Πάμε μια εκδρομή;

Πάμε μια εκδρομή;

Συμπληρώσαμε πάνω από 100km εκτός δρόμου στα υψίπεδα του Μαινάλου διασχίσαμε το ορεινό πέρασμα και τη λίμνη Δόξα (Φενεός) πατήσαμε τα σεληνιακά οροπέδια της Ζήρειας περάσαμε από Γκούρα, Λαύκα και επιστρέψαμε γεμάτοι εικόνες.

Αυτή η μονοήμερη εκδρομή ήταν σίγουρα διαφορετική. Μέσα στα οροπέδια του Μαινάλου αλλά και σε αυτά της Ζήρειας υπάρχουν απίστευτα σημεία εκπάγλου καλλονής. Για να τα επισκεφτείς δεν αρκεί ένα 4κίνητο όχημα, καλή διάθεση και χάρτης (ηλεκτρονικός, ή χάρτινος). Χρειάζεται βαθιά γνώση, σεβασμός και το κυριότερο τετρακίνητο όχημα με μικρό πλάτος/μήκος και μεγάλη διαδρομή ανάρτησης για να χωράει, να περνάει και να στρίβει στους στενούς δασικούς δρόμους που χρόνια τώρα μόνο η φύση αλλοιώνει τη μορφή τους.

Αφετηρία μας γι’ αυτή την εκδρομή σε Αρκαδία και Κορινθία το ιστορικό Λεβίδι και η Villa Vager. Η οργάνωση μιας τόσο μακριάς διαδρομής που διέρχεται μόνο από δασικά μονοπάτια, δε γίνεται ούτε στο Google Maps, ούτε με ασκήσεις επί χάρτου. «Χρειάστηκαν πολυετείς προσπάθειες για να καταλήξω στα περάσματα» μας λέει ο Νίκος Vager που είναι ο ξεναγός μας σ’ αυτή τη διαφορετική εμπειρία.



Μπορεί να ακούγεται απλό αλλά δεν είναι.
Στα βουνά δεν υπάρχουν βενζινάδικα, ούτε βουλκανιζατέρ, ούτε φαρμακεία, ούτε εστιατόρια, το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας είναι περίπου εκεί, οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν αστραπιαία και αυτό στα 1500m μπορεί να είναι ζόρικο ενώ αν στείλεις συντεταγμένες είναι βέβαιο ότι σε πολλά σημεία θα δυσκολευτούν να φτάσουν οι διασώστες με ότι κι αν έρχονται.




Οχήματα μας σ’ αυτή τη διαδρομή:
•    Γουρούνα Polaris 550cc, 4κίνητη με ανεξάρτητη άνετη ανάρτηση, κοντές σχέσεις, εργάτη, κιτ επισκευής ελαστικών και άλλα εντελώς άχρηστα στον πολιτισμό αλλά πρωτεύοντα στο βουνό.
•    Wild Cat Arctic Trail 700cc 2κύλινδρη, τετράχρονη με κιβώτιο CVT και κίνηση πίσω (ατελείωτες πάντες)



Ξεκινάμε λοιπόν από Λεβίδι κατευθυνόμενοι βορειοανατολικά προς Κανδήλα/Σκοτεινή.
Ο κάμπος του Ορχομενού είναι ένα σημείο μοναδικής ομορφιάς όπου συνυπάρχουν όλα τα θαύματα της φύσης. Γέννηση, θάνατος, σπορά, θέρος, βροχή, ήλιος, λάσπη, ξηρασία, σπαρτά, καλαμπόκια, φίδια, λακκούβες, νεροφαγώματα όλα στο ίδιο εκτάριο. Αφήνουμε πίσω μας το αρχαίο θέατρο του Ορχομενού περνάμε το Σίτζι με την τεράστια υπόγεια λεκάνη και στο σημείο που αρχίζει να κατηφορίζει ο δρόμος προς Σκοτεινή κάνουμε αριστερά και μπαίνουμε στο δασικό δρόμο που πάει για το ξωκλήσι του Αγ. Γιάννη. Από κει ανηφορίζουμε μέχρι την Ανατολική κορυφή προτού μας πιάσει λάστιχο. Με μπαλώματα και πολύ άγχος διορθώνουμε το ελαστικό της Polaris και συνεχίζουμε. Από Μοσιά, Μεσίνο στην Αρχαία Φενεό και από κει στη λίμνη ξέπνοοι.



Το ξωκλήσι του Αγ. Γιώργη μέσα στη λίμνη του Φενεού.

Η γαλήνη του τοπίου και το εκκλησάκι του Αγ. Γιώργη κερδίζουν την προσοχή μας: «Πάμε ν’ ανεβούμε στο μοναστήρι να πούμε μια καλημέρα στους καλόγερους» μας προτρέπει ο Vager.



Στο εσωτερικό του υπάρχει παλιά ιστορική εκκλησία του Αγ. Γεωργίου. «Να σας φιλέψω λίγο γλυκό τριαντάφυλλο παιδιά, από πού έρχεστε;» μας καλωσορίζει ένας γαλήνιος γέροντας.



Η θέα από το μοναστήρι προς τη λίμνη.


Μετά από ώρα συνεχίζουμε ανατολικά για Γκούρα.
Στάση στην πλατεία του χωριού για ανεφοδιασμό και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Μέσα από Ακροπολικές ειδικές διαδρομές, δύσβατα μονοπάτια και πολύ αντρικά περάσματα φτάνουμε στο οροπέδιο της Ζήρειας.



Σεληνιακό τοπίο, πρόβατα και ευτυχισμένοι άνθρωποι (βοσκοί) μας παρατηρούν. «Πολύ προσοχή στην κατάβαση μείνετε αριστερά στην πλαγιά του βουνού» επαναλαμβάνει αρκετές φορές ο Vager και στην πορεία καταλαβαίνουμε την ανησυχία του. Από τη μια η θέα κόβει την ανάσα απ’ την άλλη ο γκρεμός χάσκει στο ένα μέτρο και εκεί δεν έχει μπαριέρες. Με τα πολλά πέφτουμε στη Λαύκα με τη μετάδοση στη γουρούνα Polaris να πνέει τα λοίσθια. Τα χιλιόμετρα είναι πολλά και ιδιαίτερα σκληρά για μηχανές και ανθρώπους. Κατά την άποψή μου έκπληξη θα ήταν να μην υπήρχε κάποιο πρόβλημα. Αρχίζουμε την ανάβαση από Λαύκα με ερωτηματικά καθώς το κιβώτιο έχει κολλήσει στο Drive. Μοιάζει απίστευτο αλλά φτάσαμε στο Λεβίδι χωρίς βραδυπορία, ενδεικτικό της παροιμιώδους αντοχής των μηχανών αυτών.




Δεν ισχύει το ίδιο φυσικά με τους ανθρώπους. Καθίσαμε αργά το απόγευμα να φάμε στο Χάνι πριν το Λεβίδι έχοντας τη γεύση της φύσης στο στόμα, στα ρουθούνια, στα ρούχα, στην ανάσα. Με ερωτήματα τύπου «να τα πλύνω ή τα ανακυκλώσω τα ρούχα;» επιστρέψαμε με όλο το σώμα πιασμένο. Μια κούραση ευχάριστη, αν και πήρε μέρες να σβήσει ο κραδασμός από το μυαλό και το σβέρκο.



Σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα, ειδικά με χιόνι!

ΣΧΟΛΙΑ (6)

tasos

Ωραίο άρθρο. Είναι απόλαυση να διαβάζεις κείμενο ζωντανό από κάποιον που έχει βιώσει αυτό για το οποίο μιλάει. Ειλικρινά έχω κουραστεί με τα παιδάκια που παραφράζουν χωρίς να ξέρουν τι τους γίνεται...

Αντώνης

Τάκη αυτά τα έκανα εγώ στα 16 μου με το πισωκίνητο Lada του πατέρα μου σε παρόμοιες ορεινές διαδρομές της Λαμίας! 4 άτομα στο Lada, κλειστά παράθυρα, φουλ σκόνη & ανάποδο (χωρίς υδραυλικό ε!). Τι μου θύμισες.... Τυχερός που ακόμα ζω.

αξέχαστη διαδρομή

1992 με fiat uno 1.4is τρίκαλα κορινθίας-οροπέδιο ζήρειας- γκούρα....χασαποταβέρνα στούς καλλιάνους.

Β.Κ

Tρομερές διαδρομές. Η Κλασσικη βεβαια με αμαξι είναι Αθηνα -Τρίκαλα Κορ- Λ Δοξας. Πολλοι Αθηναίοι είναι μυρωδιάδες. Δεν πάνε ουτε μεχρι το δάσος της Καισιαριανής, ουτε μεχρι την ατέλειωτη Παρνηθα ιδιως την ΒΑνατολική. (να μας παρουσιασετε και τη διαδρομή με αμαξι Λεβιδι Λαγκαδια Λουβρο ( συγκλιση ποταμών Ερυμανθιου, Αλφειού, Λαδωνα) και μεσω χωματόδρομων πάνω Τριποταμο Ερυμανθου πισω Λεβιδι)

ΚΥΡΙΑΚΗ 23.10

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΑΡΘΡΟ...ΤΙΣ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΣΑΤΕ ! ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!

ntomata

ΠΡΟΣΟΧΗ. Μετα το Λεβιδι πριν την Τριπολη στηνουν μπλοκα της Τροχαιας και οποιον παρει ο Χαρος αν δεν εισαι ντοπιος.Γραφουν και το ευχαριστιουντε λες και τα προστιμα πηγαινουν για τις τσεπες τους. Σε λιγο θα τους δινουμε και φιλοδορημα για την 'περιποιηση' που μας κανουν.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

Polo_Toubano_boi_1

Με σημαντικές αλλαγές αλλά και ανάλογα εκτενείς αναβαθμίσεις, το συγκεκριμένο VW Polo προσφέρει 316 ίππους για τη χαρά του οδηγού του.

MB

Για ακόμη μία χρονιά – την τρίτη στη σειρά – η Mercedes-Benz Ελλάς Α.Ε.Ε. μοναδική εταιρεία αυτοκινήτων στo “Top 20” της μεγαλύτερης έρευνας εταιρικής φήμης «Most Admired Companies 2019» του περιοδικού Fortune στην Ελλάδα.

190718112323_CX-30-Trip-6a

Ξεκίνησε η διάθεση του νέου Mazda CX-30 στην Ελληνική αγορά. Με αυτό το μοντέλο η Mazda συμπληρώνει τη γκάμα των crossover/SUV μοντέλων της, τοποθετώντας το στην πιο «hot», C κατηγορία.

Flying-Car567654harpi1000_2

Βλέποντας πως οι εναέριες μετακινήσει θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον των αστικών μεταφορών η Hyundai γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που ιδρύει επίσημα τμήμα ιπτάμενων οχημάτων.

Skoda-kamiq-monte-carlo-tsiro-1000

Μετά το Fabia Monte Carlo αλλά και το ντεμπούτο του Scala Monte Carlo, η Skoda εισάγει τώρα το ίδιο υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και στο μικρό crossover της, το Kamiq.