Βελτιώθηκε υπέρμετρα η Mercedes ή δε βελτιώθηκε αρκετά η Ferrari;

Βελτιώθηκε υπέρμετρα η Mercedes ή δε βελτιώθηκε αρκετά η Ferrari;

Η ανάλυση του Ισπανικού GP αποκαλύπτει τα νέα δεδομένα που προκύπτουν στο πρωτάθλημα της F1.

Βελτιώθηκε υπέρμετρα η Mercedes ή δε βελτιώθηκε αρκετά η Ferrari;
Παραδοσιακά ο ερχομός στην Ευρώπη και το Ισπανικό GP αποτελούν τη στιγμή παρουσίασης της πρώτης σημαντικής αναβάθμισης για όλες τις ομάδες της F1. Ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες και την πορεία της στο πρωτάθλημα η κάθε ομάδα παρουσιάζει και δεύτερη ή τρίτη αναβάθμιση αν μιλάμε φυσικά γι’ αυτές που διεκδικούν το πρωτάθλημα.

Στη Βαρκελώνη λοιπόν τόσο η Mercedes όσο και οι ομάδες που ακολουθούν
(Ferrari, Williams) παρουσίασαν τα νέα τους αεροδυναμικά πακέτα. Ο Κίμι Ράικονεν δοκίμασε την Παρασκευή το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Ferrari και απαίτησε να συνεχίζει το Σαββατοκύριακο με το παλιό αεροδυναμικό πακέτο. Ο Φινλανδός που στο Μπαχρέιν ήταν στο δεύτερο σκαλί του βάθρου κατετάγη 7ος και τερμάτισε 5ος πίσω από Mercedes, τον άλλο οδηγό της Ferrari, Σεμπάστιαν Φέτελ και το Βάλτερι Μπότας. Ήταν ο 2ος συνεχής αγώνας που ο Μπότας κέρδισε στα ίσα μια Ferrari. 

Κλείσιμο


Στη Ferrari ξέχασαν να ρυθμίσουν σωστά τη θερμοκρασία στις ηλεκτρικές κουβέρτες
και «έψησαν» το τελευταίο καινούργιο σετ μέσης γόμας που είχε φυλαγμένο ο Iceman για το Q3 (σ.σ: του έδωσαν άλλο και το χρησιμοποίησε στον αγώνα μετά τον 41ο γύρο). Άρα ο Κίμι στις δοκιμές δεν πήρε το μέγιστο από το μονοθέσιο καθώς προσπάθησε με μεταχειρισμένο σετ. Βέβαια η διαφορά δεν είναι στο 1 sec που υστερούσε έναντι του Φέτελ. Ο Γερμανός στις δοκιμές ήταν 8 δέκατα πιο αργός από το Ρόσμπεργκ, στο Μπαχρέιν τον είχε κερδίσει όπως και στη Μαλαισία στη μάχη του χρονομέτρου.



Ο Χάμιλτον πιέζει το Φέτελ στην αρχή του αγώνα.


Απ’ όλα αυτά εξάγονται κάποια συμπεράσματα:
Πρώτον
η αναβάθμιση της Mercedes ήταν πιο αποδοτική απ’ αυτή της Ferrari περίπου κατά μισό δευτερόλεπτο. Έτσι η διαφορά ανάμεσα στους πρωταθλητές και την Ιταλική ομάδα μεγάλωσε.  
Δεύτερον τόσο ο Ρόσμπεργκ όσο και ο Φέτελ φάνηκε να βολεύτηκαν καλύτερα με τη συμπεριφορά του αναβαθμισμένου μονοθεσίου.

Αντίθετα ο Ράικονεν έτρεξε με το παλιό αεροδυναμικό πακέτο και ο Χάμιλτον αντιμετώπισε πολλά προβλήματα στο σετάρισμα. Έφτασε στο σημείο να πειραματίζεται με μετατόπιση έρματος για ν’ αμβλύνει την έντονη υποστροφή που αντιμετώπιζε με όλες τις ρυθμίσεις που επιχείρησε. Στον αγώνα ο Βρετανός έδωσε μάχη για τη 2η θέση με το Φέτελ προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσει τις απώλειές του, ο ίδιος παραδέχτηκε: «Έχασα έδαφος στην εκκίνηση καιρό είχα να εκκινήσω τόσο άσχημα. Δεν μπορούσα να περάσω το Φέτελ στην πίστα γιατί η σχεδίασή της δεν ευνοεί τα προσπεράσματα. Είναι η χειρότερη πίστα γι’ αυτό, έτσι μετά το πρόβλημα στο 1ο πιτ στοπ αλλάξαμε στρατηγική και ευτυχώς βγήκα μπροστά του μετά το 3ο πιτ στοπ. Αν όμως έμπλεκα σε κίνηση δε θα τα κατάφερνα».

Ο Φέτελ μιλώντας μετά το τέλος του αγώνα είπε: «Δεν είμαι ευχαριστημένος από τη διαφορά, για κάποιο λόγο εδώ δεν ήμασταν ανταγωνιστικοί παρότι βελτιώσαμε το μονοθέσιο. Ήταν πιο γρήγοροι στο τέλος δεν μπορούσα να τον κρατήσω πίσω».



Εδώ σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας υπάρχει ένα θέμα με το νέο αεροδυναμικό πακέτο της Ferrari
το οποίο οδήγησε τον Κίμι στην επιλογή του παλιού. Όσο μειώνεται το φορτίο καυσίμου και μεταβάλλεται η απόσταση του κέντρου βάρους από το νέο κέντρο αεροδυναμικών πιέσεων η ισορροπία κρατήματος και κατ' επέκταση ο ρυθμός της SF15T επηρεάζεται υπέρμετρα. Αυτό δικαιολογεί και την αδημονία του Ράικονεν την Παρασκευή: «Δε βλέπω κανένα λόγο να συνεχίσω να κάνω γύρους…» είπε στην ενδοεπικοινωνία στους μηχανικούς της Ferrari που τον παρακαλούσαν να συνεχίσει γιατί μάζευαν στοιχεία.
Χαρακτηριστική απόδειξη των ανωτέρω η στιγμή που ο Χάμιλτον μετά το 3ο πιτ στοπ καθώς έχει τη πιο γρήγορη μέση γόμα αρχίζει να πιέζει και ο ρυθμός των Mercedes πάει στο 1:28 τη στιγμή που οι Ferrari γυρνάνε στο 1:31. Δε νομίζω ότι επιδέχονται σχολιασμού αυτοί οι αριθμοί.

Το μόνο που μένει να προσθέσουμε είναι η βεβαιότητα της Williams πως μειώθηκε η απόσταση από τη Ferrari αλλά και η εφιαλτική συμπεριφορά της McLaren. Ο Μπάτον χαρακτήρισε τρομακτική την οδήγηση του μονοθεσίου: «Οι πρώτοι 30 γύροι ήταν οι πιο τρομακτικοί της ζωής μου. Το πίσω μέρος δεν ισορροπούσε πουθενά. Μόλις πατούσα γκάζι ανεξαρτήτως ταχύτητας ή σχέσης γλιστρούσα. Αυτό δεν είναι φυσιολογικό». Ο Βρετανός δεν αγωνίστηκε στον προηγούμενο αγώνα γιατί δεν μπόρεσαν οι τεχνικοί της Honda να επιλύσουν το πρόβλημα που παρουσίαζε το μονοθέσιο του. 



Ο Μπάτον μιλώντας για τη συμπεριφορά της McLaren (φωτ.) τη χαρακτήρισε τρομακτική...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης