Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
ΣΕΑΑ: Απόλυτα ορθά και αναγκαία τα μέτρα του ΥΠΕΧΩΔΕ
Ως «απόλυτα ορθά και αναγκαία» χαρακτήρισε τα μέτρα για την ανανέωση του στόλου ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Η σχετική ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Σήμερα ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, μετά σχετική απόφαση της κυβερνητικής επιτροπής, εξήγγειλε τη λήψη των ακόλουθων μέτρων για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων και των φορτηγών:
· Την παρο
Ως «απόλυτα ορθά και αναγκαία» χαρακτήρισε τα μέτρα για την ανανέωση του στόλου ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Η σχετική ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Σήμερα ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, μετά σχετική απόφαση της κυβερνητικής επιτροπής, εξήγγειλε τη λήψη των ακόλουθων μέτρων για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων και των φορτηγών:
· Την παροχή οικονομικών κινήτρων στους ιδιοκτήτες των παλιών, προ του 1996, επιβατικών αυτοκινήτων που θα τα αποσύρουν από την κυκλοφορία (από € 500 ως € 2.200, αναλόγως του κυβισμού τους).
· Την παροχή επιπλέον οικονομικού κινήτρου σε όσους εκ των προηγουμένων επιλέξουν την αντικατάσταση με καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο, πλέον σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (παροχή επιπλέον € 1.000). Τα κίνητρα θα καταβληθεί προσπάθεια να ξεκινήσουν εντός του ερχομένου Αυγούστου.
· Την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα παλιά αυτοκίνητα (από € 50 ως € 150, αναλόγως της παλαιότητας), που παρά την παροχή των ως άνω κινήτρων θα συνεχίζουν να κυκλοφορούν, εις βάρος του περιβάλλοντος και της οδικής ασφάλειας. Το τέλος αυτό θα επιβληθεί στα τέλη κυκλοφορίας του 2010, τα οποία θα καταβληθούν ως τα τέλη του τρέχοντος έτους.
· Την τροποποίηση των κανόνων για την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας, όπου από την 1/1/2011 θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν καθημερινά τα αυτοκίνητα 1ης ταξινόμησης μετά την 1/1/2005, χαμηλών εκπομπών CO2 (ως 140 γρ/χλμ) και θα απαγορεύεται, τις εργάσιμες ημέρες, να κυκλοφορούν τα πολύ παλαιά αυτοκίνητα, 1ης ταξινόμησης ως την 31/12/1995. (Τα υπόλοιπα αυτοκίνητα μέρα-παρά μέρα, όπως σήμερα.)
· Την παροχή ανάλογων, ισχυρών κινήτρων και αντικινήτρων στα ελαφρά, μεσαία και βαρέα φορτηγά, των οποίων ο στόλος είναι ίσως ο γηραιότερος στην ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ χαιρετίζει απόλυτα την πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία είχε καταστεί επιτακτική, αφού η συνεχιζόμενη γήρανση και διόγκωση του στόλου των αυτοκινήτων και φορτηγών έχει δυσμενέστατες συνέπειες στο περιβάλλον, στην οδική ασφάλεια και στην κυκλοφορία, άρα στην εθνική οικονομία και στην ποιότητα ζωής όλων μας.
Υπενθυμίζεται, ότι στην Ελλάδα η αύξηση του στόλου δεν οφείλεται στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων (που είναι κατά 25% χαμηλότερες ανά κάτοικο από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο ή 34% χαμηλότερες από το μέσο όρο της ΕΕ των 15!), αλλά από το γεγονός ότι ετησίως αποσύρεται ελάχιστος αριθμός παλαιών αυτοκινήτων.
Σημαντικό επίσης να αναφερθεί είναι ότι η γήρανση στα μεσαία και βαρέα φορτηγά (μέση ηλικία 17 έτη!) έχει βαρύτατες συνέπειες στο περιβάλλον, ειδικά στην επιβάρυνση με σωματίδια στα αστικά κέντρα και δραματικές συνέπειες στην οδική ασφάλεια, αφού από μελέτη του ΕΜΠ έχει τεκμηριωθεί ότι τα παλαιά φορτηγά είναι σχεδόν 5 φορές πιο θανατηφόρα από τα αντίστοιχα νεώτερα οχήματα.
Τέλος, αλλά εξαιρετικής σημασίας, είναι η ανάγκη άμεσης νομοθέτησης των οικονομικών κινήτρων και όλων των διαδικασιών, αφού ευνόητο είναι ότι η αγορά αυτοκινήτου θα τεθεί σε αναστολή, ωσότου αυτά τεθούν σε ισχύ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr