Συνέντευξη: Ο Φλάβιο Μπριατόρε μιλά για τη νέα χρονιά

Συνέντευξη: Ο Φλάβιο Μπριατόρε μιλά για τη νέα χρονιά

  • Ο Ιταλός ετοιμάζει την αποχώρησή του από τη F1
  • Θέλει πριν φύγει να πάρει άλλο ένα πρωτάθλημα με τη Renault και τον Αλόνσο

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε έχει αλλάξει πολύ μετά την πρόσφατη περιπέτεια της υγείας του. Δεν είναι μόνο ότι αποφάσισε να παντρευτεί την εκλεκτή της καρδιάς του, Ελιζαμπέτα Γκρεγκοράτσι αλλά και ο τρόπος που μιλάει ή συμπεριφέρεται τον τελευταίο καιρό. Όλα δείχνουν ότι έχει αλλάξει τρόπο προσέγγισης και κοσμοθεωρία. Στη

Συνέντευξη: Ο Φλάβιο Μπριατόρε μιλά για τη νέα χρονιά
  • Ο Ιταλός ετοιμάζει την αποχώρησή του από τη F1
  • Θέλει πριν φύγει να πάρει άλλο ένα πρωτάθλημα με τη Renault και τον Αλόνσο

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Renault, Φλάβιο Μπριατόρε έχει αλλάξει πολύ μετά την πρόσφατη περιπέτεια της υγείας του. Δεν είναι μόνο ότι αποφάσισε να παντρευτεί την εκλεκτή της καρδιάς του, Ελιζαμπέτα Γκρεγκοράτσι αλλά και ο τρόπος που μιλάει ή συμπεριφέρεται τον τελευταίο καιρό. Όλα δείχνουν ότι έχει αλλάξει τρόπο προσέγγισης και κοσμοθεωρία. Στη συνέντευξη που έδωσε στη δημοσιότητα το γραφείο Τύπου της Renault μιλά για τη φετινή χρονιά, τη Renault αλλά και τη πορεία της F1.

Μετά το μέσο του 2008 η Renault έκανε άλματα προόδου…
Αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανος για το έργο της ομάδας μέσα στη σεζόν. Είναι γεγονός ότι είχαμε ένα πολύ άσχημο ξεκίνημα, αλλά κανείς δεν τα παράτησε, το αντίθετο θα έλεγα μάλιστα! Και στα δύο εργοστάσια στο Viry και στο Enstone, όλοι δούλεψαν απίστευτα σκληρά για να βελτιωθεί το αυτοκίνητο και να ξαναβρεθούμε πάλι στην κορυφή. Οι νίκες στην Σιγκαπούρη και στο Φούτζι ήρθαν σαν επιστέγασμα των προσπαθειών ολόκληρης της ομάδας, ενώ είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας για την προετοιμασία για το 2009. Αποδείξαμε ότι είμαστε μία κορυφαία ομάδα – ικανή για επιστροφή στις νίκες – και αυτό μας γεμίζει ελπίδα για την χρονιά που έχουμε μπροστά μας.

Αισθάνεστε δηλαδή ότι η Renault γίνεται και πιο ισχυρή όσο πλησιάζουμε στην έναρξη του πρωταθλήματος…
Δώσαμε μεγάλη προσοχή στους νέους κανονισμούς, ενώ οι προετοιμασία του project R29 έχει ξεκινήσει αρκετά νωρίς. Έχοντας επιβεβαιώσει την ανταγωνιστικότητά της την προηγούμενη χρονιά η ομάδα, δείχνει περισσότερο αφοσιωμένη στην επιστροφή στα νικηφόρα αποτελέσματα για το 2009. Υπάρχουν πολλά καινούργια ζητήματα που πρέπει να τακτοποιηθούν και αυτό μπορεί ενδεχομένως να προκαλέσει κάποιες αναταράξεις, όμως η Renault έχει αποδείξει ότι είναι μία από τις κορυφαίες ομάδες, πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την κορυφή. Αυτή τη στιγμή οι προσπάθειές μας είναι 100% επικεντρωμένες στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος και ειδικότερα στον στόχο, που δεν είναι άλλος από την διεκδίκηση μίας θέσης στο βάθρο στον αγώνα της Αυστραλίας. 

Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια του χειμώνα ;
Με την εφαρμογή των κανονισμών του 2009, έπρεπε να οριστικοποιήσουμε το πρόγραμμα R29 ώστε να εξασφαλίσουμε ότι το σασί θα είναι έτοιμο για τις πρώτες δοκιμές τον Ιανουάριο. Οι νέοι κανονισμοί, είτε αφορούσαν την αεροδυναμική, είτε τις αλλαγές στον κινητήρα, επέβαλαν την ανάγκη για πολλή δουλειά στους μηχανολόγους μας στο  Enstone και στο Viry. Έτσι λοιπόν, κατά τη διάρκεια του χειμώνα που μας πέρασε, η ενασχόληση με τις συγκεκριμένες μηχανολογικές αλλαγές, ήταν και η μεγαλύτερη πρόκληση που είχαμε να αντιμετωπίσουμε.

Η ανανέωση των συμβολαίων με τον Αλόνσο και τον Πικέ για το 2009, δείχνει ότι παραμένετε σταθεροί στο δίδυμο των οδηγών της προηγούμενης χρονιάς. Ποια είναι τα δυνατά σημεία σε αυτή τη συνεργασία;
Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να διατηρεί μία ομάδα μία σχετική σταθερότητα, ειδικότερα δε όταν το περιβάλλον γύρω σου αλλάζει.
Ο Φερνάντο και ο Νέλσον γνωρίζονται πολύ καλά μεταξύ τους, συνεργάστηκαν καλά την περασμένη χρονιά, και αισθάνονται πολύ άνετα στο περιβάλλον της ομάδας. Γνωρίζουν επίσης ότι κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας ώστε να τους προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό πακέτο για τη φετινή σεζόν.
Ο Φερνάντο αναμφισβήτητα είναι ο καλύτερος οδηγός στο ‘grid’ – το απέδειξε άλλωστε και την χρονιά που μας πέρασε – και είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι που η συνεργασία μας συνεχίζεται, γεγονός που από μόνο του αποτελεί ένα ισχυρότατο κίνητρο για την ομάδα. Από την άλλη μεριά ο Νέλσον έμαθε πάρα πολλά και ωρίμασε καθ’ όλη τη διάρκεια της περσινής σεζόν σαν rookie. Θέλουμε να του δώσουμε την ευκαιρία να επιβεβαιώσει την πίστη που έχουμε σε εκείνον. Βλέποντας λοιπόν το πρωτάθλημα που έχουμε μπροστά μας, είμαι πεπεισμένος ότι διαθέτουμε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό δίδυμο οδηγών.

Το πρωτάθλημα του 2009 βρίσκει το σπορ με καινούργιους κανονισμούς τόσο σε τεχνικό, όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο,  είναι σε θέση η Renault να επωφεληθεί από το γεγονός αυτό ; 
Η Renault είναι μία ομάδα η οποία έχει πολλές φορές κατά το παρελθόν εκμεταλλευτεί κατά τον καλύτερο τρόπο τις αλλαγές των κανονισμών, ξεχωρίζοντας για τις επιλογές της, που της έδωσαν σαφές προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της. Φέτος το πρωτάθλημα προβλέπεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και σύντομα θα είμαστε σε θέση να ξέρουμε αν οι αποφάσεις μας στον τεχνικό τομέα, αποδειχθούν σωστές. Παρόλα αυτά δεν εφησυχάζουμε, και με δεδομένο ότι από την έναρξη του πρωταθλήματος μας χωρίζουν μόλις δύο μήνες, οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στην αναζήτηση εκείνων των καθοριστικών δεκάτων και εκατοστών του δευτερολέπτου που θα κάνουν τη διαφορά από τις υπόλοιπες ομάδες.

Παρά το γεγονός ότι η σεζόν δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, ποιες πιστεύετε ότι θα είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το επερχόμενο πρωτάθλημα ;
Είναι δύσκολο  να κάνει κανείς προβλέψεις αυτή τη χρονική περίοδο. Ξέρουμε σε ποιο ακριβώς σημείο έχει φτάσει η εξέλιξη του προγράμματός μας, έχουμε την απαραίτητη πληροφόρηση από τους οδηγούς και τους μηχανικούς μας, αλλά δεν θα ήθελα να διακινδυνεύσω κάνοντας προβλέψεις, ειδικά για την φετινή χρονιά όπου υπάρχουν τόσο πολλοί νέοι κανονισμοί. Εντούτοις περιμένουμε αρκετές εκπλήξεις, οι οποίες ίσως και να αποδειχθούν αρκετά ενδιαφέρουσες για τους θεατές.

Θα είναι η Renault στο grid και την επόμενη χρονιά ;
Ελπίζω στην πρώτη θέση ! Εμείς κάνουμε τα πάντα για να το πετύχουμε. Είμαι σίγουρος ότι είτε πρόκειται για τους οδηγούς μας είτε για το προσωπικό στις εγκαταστάσεις του Enstone και του Viry, θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας.

Είναι σε θέση η ομάδα να χτυπήσει πρωτιά ; 
H Renault έχει κατακτήσει δύο Παγκόσμιους τίτλους το 2005 και 2006 και μετά από μια περίεργη χρονιά  - το 2007- πέρυσι έκανε την αντεπίθεσή της. Αυτό αποδεικνύει ότι είμαστε μία κορυφαία ομάδα, ικανή να ανακάμπτει. Όπως λοιπόν έχω δηλώσει, θα κάνουμε τα πάντα ώστε να το επιβεβαιώσουμε αυτό και φέτος, και να δείξουμε παράλληλα ότι μπορούμε να διαχειριστούμε την οποιαδήποτε αλλαγή.

Πιστεύετε ότι με δεδομένη την παγκόσμια οικονομική ύφεση, θα πρέπει η F1 να επανεξετάσει τον τρόπο λειτουργίας της ; 
Όλοι οι κατασκευαστές έχουν ήδη συμφωνήσει να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη των ομάδων τους, έτσι ώστε να διασφαλίσουν το μέλλον του σπορ. Η περίεργη αυτή διαιτησία αποδεικνύεται πολλές φορές απαραίτητη, μακροπρόθεσμα όμως σκοπεύει στην παραγωγή καλύτερου θεάματος για τους υποστηρικτές της Formula 1. Όπως λοιπόν συμβαίνει και σε πολλές άλλες επιχειρήσεις,, οι ομάδες και οι κατασκευαστές θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις λειτουργικές τους διαδικασίες καθώς και το οικονομικό τους μοντέλο. Στην παρούσα φάση, η συγκεκριμένη πρακτική κρίνεται απολύτως απαραίτητη.

Είστε ευχαριστημένος με την κατεύθυνση που έχει πάρει το σπορ σήμερα;
Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές προτάσεις που έχουν σαν στόχο να κάνουν τους αγώνες Formula 1 περισσότερο ελκυστικούς, αλλά βρίσκονται ακόμα στο στάδιο των διαπραγματεύσεων. Στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν τεθεί πολλά θέματα, όπως πχ ένας καινούργιος τρόπος διεξαγωγής των δοκιμαστικών την Παρασκευή, που θα δώσει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ή ακόμα και ένα σύστημα μεταλλίων όπως γίνεται και σε πολλά άλλα σπορ και που ο πρωταθλητής αναδεικνύεται εκείνος που έχει κερδίσει τους περισσότερους αγώνες. Είμαστε υποχρεωμένοι να προσφέρουμε θέαμα υψηλής ποιότητας και ελπίζουμε ότι έτσι θα προσελκύσουμε ακόμα περισσότερους υποστηρικτές. Τελικά θα έλεγα ότι πράγματι η Formula 1 βρίσκεται σε κίνδυνο.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης