Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008

Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008

Η γαλλική εταιρεία έχει τον δικό της «παίκτη» στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των αστικών crossover. Οδηγήσαμε το 2008 με τον 1600άρη diesel e-HDI…

Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008
Μετά τα κανονικών διαστάσεων crossover, ήρθαν τα μικρά, «αστικά» crossover – δηλαδή οχήματα της κατηγορίας Β με αυξημένες διαστάσεις και διπλό χαρακτήρα: όχι τόσο μεγάλα ώστε να μη βολεύουν εντός πόλης αλλά ούτε τόσο μικρά ώστε να μη σε καλύπτουν όταν θες να βγεις εκτός αυτής. Το αγοραστικό κοινό τα ζητάει και οι κατασκευαστές καταθέτουν ο ένας μετά τον άλλο τις δικές τους προτάσεις. Για την Peugeot, αυτό το αυτοκίνητο είναι το 2008. Προφανώς διαθέτει παραπλήσιο DNA με το 208. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα, έχει διατηρήσει το ίδιο μεταξόνιο (2538mm) αλλά έχει κερδίσει σε μήκος, πλάτος και ύψος, διαθέτοντας μάλιστα και αυξημένη απόσταση από το έδαφος, φουσκωμένους θόλους τροχών και πλαστικά προστατευτικά που σε συνδυασμό με τις ράγες οροφής μαρτυρούν τις προθέσεις του μοντέλου. Το… upsizing προσφέρει περισσότερη άνεση στους επιβάτες αλλά και 65 επιπλέον λίτρα στον χώρο αποσκευών.

Μεγάλος αδερφός
Διαθέτει τις ίδιες σχεδιαστικές αρχές με το μικρό αδερφάκι του (αν και προφανώς πιο μυώδες) KAI μαρτυρά με το καλημέρα την καταγωγή του. Οι Γάλλοι φτιάχνουν συνήθως όμορφα αυτοκίνητα και το 2008, ειδικά ανφάς, εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο. Εσωτερικά οι ομοιότητες με το 208 είναι ακόμα περισσότερες. Συναντάμε τον ίδιο, ευδιάκριτο πίνακα οργάνων, την ίδια κεντρική κονσόλα με μικρό αριθμό διακοπτών και οθόνη αφής 7’’ να δεσπόζει στο πάνω της μέρος. Πρέπει να σημειωθεί πως με τις περισσότερες λειτουργίες να «περνούν» από αυτή, χρειάζεται λίγο χρόνο εξοικείωσης και όχι… εν κινήσει πειραματισμούς. Το χειρόφρενο είναι αεροπορικού τύπου, η ακτίνα του τιμονιού παραμένει μικρή, το μόνο που αλλάζει είναι η θέση οδήγησης, καθώς βρίσκεσαι αισθητά ψηλότερα σε σχέση με το 208. Τα πλαϊνά στηρίγματα στα καθίσματα σίγουρα έχουν χρήση στις εύλογες κλίσεις ενός ψηλότερου οχήματος ενώ κλείνοντας για τον εσωτερικό του κόσμο, διακρίναμε καλή συναρμογή και πέρα από τα μαλακά πλαστικά, μας άρεσε η «τύπου-ανθρακονήματος» εικόνα του πλαστικού που διέθετε το όχημά δοκιμής, κατά μήκος του κεντρικού μέρους του δύο επιπέδων ταμπλό.


Κλείσιμο

Κινητήρας… γάντι!
Το 2008 διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στον εμπρός άξονα αφού το κόστος ενός νέου συστήματος κίνησης ειδικά για αυτή την έκδοση, μάλλον ήταν ασύμφορο για τους Γάλλους. «Φοράει» όμως Grip Control, ένα σύστημα ελέγχου της ελκτικής πρόσφυσης που στις δύσκολες στιγμές, στέλνει περισσότερη ροπή στον πρόσθιο τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Ωστόσο αυτό το σύστημα εντάσσεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και δεν ήταν τοποθετημένο στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Προφανώς δεν είναι όχημα επιδόσεων και απόλυτης οδηγικής απόλαυσης. Όμως, όσο περισσότερο χρόνο περνάς πίσω από το τιμόνι, τόσο επιτυγχάνεται εναρμονισμός στα δικά σου και τα δικά του θέλω. Διαθέτει καλή ανάρτηση, δεν μας προβλημάτισαν οι αλλαγές σχέσεων, κινηθήκαμε εντός πόλης αλλά καλύψαμε και πολλά χιλιόμετρα σε εθνικό δίκτυο όπου η άνεση του 2008 αποτελούσε αντίβαρο για τη δυσφορία από τα συνεχή, ημιτελή έργα και τους -ολοένα και αυξανόμενους θαρρείς- σταθμούς διοδίων. Το θετικό ήταν πως χάρη στον 1600άρη turbo diesel της Peugeot, η χαμηλή κατανάλωση (που όμως δεν φλέρταρε με τα 4.0lt/100km που ανακοινώνει ο κατασκευαστής) αποτέλεσε ευτυχώς οικονομικό αντίβαρο, σε μία εποχή που η μετακίνηση ανά την Ελλάδα με αυτοκίνητο φαντάζει… ποινικό αδίκημα με βαρύ πρόστιμο! Ο e-HDI κινητήρας απόδοσης 115 PS ταιριάζει γάντι στο 2008, καθώς με τα 27.5 kgm ροπής που προσφέρει από τις 1750rpm, του επιτρέπει να κινηθεί σβέλτα και ακόμα και φορτωμένο να μπορεί να ανταποκριθεί πρόθυμα σε μια ανάγκη για προσπέρασμα στον αυτοκινητόδρομο. Σίγουρα όντας 95mm ψηλότερο από το 208, δεν προσφέρεται για… αγώνες σλάλομ αλλά κινούμενο σε λογικά πλαίσια, το γαλλικό μικρό crossover δεν θα σας κάνει να ιδρώσετε.



Πλούσιος εξοπλισμός
H βασική έκδοση του 2008 (Access) περιλαμβάνει ABS με EBD και Brake Assist, ESP και ASR, 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλαϊνούς και οροφής), περιοριστή και ρυθμιστή ταχύτητας, αυτόματη ενεργοποίηση των alarm σε περίπτωση απότομης επιβράδυνσης, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, φώτα ημέρας και πίσω φώτα LED κ.α.

Επιπρόσθετα, στην έκδοση «Active» του μοντέλου δοκιμής, το 2008 εφοδιάζεται με προβολής ομίχλης, σύστημα start-/stop, ζάντες αλουμινίου 16”, σύστημα Multimedia SMEG tri-tuner με 6 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα USB και Jack, Bluetooth και οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών 7 ιντσών, ενώ υπάρχει και η πλήρης έκδοση «Allure».

Γενικά, μπορεί να μην είναι ένα αυτοκίνητο που φωνάζει «best seller» σε αυτή την ανταγωνιστική κατηγορία, αποτελεί όμως μία πλήρη, οικονομική πρόταση (ξεκινά από 13.940€ με όφελος απόσυρσης και Bonus στην έκδοση 1.2 Vti 82 PS) που σε συνδυασμό με τη γνωστή γαλλική φινέτσα, δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο τον υποψήφιο αγοραστή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA PEUGEOT 2008 1.6 e-HDi 115 SST
Κινητήρες (cc): 1560 (Turbo-diesel άμεσου ψεκασμού)
Ισχύς (PS/rpm): 115/3600
Ροπή (kgm/rpm): 27.5/1750
Μετάδοση: Στον εμπρός άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 188
Επιτάχυνση 0-100: 10.4sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 4.0
Εκπομπές CO2 (gr/km): 105
Βάρος: 1180
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4159/1829/1556
Χώρος αποσκευών: 350
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): 94,5
Τιμή: 19.270€ (με όφελος απόσυρσης και Bonus)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης