Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
O Φέτελ μιλά για τη χρονιά που φεύγει!
O Φέτελ μιλά για τη χρονιά που φεύγει!
Αναδείχθηκε για 4η φορά παγκόσμιος πρωταθλητής, πήρε 13 νίκες σε 19 αγώνες, περιμένει παιδί και όλα αυτά έχει προλάβει να τα κάνει στα 26 του χρόνια.
Λίγο μετά τις απονομές και τα τρόπαια, λίγο πριν σβήσει τις μηχανές για τις μέρες των γιορτών ο Φέτελ ανοίγει την καρδιά του σε μια συνέντευξη που δημοσιοποίησε το γραφείου Τύπου της RBR.
Τι σημαίνει για σένα η κατάκτηση του τέταρτου παγκόσμιου τίτλου;
Είναι δύσκολο να αντιληφθώ τη σημασία αυτών των τεσσάρων παγκόσμιων τίτλων. Η προσέγγιση μου δεν έχει αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια ενώ και ο τρόπος με τον οποίο βλέπω τα πράγματα παραμένει αναλλοίωτος. Πάντα προσπαθείς να μαθαίνεις και να γίνεσαι καλύτερος οδηγός αλλά το γεγονός ότι τα τελευταία 4 χρόνια έχουμε κερδίσει τους τίτλους και είχαμε τόσους καλούς αγώνες, νίκες, βάθρα… είναι δύσκολο να αντιληφθείς το μέγεθος της επιτυχίας. Νομίζω πως θα μπορώ να το κατανοήσω καλύτερα όταν δεν θα τρέχω πια και θα έχω και τη πολυτέλεια απολογισμού αλλά και σύγκρισης με άλλους οδηγούς. Όσο όμως αγωνίζεσαι, ο επόμενος αγώνας είναι πάντα η επόμενη μεγάλη πρόκληση.
Έχεις πετύχει πάρα πολλά για την ηλικία σου…
Το γεγονός ότι έχω πετύχει τόσα σε ηλικία 26 ετών, δεν σημαίνει κάτι για μένα. Σκεπτόμενος το παρελθόν, άφησα το σχολείο το 2006, δεν έχει περάσει πολύ καιρός από τότε και σήμερα, έχω μία σπουδαία καριέρα στην F1 και 4 τίτλους στο ενεργητικό μου. Είναι απίστευτο πως το έχω καταφέρει αυτό σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Για να είμαι όμως ειλικρινής, πάντα ένιωθα πως έκανα κάθε επόμενο βήμα τη κατάλληλη χρονική στιγμή. Παρότι κάποιες φορές συνειδητοποιείς ότι δεν ήσουν απολύτως έτοιμος, μέσω σκληρής δουλειάς εξασφαλίζεις πως θα είσαι έτοιμος την επόμενη φορά που θα βρεθείς στο μονοθέσιο. Υπό αυτό το πρίσμα, είχα την πολυτέλεια να μη νιώσω ποτέ πίεση από τους ανθρώπους γύρω μου, να με πιέσουν να κάνω κάτι για το οποίο δεν ήμουν έτοιμος. Όπως είπα, θεωρώ πως η ηλικία δεν έχει σημασία, είναι πολυτέλεια που έχεις δύο φορές στη καριέρα σου. Όταν είσαι τόσο νέος, όλοι σε αποκαλούν νέο, νέο, νέο και ειδικά αν είσαι επιτυχημένος, τότε ίσως είσαι ο νεότερος που κάνει αυτό ή εκείνο. Έπειτα, όταν μεγαλώνεις, ίσως να μη το θεωρείς θετικό ή ο κόσμος να μη το βλέπει τόσο θετικό. Αλλά θεωρώ πως η ηλικία δεν έχει σημασία. Όσο αποδίδεις, όσο μπορείς να ανταγωνιστείς τους υπόλοιπους, τότε είσαι πάντα αρκετά νέος ώστε να βγεις στην πίστα και να αγωνιστείς.
Τι σημαίνει για σένα η κατάκτηση του τέταρτου παγκόσμιου τίτλου;
Είναι δύσκολο να αντιληφθώ τη σημασία αυτών των τεσσάρων παγκόσμιων τίτλων. Η προσέγγιση μου δεν έχει αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια ενώ και ο τρόπος με τον οποίο βλέπω τα πράγματα παραμένει αναλλοίωτος. Πάντα προσπαθείς να μαθαίνεις και να γίνεσαι καλύτερος οδηγός αλλά το γεγονός ότι τα τελευταία 4 χρόνια έχουμε κερδίσει τους τίτλους και είχαμε τόσους καλούς αγώνες, νίκες, βάθρα… είναι δύσκολο να αντιληφθείς το μέγεθος της επιτυχίας. Νομίζω πως θα μπορώ να το κατανοήσω καλύτερα όταν δεν θα τρέχω πια και θα έχω και τη πολυτέλεια απολογισμού αλλά και σύγκρισης με άλλους οδηγούς. Όσο όμως αγωνίζεσαι, ο επόμενος αγώνας είναι πάντα η επόμενη μεγάλη πρόκληση.
Έχεις πετύχει πάρα πολλά για την ηλικία σου…
Το γεγονός ότι έχω πετύχει τόσα σε ηλικία 26 ετών, δεν σημαίνει κάτι για μένα. Σκεπτόμενος το παρελθόν, άφησα το σχολείο το 2006, δεν έχει περάσει πολύ καιρός από τότε και σήμερα, έχω μία σπουδαία καριέρα στην F1 και 4 τίτλους στο ενεργητικό μου. Είναι απίστευτο πως το έχω καταφέρει αυτό σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Για να είμαι όμως ειλικρινής, πάντα ένιωθα πως έκανα κάθε επόμενο βήμα τη κατάλληλη χρονική στιγμή. Παρότι κάποιες φορές συνειδητοποιείς ότι δεν ήσουν απολύτως έτοιμος, μέσω σκληρής δουλειάς εξασφαλίζεις πως θα είσαι έτοιμος την επόμενη φορά που θα βρεθείς στο μονοθέσιο. Υπό αυτό το πρίσμα, είχα την πολυτέλεια να μη νιώσω ποτέ πίεση από τους ανθρώπους γύρω μου, να με πιέσουν να κάνω κάτι για το οποίο δεν ήμουν έτοιμος. Όπως είπα, θεωρώ πως η ηλικία δεν έχει σημασία, είναι πολυτέλεια που έχεις δύο φορές στη καριέρα σου. Όταν είσαι τόσο νέος, όλοι σε αποκαλούν νέο, νέο, νέο και ειδικά αν είσαι επιτυχημένος, τότε ίσως είσαι ο νεότερος που κάνει αυτό ή εκείνο. Έπειτα, όταν μεγαλώνεις, ίσως να μη το θεωρείς θετικό ή ο κόσμος να μη το βλέπει τόσο θετικό. Αλλά θεωρώ πως η ηλικία δεν έχει σημασία. Όσο αποδίδεις, όσο μπορείς να ανταγωνιστείς τους υπόλοιπους, τότε είσαι πάντα αρκετά νέος ώστε να βγεις στην πίστα και να αγωνιστείς.
Ποιος ήταν ο στόχος σου όταν ξεκίνησες;
Στόχος μου ήταν να κερδίσω μία φορά τον παγκόσμιο τίτλο. Να αποδείξω στον εαυτό μου πως μπορούσα να το πετύχω. Διαβάζοντας όλα τα ονόματα στα βιβλία της ιστορίας, να τα καταφέρω κι εγώ. Δεν περίμενα να το κάνω δύο φορές, τρεις φορές, τέσσερις ή και περισσότερες. Πραγματικός μου στόχος ήταν να πάρω τον παγκόσμιο τίτλο μία φορά κι αυτή η πρόκληση ήταν αρκετή στο ξεκίνημα της καριέρας μου. Προφανώς τώρα, έχω τη πολυτέλεια να επιλέξω για ποιο τίτλο μου να μιλήσω. Πιέζω πολύ τον εαυτό μου, απαιτώ από εμένα να αποδίδω καλά. Δεν περιμένω να κερδίζω, δεν περιμένω να είμαι ένας από τους κορυφαίους. Πρέπει να δουλεύεις πολύ σκληρά για να κερδίζεις αγώνες, ακόμα και να αγωνίζεσαι σε κορυφαίο επίπεδο. Όλα αυτά δεν έρχονται φυσικά, πρέπει να δουλέψεις για να τα πετύχεις. Θα μου πείτε πως έχεις κι ένα κάποιο ταλέντο αλλά και πάλι, αυτό το ταλέντο δεν μπορώ να το επηρεάσω. Υπάρχουν όπως τόσα πολλά άλλα πράγματα τα οποία μπορώ να επηρεάσω και σε αυτά επικεντρώνομαι. Γενικά, πιστεύω πως στο ξεκίνημα της σεζόν όλα ξεκινούν πάλι από το μηδέν, όλοι έχουμε τις ίδιες πιθανότητες ώστε να αποδειχθούμε καλύτεροι από τους άλλους. Αυτή ήταν η προσέγγιση και η πρόκληση που είχα μετά το 2010, το 2011, το 2012 και λογικά την επόμενη χρονιά. Πρέπει όμως και να παραδεχθώ, πως η κατάκτηση του τίτλου του 2010 αποτέλεσε μεγάλη ανακούφιση καθώς αποδεικνύεις στον εαυτό σου πως μπορείς να τα καταφέρεις και πετυχαίνεις κάτι που κανένας δεν θα μπορεί ποτέ να σου στερήσει.
Ξεχωρίζεις κάποιον από τους φετινούς αγώνες και γιατί;
Κάθε οδηγός θέλει, περνώντας τη γραμμή του τερματισμού να νιώθει πως έδωσε τον καλύτερο του εαυτό. Υπάρχουν αγώνες που τερματίζεις σε πολύ καλή θέση αλλά έχεις κάνει μικρά λάθη εδώ κι εκεί, με αποτέλεσμα να μην είσαι ικανοποιημένος. Υπάρχουν κι άλλοι αγώνες, αν έπρεπε να διαλέξω έναν φετινό, αυτός ήταν τις Κίνας, όπου στις κατατακτήριες ήμουν εκτός 10άδας και εκκίνησα πιο πίσω απ’ ότι συνήθως. Αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε διαφορετική στρατηγική. Ήταν δύσκολος αγώνας για εμάς, δεν είχαμε τη ταχύτητα των πρωτοπόρων. Όμως κατάφερα να αναρριχηθώ στη κατάταξη, παρότι οι πρώτοι γύροι ήταν πολύ κακοί. Συνέχισα όμως να πιέζω μέχρι τέλους και σχεδόν έφτασα στο βάθρο! Μπορεί λοιπόν να τερματίσεις τέταρτος και να νιώθεις πως έδωσες τα πάντα και πέτυχες ένα καλό αποτέλεσμα, ίσως καλύτερο απ’ ότι περίμενες ή υπολόγιζες πριν τον αγώνα. Πρέπει λοιπόν να εκτιμάς και τέτοιους αγώνες. Αν είσαι χαρούμενος μόνο μετά από νίκες, δεν είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου γιατί δεν πρέπει μόνο να περνάς τη γραμμή τερματισμού πρώτος για να είσαι χαρούμενος. Εξαρτάται από τη μέρα, το μονοθέσιο που έχεις, αν μπορείς να αλλάξεις ρυθμίσεις σε αυτό, πόσο χαρούμενοι είναι οι συνεργάτες σου αλλά και πόσο ανταγωνιστικοί είναι. Είναι περίπλοκο αλλά είναι μακρά σε διάρκεια σεζόν και αν καταφέρεις να δώσεις ότι έχεις, σε κάθε αγώνα, τότε έχεις πολλές πιθανότητες να διεκδικήσεις το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Έχεις πολλές πιθανότητες να το κερδίσεις και δεν είναι απαραίτητο να έχεις το καλύτερο μονοθέσιο ή την καλύτερη ομάδα σε κάθε αγώνα για να τα καταφέρεις. Πιστεύω λοιπόν στη σκληρή δουλειά, στο τέλος όλα κρίνονται στο πόσο συγκεντρωμένος είσαι, ακόμα και σε αγώνες όπου δεν μπορείς να κερδίσεις ή να ανέβεις στο βάθρο. Όμως αυτοί οι αγώνες είναι που κάνουν τη διαφορά. Όταν καταφέρνεις να τερματίσεις 4ος, 5ος, 6ος, σε μέρος όπου θα έπρεπε να τερματίσεις 8ος, 9ος ή 10ος.
Πως ξεκίνησες τη χρονιά;
Θυμάμαι καθαρά το σκεπτικό που είχα ξεκινώντας τη σεζόν, στην Αυστραλία. Ήμουν επικεντρωμένος στον αγώνα, πράγμα δύσκολο μετά το χειμώνα που είχαμε, όπου δεν γνωρίζαμε πόσο ανταγωνιστικοί ήμασταν, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών αλλά και την αδυναμία να στήσουμε καλά το μονοθέσιο μας σε σχέση με άλλους. Δεν ξέραμε τι να περιμένουμε αν και σίγουρα είχαμε κάποιες προσδοκίες, να μπορούμε να διεκδικήσουμε πάλι βάθρο ή νίκη. Δεν είχα όμως κάποιο συγκεκριμένο στόχο στην αρχή, όπως ότι θα έπρεπε να έχω κερδίσει έναν εκ των τεσσάρων πρώτων αγώνων, αλλιώς δεν θα κερδίζαμε το πρωτάθλημα, πως όλα θα είχαν ήδη χαθεί. Μου αρέσει να κάνω ένα βήμα τη φορά, ειδικά στο ξεκίνημα κάθε σεζόν, καθώς πολλά μπορούν να αλλάξουν. Πρέπει να βρεις το ρυθμό σου πρώτα, η ομάδα το ίδιο και κάθε χρονιά έχει κάποιες μικρές διαφορές. Ξεκίνησα λοιπόν με ένα βάθρο που μου χάρισε αρκετούς βαθμούς αλλά κατά τη γνώμη μου, ακόμα κι αν κερδίσεις τους δύο πρώτους αγώνες αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Η σεζόν είναι μεγάλη, θα έχεις καλούς αγώνες, θα έχεις όμως και κακούς αγώνες και όπως είπα, πρέπει να εξασφαλίζεις πως θα δώσεις το τον καλύτερό σου εαυτό και πως θα πάρεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Μόνο μετά το ένα τέταρτο της σεζόν θα ξέρεις αν μπορείς να έχεις ελπίδες για τον τίτλο ή όχι.
Ποια στιγμή από το φετινό πρωτάθλημα θα σου μείνει χαραγμένη;
Αν πρέπει να διαλέξω μία στιγμή από τη φετινή σεζόν ως το highlight, τότε θα διαλέξω τον αγώνα στη Γερμανία. Η πρώτη μου νίκη στο Γερμανικό Grand Prix. Προσπάθησα πολύ τα τελευταία χρόνια όμως είχαμε πολύ άγχος εκεί. Ήταν καλό που επιτέλους το κατάφερα, μεγάλη ανακούφιση και έντονο συναίσθημα, όταν πέρασα τα γραμμή του τερματισμού και ανέβηκα στο βάθρο εντός έδρας.
Άφησες εποχή με τα donuts…
Τα «donuts» στην Ινδία ήρθαν αυθόρμητα. Σε άλλες στιγμές χαράς μέσα στη σεζόν,
όπως στη Γερμανία, απλά απόλαυσα έναν πολύ αργό γύρο επιστροφής στα πιτ. Ο κόσμος ήταν όρθιος, ζητωκραύγαζε υπέρ μου και ήθελα να το εισπράξω όλο αυτό. Να νιώσω το συναίσθημα, δεν σκέφτηκα καν να κάνω «donuts». Στην Ινδία, απλά ου ήρθε, όταν ο Ρόκι (σ.σ. ο μηχανικός του) είπε από τον ασύρματο να ακολουθήσω τις συνήθεις διαδικασίες και να συναντηθούμε στο parc ferme, αποφάσισα ενώ ήμουν ακριβώς στην είσοδο του pit lane, να συνεχίσω στη μεγάλη ευθεία, να βρεθώ μπροστά από το πλήθος κόσμου. Πριν μπω στο μονοθέσιο εκείνη τη Κυριακή, είχα δει πως υπήρχε πολύς κόσμος στις κερκίδες και σκέφτηκα πως θα ήταν ωραίο να κάνω μερικά «donuts», τόσο για εμένα όσο και για εκείνους! Αυτό τους τρέλανε! Εξετάζοντας το λοιπόν εκ των υστέρων, σωστά έπραξα!
Τι σου είπαν οι δικοί σου άνθρωποι μετά τον τέταρτο τίτλο;
Ήταν όπως φαντάζεστε πολύ θετικές οι αντιδράσεις τους. Όλων μέσα στην ομάδα αλλά και από ανθρώπους που είναι κοντά μου, όπως η κοπέλα μου, η οικογένεια μου, οι φίλοι, όλοι μου είπαν πολλές φορές πόσο υπερήφανοι ήταν και είναι υπέροχο. Προσπαθώ να τους δώσω κάτι πίσω, διότι δεν είναι δίκαιο. Μπορεί εγώ να οδηγώ το μονοθέσιο αλλά δεν μπορώ να παίρνω μόνο εγώ τα εύσημα, διότι είναι πολλοί άνθρωποι, ειδικά αυτοί που είναι κοντά σου, που ανέχονται τα νεύρα σου και σου δίνουν δύναμη και υποστήριξη σε περιόδους που μπορεί να νιώσεις κουρασμένος, χωρίς όρεξη. Στο τέλος της ημέρας, χρειάζεσαι γύρω σου τους κατάλληλους ανθρώπους ώστε να σε βάζουν πάλι σε ρυθμό.
Περιέγραψέ μας το Φέτελ στον ελεύθερο χρόνο του…
Στον ελεύθερο χρόνο μου θα έλεγα πως είμαι κάθε άλλο παρά εντυπωσιακός! Ο κόσμος έχει πάντα μία τρελή εικόνα για τους οδηγούς της Formula 1. Για παράδειγμα πως όταν είμαστε στο δρόμο με ένα απλό επιβατικό αυτοκίνητο… τρελαινόμαστε, δεν υπακούμε στα όρια ταχύτητας και οδηγούμε σαν μανιακοί! Λες και βρισκόμαστε σε πίστα! Αντίστοιχα τα χόμπι σου πρέπει να είναι θεαματικά και να κάνεις πράγματα που δεν κάνουν οι απλοί άνθρωποι. Ισχύει όμως το ακριβώς αντίθετο! Νομίζω είμαι πολύ βαρετός οδηγός όταν βρίσκομαι σε δημόσιους δρόμους. Προφανώς μπορώ να απολαύσω την οδήγηση στη πίστα, να αναζητήσω εκεί τα όρια μου, δεν έχω την ανάγκη να κάνω το ίδιο στο δρόμο. Στον ελεύθερο μου χρόνο, κάνω ότι κάνουν όλοι οι συνομήλικοι μου. Διασκεδάζω. Μερικές φορές βγαίνω για ποτό, δεν είμαι καλός χορευτής, είμαι περισσότερο αυτός που απλά κάθεται στο μπαρ και απολαμβάνει. Πηγαίνω σινεμά, απολαμβάνω το χρόνο που περνάω σπίτι. Κάνω απλά πράγματα. Ευτυχώς έχω λίγη βοήθεια με τα… του νοικοκυριού αλλά όποτε χρειαστεί μπορώ να κάνω τα πάντα και μόνος μου. Όταν περνάς τόσο καιρό εκτός σπιτιού, ταξιδεύεις και περνάς τόσο χρόνο στα αεροπλάνο, μπορείς να εκτιμήσεις τις μέρες που δεν χρειάζεται να ταξιδέψεις κάπου, απλά να χαλαρώσεις στο σπίτι. Να κάνεις το πρωινό σου, να κοιμηθείς στο κρεβάτι σου! Πάντα θέλεις όσα δεν έχεις άρα υποθέτω κάποιος που πρέπει να πηγαίνει κάθε μέρα στο γραφείο, που είναι ίσως πέντε λεπτά από το σπίτι, να ανυπομονεί για διακοπές, να μπει στο αεροπλάνο, να κοιμηθεί στο ξενοδοχείο, να απολαύσει ένα πρωινό με μακροσκελές μενού ή τεράστιο μπουφέ. Για εμάς ισχύει το εντελώς αντίθετο γιατί ταξιδεύουμε συνεχώς και εκτιμάμε περισσότερο τις στιγμές στο σπίτι, όσο βαρετό κι αν ακούγεται αυτό.
Τι ρόλο παίζει η ταχύτητα στη ζωή σου;
Ο παράγοντας ταχύτητα υπάρχει και στην εκτός αγώνων ζωή μου. Μία ημέρα χαλάρωσης στο σπίτι είναι αρκετή. Δεν είμαι 60 ή 70 ετών, είμαι υγιής και μου αρέσουν τα σπορ αλλά και το να κινούμε στο όριο. Το χειμώνα λοιπόν κάνω σκι ενώ οτιδήποτε έχει κινητήρα με διασκεδάζει. Προφανώς πρέπει να προσέχεις διότι δεν θες να σπάσεις το πόδι σου πριν τον επόμενο αγώνα αλλά εκμεταλλεύεσαι κάθε ευκαιρία. Στις καλοκαιρινές διακοπές, κάνω τζετ σκι ή θαλάσσιο σκι, ότι προκύψει.
Που σου αρέσει να κάνεις διακοπές;
Οι ιδανικές μου διακοπές θα ήταν στο βουνό γιατί συνήθως υπάρχουν και λίμνες εκεί.
Μου αρέσει πολύ το βουνό, το προτιμώ γιατί έχεις τόσα πολλά να κάνεις. Μου αρέσει η αλλαγή της εποχής. Ενώ σε μία παραδεισένια παραλία, με φοίνικες, λευκή άμμο, μόνιμη λιακάδα, μετά από ένα διάστημα θα βαρεθείς.
Τι σκέφτεσαι πριν τον αγώνα;
Σκέφτεσαι διαφορετικά πράγματα όταν πέφτεις για ύπνο πριν από τον αγώνα, σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, σε σχέση με τις σκέψεις μία ημέρα που είσαι σπίτι. Ανυπομονείς για την επόμενη ημέρα, Φαντάζεσαι διαφορετικά σενάρια. Ειδικά το βράδυ Σαββάτου πριν τον αγώνα. Σκέφτεσαι διάφορα, προσπαθείς να θυμηθείς τι είναι σημαντικό, πράγματα που πρέπει να προσέξεις. Υπάρχουν πολλές σκέψεις στο κεφάλι αλλά είμαι τόσο κουρασμένος που κάποια στιγμή αποκοιμιέμαι. Ευτυχώς, δεν σκέφτομαι τόσο όταν είμαι στο κρεβάτι και προσπαθώ να αποκοιμηθώ. Είναι πιο υγιές αυτό, διότι σε αντίθετη περίπτωση, προσπαθείς επί ώρες να επιβάλλεις στον εαυτό σου να κοιμηθεί και δεν μπορείς, γιατί σκέφτεσαι τόσα πολλά πράγματα!
Τι σε κρατά στη F1;
Έχει για μένα μεγάλη σημασία η εξέλιξη, το πόσο τεχνική είναι η Formula 1. Άλλα σπορ, όπως το ποδόσφαιρο ή το τένις, ίσως περιλαμβάνουν κάποιο βαθμό εξέλιξης, στη μπάλα ή τη ρακέτα ή τα παπούτσια κτλ. Όμως δεν πλησιάζει καν τη προσοχή στη λεπτομέρεια και τους τομείς εξέλιξης που αφορούν στη Formula 1. Είναι ένα στοιχείο που εξασφαλίζει ότι δεν θα βαρεθείς. Τόσο απλά. Τα πράγματα αλλάζουν, τα μονοθέσια αλλάζουν, κάθε γύρος είναι διαφορετικός. Κάποιοι λένε: «Όλο κάνετε κύκλους στην πίστα, είναι βαρετό». Όμως το γεγονός ότι κυνηγάς κάθε περιθώριο βελτίωσης του χρόνου σου, σε κάθε γύρο, με τη κατάσταση των ελαστικών να αλλάζει, του μονοθεσίου το ίδιο,προσπαθώντας να το ρυθμίσεις σωστά… σε συναρπάζει το να είσαι μέρος αυτής της διαδικασίας και να βλέπεις τι μπορεί να επιτευχθεί αν 600 άνθρωποι πιέζουν στο όριο. Διότι αν μελετήσεις το μονοθέσιο λεπτομερώς, είναι όντως σαν πυρηνική φυσική, είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσεις τα πάντα και το να οδηγείς το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς, εκτός από διασκέδαση, φέρνει και θαυμασμό σε τεχνολογικό επίπεδο.
Πως βλέπεις τα πράγματα για τη νέα χρονιά;
Σε αυτό το στάδιο είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τι θα γίνει του χρόνου. Πολλά αλλάζουν αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ο νέος κινητήρας. Στον τομέα του μονοθεσίου, της αεροδυναμικής, της απόδοσης του αλλά και των ελαστικών, θα έχουμε συνήθεις διαδικασίες, τη συνήθη δουλειά. Όμως στον τομέα των κινητήρων η πρόκληση είναι απίστευτα μεγάλη. Και για εμάς τους οδηγούς καθώς θα έχουμε μόνο 100kg καυσίμου στον αγώνα. Θα πρέπει λοιπόν να βρούμε τεχνικές ώστε να είμαστε το ίδιο γρήγοροι, κάνοντας όμως ταυτόχρονα οικονομία στα καύσιμα. Θα πρέπει λοιπόν να προσαρμοζόμαστε ανάλογα τη πορεία του αγώνα, ώστε να εντοπίσουμε τον ταχύτερο δρόμο προς τη καρό σημαία.
Θέλεις να στείλεις ένα εορταστικό μήνυμα στους ανά τον κόσμο υποστηρικτές σου;
Πάντα δυσκολεύομαι να βρω τις κατάλληλες λέξεις για να συνθέσω ένα μήνυμα
προς τον κόσμο που με υποστηρίζει, γιατί δεν είναι εδώ στο δωμάτιο, δεν είναι μαζί μου ώστε να τους κοιτάζω στα μάτια και να τους μιλώ. Είναι όμως εντυπωσιακή η υποστήριξή τους. Συγκρίνοντας με το 2009 όταν ξεκίνησε η συνεργασία μου με τη Red Bull Racing, το επίπεδο υποστήριξης έχει εκτοξευθεί. Η ομάδα έχει αναγνωρισιμότητα, ως το μονοθέσιο που έχει ζωγραφισμένο τον ταύρο. Έχουμε τόσα πολλά μηνύματα, γράμματα, κόσμο να φωνάζει υπέρ μας στην πίστα. Αλλά και όπου πάμε, σε εκδηλώσεις, η ανταπόκριση του κόσμου είναι ξεχωριστή. Είναι από τα πράγματα που δυσκολεύομαι να συνειδητοποιήσω, γιατί είναι δύσκολο να βάλεις εαυτόν στην άλλη πλευρά. Μπορεί να είναι κάτι που συνηθίζεις, το γεγονός ότι πας κάπου και ο κόσμος θα σε περιμένει, θα πρέπει να υπογράψεις αυτόγραφα, να τους δώσεις κάτι πίσω για την υποστήριξη τους στο πρόσωπό σου. Όμως και πάλι, ποτέ δεν το συνηθίζεις, παραμένει κάτι ξεχωριστό. Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν για όλη την υποστήριξη που είχαμε φέτος, ξανά και εύχομαι να έχουμε ακόμα περισσότερη την επόμενη χρονιά! Ανυπομονώ να σας συναντήσω πάλι όλους στην πίστα!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα