Mini μεν, αλλά διαφορετικό!

Mini μεν, αλλά διαφορετικό!

Συμπληρώσαμε πάνω από 2000km στο τιμόνι του 4θέσιου Mini Clubman οδηγώντας το σε κάθε είδους δρόμο.

Mini μεν, αλλά διαφορετικό!
Το Clubman είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να κάνετε τη διαφορά ανάμεσα στα άλλα Mini. Συμβιώσαμε μαζί του το προηγούμενο διάστημα και μας εντυπωσίασε θετικά. Κυρίαρχο ερώτημα σ’ αυτό το αυτοκίνητο είναι κατά πόσον παραμένει Mini όντας 27cm μεγαλύτερο από το 5θυρο. Πάντως το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4.3m (4.253mm). Είναι αξιοθαύμαστο πως οι σχεδιαστές κατάφεραν να διατηρήσουν την αρμονία του σχήματος που παραπέμπει κατευθείαν σε Mini. Παρατηρώντας το απ’ έξω το μάτι πέφτει στα Air Curtain που καλύπτουν τους θόλους διατρέχοντας όλο το αμάξωμα περιμετρικά.




Tην παράσταση κλέβει το κάθετο πίσω τμήμα με τις διαιρούμενες πόρτες που φιλοξενούν
Κλείσιμο
τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα ανοίγουν και ηλεκτρικά από το σχετικό κουμπί στο κλειδί. Το αυξημένο μήκος του Clubman έχει ως αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση του χώρου αποσκευών (από 360lt έως 1250lt σε διθέσια διαμόρφωση). Κοντολογίς το ποδήλατο του παιδιού χωράει μέσα χωρίς να βγάλετε τη ρόδα! Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η συναισθηματική ρετρό σχεδίαση Mini ξεχωρίζει όντας στα καλύτερά της. Φαρδύ ταμπλό με πλαίσιο στο πάνω τμήμα, κεντρικό όργανο με δακτύλιο LED, οθόνη ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, τηλεφώνου και πλοήγησης όλα διεγείρουν περιμετρικά τις αισθήσεις.



Ταξιδεύοντας αναπόφευκτα το μυαλό πάει στη σειρά 1 της BMW
που έχει μήκος 4.33m και στην έκδοση 118d φορά τον ίδιο εξαιρετικό δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150PS. Πόσο BMW είναι αυτό το Mini αναρωτιέσαι; Δεν υπάρχει κανένα οπτικό στοιχείο που να δικαιολογεί τέτοιο συνειρμό. Η κίνηση μεταδίδεται σε διαφορετικό άξονα το Mini είναι προσθιοκίνητο και έχει τόσο έντονο χαρακτήρα που δε χωρούν συγκρίσεις και διπλοτυπίες. Όμως, όταν οδηγείς αυτό το Mini στο αυτοκινητόδρομο, η ποιότητα ταξιδιού, η ευθυβολία, η άνεση, η ηχομόνωση και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων θυμίζουν ευθέως πόσο καλά ταξιδεύει μια BMW.  Εδώ ακριβώς έγκειται και η πιο ουσιαστική διαφορά του Clubman από τα υπόλοιπα Mini.



Σε μεγάλο ταξίδι που περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο μ’ ένα αυτοκίνητο
που έχει σημαντικό μήκος τα μηνύματα που εισπράττεις από το τιμόνι, την ανάρτηση, τα φρένα είναι ανάλογα: Σταθερότητα στις γρήγορες καμπές, άνεση, ευθυβολία στην ευθεία, ελάχιστες μετατοπίσεις του πίσω άξονα σε φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα όμως το Clubman παραμένει Mini στις στροφές καθώς δεν έχει απολέσει την κοφτερή συμπεριφορά των κοντύτερων συγγενών του. To αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε το εξαιρετικό 8αρι αυτόματο κιβώτιο τύπου Steptronic, ο συνδυασμός του με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, διαμέσου των ειδικών χαρτογραφήσεων (Sport, MID, Green) είναι υπεράνω κριτικής. Η τεχνολογία Minimalism εκμεταλλεύεται την κλιμάκωση του εν λόγω κιβωτίου και σε συνδυασμό με το auto start/stop αλλά και τη χαρτογράφηση Green Mode επιτυγχάνει καταναλώσεις κοντά στα 4lt/100km! Μη σας κάνει εντύπωση, κάναμε 100km με 4 ευρώ! Φυσικά υπάρχουν στην διάθεση του οδηγού και οι άλλες χαρτογραφήσεις Sport, MID.




Εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος αλλαγής χαρτογραφήσεων μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη
που περιβάλλει το λεβιέ ταχυτήτων, μια τυπική διάταξη για Mini. Ακόμη και στο Sport με γρήγορο ρυθμό και συνεχή χρήση του κλιματισμού η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5.5lt/100km επίδοση ανακουφιστική! Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε ακόμη ρυθμιζόμενο (θέση, πληροφορίες) head up display, Parking Assistant (ναι κ. Ισιγόνη σε Mini), κάμερα οπισθοπορείας και Cruise Control που μειώνει την προεπιλεγμένη ταχύτητα αν καθίσταται κρίσιμη στις γρήγορες καμπές του αυτοκινητόδρομου και την επαναφέρει ξανά στην ευθεία. Τέλος είχε ανίχνευση σημάτων κυκλοφορίας και φώτα full Led. Θέλω να σταθώ λίγο σ’ αυτό προτείνοντάς σας ανεπιφύλακτα να τα επιλέξετε στο επόμενο αυτοκίνητό σας όποιο κι αν είναι. Το βασικότερο ζήτημα ασφαλείας στα νυχτερινά ταξίδια είναι η ορατότητα. Με τα φώτα full Led να φτάνουν σε ακτίνα 500m βλέπετε πλέον σα να είναι μέρα και αυτό αποτελεί άλμα στην ενεργητική ασφάλεια των νυχτερινών ταξιδιών.



Με το Mini κινηθήκαμε στην Πελοπόννησο κατά βάση.
Από τον εξαιρετικά ασφαλή δρόμο Τρίπολης Καλαμάτας, στη γλιστερή καρμανιόλα Καλαμάτας – Πύλου αλλά και στα ενδιαφέροντα στροφιλίκια της Μεσσηνιακής Μάνης στον άξονα Καρδαμύλη – Στούπα. Με 5 επιβάτες και αποσκευές το Clubman ταξίδεψε χωρίς κανένα συμβιβασμό στην άνεση ενώ σε διθέσια διαμόρφωση δεν πιστεύαμε πόσα πράγματα χώρεσαν στο εσωτερικό του. Στο δρόμο το Clubman είναι τυπικό Mini με συμμετοχική οδική συμπεριφορά. Στο όριο όπως θα περίμενε κανείς είναι πιο υποστροφικό από το 5θυρο Mini στις αργές στροφές (το μεταξόνιο είναι 10cm μακρύτερο). Από την άλλη όμως στις γρήγορες καμπές πατάει πολύ σταθερά. Η ανάρτηση είναι ενδοτική και χάρη στην ακαμψία του αμαξώματος δεν ταλαιπωρεί τους επιβαίνοντες με αναίτιες αναπηδήσεις.



Η ροπή του πετρελαιοκινητήρα είναι αγχολυτική και επιτρέπει ένα γρήγορο
, οικονομικό ταξίδι ενώ η εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας σε βοηθά να ταξιδέψεις μένοντας ξεκούραστος. Δυνατά σημεία του Clubman, οι χώροι, η αισθητική του, τα συναισθήματα που προκαλεί, η προηγμένη συνδεσιμότητα με το κινητό ή άλλες πηγές multimedia, η πολυτέλεια στο εσωτερικό. Καταγράψαμε δε την απήχηση που έχει στη νεαρή ηλικία από παιδιά μέχρι …παίδαρους! Είναι πολύ μεγάλη, μεγαλύτερη απ’ ότι φανταζόμασταν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Mini Clubman Cooper d 2.0lt, 150PS
Κινητήρας: 1.995 cc

Ισχύς : 150/4.000 PS/rpm
Ροπή:
33,5/1.750 kgm/rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Επιτάχυνση 0-100 (km): 8,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 5.1 lt/km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.360 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.253/1800/1.441 mm
Χώρος αποσκευών: 360 – 1250 lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 108 ευρώ

Τιμή: από 29.616 ευρώ


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης