LIVE

Κορωνοϊός

Οδηγούμε στην Αυστρία το Lexus NX

Οδηγούμε στην Αυστρία το Lexus NX

Η Lexus μπαίνει στη μάχη των μεσαίων SUV με το δραματικής σχεδίασης NX. Το οδηγήσαμε στη Βιέννη και αναφέρουμε!

Στην ολοένα αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover ο -κυρίως γερμανικός- ανταγωνισμός που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Ιάπωνες είναι αναμφίβολα υψηλού επιπέδου. Ήταν λοιπόν μονόδρομος να αφήσουν τη συνήθη συντηρητική προσέγγιση και να τολμήσουν με ένα μοντέλο που διαφοροποιείται αισθητικά και μπορεί να «κερδίσει» πελάτες που εκτός από ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, θέλουν και να ξεχωρίζουν.

Βασίζεται στο πρωτότυπο LF-NX, με τις έντονες ακμές σε κάθε του πλευρά να τραβούν το μάτι. Φυσικά δεσπόζει το επιθετικό, χαρακτηριστικού σχεδιασμού ρύγχος, η τεράστια μάσκα και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα που είναι χωρισμένα σε τρία επίπεδα με τα τεχνολογίας LED φώτα ημέρας να είναι σε χαρακτηριστικό σχήμα «L». LED συναντάμε και πίσω ενώ στο πλάι, εκτός από τις αιχμηρές γραμμές, αίσθηση  προκαλούν και οι μεγάλοι θόλοι πάνω από τους τροχούς. Εύλογα ο αεροδυναμικός συντελεστής του NX είναι ο κορυφαίος της κατηγορίας, στα 0.32Cd).



Ανάλογο μοτίβο συναντά κανείς μπαίνοντας και στο τολμηρό αλλά πολυτελές εσωτερικό. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας και συναρμογής. Στις πιο φορτωμένες εκδόσεις, το NX «ντύνεται» ακόμα και με χειροποίητη επένδυση ξύλου Σιμαμόκου. Όμως ατού του μήκους 4.63m ιαπωνικού SUV είναι και η ευρυχωρία, που εκπλήσσει ακόμα και για τους πίσω επιβάτες. Φαντάζει αταίριαστη με την σπορ εικόνα του NX αλλά όχι μόνο επιτυγχάνεται αλλά και συνδυάζεται με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό και χώρο αποσκευών 555lt που αυξάνεται χάρη σε ηλεκτρονική (!) ρύθμιση για την πλάτη των πίσω καθισμάτων.

Άκρως οδηγοκεντρικό, σου δίνει την αίσθηση πως κάθεσαι σε υπερυψωμένο κόκπιτ, έχοντας στη διάθεσή σου πληθώρα ηλεκτρονικών λύσεων για κάθε χρήση. Η κεντρική κονσόλα δεσπόζει αλλά και προβληματίζει στην πρώτη επαφή καθώς χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης με την πληθώρα κουμπιών/λειτουργιών. Στην κορυφή της υπάρχει οθόνη 6.2 ιντσών. Από τα ηλεκτρονικά ατού ξεχωρίζει το Human Machine Interface (HMI) που δίνει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του οχήματος.

Υπάρχει σύστημα περιμετρικής όρασης μέσω τεσσάρων καμερών που συνεπικουρεί της ήδη καλής ορατότητας, διακόπτες αφής (!) για τον εσωτερικό φωτισμό, προαιρετικό Lexus wi-fi hotspot για να είστε μονίμως online, βάση ασύρματης φόρτισης του smartphone σας ενώ στις ακριβές εκδόσεις προσφέρεται και το κορυφαίο ηχοσύστημα Mark Levinson που είναι απαράμιλλης απόδοσης. Το NX διαθέτει Head-Up Display με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες να εμφανίζονται στο παρμπρίζ ενώ υπάρχει ακόμα και ένδειξη για τις δυνάμεις G που δέχεται ο οδηγός εν κινήσει (αν και λίγο υπερβολική επιλογή βάσει επιδόσεων).

Στο μέτωπο την ασφάλειας, η στρατιά από ηλεκτρονικούς φύλακες-αγγέλους περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το εξελιγμένο Pre-crash (PCS), έλεγχο ευστάθειας (VSC) και ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LKA),
Ο νέος δίλιτρος υπέρ-τροφοδοτούμενος κινητήρας της Lexus θα εφοδιάζει το NX μόνο στην αγορά της Ρωσίας ενώ στα μέρη μας θα το δούμε στην κλασική υβριδική έκδοση 300h (οι Ιάπωνες επιμένουν να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα των diesel) που αφορά συνδυασμένες προσπάθειες ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 2.5lt και τριών ηλεκτροκινητήρων που προσφέρουν 197 PS και 21.4 kgm ροπής στις 4.200-4.400rpm. Ισχύς που περνά στο δρόμο μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου, συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.

Αναλόγως τις ορέξεις του οδηγού επιλέγεται και διαφορετική ρύθμιση λειτουργίας, με τη Normal να είναι πιο θορυβώδης απ’ ότι περιμέναμε. Αν θες να κάνεις οικονομία και να κινηθείς ήσυχα, η ECO προσφέρει αθόρυβη λειτουργία ενώ αν θες να κάνεις το ακριβώς αντίθετο, υπάρχει η Sport (και στην περίπτωση της έκδοσης F-Sport υπάρχει και επιλογή Sport+). Εκεί η ρύθμιση των αναρτήσεων σφίγγει και κυρίως ο ήχος του κινητήρα αλλάζει, αγριεύει – αν και γνωρίζοντας πως είναι απλά ένα τεχνικό τρικ, πάτημα ενός κουμπιού και τίποτα περισσότερο σε ισχύ, δύσκολα σε ξεσηκώνει.



Δεδομένου του βάρους που στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 1785kg, οι δυνατότητες του NX είναι επαρκείς, οι ηλεκτροκινητήρες βοηθούν στην επιτάχυνση από χαμηλά, τα 0-100 έρχονται σε 9.2sec ενώ με… αντίθετο προσανατολισμό μπορείς να πετύχεις κατανάλωση κάτω από τα 6 lt/100km. Όμως όπως και με τη ρύθμιση Sport+, ειδικά αν έχεις το πακέτο εμφάνισης F-Sport σε προδιαθέτει για κάτι παραπάνω, το οποίο δεν έρχεται. Θα έλεγε κανείς πως όσο οι άνθρωποι της Lexus τόλμησαν με την εμφάνιση του NX, τόσο συντηρητικές επιλογές έκαναν στα… εν δράσει. Σύγκριση που για να είμαστε δίκαιοι αφορά στον ανταγωνισμό, όχι άλλα SUV της μάρκας που είναι ακόμα πιο ουδέτερα. Ενδοοικογενειακά, έχουμε σαφή βελτίωση. Βέβαια αυτά είναι ιδιοτροπία του συντάκτη, ο μέσος οδηγός θα εκτιμήσει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, το καλό κράτημα με τις περιορισμένες κλίσεις όταν το NX πιέζεται περισσότερο. Φυσικά υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV που αφορά ταχύτητες κάτω των 50 km/h.

Στο διά ταύτα, οι πρώτες στη γκάμα εκδόσεις θεωρούμε πως θα βρουν κοινό καθώς το συνολικό πακέτο με τα 44.700€ στο πακέτο Dynamic με την κίνηση εμπρός αλλά και το αντίστοιχο τετρακίνητης που ξεκινά από τα 46.700€ «πείθουν». Μέχρι όμως την έκδοση F-Sport με τη διαφοροποιημένη γρίλια, την πιο ακραία εμφάνιση και τον πιο εντυπωσιακό ήχο, η διαδρομή μέχρι τα 70.500€ είναι μακρινή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Μονάδα ισχύος: 4κύλινδρος κινητήρας 2.494cc, τρεις ηλεκτροκινητήρες
Συνολική Ισχύς (PS): 197
Ροπή (kgm/rpm): 21.4 / 4.200-4.400 (μόνο του βενζινοκινητήρα)
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα ή τετρακίνηση
Κιβώτιο: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
Τελική ταχύτητα (km/h): 180
Επιτάχυνση 0-100: 9.2 sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 5.0 (5.1 με τετρακίνηση)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 116-123
Βάρος (kg): 1715 (1785 με τετρακίνηση)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4630/1845/1645
Χώρος αποσκευών (lt): 555
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): Από  104.4€
Τιμή: Από 44.700€ (FWD, έκδοση Dynamic)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης