Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Opel Insignia 2.0 AWD

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Opel Insignia 2.0 AWD

Το Opel Insignia είναι το νέο οικογενειακό αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που πλέον βρίσκεται στη χώρα μας. Ο,τι ξέρατε για το Vectra ξεχάστε το…
H αναφορά στο πάλαι ποτέ μεσαίο μοντέλο της Opel, το Vectra, είναι αναπόφευκτη, αφού το Insignia είναι ο αντικαταστάτης του. Ομως η σύγκριση σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται, αφού, όσο καλό και να ήταν το Vectra στην εποχή του, τα δύο αυτοκίνητα τεχνολογικά δείχνουν να απέχουν αιώνες…
Εδώ δεν έχουμε καμία

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα το Opel Insignia 2.0 AWD

Το Opel Insignia είναι το νέο οικογενειακό αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που πλέον βρίσκεται στη χώρα μας. Ο,τι ξέρατε για το Vectra ξεχάστε το…

H αναφορά στο πάλαι ποτέ μεσαίο μοντέλο της Opel, το Vectra, είναι αναπόφευκτη, αφού το Insignia είναι ο αντικαταστάτης του. Ομως η σύγκριση σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται, αφού, όσο καλό και να ήταν το Vectra στην εποχή του, τα δύο αυτοκίνητα τεχνολογικά δείχνουν να απέχουν αιώνες…
Εδώ δεν έχουμε καμία εξέλιξη του είδους κ.τ.λ. Μιλάμε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, η παραγωγή του οποίου ξεκίνησε από λευκό χαρτί. Ενα αυτοκίνητο -κατά την προσωπική κρίση του υπογράφοντος- με εκπληκτικό σπορ σχεδιασμό, ο οποίος κρύβει διακριτικά το μέγεθός του (που δεν είναι και μικρό), ενώ μαγνητίζει απίστευτα τα βλέμματα στο διάβα του. «Οι απανταχού οικογενειάρχες επιτέλους παίρνουν το αίμα τους πίσω», αυτός είναι ένας τίτλος που παίζει άνετα στην περίπτωση αυτού του αυτοκινήτου. Πραγματικά, το Insignia δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα καθαρόαιμα δίπορτα coupe μοντέλα, όντας ίσως ένα από τα πιο όμορφα σεντάν που υπάρχουν στην αγορά. Σημειώστε βέβαια ότι το Insignia για όσους επιμένουν στα πεντάπορτα κυκλοφορεί και σε αυτή την έκδοση.

Κλείσιμο


Παρατηρώντας προσεκτικά τον σχεδιασμό της σεντάν έκδοσης του αυτοκινήτου δοκιμής που μας παραχώρησε η «GM Ελλάς», για πρώτη φορά δεν μας ενόχλησε καθόλου η τετράθυρη μορφή του σχεδόν 4,9 μέτρων αυτοκινήτου. Βέβαια, όλα αυτά έχουν και τις εσωτερικές… θυσίες, με τον χώρο για τους πίσω επιβάτες να είναι περιορισμένος κυρίως στα κεφάλια τους, ενώ η ορατότητα του οδηγού περιορίζεται ελαφρώς, θέτοντας το σύστημα ειδοποίησης απόστασης κατά το παρκάρισμα απαραίτητο. Ομως ο χώρος για οδηγό και συνοδηγό, όπως και ο αντίστοιχος για τις τις αποσκευές (500 lt) είναι υπερ-ικανοποιητικός. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού είναι κορυφαία και η εργονομία άριστη.
Στα τέσσερα και το χαίρεσαι…
Το αυτοκίνητο διατίθεται στη χώρα μας στις εκδόσεις 1,6 lt με 115 PS, 1,8 lt με 140 PS, 2,0 lt με… τουρμπίσια 220 PS και η κορυφαία με 2,8 lt με 260 PS. Βεβαίως μην ξεχάσουμε και την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,6 lt απόδοσης 180 PS, με τιμή εκκίνησης τα 23.800 ευρώ. Στα χέρια μας είχαμε το δίλιτρο των 220 PS με την «έξυπνη» τετρακίνηση της GM, που αναμφίβολα είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις, η οποία στην καλή έκδοση Sport κοστίζει 31.200 ευρώ. Η τετρακίνηση (ίσως από τα καλύτερα συστήματα) αλλά και ο 2λιτρος κινητήρας των 220 PS απλώς εντυπωσιάζουν στον δρόμο. Αρωγός του… ενθουσιασμού μας είναι αναμφίβολα το καλοστημένο στήσιμο του αυτοκινήτου, αλλά και το υπάκουο και απόλυτο στις επιλογές μας χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Και όλα αυτά γίνονται ακόμα πιο απολαυστικά όταν το αυτοκίνητο έχει το σύστημα Flex Ride, το οποίο «βλέπει» την όποια σπορ διάθεση έχει ο οδηγός και ενεργοποιεί αυτόματα το πίσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη. Σημειώστε ότι το σύστημα αυτό κοστίζει 31.200 ευρώ!



Οδηγήσαμε το αυτοκίνητο γρήγορα (έως πολύ γρήγορα) σε στροφιλίκια (ακόμα και βρεγμένα) προκαλώντας ταυτόχρονα με το τιμόνι να βγάλουμε εκτός της νοητής γραμμής το αυτοκίνητο, όμως τίποτα. Το Insignia, γαζωμένο στο οδόστρωμα, με την αθόρυβη ταχύτατη τετρακίνηση να κάνει τη δουλειά της, κρατούσε το αυτοκίνητο στις ανώριμες ορέξεις μας ενώ τα ηλεκτρονικά του συνεπικουρούσαν σε αυτό. Ο δίλιτρος κινητήρας φτάνει και περισσεύει για το 1,5 τόνων αμάξωμα του αυτοκινήτου, αφού η δύναμη αυτή μεταφέρεται με απόλυτη αρμονία στο οδόστρωμα, χάρη της τετρακίνησης και χωρίς χαζοσπιναρίσματα και άλλες αντιδράσεις.
Ω, τι φώτα…
Ναι, ίσως για πρώτη φορά που γράφω μια δοκιμή θα αναφερθώ σε φωτιστικά σώματα, γιατί στο Insignia είναι σημείο αναφοράς, ειδικά όταν μιλάμε για τους κάκιστα φωτισμένους ελληνικούς δρόμους (μια Αττική οδός δεν φέρνει την άνοιξη, δυστυχώς). Η Opel λοιπόν έχει τοποθετήσει το σύστημα AFL (Adaptive Forward Lighting), το οποίο διαμορφώνει αυτόματα τη δέσμη φώτων ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχει μορφή δέσμης για την πόλη, τις διαβάσεις, τους επαρχιακούς δρόμους, τους αυτοκινητοδρόμους, την κακοκαιρία, την αναμονή, τη σπορ οδήγηση, την ημερήσια οδήγηση και την οδήγηση σε πυκνή ροή κυκλοφορίας. Ενα πολύ καλό σύστημα, ό,τι πρέπει για τη χώρα μας, που οι συνθήκες οδήγησης μεταβάλλονται ταχύτατα.
Εν κατακλείδι, και για την εν Ελλάδι δοκιμή μας με τη συγκεκριμένη έκδοση του Insignia, το αυτοκίνητο είναι απλώς εντυπωσιακό και με την τιμή που διατίθεται. Εχετε στα χέρια σας ένα γκαζιάρικο, τετρακίνητο, ασφαλέστατο και συνάμα πανέμορφο οικογενειακό μοντέλο, το οποίο σίγουρα θα κλέψει κόσμο και από την κατηγορία των SUV μοντέλων. Είναι σαφές ότι στην Opel πράττοντας περισσότερο ως Γερμανοί (ποιότητα) και λιγότερο ως Αμερικανοί έφτιαξαν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
4.830/1.856/1.498 χιλιοστά
Μεταξόνιο: 2.737 χιλιοστά
Χώρος αποσκευών: 500 λίτρα
Βάρος (kg): 1503
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς (PS/rpm): 220/5.300
Ροπή: (kgm/rpm): 35.0/ 2.000
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ανάρτηση
Εμπρός:
Γόνατα ΜcPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική
Πίσω: Τεσσάρων συνδέσμων με υποπλαίσιο και μπράτσο τύπου Η

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 242 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,6 sec
Κατανάλωση (lt/100 km)
Μικτή:
9,5
Ελάχιστη: 7,2
Μέγιστη: 12,6
Εκπομπές CO2: 208 g/km

ΤΙΜΕΣ
1,6 (115 PS) από €22.500
1,6T (180 PS) από €25.200
1,8 (140 PS) από €23.400
2,0T (220 PS) από €29.400
2,0T AWD (220 PS) από €30.000
2,8 AWD (260 PS) από €39.650


ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ESP
6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ
ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ
ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ
4 ΑΣΤΕΡΙΑ EURONCAP

ΤΑ ΣΥΝ
ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΤΙΜΗ

ΤΑ ΠΛΗΝ
ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ

<KLIK> ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΤΟΥ INSIGNIA ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

<KLIK> ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης