Και αυτές τις γιορτές το River West είναι ο απόλυτος προορισμός για αγορές, διασκέδαση, και βόλτες για όλη την οικογένεια, ανεβάζοντας την festive διάθεση στα ύψη.
Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη GLA με τους 211 ίππους
Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη GLA με τους 211 ίππους
Η νέα Mercedes GLA 250 4Matic ανταποκρίνεται σ’ όλες τις προκλήσεις που θέτει ο ενθουσιώδης οδηγός αλλά και ο οικογενειάρχης.
H GLA είναι το τέταρτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Mercedes μετά τις B Class, Α Class, CLA το οποίο στηρίζεται στην ίδια πλατφόρμα. Υπάρχουν διάφορες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου – η δικίνητη, βενζινοκίνητη έκδοση των 1,6 lt, 156 PS είναι το βασικό μοντέλο. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη δίλιτρη, τετρακίνητη έκδοση των 211 PS, με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Κοντολογίς, την κορυφαία έκδοση, αν εξαιρέσει κανείς την AMG, ναι, υπάρχει κι αυτή με 360 PS.
Η GLA, κατά την άποψή μας, είναι σχεδιαστικά πολύ πιο ισορροπημένη και αρμονική από την A Class. Σ’ αυτό παίζει σίγουρα ρόλο ότι είναι ελαφρώς (4cm) υπερυψωμένη, έχει εντυπωσιακά προστατευτικά, εμπρός πίσω και στο πλάι, πιο φουσκωμένους προφυλακτήρες και διαφορετικά φωτιστικά σώματα. Παρότι GLA και Α Class έχουν ίδιο μεταξόνιο (2,7 m), η μακρύτερη κατά 10 cm GLA στον δρόμο είναι σημαντικά πιο άνετη. Αυτό πιθανόν οφείλεται στην κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, στις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων, αλλά και στο σετάρισμα της ανάρτησης.
Το μικρό SUV της Mercedes (η πλήρης γκάμα περιλαμβάνει επίσης GLK, ML, GL, G) διαθέτει γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το σετάρισμα της ανάρτησης στην GLA 250 4matic που δοκιμάσαμε φορούσε ελαστικά 235/40/18 Conti Contact 5 και πραγματικά αγγίζει το άριστα. Η GLA, περνά με άνεση λακκούβες και σαμαράκια στην πόλη, στρίβει σαν GTI σε δρόμο με στροφές, ταξιδεύει σαν Mercedes στον αυτοκινητόδρομο και ταυτόχρονα σε ήπιο χωματόδρομο συνεχίζει αξιοπρεπώς χωρίς να ταλαιπωρεί. Αν κάποιος θέλει κάτι περισσότερο εκτός δρόμου, στον πλούσιο κατάλογο των έξτρα μπορεί να βρει και ειδικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση για άνεση off road.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου, γνώριμο από τις A Class και CLA, είναι πιο άνετο, ειδικά σε ύψος. Επιπλέον, η ορατότητα περιμετρικά είναι καλύτερη. Εντυπωσιακή για 4κίνητο μοντέλο είναι και η ευελιξία στις επιτόπου μανούβρες. Αυτό φυσικά οφείλεται στην ηλεκτρονική διαχείριση της τετρακίνησης. Η τετρακίνηση (4MATIC) με πολύδισκο συμπλέκτη στο κέντρο μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα μόνο όταν απαιτείται.
Η GLA, κατά την άποψή μας, είναι σχεδιαστικά πολύ πιο ισορροπημένη και αρμονική από την A Class. Σ’ αυτό παίζει σίγουρα ρόλο ότι είναι ελαφρώς (4cm) υπερυψωμένη, έχει εντυπωσιακά προστατευτικά, εμπρός πίσω και στο πλάι, πιο φουσκωμένους προφυλακτήρες και διαφορετικά φωτιστικά σώματα. Παρότι GLA και Α Class έχουν ίδιο μεταξόνιο (2,7 m), η μακρύτερη κατά 10 cm GLA στον δρόμο είναι σημαντικά πιο άνετη. Αυτό πιθανόν οφείλεται στην κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, στις μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεων, αλλά και στο σετάρισμα της ανάρτησης.
Το μικρό SUV της Mercedes (η πλήρης γκάμα περιλαμβάνει επίσης GLK, ML, GL, G) διαθέτει γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το σετάρισμα της ανάρτησης στην GLA 250 4matic που δοκιμάσαμε φορούσε ελαστικά 235/40/18 Conti Contact 5 και πραγματικά αγγίζει το άριστα. Η GLA, περνά με άνεση λακκούβες και σαμαράκια στην πόλη, στρίβει σαν GTI σε δρόμο με στροφές, ταξιδεύει σαν Mercedes στον αυτοκινητόδρομο και ταυτόχρονα σε ήπιο χωματόδρομο συνεχίζει αξιοπρεπώς χωρίς να ταλαιπωρεί. Αν κάποιος θέλει κάτι περισσότερο εκτός δρόμου, στον πλούσιο κατάλογο των έξτρα μπορεί να βρει και ειδικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση για άνεση off road.
Το εσωτερικό του αυτοκινήτου, γνώριμο από τις A Class και CLA, είναι πιο άνετο, ειδικά σε ύψος. Επιπλέον, η ορατότητα περιμετρικά είναι καλύτερη. Εντυπωσιακή για 4κίνητο μοντέλο είναι και η ευελιξία στις επιτόπου μανούβρες. Αυτό φυσικά οφείλεται στην ηλεκτρονική διαχείριση της τετρακίνησης. Η τετρακίνηση (4MATIC) με πολύδισκο συμπλέκτη στο κέντρο μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα μόνο όταν απαιτείται.
Εξολοθρευτής GTI
Ο δίλιτρος κινητήρας των 211PS αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία για τη σχέση απόδοσης – κατανάλωσης που παρουσιάζει. Στην πράξη ο οδηγός απολαμβάνει εντυπωσιακή οικονομία κινούμενος σε ρυθμούς καθημερινούς στην πόλη ή περιμετρικά της. Οταν όμως βρεθεί σε επαρχιακή ανηφορική διαδρομή και επιλέξει τη χαρτογράφηση «Sport», η GLA μεταμορφώνεται. Με το πόδι στο πάτωμα το σχετικά ελαφρύ (1.500 kg) τετρακίνητο SUV απογειώνεται. Νιώθεις τη δύναμη του κινητήρα στα 140 – 200km/h και η αίσθηση που αποκομίζεις από το τιμόνι είναι «στρίψε όπως έρχεσαι». Η λογική υπερισχύει, κοφτό φρενάρισμα, τιμονιά και η GLA αλλάζει πορεία… Πιο ουδέτερα δεν γίνεται! Χωρίς να γέρνει, χωρίς υστερίες, χωρίς νευρικές-πρώιμες παρεμβάσεις των ηλεκτρονικών η GLA 250 4Matic πάει τόσο γρήγορα που αναρωτιόμαστε -ή μάλλον φοβόμαστε!- τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει η επίσης 4κίνητη έκδοση AMG των 360 PS.
Σε σχέση με τον ανταγωνισμό η αντίστοιχη σε τιμή BMW X1 των 245 PS είναι εξίσου καλή, ενώ το Q3 κατά την άποψή μας δεν μπορεί να σταθεί ανάμεσα. Σίγουρα θα δουν την GLA και όσοι θα μπουν στις εκθέσεις της Mercedes για A Class, CLA, C Class και GLK. Δικαίως, κατά την άποψή μας, καθώς είναι σ’ όλα μέσα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ GLA 250 4Matic
Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 211 PS/5.500 rpm
Ροπή: 35,7 kgm/1.200-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,1sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 154 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχ. διπλού συμπλέκτη
Βάρος: 1.505 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.417/1.804/1.494 mm
Χώρος αποσκευών: 420lt
Τέλη κυκλοφορίας: 262 ευρώ
Τιμή: 40.600 ευρώ
Ο δίλιτρος κινητήρας των 211PS αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία για τη σχέση απόδοσης – κατανάλωσης που παρουσιάζει. Στην πράξη ο οδηγός απολαμβάνει εντυπωσιακή οικονομία κινούμενος σε ρυθμούς καθημερινούς στην πόλη ή περιμετρικά της. Οταν όμως βρεθεί σε επαρχιακή ανηφορική διαδρομή και επιλέξει τη χαρτογράφηση «Sport», η GLA μεταμορφώνεται. Με το πόδι στο πάτωμα το σχετικά ελαφρύ (1.500 kg) τετρακίνητο SUV απογειώνεται. Νιώθεις τη δύναμη του κινητήρα στα 140 – 200km/h και η αίσθηση που αποκομίζεις από το τιμόνι είναι «στρίψε όπως έρχεσαι». Η λογική υπερισχύει, κοφτό φρενάρισμα, τιμονιά και η GLA αλλάζει πορεία… Πιο ουδέτερα δεν γίνεται! Χωρίς να γέρνει, χωρίς υστερίες, χωρίς νευρικές-πρώιμες παρεμβάσεις των ηλεκτρονικών η GLA 250 4Matic πάει τόσο γρήγορα που αναρωτιόμαστε -ή μάλλον φοβόμαστε!- τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει η επίσης 4κίνητη έκδοση AMG των 360 PS.
Σε σχέση με τον ανταγωνισμό η αντίστοιχη σε τιμή BMW X1 των 245 PS είναι εξίσου καλή, ενώ το Q3 κατά την άποψή μας δεν μπορεί να σταθεί ανάμεσα. Σίγουρα θα δουν την GLA και όσοι θα μπουν στις εκθέσεις της Mercedes για A Class, CLA, C Class και GLK. Δικαίως, κατά την άποψή μας, καθώς είναι σ’ όλα μέσα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ GLA 250 4Matic
Κινητήρας: 1.991 cc
Ισχύς: 211 PS/5.500 rpm
Ροπή: 35,7 kgm/1.200-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,1sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 154 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχ. διπλού συμπλέκτη
Βάρος: 1.505 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.417/1.804/1.494 mm
Χώρος αποσκευών: 420lt
Τέλη κυκλοφορίας: 262 ευρώ
Τιμή: 40.600 ευρώ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα