Δοκιμάζουμε το καυτό Juke με τους 218 ίππους

Δοκιμάζουμε το καυτό Juke με τους 218 ίππους

Το Nissan Juke Nismo RS είναι ένα αυτοκίνητο της παλιάς σχολής, φτιαγμένο από τη Nissan Motorsport για αμετανόητους petrol-heads.

Δοκιμάζουμε το καυτό Juke με τους 218 ίππους
Κλείνω τα μάτια και φέρνω στο μυαλό μου τη σκηνή: Ιάπωνας μηχανικός της Nismo με το laptop και το κατσαβίδι στο χέρι, το μαλλί όρθιο και το μάτι να γυαλίζει, να κοιτά τη μυώδη σιλουέτα του Juke και να ονειρεύεται το GTR. Πριν φτιάξει το μυθικό Juke R αποφασίζει να δοκιμάσει μια πιο απλή εκδοχή το Nismo RS. Κινητήρας 1.6 lt turbo με απόδοση 218 PS και Sport χαρτογράφηση για υπερπλήρωση. Ανάρτηση, ελαστικά 225/45/18, κιβώτιο κοντό, bucket καθίσματα, αλκαντάρα στο τιμόνι και φύγαμε… Α, ναι, ξήλωσαν και το σύστημα Start &Stop – αυτό το Juke δεν φτιάχτηκε για να κάνει οικονομία, δηλώνουμε περήφανα ότι φτάσαμε τα 18 lt/100 km και αν ξέρετε κάποιον καλύτερο τρόπο για να ξοδέψουμε 32 ευρώ να μας τον πείτε. Ο εν λόγω κινητήρας απαιτεί βενζίνη 98 οκτανίων που δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά, οπότε υποχρεωτικά βάζεις την πιο ακριβή κατοστάρα.

Στο εσωτερικό, τα bucket καθίσματα της Recaro (είναι εξτρά, κοστίζουν 1.600 ευρώ) σε βάζουν στο κλίμα. Από τη στιγμή που θα πατήσεις το κουμπί και θα θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα, αμέσως αντιλαμβάνεσαι την οξύτητα της χροιάς του και το τραχύ ρελαντί. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι υπεράνω κριτικής, πραγματικά από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. Κυκλοφορώντας στην πόλη πρέπει να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς στην άνεση, όχι τόσο μεγάλους όσο περιμένεις αντικρίζοντας τα θηριώδη ελαστικά 225/45/18. Προφανώς οι μηχανικοί της Nissan έβαλαν τέτοια λάστιχα για να αντιμετωπίσουν την έκρηξη ροπής, ειδικά στην επιλογή Sport. Κοιτάς το ταμπλό και βλέπεις πάνω από τα χειριστήρια τις επιλογές Climate και D mode.



Ακουμπάς τη δεύτερη και τα χειριστήρια αλλάζουν μορφή – κλασική ιαπωνική κουλτούρα «καρακούρι», που αφορά στη γοητεία του απόκρυφου. Πατάς το Sport και το Juke βγάζει δόντια απαιτώντας ικανό οδηγό και πολλή προσοχή στο γκάζι, καθώς είναι πολύ γρήγορο και ταυτόχρονα δίνει μια σιγουριά σχεδόν εξωπραγματική.
Κλείσιμο

Ταξιδέψαμε μαζί του πάνω από 400 km σε εθνικό δίκτυο πολύ γρήγορα, χωρίς ιδιαίτερο συμβιβασμό στην άνεση. Μας εντυπωσίασε θετικά η έλλειψη καλπασμού, χαρακτηριστικό πολλών σκληρών αυτοκινήτων, στοιχείο που δείχνει τη δουλειά στο σετάρισμα της ανάρτησης. Πατάς το γκάζι τέρμα και το στροφόμετρο χάνεται πάνω από τις 4.000 rpm, ενώ τα ταλαιπωρημένα Yokohama παλεύουν για πρόσφυση.

Το Nismo RS στρίβει με εξωπραγματικές ταχύτητες και όταν το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά παρεμβαίνουν ακριβώς πριν από το γλίστρημα. Η παρέμβαση είναι ωμή, όπως η διόρθωση ενός οδηγού αγώνων. Μπορείς με το φρένο να αποσταθεροποιήσεις την ουρά για να εξαλείψεις τον φόβο της υποστροφής στο in. Ολο αυτό με χειρουργική ακρίβεια, σίγουρα το έχει σετάρει κάποιος τρελαμένος Ιάπωνας χεράς! Ακολουθώντας γραμμές πίστας με απαλές κινήσεις, το Nismo μεταμορφώνεται σε κατάνα που κόβει σαν νυστέρι, απόλυτα γραμμικό και νευρικό. Στον προσωπικό μας κατάλογο το βάζουμε στα αυτοκίνητα που έχουν φτιαχτεί για να οδηγούνται όπως το BRZ, το Cooper S και το A45 AMG.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.612cc
Ισχύς: 218 PS/6.000 rpm
Ροπή: 28,6 kgm/3.600-4.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7.3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 12,1 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 165 gr/km
Βάρος: 1.335 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.165/1.770/1.565 mm
Χώρος αποσκευών: 354-797 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 373 ευρώ
Τιμή: 31.550 ευρώ (25.950 με απόσυρση και έκπτωση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης