Porsche Macan: Tο ηλεκτροκίνητο SUV που αλλάζει τα δεδομένα

Porsche Macan: Tο ηλεκτροκίνητο SUV που αλλάζει τα δεδομένα

Με τη νέα, ηλεκτροκίνητη Macan η Porsche αποδεικνύει τους λόγους για τους οποίους είναι μια εμβληματική αυτοκινητοβιομηχανία, καταγράφοντας ένα επίτευγμα που ισορροπεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στην κληρονομιά του παρελθόντος και στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Porsche Macan: Tο ηλεκτροκίνητο SUV που αλλάζει τα δεδομένα

Sponsored Content

Δέκα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία της (2014), η Porsche παρουσιάζει την αμιγώς ηλεκτροκίνητη Macan και μας αφήνει όλους με το στόμα ανοιχτό. Τόσο για το καθηλωτικό της design όσο και για τη δύναμη και τις καινοτομίες που φιλοξενεί στο εσωτερικό της. Ένα κινούμενο όνειρο που συνδυάζει τις επιδόσεις της τετρακίνησης με τη βιωσιμότητα και εκπληρώνει πλήρως τις προσδοκίες των fan της μάρκας αλλά και όσους αποζητούν ένα απόλυτα σπορ αλλά και επιβλητικό SUV. Η σιλουέτα της Macan κρατά τις αναλογίες της προηγούμενης γενιάς, αποκτώντας ωστόσο πιο εκφραστικά χαρακτηριστικά και στοιχεία coupé όπως η πιο αιχμηρή εμπρός όψη με το μακρύ καπό και τα έντονα νεύρα, αλλά και τα χαρακτηριστικά φώτα. Οι προβολείς χωρίζονται σε δύο μέρη: η επίπεδη άνω μονάδα φώτων με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων είναι ενσωματωμένη στα φτερά και αναδεικνύει το πλάτος του αυτοκινήτου, τη στιγμή που η κεντρική μονάδα προβολέων με προαιρετική τεχνολογία Matrix LED έχει τοποθετηθεί λίγο πιο χαμηλά στο μπροστινό μέρος του οχήματος.

ma24t4aox0004_rgb

Η ηλεκτροκίνηση της Macan είναι απλώς…επική. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν από μόνοι τους την κορυφαία ηλεκτρική απόδοση: Σε συνδυασμό με το σύστημα Launch Control, η Macan 4 αποδίδει ισχύ overboost έως 300 kW (408 ίπποι), ενώ η Macan Turbo εντυπωσιάζει με τα έως 470kW (639 ίπποι). Η μέγιστη ροπή είναι 650 και 1.130 Nm, αντίστοιχα, διασφαλίζοντας εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις: Η Macan 4 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h μέσα σε 5,1 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα. Ενώ, οι τελικές ταχύτητες των δύο μοντέλων είναι 220 και 260 km/h, αντίστοιχα.

ma24t4cox0014_rgb

Όσον αφορά την αυτονομία, αυτή μπορεί να φτάσει μέχρι τα 641 χλμ., βάσει του WLTP προτύπου. Υπεύθυνος για αυτό είναι ο ηλεκτροκινητήρας που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με μικτή χωρητικότητα 100 kWh, από τις οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν ενεργά έως και 95 kWh. Η μπαταρία υψηλής τάσης είναι κεντρικό στοιχείο στην καινοτόμο τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE) με αρχιτεκτονική στα 800 V, την οποία η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά στη νέα Macan. Η ισχύς φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, με την μπαταρία να φορτίζεται από το 10% στο 80% μέσα σε περίπου 21 λεπτά, σε σταθμό ταχείας φόρτισης! Στα παραπάνω, προσθέστε τα στοιχεία ενεργητικής και παθητικής αεροδυναμικής για μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, τον υπολογίσιμα μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (συνολικά προστέθηκαν 127 lt χώρου αποσκευών σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο), αλλά και τη μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 kg και μπορείτε να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. 

ma24t4cid0011_01_rgb
Κλείσιμο

Στο εσωτερικό, το πνεύμα της Porsche αλλά και η προηγμένη οδηγική εμπειρία έχουν τεθεί σε πρώτο πλάνο. Το πλατύ πιλοτήριο τονίζεται με το ενσωματωμένο μαύρο ταμπλό, ενώ η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί με ανοδική κλίση ώστε να ενισχύει την αίσθηση της χαμηλής και εστιασμένης στην απόδοση θέσης του οδηγού εντός του οχήματος. Ταυτόχρονα, τα μεγάλα παράθυρα δημιουργούν έναν πιο φωτεινό και ευάερο εσωτερικό χώρο, ενώ ειδική μνεία απαιτείται για τα ψηφιακά, οπτικοακουστικά συστήματα. Η Macan διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας σύστημα οπτικής παρουσίασης και λειτουργικό σχεδιασμό με έως και τρεις οθόνες, στις οποίες περιλαμβάνεται η ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6’’ του πίνακα οργάνων και η κεντρική οθόνη 10,9’’. Για πρώτη φορά, ο συνεπιβάτης μπορεί πλέον να βλέπει πληροφορίες, να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο σύστημα infotainment ή να κάνει video streaming μέσω της δικής του προαιρετικής οθόνης 10,9’’ ενώ το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει. Για πρώτη φορά, η πλήρως αναβαθμισμένη τεχνολογία Porsche Driver Experience περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη προβολής στο παρμπρίζ με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Στοιχεία εικονικής πραγματικότητας, όπως βέλη πλοήγησης, ενσωματώνονται οπτικά στον πραγματικό κόσμο με απόλυτη αρμονία! Η εικόνα εμφανίζεται στον οδηγό σε απόσταση 10 m και αντιστοιχεί στις διαστάσεις μιας οθόνης 87 ιντσών.

ma24t4cid0008_rgb

Το νέας γενιάς σύστημα infotainment χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα Android Automotive. Την ίδια στιγμή, το σύστημα διαχείρισης επικοινωνιών Porsche (PCM) της νέας Macan ανεβάζει τον πήχη στην υπολογιστική απόδοση. Για παράδειγμα, ο φωνητικός βοηθός «Hey Porsche», που ανταποκρίνεται στα αγγλικά, προτείνει διαδρομές, αλλά και στάσεις για φόρτιση, με ταχύτητα φωτός. Μέσω του νέου Porsche App Centre οι επιβάτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε δημοφιλείς εφαρμογές τρίτων παρόχων και να τις εγκαθιστούν απευθείας στη νέα Macan.

ma24t4cox0013_rgb

Από το 2014, η Porsche έχει παραδώσει περισσότερα από 800.000 μοντέλα Macan παγκοσμίως. Αυτή η μεγάλη επιτυχία συνεχίζεται με την αμιγώς ηλεκτρική διάδοχό της, που παράγεται με ουδέτερες εκπομπές άνθρακα στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία. Οι τιμές, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και ειδικού ανά χώρα εξοπλισμού, ξεκινούν από €90.380 για τη Macan 4 και €123.350 για τη Macan Turbo.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης