Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Opel Insignia 2.0 AWD
Το Opel Insignia είναι το νέο οικογενειακό αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που πλέον βρίσκεται στη χώρα μας. Ο,τι ξέρατε για το Vectra ξεχάστε το…
H αναφορά στο πάλαι ποτέ μεσαίο μοντέλο της Opel, το Vectra, είναι αναπόφευκτη, αφού το Insignia είναι ο αντικαταστάτης του. Ομως η σύγκριση σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται, αφού, όσο καλό και να ήταν το Vectra στην εποχή του, τα δύο αυτοκίνητα τεχνολογικά δείχνουν να απέχουν αιώνες…
Εδώ δεν έχουμε καμία
Το Opel Insignia είναι το νέο οικογενειακό αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που πλέον βρίσκεται στη χώρα μας. Ο,τι ξέρατε για το Vectra ξεχάστε το…
Εδώ δεν έχουμε καμία εξέλιξη του είδους κ.τ.λ. Μιλάμε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε από λευκό χαρτί. Ενα αυτοκίνητο -κατά την προσωπική κρίση του υπογράφοντος- με εκπληκτικό σπορ σχεδιασμό, ο οποίος κρύβει διακριτικά το μέγεθός του (που δεν είναι και μικρό), ενώ μαγνητίζει απίστευτα τα βλέμματα στο διάβα του. «Οι απανταχού οικογενειάρχες επιτέλους παίρνουν το αίμα τους πίσω», αυτός είναι ένας τίτλος που παίζει άνετα στην περίπτωση αυτού του αυτοκινήτου. Πραγματικά, το Insignia δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα καθαρόαιμα δίπορτα coupe μοντέλα, όντας ίσως ένα από τα πιο όμορφα σεντάν που υπάρχουν στην αγορά. Σημειώστε βέβαια ότι το Insignia για όσους επιμένουν στα πεντάπορτα κυκλοφορεί και σε αυτή την έκδοση.
Παρατηρώντας προσεκτικά τον σχεδιασμό της σεντάν έκδοσης του αυτοκινήτου δοκιμής που μας παραχώρησε η «GM Ελλάς», για πρώτη φορά δεν μας ενόχλησε καθόλου η τετράθυρη μορφή του σχεδόν 4,9 μέτρων αυτοκινήτου. Βέβαια, όλα αυτά έχουν και τις εσωτερικές… θυσίες, με τον χώρο για τους πίσω επιβάτες να είναι περιορισμένος κυρίως στα κεφάλια τους, ενώ η ορατότητα του οδηγού περιορίζεται ελαφρώς, θέτοντας το σύστημα ειδοποίησης απόστασης κατά το παρκάρισμα απαραίτητο. Ομως ο χώρος για οδηγό και συνοδηγό, όπως και ο αντίστοιχος για τις τις αποσκευές (500 lt) είναι υπερ-ικανοποιητικός. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού είναι κορυφαία και η εργονομία άριστη.
Στα τέσσερα και το χαίρεσαι…
Οδηγήσαμε το αυτοκίνητο γρήγορα (έως πολύ γρήγορα) σε στροφιλίκια (ακόμα και βρεγμένα) προκαλώντας ταυτόχρονα με το τιμόνι να βγάλουμε εκτός της νοητής γραμμής το αυτοκίνητο, όμως τίποτα. Το Insignia, γαζωμένο στο οδόστρωμα, με την αθόρυβη ταχύτατη τετρακίνηση να κάνει τη δουλειά της, κρατούσε το αυτοκίνητο στις ανώριμες ορέξεις μας ενώ τα ηλεκτρονικά του συνεπικουρούσαν σε αυτό. Ο δίλιτρος κινητήρας φτάνει και περισσεύει για το 1,5 τόνων αμάξωμα του αυτοκινήτου, αφού η δύναμη αυτή μεταφέρεται με απόλυτη αρμονία στο οδόστρωμα, χάρη της τετρακίνησης και χωρίς χαζοσπιναρίσματα και άλλες αντιδράσεις.
Ω, τι φώτα…
Ναι, ίσως για πρώτη φορά που γράφω μια δοκιμή θα αναφερθώ σε φωτιστικά σώματα, γιατί στο Insignia είναι σημείο αναφοράς, ειδικά όταν μιλάμε για τους κάκιστα φωτισμένους ελληνικούς δρόμους (μια Αττική οδός δεν φέρνει την άνοιξη, δυστυχώς). Η Opel λοιπόν έχει τοποθετήσει το σύστημα AFL (Adaptive Forward Lighting), το οποίο διαμορφώνει αυτόματα τη δέσμη φώτων ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχει μορφή δέσμης για την πόλη, τις διαβάσεις, τους επαρχιακούς δρόμους, τους αυτοκινητοδρόμους, την κακοκαιρία, την αναμονή, τη σπορ οδήγηση, την ημερήσια οδήγηση και την οδήγηση σε πυκνή ροή κυκλοφορίας. Ενα πολύ καλό σύστημα, ό,τι πρέπει για τη χώρα μας, που οι συνθήκες οδήγησης μεταβάλλονται ταχύτατα.
Εν κατακλείδι, και για την εν Ελλάδι δοκιμή μας με τη συγκεκριμένη έκδοση του Insignia, το αυτοκίνητο είναι απλώς εντυπωσιακό και με την τιμή που διατίθεται. Εχετε στα χέρια σας ένα γκαζιάρικο, τετρακίνητο, ασφαλέστατο και συνάμα πανέμορφο οικογενειακό μοντέλο, το οποίο σίγουρα θα κλέψει κόσμο και από την κατηγορία των SUV μοντέλων. Είναι σαφές ότι στην Opel πράττοντας περισσότερο ως Γερμανοί (ποιότητα) και λιγότερο ως Αμερικανοί έφτιαξαν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.830/1.856/1.498 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.737 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 500 λίτρα
Βάρος (kg): 1503
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς (PS/rpm): 220/5.300
Ροπή: (kgm/rpm): 35.0/ 2.000
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός: Γόνατα ΜcPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική
Πίσω: Τεσσάρων συνδέσμων με υποπλαίσιο και μπράτσο τύπου Η
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 242 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,6 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μικτή: 9,5
Ελάχιστη: 7,2
Μέγιστη: 12,6
Εκπομπές CO2: 208 g/km
ΤΙΜΕΣ
1,6 (115 PS) από €22.500
1,6T (180 PS) από €25.200
1,8 (140 PS) από €23.400
2,0T (220 PS) από €29.400
2,0T AWD (220 PS) από €30.000
2,8 AWD (260 PS) από €39.650
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ESP
6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ
ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ
4 ΑΣΤΕΡΙΑ EURONCAP
ΤΑ ΣΥΝ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΙΜΗ |
ΤΑ ΠΛΗΝ ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ |
<KLIK> ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΟΥ INSIGNIA ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
<KLIK> ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr