F1: Οριοθέτηση εξόδων!

F1: Οριοθέτηση εξόδων!

Η FIA καλεί τις ομάδες σε σύσκεψη στις 22 Ιανουαρίου στη Γενεύη με θέμα τη διαμόρφωση ενός πλαισίου κανονισμών στο μέλλον το οποίο θα περιλαμβάνει και οριοθέτηση των εξόδων.

F1: Οριοθέτηση εξόδων!
Δε θα περιοριστεί όμως μόνο σ’ αυτό η συζήτηση αντίθετα θα περιλαμβάνει και θέματα που αφορούν στο μέλλον του αθλήματος. Το κυρίως θέμα όμως θα είναι σίγουρα ο προϋπολογισμός των ομάδων. Για ν’ αντιληφθεί κανείς τις πραγματικές διαστάσεις του θέματος πρέπει να πάει λίγο πίσω στην ιστορία του σπορ. Τότε που οι καπνοβιομηχανίες χορηγούσαν τις ομάδες, με μότο: «No budget, spend as much as you can» δηλαδή ξοδέψτε όσα θέλετε.

Οι εποχές άλλαξαν όχι όμως και οι συνήθειες – ανάγκες ή νοοτροπίες
που δημιουργήθηκαν τότε. Σήμερα η F1 κινδυνεύει να βρεθεί με 6 – 7 ομάδες στο grid αντί για 11 καθώς οι μικρές ομάδες με δυσκολία επιβιώνουν. Επιπλέον αυτό δεν μπορεί ν’ αλλάξει εύκολα γιατί δέλεαρ για τους χορηγούς είναι η ανταγωνιστικότητα. Για να καταστείς όμως ανταγωνιστικός πρέπει να ξοδέψεις πολλά χρήματα. Με απλά λόγια φαύλος κύκλος.

Για να σπάσει αυτός ο κύκλος πρέπει ή να βρεθεί κάποιος επενδυτής όπως η Red Bull
Κλείσιμο
το 2005 και η Mercedes το 2010 ή να γίνει μια οριοθέτηση των χρημάτων που μπορούν να ξοδέψουν οι ομάδες ώστε στο μέτρο του δυνατού να υπάρξει μια ισορροπία. Μια οριοθέτηση του προϋπολογισμού θα επηρεάσει σίγουρα τις οικονομικά εύρωστες ομάδες όπως οι Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren.

O αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι αντιδρά: «Αντί για συγκεκριμένο προϋπολογισμό για όλους θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Αν ορίσουμε ένα χαμηλό όριο αυτό θα επηρεάσει μόνο τις μεγάλες ομάδες, καθώς οι μικρές φυτοζωούν. Ας το δούμε στη βάση ότι μια ομάδα να μπορεί να ξοδεύει ανάλογα με το πόσα εσοδεύει. Να διατηρηθεί μια ισορροπία ανάμεσα στα έσοδα και στα έξοδα ώστε οι ομάδες που έχουν διαφορετική δομή να αντιμετωπίζουν με ανάλογο τρόπο τις διαφορετικές καταστάσεις που βιώνουν».

Σίγουρα σ’ αυτό το θέμα μια ομάδα όπως η Lotus βρίσκεται στη μέση καθώς είναι μεν ανταγωνιστική αλλά χωρίς τόσο μεγάλη οικονομική ευρωστία. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Έρικ Μπουλιέ σημειώνει: «Απέχουμε πολύ ακόμη από τη συμφωνία. Υπάρχουν τέσσερις ομάδες που αντέχουν να ξοδεύουν τα διπλά από το μέσο όρο στο grid. Το πρόβλημα δεν είναι πόσα ξοδεύουν, υπό μια έννοια όσα περισσότερα τόσο το καλύτερο για τη F1. Αλλά πρέπει να υπάρχει ένα συγκεκριμένο πεδίο ανταγωνισμού που να επιτρέπει και στις πιο μικρές ομάδες ν’ ανεβαίνουν στο βάθρο. Αυτό που έχει γίνει επανειλημμένα στο παρελθόν, δηλαδή να βλέπουμε τον ίδιο να κερδίζει είναι επικίνδυνο για το άθλημα. Είναι πολύ σημαντικό να εξασφαλιστεί μια σταθερότητα για τις ομάδες και να υπάρχουν περισσότερες στη μάχη του τίτλου».




Η F1 φέτος μετά από καιρό αλλάζει κινητήρες υπάρχουν όμως μόνο 3 κατασκευαστές:
Ferrari, Renault και Mercedes. Η έλευση της Honda το 2015  σε συνδυασμό με τις προδιαγραφές των κινητήρων 1.6lt, turbo υβριδικοί και την κυοφορούμενη οριοθέτηση εξόδων είναι εξαιρετικά πιθανό να τραβήξει και άλλους κατασκευαστές στο θεσμό.
 
Σημαντική παράμετρος για την επίτευξη συμφωνίας στο θέμα του προϋπολογισμού, είναι να οριστούν οι τομείς στους οποίους θα υπάρξει οριοθέτηση. Μπορεί π.χ. να υπάρχει ένα πλαφόν για έξοδα εξέλιξης αλλά να μην υπάρχουν περιορισμοί στα έξοδα marketing και δημοσίων σχέσεων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης