Όπως ανακοινώθηκε, η Toyota στις 19 Φεβρουαρίου θα παρουσιάσει επίσημα την τρίτη γενιά των ενεργειακών κυψελών στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Υδρογόνου και Ενεργειακών Κυψελών που θα πραγματοποιηθεί στο Τόκιο.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο σύστημα για την παραγωγή ενέργειας σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα θα είναι μικρότερο σε διαστάσεις και κατά 20% πιο αποδοτικό από το υπάρχον. Θυμίζουμε ότι οι ενεργειακές κυψέλες χρησιμοποιούνται στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Mirai. Αν και οι πωλήσεις του δεν είναι ικανοποιητικές, οι άνθρωποι της Toyota εξελίσσουν την τεχνολογία αποβλέποντας στη χρήση της και σε οχήματα βαρέως τύπου, όπως και από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και σε άλλους βιομηχανικούς κλάδους.
Όπως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία, πέρυσι πουλήθηκαν παγκοσμίως μόλις 1.778 ηλεκτρικά οχήματά της με ενεργειακές κυψέλες (FCEV), αριθμός που ήταν κατά 55,8% μικρότερος σε σύγκριση με αυτόν του 2023.
Βάσει όσων έγιναν γνωστά από την Toyota, οι ενεργειακές κυψέλες τρίτης γενιάς εξελίσσονται ακόμα. Το νέο σύστημα θα λανσαριστεί μετά το 2026 και θα χρησιμοποιηθεί σε διάφορα οχήματα, τόσο από την ίδια όσο και από την BMW, με την οποία συνεργάζονται και πρόκειται, επίσης, να την υιοθετήσει στα επόμενα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Όπως ανακοινώθηκε, οι νέες κυψέλες καυσίμου θα σηματοδοτήσουν ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα. Βασικά στοιχεία θα είναι η σημαντική μείωση του κόστους, χάρη σε καινοτομίες στον σχεδιασμό των κυψελών και στη διαδικασία παραγωγής τους.
Εκτός αυτού, οι άνθρωποι της Toyota υπόσχονται ότι η καινούργια γενιά θα έχει διπλάσια ανθεκτικότητα σε σχέση με ό,τι ισχύει τώρα. Επίσης, η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσής της θα έχει αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας κατά 20%, συγκριτικά. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, η τελευταία θα κάνει το Mirai να καλύπτει μια απόσταση 722 χλμ., με ένα γέμισμα με υγροποιημένο υδρογόνο, όταν τώρα αυτή είναι 647 χλμ. (σημ.: τυποποιημένες τιμές).
Περισσότερες λεπτομέρειες για τις νέες κυψέλες καυσίμου αναμένονται τις επόμενες ημέρες, όταν θα γίνει η παρουσίασή τους στο Τόκιο. Ωστόσο, ήδη η Toyota έχει επιβεβαιώσει ότι αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε επαγγελματικά οχήματα όπως και σε οχήματα βαρέως τύπου, και όχι μόνο σε επιβατικά μοντέλα.
Πέραν αυτών, αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε άλλους τομείς όπως στη ναυτιλία για την κίνηση των πλοίων ή για την παραγωγή ενέργειας για οικιακή ή βιομηχανική χρήση. Ουσιαστικά, με τις νέες ενεργειακές κυψέλες η Toyota πρόκειται να υλοποιήσει με πιο ουσιαστικό τρόπο τον στρατηγικό σχεδιασμό της αναφορικά με την ανάπτυξη της λεγόμενης «κοινωνίας του υδρογόνου».
Ο Μίλτος Τεντόγλου και το ΖΑΓΟΡΙ Φυσικό Μεταλλικό Νερό συνεχίζουν τη συνεργασία τους για δεύτερη χρονιά και είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις.
Με ανάμεικτες αντιδράσεις έγιναν δεκτά τα δύο νέα σχέδια δράσης της Κομισιόν για τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας.