Τι αφορούν οι προειδοποιήσεις των Stellantis και Renault;

Τι αφορούν οι προειδοποιήσεις των Stellantis και Renault;

Τα τελευταία χρόνια μειώνεται ο αριθμός των minι και supermini μοντέλων και η ηλεκτροκίνηση έρχεται να κάνει χειρότερα τα πράγματα.

Τι αφορούν οι προειδοποιήσεις των Stellantis και Renault;
Με κοινή δημόσια παρέμβασή τους, ο Τζον Έλκαν -ο Πρόεδρος του Ομίλου Stellantis- και ο Λούκα ντε Μέο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, προειδοποίησαν για τον επικείμενο κίνδυνο δραματικής συρρίκνωσης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε συνέντευξή τους στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro τα δύο κορυφαία στελέχη επισημαίνουν πως ο κλάδος βρίσκεται στο «ιστορικότερο σταυροδρόμι» των τελευταίων δεκαετιών. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Έλκαν: «Η μοίρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας θα κριθεί εντός της χρονιάς».

Οι δύο άντρες διαπιστώνουν ότι ενώ οι διεθνείς αγορές επανέρχονται σε τροχιά ανάπτυξης έπειτα από τις αναταράξεις της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, η Ευρώπη παραμένει στάσιμη και χάνει διαρκώς έδαφος έναντι της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Εάν διατηρηθεί ο σημερινός ρυθμός υποχώρησης της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας, το «σημείο χωρίς επιστροφή» (sic) γι’ αυτή θα ξεπεραστεί μόλις σε πέντε χρόνια από σήμερα.



Επισήμαναν ότι αυτή δεν έχει ανακάμψει ακόμα στο επίπεδο που βρισκόταν πριν την πανδημία του Covid-19, όταν η Κίνα ετοιμάζεται εφέτος να ξεπεράσει σε παραγωγή οχημάτων, αθροιστικά, τόσο την Ευρώπη όσο και τις ΗΠΑ.

Στη συνέντευξη, ο Έλκαν έθεσε ευθέως το δίλημμα λέγοντας: «Η Ευρώπη πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει τόπος βιομηχανικής παραγωγής ή απλώς να αποτελεί μία ακόμα αγορά».

Επίσης, σε ό,τι τον αφορά, υπογράμμισε πως, αν συνεχιστεί η υφιστάμενη κατάσταση, ο Όμιλος Stellantis θα αναγκαστεί εντός της επόμενης τριετίας να λάβει «οδυνηρές αποφάσεις» (sic) σχετικά με τη λειτουργία ή όχι των εργοστασίων που έχει στην Ευρώπη.

Τόσο ο Έλκαν όσο και ο ντε Μέο ζήτησαν να μην υπάρχουν τόσο αυστηροί κανόνες όσο αυτοί που έχουν ψηφιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την Αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως τόνισαν, η βασική αιτία για την απώλεια της ανταγωνιστικότητας των Ευρωπαίων εντοπίζεται στη θεσμοθετημένη ρυθμιστική πολιτική.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης