Mercedes-Benz ELF με ταχυφόρτιση 1 MW

Mercedes-Benz ELF με ταχυφόρτιση 1 MW

Στη Mercedes-Benz πειραματίζονται με την προοπτική υπερταχείας φόρτισης έως ένα μεγαβάτ και το πρωτότυπο ELF είναι το κινητό πεδίο δοκιμών.

Mercedes-Benz ELF με ταχυφόρτιση 1 MW
Τα στελέχη της Mercedes-Benz έχουν θέσει έναν νέο στόχο στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη φορά δεν πρόκειται για κάποιο καινούργιο μοντέλο επιδόσεων αλλά για την ανάπτυξη της κατάλληλης τεχνολογίας που θα επεκτείνει το όριο της υπερταχείας φόρτισης του συσσωρευτή.

Το ζητούμενο γι’ αυτούς είναι να μειώσουν όσο το δυνατόν τον απαιτούμενο χρόνο που χρειάζεται κάποιος να αναπληρώσει τη χαμένη ενέργεια στο ηλεκτρικό όχημά του.

Αυτός είναι ένας από τους βασικότερους φραγμούς -τεχνολογικά- αλλά και αιτία απόρριψης επιλογής από τον υποψήφιο αγοραστή ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου, προς χάρη ενός με θερμικό κινητήρα.

Στη γερμανική εταιρεία επιδιώκουν να γίνει αυτή η διαδικασία τόσο γρήγορη όσο χρειάζεται τώρα ένα όχημα με θερμικό κινητήρα για τον ανεφοδιασμό του με καύσιμο. Είναι το λεγόμενο «στοίχημα των πέντε λεπτών της ώρας.



Έτσι, τροποποίησαν ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο V-Class σε πρωτότυπο όχημα το οποίο ονομάστηκε «ELF» Experimental Lade Fahrzeug»), δηλαδή «Πειραματικό Όχημα Φόρτισης». Πρόκειται για ένα πλήρως λειτουργικό κινητό εργαστήριο το οποίο διαθέτει πέντε διαφορετικές υποδοχές φόρτισης και έχει σχεδιαστεί να είναι ένα «ερευνητικό κέντρο με τροχούς».

Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έχουν αρχίσει ήδη να πραγματοποιούν δοκιμές αναφορικά με το όριο της τεχνολογίας φόρτισης: Από τη μεταφορά τεράστιων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας και την εντατική και έντονη ψύξη των μπαταριών, έως την αμφίδρομη ροή ενέργειας, την αυτόματη επαγωγική ή αγώγιμη φόρτιση, ακόμη και τη φόρτιση μέσω ηλιακής ενέργειας.

Τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν ότι με την έμπρακτη εφαρμογή τής αρχιτεκτονικής 800 Volt στις νέες πλατφόρμες για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εν πολλοίς έχει επιλυθεί το πρόβλημα της αυτονομίας που προσφέρουν, καθώς αυτή φτάνει περίπου στα 800 χλμ. (κατά «WLTP»). Δηλαδή, αντιστοιχεί σε αυτή ενός πετρελαιοκίνητου επιβατικού.

Το πρωτότυπο ELF διαθέτει δύο τύπους συστημάτων ενσύρματης φόρτισης. Τόσο διπλό σύστημα «CCS» («Combined Charging System») όσο και σύστημα «MCS» («Megawatt Charging System») βαρέως τύπου.

Το ELF μπορεί να φτάσει ισχύ φόρτισης έως 900 kW, δηλαδή να προσθέσει 100 kWh ενέργειας σε περίπου 10 λεπτά της ώρας, με ρεύμα έντασης που φθάνει τα 1.000 A. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης αυτή είναι περίπου τριπλάσιας ικανότητας από εκείνη της νέας GLC με τεχνολογία EQ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης