GP Κίνας: Γίνεται να χάσουν οι Mercedes;

GP Κίνας: Γίνεται να χάσουν οι Mercedes;

Μόνο 3 φορές πέρυσι κατάφερε ο Φέτελ να κερδίσει τα ασημί βέλη. Άλλες τρεις τα είχε καταφέρει ο Ρικιάρντο το 2014. Συνολικά στους 40 αγώνες της υβριδικής εποχής οι Mercedes έχουν χάσει έξι.

GP Κίνας: Ποιος θα κοντράρει τις Mercedes;
Μπορεί να είναι ο 7ος αγώνας που θα χάσουν, ο 3ος του φετινού πρωταθλήματος στη Σαγκάη; Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως σήμερα αναδείχτηκαν οκτώ διαφορετικοί νικητές. Φέτος θα είναι η 13η φορά που γίνει αγώνας εκεί, πολυνίκης ανάμεσα στους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον (2015, 2014, 2011, 2008). Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το 2005 και το 2013 ήταν η σειρά του Αλόνσο με Renault και Ferrari αντίστοιχα, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο Ράικονεν επίσης με Ferrari, ενώ το 2009 ο Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του (σ.σ: με REd Bull) οδηγώντας για την ομάδα που τον έστεψε τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Το 2010 υπό βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Το 2012 ήταν η σειρά του Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes ν' ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στην παρθενική νίκη της Mercedes ως κατασκευαστή στη σύγχρονη εποχή. Ήταν και η πρώτη νίκη του Γερμανού κατασκευαστή από το 1955 και το Ιταλικό GP με το Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Οι Mercedes είναι και φέτος φαβορί στην Κίνα, στην πιο σημαντική αγορά για τα αυτοκίνητα της Γερμανικής φίρμας. O Ρόσμπεργκ μάλιστα έχει ένα σερί πέντε νικών από πέρυσι στο Μεξικό.

Στη Ferrari έχουν συγκρατημένη αισιοδοξία μετά την εμφάνιση στο Μπαχρέιν και τη 2η θέση του Κίμι Ράικονεν για
το ρυθμό που μπορεί να διατηρήσει η SF16-Η σε συνθήκες αγώνα. Στην πίστα της Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Στo 80% του γύρου στην Κίνα στρίβεις, αυτό σημαίνει ότι σχεδόν μόνιμα μεταφέρεται ενέργεια διαμέσου των ελαστικών. Η επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών πρέπει να είναι χωρίς σπινάρισμα για τους οδηγούς. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης που υιοθετούν οι ομάδες στην Κίνα είναι στο μέσον της κλίμακας, καθώς έχουν στόχο υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας αλλά και κατά τη διέλευση από τις στροφές.
Κλείσιμο




Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη
μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων. Τo SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12.  Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec. Στη Σαγκάη απαντάται και το πιο βίαιο σημείο φρεναρίσματος όλη τη χρονιά. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τα 315km/h στα 65km/h με τη μέγιστη τιμή της φόρτισης να φτάνει τα 6 g. Οι πιλότοι ασκούν στο πεντάλ του φρένου δύναμη 174kg. Η εντυπωσιακή πίστα της Σαγκάη είναι φαρδιά, γρήγορη και με συνεχή ροή. Προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπεράσματα που κάνουν τους αγώνες πιο ενδιαφέροντες. Για 3η φορά φέτος έχει επιλεγεί ο συνδυασμός μέσης γόμας  (άσπρο σιρίτι), μαλακής γόμας  (κίτρινο σιρίτι) και πολύ μαλακής γόμας  (κόκκινο σιρίτι).



•    Λευκή, μέση: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση, γόμα της γκάμας.
•    Κίτρινη, μαλακή: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση.
•    Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.

Οι τοπικές καιρικές συνθήκες είναι σχεδόν πάντα απρόβλεπτες και έχουν σημαντική επίδραση στην απόδοση των ελαστικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) να κάνει την εμφάνισή της όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές ειδικά στις πρωινές περιόδους. Περίπου το 80% του γύρου είναι με το τιμόνι υπό γωνία, αυτό σημαίνει πως τα πλευρικά φορτία αποτελούν κρίσιμο παράγοντα. Περισσότερο φθείρονται τα εμπρός ελαστικά λόγω του αριθμού στροφών αλλά και των υψηλώn ενεργειακών φορτίων σ’ αυτές. Οι πιο κρίσιμες στροφές είναι η στροφή 1 που σχηματίζει σχεδόν κύκλο και η στροφή 13 που έχει οβάλ διαμόρφωση.




Ρόσμπεργκ, Χάμιλτον, Φέτελ στο βάθρο πέρυσι.


ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

•    Νικητής: Χάμιλτον (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 14ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα στον 33ο γύρο).
•    Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Mάσα, 5ος (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε σε μέση στον 13ο γύρο και έβαλε ξανά τη μέση στον 34ο γύρο).
•    Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν δυο pit stop, λίγοι επιχείρησαν τρία pit stop. Οι επιλογές στρατηγικής επηρεάστηκαν από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά το μέσον του αγώνα, αυτό παρέτεινε τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.



Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Κίνα είναι μια πίστα εντελώς διαφορετική από τις άλλες δυο που επισκεφτήκαμε μέχρι τώρα φέτος. Παραταύτα ο συνδυασμός γομών είναι ίδιος αυτό δεικνύει τα περιθώρια ευελιξίας των προϊόντων μας σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Συνήθως στη Σαγκάη οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, όμως είναι τέτοια η φυσιολογία της περιοχής που τίποτα δεν αποκλείεται. Οι ομάδες θα πρέπει να έχουν ευρύ πνεύμα όσον αφορά στις επιλογές στρατηγικής και να κάνουν προσεκτική αναγωγή των στοιχείων που συλλέγουν στις δοκιμές στις πιθανόν διαφορετικές συνθήκες αγώνα. Οι τρεις γόμες που επιλέξαμε έχουν δώσει μεγάλο αριθμό επιλογών μέχρι τώρα. Περιμένουμε αντίστοιχη ποικιλία στρατηγικών και στην Κίνα».



Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 09:00 ώρα Ελλάδος.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης