέας μονάδας συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Τουρκία.

11
Ford_Mondeo_res_boi_2

Όσα από τα μοντέλα της Ford βασίζονται στην πλατφόρμα του Mondeo, όπως όλα δείχνουν θα αντικατασταθούν από ένα SUV/Crossover που θα τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία και θα καλύπτει ένα μεγάλο εύρος αναγκών.